LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ONLINE , meer fouten dan oplossingen.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
jakobs
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:57

ONLINE , meer fouten dan oplossingen.

Ongelezen bericht door jakobs »

hallo,

ik ben op zoek naar advies over het volgende:

Ik ben [was] 4 jaar klant bij online [voormalig wannadoo/orange]
op 27 okt jl kreeg ik een aanmaning voor een x bedrag wat neer zou komen op een achterstand van 2 maand.

ik [als langdurige klant] bel ze even op om met zekerheid te kunnen zeggen om wat voor bedrag het nu echt zou gaan[iedereen weet dat die administratieve systemen achterstand hebben, dus vandaar]

ne enige tijd te hebben overlegd kwam de telefonist tot de conclusie dat het om minder dan de helft [van het totaal] zou gaan.
dat x bedrag stemde ik mee in om zo spoedig mogelijk te gaan overmaken.

zo gezegd zo gedaan in dievolgende week heb ik geregeld dat op zondag 2 november het bedrag dmv internetbankieren werd overgemaakt, daarmee is de afschrijving en betaling dus ruim op tijd voor de gestelde 7 november ''deadline''.[niet te vergeten , ongeldig vanwege het feit dat het bedrag van maar 1 termijn was en niet 2]

vandaag[19 nov] krijg ik een doos met een brief modem retourneren [met mvg eronder he :evil: , een nummer met een bedrag ben je en meer niet]
niks geen brief ,niks geen bedrag, niks geen uitleg wat ik dan wel zou moeten betalen.
helemaal niets alleen een envelop met een lege doos erin.

kan dit allemaal zomaar ?? wat kan ik ertegen doen ??moet ik straks al die fouten van online betalen ??
zij gaan de fout in en ik ben straks meer dan 200 euro kwijt ??


ten eerste :er was mij een onjuist bedrag doorgegeven.
ten tweede:een onjuiste eindatum
ten slotte komt de aanvankelijke aanmaning te vervallen toch ???omdat het in dit geval om maar 1 aanmaning[1e bedrag van de laatste termijn] zou gaan.
de callcenter medewerker heeft notabene toegegeven dat er administratie fouten zijn gemaakt , het bedrag en de datums.
[waaruit weer eens te meer blijkt hoe callcenters fout na fout na fout afschuiven op de klant]


1 ding is zeker, online heeft ernstige fouten gemaakt op hun administratie en daar laten ze mij voor opdraaien.
en zoals het nu lijkt moet ik gewoon alles betalen en heb ik geen poot om op te staan.[en kan ik geen nieuw abonnement ergens anders afsluiten terwijl dit speelt met online :roll: :roll: ]

als ik alles[ter goede wil] betaal, welke stappen kan en moet ik zeker ondernemen ?

vandaar dat ik op zoek ben naar mensen die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt, en hoe dat is afgehandeld.
enigerlei juridisch advies word zeer op prijs gesteld :wink:

[word vervolgd]

alvast bedankt,

mvg,

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: ONLINE , meer fouten dan oplossingen.

Ongelezen bericht door queenfan »

Heb je ze al weer gebeld om te vragen wat er met de doos gebeuren moet????

jakobs
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:57

Re: ONLINE , meer fouten dan oplossingen.

Ongelezen bericht door jakobs »

jep,
ik had direct aangegeven geen zaken meer te willen hebben met online nadat mn telefonie was afgesloten.

toen ik dus belde wat ik met die doos moest konden ze me niet eens vertellen wat, wanneer en waarom , alleen dat mn verzoek naar onderzoek was afgewezen ofzoiets :S.

ze konden mij [alweer] geen juist bedrag geven, eerst 85 euro en toen 25 en toen 49 :S

de samenwerking tussen callcenter en online is hiermee weer zeer incapabel gebleken, behalve dat ze enorme bergen met geld van klanten wegzuigen door hun eigen stommiteiten.

