LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online/Orange probleem

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
BuyBye
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2008 13:22

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door BuyBye »

Allereerst... het werkt!

5 december, toen ik thuis kwam had ik nog steeds geen signaal. Dus ik maar weer bellen. Deze meneer vroeg of er al iemand van KPN was langs geweest. Niet dus. Ook geen contact geweest. Hij ging kijken in de status en zag dat mensen van KPN 4 december in de ochtend bij mij in de wijk de verbinding hersteld hadden. Ik zei "en nu is het 5 december, bijna avond, en ik heb nog niets gehoord van dit herstel?" Meneer vond het ook wel een beetje slordig. Ik die LiveBox weer gereset... geen signaal. Meneer gaf aan dat ik dan de draadjes in de KPN aansluiting om moest draaien. En... ja hoor, dat werkte, zowaar!

Mijn conclusie: 4,5 week later dan gepland toch internet en telefonie van Online. Heel veel irritatie en telefoonkosten gemaakt. De communicatie tussen KPN, Online en klant is echt slecht. Maar moet zeggen... over de verbinding en kwaliteit van het eindelijk geleverde, een ruime voldoende... Nu de daadkracht nog verbeteren.

Groeten, BB

ropri
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2008 21:44

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door ropri »

Ik heb ook geen telefoon maar wel internet .
Al deze verhalen herken ik zo en ik ben een stuk geruster nu ik weet dat ik niet de enige ben,ik word er ook helemaal gek van.
Heb nu 3 weken geen telefoon.
Ik heb wel 10x gemaild maar elke keer de zelfde reactie "er is een case aangemaakt, wij bellen u als het gemaakt is.
Ik wou dat ze mij eens opbelde want als ik bel krijg ik altijd zo een lulhannes die niets weet, maar me wel in totaal een half uur aan de lijn houd.
Dat kost me ook nog een in totaal 8.00 euro per keer.
Ook ik kan nog niet opzeggen, zeggen ze, pas in september 2009.
Ook ik was lid van Wanadoo/orange en nu online.

Waarom maakt RADAR hier niet eens een zaak van?
Ik wacht wel dat online mij eens belt :cry:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door TdeHond »

In gebreke stelling provider + opzegging abonnement
Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in gebreke te stellen, een redelijke termijn, bv. 10 werkdagen, aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.

U kunt tevens restitutie vragen van een deel van de abonnementskosten omdat u geen telefonie heeft.
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]

Mocht provider niet akkoord gaan met opzegging kunt u dit als geschil voorleggen bij geschillencommissie.

BuyBye
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2008 13:22

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door BuyBye »

Vrijdag was mijn probleem opgelost zoals ik al eerder meldde. Wat ik nog niet had verteld...
Toen ik een maand geleden navraag deed welk nummer ik zou krijgen in mijn nieuwe woonplaats was het antwoord: "Als het netnummer 3-cijferig is en 3-cijferig blijft verandert alleen dit netnummer en blijft het abonneenummer gelijk"
NIET DUS!
Het nieuwe nummer lijkt in de verste verte niet op mijn oude telefoonnummer...
Van Online heb ik over mijn nieuwe telefoonnummer trouwens ook niets gehoord. Heb maar even naar mn mobiel gebeld om er achter te komen welk nummer ik nu thuis heb!
Online... :?:

ropri
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2008 21:44

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door ropri »

Na een paar mails met een ultimatum werkt het nu eindelijk weer een paar dagen :lol:

mireilleh
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2008 10:59

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door mireilleh »

