Online.nl overstapservice gaat fout: wat kan ik nu het beste doen?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Rickii
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2022 11:26

Online.nl overstapservice gaat fout: wat kan ik nu het beste doen?

Ongelezen bericht door Rickii »

Het verhaal: ik wilde van KPN overstappen naar Online.nl. De reden was dat ik per maand €10 minder kwijt was voor dezelfde diensten. Ik de overstapservice aangeklikt, dan zou alles tot de puntjes geregeld worden. Ik mocht aangeven in een schema wanneer ik over wilde stappen. Ik gaf aan 14 December 2021.

Heb later wat mails gehad van online.nl met bevestigingen en informatie. Later kreeg ik een mail voor een monteursafspraak. Dit kon ik inplannen op de dag dat alles zou gaan werken, 14 december 2021. De doos met de router was netjes op tijd geleverd. 14 December had mijn huidige provider KPN het internet/tv afgesloten, dus ik had geen internet.

In de middag kwam de monteur en binnen 1 minuut had ik internet. Ik blij. Ik had een abonnement genomen met tv via de CD App. Ik dit installeren en een account aangemaakt. Echter lukte het me niet om beeld te krijgen, want ik kreeg de melding dat gebruikersnaam/wachtwoord onjuist was. Hier over gechat en in 1ste instantie vonden ze het maar vreemd en zou dit uitgezocht worden.

Een week later niks gehoord dus zelf aan de bel getrokken. Toen kreeg ik te horen dat TV pas inging op 25 Februari 2022. Heel vreemd maar ik dacht: het zal wel. Ik wacht de rekening wel af en als daar tv op staat dan trek ik aan de bel. Maand december kreeg ik een rekening van mijn oude provider, a €60 euro voor tv/internet. Ik dacht: die betaal ik want ik krijg daarna wel een eind rekening tot 14 December dus dan krijg ik geld terug. Januari krijg ik een nieuwe rekening a €60 euro van mijn vorige provider. Ik dacht: ja dat gaan we dus niet doen.

Dus ik KPN bellen, en gezegd dat dit niet klopt want ik ben al weg. Dit was volgens hun niet waar, want online.nl zou het abonnement pas overnemen vanaf 25 Februari 2022. Ik aangegeven dat dat niet klopt want ik heb al internet van Online. Nou heel gezeur, had daarna online.nl hierop aangesproken met de informatie die ik van KPN kreeg.

Reactie online.nl: wij hebben netjes aangegeven het abonnement over te nemen op 25 Februari 2022 dus KPN moet tot die tijd leveren. Ik geef aan dat dat niet kan kloppen want ik heb al internet van Online sinds 14 december 2021. Dit was volgens de medewerker niet waar, kan niet onmogelijk.

Ik nogmaals vertellen dat er een monteur is geweest vanuit online, ik een router heb gekregen via de post van online en dat het de 14de aangesloten was. Reactie medewerker online: ja ik kan er niks aandoen en snap niet waarom jou huidige provider een monteur stuurt voor een nieuwe router. Nou ik had het niet meer.

Ik had de dagen erna elke dag contact gehad me KPN en Online. Nadat er elke keer vanuit beide partijen geen oplossing kwam, en beide partijen wezen hun vingers naar elkaar had ik tegen online gezegd dat ik alles wilde opzeggen om van dit gezeik af te zijn.

Toen ik 1maal bij opzegging kwam, kreeg ik ineens gelijk en klopt het dat ik internet heb vanaf 14 december 2021 en dat ze door hadden gegeven het over te nemen vanaf 25 Februari 2022. Mijn antwoord: HÈ HÈ eindelijk hebben jullie het door. Na een lang gesprek heb ik ze nogmaals een kans gegeven dit voor mij op te lossen. Ik werd later teruggebeld door iemand van het expertteam. Deze man vertelde mij mijn verhaal. Dit verhaal klopte van geen kant, dus ik legde nogmaals uit ( kan je nagaan dat ik zeker 7x in totaal het verhaal heb moeten uitleggen aan ze ) en meneer zegt: ja dat zei ik (lachend)

Ik eiste voor een oplossing want ik was dit allemaal meer dan zat. Meneer moest weer een beetje lachen dus ik onderbrak hem met: ik vind dit totaal niet grappig en vind het respectloos hoe jij nu doet naar mij. Inmiddels weer een week verder, elke dag via de chat gevraagd waarom ik nog steeds niets gehoord heb. Antwoord elke keer: we zijn ermee bezig en het expert team neemt contact op.

Ik heb nu aangegeven dat ik niet meer wens te wachten aangezien we nu in totaal 2 maanden verder zijn. KPN blijft rekeningen sturen, heb inmiddels €180 euro betaald vanaf december tot nu voor alleen internet. Ik vind het ronduit schandalig dat ik eerst wordt uitgemaakt voor leugenaar, puntje bij paaltje krijg ik toch gelijk want ja dat had ik ook. En dan hoor ik nu gewoon weer een week niets. Hoe moeilijk kan het zijn? Bel me op, bied excuses aan, regel met mijn vorige provider het kosten plaatje op, en zorg dat ik gecompenseerd wordt voor de teveel betaalde kosten vanaf 14 December 2021. En oja, als ik online wilde opzeggen, zou ik een boete moeten betalen omdat het officieel niet meer kan. Mijn klomp brak in 1000 stukjes. Wat kan ik nu het beste doen?

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Online.nl overstapservice gaat fout: wat kan ik nu het beste doen?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Als alles telefonisch is gecommuniceerd heeft u geen bewijs dat online.nl u gelijk heeft gegeven.
Helaas is het dan nog steeds welles-nietes.
Maar u heeft wellicht een schriftelijke bevestiging dat het per 14 december zal overnemen en dat zij de vorige provider per die datum afzeggen. Dan kunt u eventuele extra kosten (d.w.z. als online.nl goedkoper is dan 60,-- voor internet) op hen verhalen.

Fred147
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2022 15:42

Re: Online.nl overstapservice gaat fout: wat kan ik nu het beste doen?

Ongelezen bericht door Fred147 »

Als je weer overstapt van online.nl naar een andere provider, kan het ook weer verkeerd gaan. Let dus goed op met overstappen, ruim van tevoren opzeggen in verhouding met de overgang naar een andere provider.

Gesloten