iedereen moet betalen maar als je belt dan ga je ervan uit dat datgene wat je word verteld in samenwerking met online zou moeten zijn, maar niets is minder waar.
integendeel, hetgeen ik zou moeten betalen staat volledig haaks op dat van hun zogenaamde ''klantenservice''

geen enkel detail van de geleverde informatie was correct geformuleerd door de klantenservice .
een zeer teleurstellende afhandeling van administratie fouten van online en hun schijn-klantenservice
ik denk dat online zonder deze nep-klantenservice gewoon niet genoeg verdient en door dit soort problemen te veroorzaken extra inkomsten weet te winnen. geen produkt leveren maar wel de klant laten doorbetalen. [beetje net zoiets als de brandweer die zn eigen brandjes sticht toch ? zo voelt het wel namelijk]

geluk bij een ongeluk is, dat 30 november mn contract afliep/loopt maar desalniettemin kan en zeer zeker, wil ik niet over me heen laten lopen door een bedrijf als online, dat buiten zn schoenen groeit en hun enorme administratieve achterstand op de klant afschuift.


mvg

puppet
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2008 08:07

Re: ONLINE , meer fouten dan oplossingen.

Ongelezen bericht door puppet »

Afgelopen maand zomaar afgesloten van de telefonie, na wat heen en weer gebeld te hebben bleek dat er betalingsachterstand zou zijn volgens online.Nu is er in augustus een stonering geweest maar kort daarna het juiste bedrag overgemaakt...maand erop weer een foutieve rekening met erin meegenomen het bedrag dat al was overgemaakt..dus ik bellen en weer stoneren..goede bedrag weer overgemaakt..maand erop hetzelfde weer...weer het gestorte bedrag niet verrekend...weer gebeld....heel onbeschoft werd ik punt 1 te woord gestaan,toen na aangetekende brief met ontvangst bevestiging een selectieve blokkade op online laten zetten,dit tevens in de aangetekende brief vermeld,3 dagen erna standaard dreigbrief+afsluiting alle online diensten..ik weer bellen,het bedrag wat was overgemaakt was nergens te vinden.Weer aangetekende brief gestuurd met mededeling dat men de verbinding moest herstellen,géén antwoord,paar dagen erna wel weer een standaard brief waarin werd vermeld dat men volgens de voorwaarden niet meer over ging tot herstellen van de verbinding en tevens zou men het resterende abonnement's bedrag gaan innen+ 40 euro afsluit kosten er boven op.Mijn abonnement loopt tot 31 december 2008.
Ik heb inmiddels juridisch advies ingewonnen,betalingsonderzoek laten plaats vinden door mijn bank,etc, ik ga dan ook niet over tot het betalen van de 40 euro afsluitkosten..want het zoekgeraakte bedrag ( 41 euro) staat wel degelijk op hun rekening en op tijd!
Ik laat de zaak doorlopen tot het voor het gerecht moet voorkomen waar online mee dreigt....de aanmaningen die ik ontvang/ incasso kosten doen mij niet zoveel...daar ik zeker weet dat het bedrag is overgemaakt en nogmaals op tijd!
Het stoneren van de foutieve rekening is niet echt slim,want het betalingssysteem bij online slaat dan op tilt,maar constant foute rekeningen sturen ook niet!
Ik heb inmiddels een andere provider...
Wel is het belangrijk dat je alles bewaard kwa aangetekende brieven online correspondentie,betalingsbewijzen etc etc..
Normaal gesproken zou ik zoiets niet doen,maar de onbeschofte houding van klantenservice medewerkers,geen klanten kontakt verwerken in hun systeem,niet reageren op aangetekende brieven,onterechte afsluiting,etc etc,hebben mij echt boos gemaakt.De modem overhandig ik online wanneer de zaak ter rechtzitting wordt gebracht en niet eerder....tevens is dan het moment dat ik de materiele/immateriele schade post kan indienen.
Lang leven online.... :twisted: :twisted:

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: ONLINE , meer fouten dan oplossingen.

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Ik heb ook vaak last van onjuiste facturen van Online maar neem altijd contact met hun op en dan wordt het gecorrigeerd en maak ik het juist bedrag over. Altijd netjes een brief met de correctie ontvangen.

Het enige is dat ik iedere keer weer met hun moet bellen. Toen het Orange was klopte de factuur nog, sinds het Online is geworden moet ik zeker iedere maand bellen voor correctie van mijn factuur.

Zilverspar
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 nov 2008 13:33

Re: ONLINE , meer fouten dan oplossingen.