We hebben sinds jaren internet bij wanadoo/orange/online. Met een goede aanbieding van hen, kwam er ook telefonie bij...en toen begon de ellende!
Het signaal bleek te zwak (hadden ze dat niet vooraf kunnen zeggen?).
We hebben de pc op een andere plaats in huis gezet, om dichter bij het hoofdcontactpunt te zitten (het was of de pc verhuizen, of door het hele huis kabels trekken.....). Het werd iets beter...tot afgelopen zomer de bliksem insloeg, in het modem. En heel vreemd, internet deed het wel nog, telefonie niet meer. Volgens de Jan Doedel van de helpdesk lag dat aan de telefoon, we moesten onze reserve-telefoon maar aansluiten. Uh, reserve-telefoon? Gelukkig via via een andere telefoon kunnen lenen, maar jullie raden het al, nog steeds geen telefoon, dus meteen weer klantenservice gebeld. Jan Doedel#2: nee, dat was duidelijk dat de livebox stuk was, hij ging meteen zorgen dat er een nieuwe kwam. Dat was vrijdag-avond, dus zou maandag geregeld worden, en donderdag in huis......Na ruim een week toch maar weer eens gebeld (met m'n mobiel, pingpingping). Neeeeeee, de technische dienst had nog niet geconstateerd dat de livebox stuk was, daar moesten we toch echt op wachten! Kom te de technische dienst dan langs? En nemen die dan meteen een livebox mee? Stotter stotter aan de andere kant, het zou geregeld worden.
Na weer een week, een mail gestuurd, dat als ik op een bepaalde datum geen nieuwe livebox zou hebben, we het contract met onmiddelijke ingang zouden opzeggen (en dat was net 4 weken eerder stilzwijgend met een jaar verlengd...). En raad eens......prompt kwam er een livebox. De oude geretourneerd, in de doos die daarvoor kwam, kreeg ik na 3 weken een mail, ik moest onmiddelijk de oude livebox retourneren, anders kostte het geld. Gelukkig had ik de pakketbon nog....en ging er van hieruit dus weer en pisnijdige mail hun kant op. Geen excuses en niets daarna!
Afgelopen donderdag, internet vloog er de hele tijd uit, na een reset van de livebox had ik wel weer inernet, maar om dat nu elk uur te doen....Hun tip: vervang de bekabeling! Je weet wel, die bekabeling die er pas sinds augustus lag....die was wellicht versleten?! En toen? Niet s meer, geen telefoon èn geen internet! Meteen naar een vriendin, vandaaruit gebeld met hun. Nou, dan lag het aan de wandcontactdoos, daar zat vast iets los. Pardon? We wonen hier 6 jaar, zijn nog nooit aan die wandcontactdoos gekomen, behalve dan om er een telefoonstekker in te doen :wink: . In de daluren hebben we nu sporadisch internet (nu al meer dan een uur, een wonder!), als er meer mensen op internet zijn in de wijk, dan hebben wij dus pech. Telefoneren is onmogelijk, de lijn kraakt alsof we op mars zitten!
Ik heb ze net een ultimatum gestuurd, voor 1-1-2009 is alles opgelost, en hebben we een stabiele verbinding, en anders is het klaar, en starten we de ontbinding. Het erge vind ik nog, dat wij elke keer de schuld krijgen van de slechte verbinding! Toen we nog wanadoo hadden, hadden we prima verbinding.

Oh ja, ik zeg ze dus dat ze me moeten BELLEN op mijn mobiel, omdat internet het niet doet. En ja hoor, elke reactie is via een mail. Toen ik ze daarop aansprak gisteren, was de reactie "u hebt 'm toch kunnen lezen!"....nu vraag ik je,.......

beste mensen van Radar, besteed eens een groot topic aan online op tv, wellicht, je weet maar nooit, dringt dan eindelijk eens door dat ze afhankelijk zijn van hun klanten, als die weglopen, of niet meer betalen, dan ook geen online meer!

vervolg 23-12-2008:
om 12 uur werden we gebeld door een medewerker van de TD. Het feit dat we soms wel, soms geen internet hebben, een sterk "krakende" lijn, wees op de verdeelkast van KPN. Jippie, wij krijgen in elk geval niet meer de schuld!! Geduldige, beleefde(!!) jongeman, die van alles aan het doormeten was, en ja, er gaat een KPN-monteur de verdeelkast in.
Paar uur later de baas van de jongeman, of ik reeds gebeld was, en hun excuses, en natuurlijk vergoeding van de tijd dat we slecht/geen internet en telefoon hebben. 5 Januari worden we terug gebeld over het resultaat van KPN.