Ongelezen bericht door Zilverspar »

Heb me net aangemeld bij Online nadat ik vandaag eindelijk bevestigd heb gekregen dat ik weg kan bij Telfort.
Word van het bovenstaande niet vrolijk :?
Welke provider is nu eigenlijk wel oke, welke doet wat ie beloofd en heeft zijn administratie op orde? Kent iemand zo'n provider? Ikke niet....

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: ONLINE , meer fouten dan oplossingen.

Ongelezen bericht door D1RK »

U kunt als je pas op 25 januarie over gaat vermoedelijk nog ontbinden!
probeer het maar eens en aanmelden gaat altijd sneller....
Gezien de klachten durf ik daar niet eens te kijken wat ze bieden.
Vooraf zoeken voorkomt veel problemen.

brent
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2008 22:31

Re: ONLINE , meer fouten dan oplossingen.

Ongelezen bericht door brent »

1. Vragen via telefoon of hoe je makkelijk kan opzeggen vanwege verhuizing.
2. Verzekerd worden dat direct stopzetting mogelijk is ipv uitzitten van abonnement door verhuizing.
3. Eerst brief vraag om opzegging,
4. Tweede brief bewijs van verhuizing
5. Brief van online bevestig foutief moment van stoppen abonnement
6. Door afschrijving van abonnementsgeld rekening van online laten blokkeren.
7. Eerste brief, Online of ik wilde betalen
8. Derde brief met bijlage van eerdere brieven
9. Aanmaning met dreiging van stoppen abonnement
10. Aanmaning en afsluiting welke volgde na einde echte abonnement
11. Vierde brief en fax van uitleg naar online toe waarom niet betaald vanwege verhuizing.
12. Brief van online met verhogin van 50 euro.

Telkens wordt er gemeld dat wanneer betaling brief heeft gekruist dat de brief genegeerd kan worden.
Ik heb de eerste brief is in Juli geschreven.
Ik heb in elke brief het nieuwe adres genoemd en het verzoek mij te bellen.
Brieven krijg ik dus op oude adres
Ik wil in geen geval dat nummer gaan bellen.

Wie heeft dit eerder mee gemaakt, zou een fax offensief werken?

gvs1
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:52

Re: ONLINE , meer fouten dan oplossingen.

Ongelezen bericht door gvs1 »

Afgelopen juni ben ik verhuist naar een tijdelijke woning todat mijn nieuwbouw woning klaar zou zijn. Half April heb ik Online (toen nog Orange) gebeld en de verhuizing doorgegeven. Verhuisdatum 3 juni 2008. Dit werd de volgende dag bevestigt dmv email waarin stond dat ik op 3 juni gebruik kon maken van mijn internet en telefoon (ADSL Extra+telefonie totaal) op mijn nieuwe adres. Op 3 juni alles aangesloten, maar helaas geen signaal. Helpdesk gebeld die adviseert probeer het morgen nog maar eens. 4 juni, geen verbinding. Weer bellen met de helpdesk. Volgens de helpdesk was er een landelijke storing, maar 5 juni moest het dan toch werken. Dit soort smoesjes heb ik nog 10 dagen aan moeten horen waarna er een nieuwe oplever datum van 26 juni werd doorgegeven. Dus 23 dagen te laat. op 26 juni klokslag 18:00 uur konden we weer bellen en internetten.