Klpa op de vuurpijl, komt er een brief van online, dat we dus een klacht hadden dat we geen ADSL hadden, maar dat we gebruik konden maken van het ONLINE inbelabonnement dat automatisch voor ons beschikbaar is. Hou wel rekening met de kosten van uw telefonie-aanbieder......uuuhhhh? We bèllen ook via hun? Hebben dus geen telefoonverbinding? SUKKELS!!!

bakker82
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jan 2009 12:38

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door bakker82 »

Oei Oei Oei. Ik zit ook bij Orange. En ik moet nog verhuizen binnenkort. Ik maak m'n borst alvast nat.
Ik wilde eigenlijk ook eerst opzeggen, (telefonie werkt brak, moet bijna wekelijks de livebox resetten) maar ik was de termijn vergeten. Dus ik dach: nou ja, maar weer een jaar wachten. Mijn abonnement loopt nu tot september 09 zucht. Ik heb via jamesforyou wel een herinnering ingesteld zodat ik het niet nog een keer vergeet! :lol:
Gelukkig heb ik altijd mijn kpn-budget lijntje gehouden (9 euro/mnd) waarmee ik nog altijd feilloos bereikbaar ben, en met *33* bel ik gewoon buiten de LiveBox/Orange om als het noodzakelijk is. Die kpn analoge lijn doe ik nog maar niet de deur uit...

ericnoort
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 feb 2005 07:15
Contacteer:

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door ericnoort »

Ik ben al sinds Wanadoo abonnee maar toen de Livebox aangesloten werd begon de ellende. Eerst was het de schuld van KPN. Alles zelf doorgemeten, bleek de splitter defect. Op eigen kosten een nieuwe aangeschaft; nu wel internet maar geen telefonie. Aangezien men nog altijd geen sjoege gaf, op advies van Wanadoo het bedrijf Cable One de livebox op het inrappunt van KPN aan laten sluiten. Kostte bijna 100 euri; zonder resultaat. Jarenlang hebben we daardoor niet kunnen bellen. Een ramp voor iemand met een bedrijf, dus moest er via GSM gebeld worden. Want je kunt weliswaar overstappen maar wij zijn afhankelijk van onze internetverbinding en je zit bovendien met een opzegtermijn. Dus dan kun je weinig anders omdat een nieuwe provider je pas aansluit na toestemming van de oude provider. Sinds kort kunnen we gelukkig wel bellen maar jarenlang heeft dat niet gekund. Geen excuses, geen vergoeding van onkosten; online laat je gewoon zwemmen. Sinds gisteren is er geen E-mailverkeer meer mogelijk. Aansprakelijk gesteld; geen actie. Na contact met de "klantenservice" (tegen betaling van de nodige telefoontikken) stond er iets verkeerd in de mailforwarding. Uit te leggen wist men dat niet maar het zou weer goed lopen. Niet dus. Ik ben nu zo'n hele dag E-mailverkeer achter; normaal gesproken enige honderden berichten per dag met vragen en bestellingen van klanten. Leg dat maar 'ns aan je klanten uit. Ik ben het nu meer dan zat. Ik schakel een advocaat in en ga alle kosten van de afgelopen jaren alsmede vervolgschade verhalen (ik schat al gauw zo'n paar duizend euro). En inmiddels naar een andere provider uitkijken (hoor veel positieve geluiden over Telfort en nog goedkoper ook met een snellere verbinding, naar 't schijnt).

Eric Noort, ITC (Hilversum)

bakker82
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jan 2009 12:38

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door bakker82 »

@ericnoort. Waarom neem je geen gratis/betaalde onafhankelijke email dienst, die onafhankelijk is van je internet provider? Ik snap eerlijk gezegd sowieso niet waarom mensen dat email adres van huin providers gebruiken. Als je ooit nog eens overstapt, moet je iedereen inlichten en is de kans groot dat je veel mails gaat missen. Je bent sowieso je hele archief ook kwijt.

ericnoort
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 feb 2005 07:15
Contacteer:

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door ericnoort »

@bakker82. Dat is een aanrader die nou 'ns hout snijdt. Ik heb inmiddels al een Yahoo-account maar helaas staat het Wanadoo E-mailadres nog op duizenden visitekaartjes, briefpapier, fakturen, folders alsmede een groot arsenaal andere marketingmaterialen, etc., etc.. Dus als er daar wat van opraakt, komt het nieuwe E-mailadres er gelijk op. Bedankt voor je (waardevolle) reactie waarvan ik hoop dat meerdere mensen die oppikken. Met vriendelijke groeten,