Half november was het zo ver de opleverdatum van mijn nieuwbouw woning was bekend. Meteen Online gebeld met de vraag of ze de verhuizing konden gaan regellen. Antwoord, Het lukt op de een of andere manier niet om Uw verhuizing in onze computer te zetten, belt U na het weekend even terug. 4 dagen later nog een keer geprobeert. Nog steeds een probleem. De helpdesk zou ingeschakeld worden. week later nog geen nieuws gehad dus weer bellen. Helpdesk kan alleen melden dat ze ermee bezig zijin, maar wetenniet wanneer ze de verhuizing in het systeem kunnen zetten. In de 4 opvolgende weken telkens hetzelfde verhaal als je de helpdesk belt. OP 17 december ben ik eens echt boos geworden aan de telefoon. Blijkbaar zo erg dat ze een paar uur later terug bellen (ja het kan echt!) een het probleem opeens gevonden is. Mijn account is corrupt. Op de vraag wat nu, werd verteld dat herstel 4-6 maanden zou gaan duren!! Alternatief was er in eerste instantie niet. Na nog een paar telefoontjes konden ze me een nieuw abonnement aanbieden (waar ik dan weer wel mooi 12 maanden aan vast zou zitten) maar wel tegen een lager bedrag (25 ipv 40 euro in de maand). Na veel overleg kon zelfs mijn telefoon nummer over gezet worden naar het nieuwe account. Ik moest de verkoop afdeling bellen om het af te sluiten en dan zou de helpdesk medewerker terug bellen en er voor zorgen dat ipv de standaard levertijd ik binnen 1-2 weken aangesloten zou zijn. Zo gezegd zo gedaan. Nieuw account geregeld en neiuw account nummer door gegeven aan de helpdesk. In de bevestigings brief stond dan wel een oplever datum van 23 januari maar daar moest ik niet naar kijken op 1 januari werd er belooft zou alles werken.
U raad het al 1 januari nog geen nieuw modem ontvangen en ook geen signaal (geprobeert met oude modem). Weer een aantal keer moeten bellen. Tussen 8 en 12 januari werkt het echt was de belofte. Op 7 januari, werd het modem bezorgt. Zou het dan toch gaan gebeuren? Helaas na modem geinstallerd te hebben op 9 januari was er op 12 januari nog geen signaal. Maar weer bellen. Nu moest ik toch maar weer tot 23 januari wachten, dan zou het echt werken.
Op 16 januari opeens een brief met de mededeling dat mijn verhuizing was ontvangen (gemeld in November!) Op 19 februari werd mijn oude account overgezet naar mijn nieuwe adres. Dus weer bellen met de helpdesk. Hoe dat kan, Ik had toch een nieuw account omdat ze het oude niet konden verhuizen? Volgens de helpdesk kon het nu opeens wel en moest ik kiezen welke van de 2 ik nu wilden gaan gebruiken omdat ze het erover eens waren dat 2 wel erg veel zou zijn. Opeens kreeg ik ook te horen dat mijn telefoon nummer alleen nog mee kon als ik het nieuwe abonnement zou laten vallen en mijn oude zou laten verhuizen. Het duurde dan wel tot 19 februari voordat ze me konden aansluiten!! Behoud van het telefoon nummer is belangrijk voor me ivm eigen zaak. Vandaag, 17 januari nog maar eens boos gebeld, zoald afgelopen week bijna dagelijks het geval is geweest. Nu wordt er verteld dat met het nieuwe abonnement ik toch mijn telefoon nummer kan behouden en dat ze de verhuizing stop gezet hebben. Op 23 januri zal ik nu internet hebben en 10 dagen later zal ook mijn telefoon overgezet zijn. Ik ben er bang voor, maar kan niets anders dan afwachten en hopen.

Dit bovenstaande heeft mij vele tientallen euro's gekost aan telefoontjes (mobiel want ik heb geen vaste telefoon meer) veel ergernis en waarschijnlijk 2 accounts met facturen die niet gaan werken. de Online helpdesk is incapabel en kan NOOIT een concreet antwoord geven of je verder helpen. Elke keer een andere medewerker aan de lijn. ELke keer heel je verhaal vertellen. Elke keer een ander antwoord. Door verbinden kunnen ze niet (lees doen ze niet). Spreken met een supervisor kan niet (die wordt al gek genoeg van alle problemen natuurlijk). Dat dit zo kan en dat er niets tegen te doen is is toch wel erg. De klachten of geschillen commisie kan misschien iets doen, maar dat kost veel tijd. Ik wil internet en bellen zo snel mogelijk ipv langdurige procedures.

Gelukkig wordt eind van het jaar glasvezel opgeleverd in de wijk en zal ik daar op overstappen. Hopenlijk hanteerd deze provider andere praktijken.

Mijn advies, Online, begin er niet aan tenzij U zeker weet dat U nooit gaat verhuizen.

Zilverspar
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 nov 2008 13:33

Re: ONLINE , meer fouten dan oplossingen.

Ongelezen bericht door Zilverspar »

Ik ben nu een jaar verder en nog steeds een Online klant.
Ben een tevreden klant van Online dus heb het net verlengt met 1 jaar.....

Dus wat ik bevreesde is gelukkig niet uitgekomen na mijn drama met Telfort.

Inge

Gesloten