Eric Noort, ITC (Hilversum) :wink:

bakker82
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jan 2009 12:38

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door bakker82 »

@ericnoort: geen dank, ik vind dat handige tips ook altijd uitgedeeld moeten worden. Ik doe er ook vaak mijn voordeel mee van andere mensen. Bedenk goed dat het evengoed alvast slim kan zijn om alvast een nieuw onafhankelijk e-mail adres uit te zoeken en aan de praat te krijgen en evt. je visitekaartjes vast te gaan vervangen. Het kan namelijk handig zijn om een periode van enkele maanden te gebruiken voor de overgang. Je kunt je Wanadoo mail bijv. automatisch laten doorsturen naar je nieuwe email adres (al dan niet via Outlook, anders misschien via de webmail van Wanadoo?). Op het moment dat je die mails beantwoord kun je de afzender meteen op de hoogte brengen van je nieuwe mail adres. Zo voorkom je dat klanten die jou gemaild hebben, een non-delivery failure (oid) krijgen en je niet meer weten te vinden. Een groot gedeelte van je mailverkeer zal op deze manier verlopen -> binnenkomen op je Wanadoo, beantwoorden met je nieuwe mail adres, met de mededeling dat dit je nieuwe mail adres is en blijft. 't Is net als overstappen met de bank, daar neem je vaak ook een half jaar of een jaar voor, zodat je zo weinig mogelijk mist.
Nou, ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik heb overigens zelf veel plezier aan de email dienst Gmail. Die ondersteunt IMAP, POP en webmail en is gratis. Reguliere e-mail diensten leveren alleen webmail en/of POP mail. Wat het verschil tussen POP en IMAP is, is niet moeilijk, dat kun je wel ergens googlen. IMAP heeft kortweg als voordeel dat het niet uitmaakt waar en op welke PC je mail hebt verwerkt, overal zie je hetzelfde. Verstuurd ik een mail vanaf de PC op school, iPhone of thuis achter mijn mac, ik zie alle activiteit weer terug op elke 'client'.

Musquito
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 nov 2008 23:23

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door Musquito »

Hallo,

ik heb nu eindelijk al mijn gedeclareerde kosten van Online vergoed gekregen en het is ook eindelijk overgemaakt op mijn bankrekening.
Ik had hun een declaratie gestuurd voor de kosten die ik heb gemaakt om met mijn mobiel te bellen met de helpdesk en het abonnementsgeld dat wel elke maand afgescheven werd terwijl ze geen diensten leverden.
Sinds 1 juni vorig jaar ben ik bezig geweest met de verhuizing van Online naar mijn nieuwe adres. In september heeft Online zelf maar voorgesteld om het contract per direkt te verbreken en de kosten mocht ik declareren. Dat heb ik dus in september al gedaan en nu 29 januari staat dit eindelijk op mijn bankrekening. Maar ja, de aanhouder wint.
Ik ben er nu in elk geval niet bij in geschoten. Heb me alleen driekwart jaar ontzettend kwaad gemaakt op Online en hun medewerkers. Maar ik kan iedereen wel adviseren de gemaakte kosten en onterecht betaald abonnementsgelden terug te vragen want uieindelijk krijg je deze wel vergoed en het zou te zot zijn als Online er beter van zou worden van niet geleverde diensten.

Errie83
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2009 18:01

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door Errie83 »

Ik heb een zelfde probleem met online.
Wij wonen buitenaf maar we zouden 4 mb internet krijgen. Nu blijkt dat we op een snelheid zitten van 2 mb per seconde. De helft dus. Vele malen met online gebeld, eerst zou het aan de bekabeling liggen, Alles aangepast, maar het hielp helemaal niks.
toen zouden de technische dienst de lijn door gaan meten en daar zou ik binnen enkele werkdagen over terug gebeld worden. een week later niks van gehoord.
Een of ander iemand van de klantenservice wist mij toen te vertellen dat de technische dienst alles doorgemeten had maar dat we ver vand e centrale afzitten, we konden downgraden qua snelheid of als we daar niet accord mee gaan eventueel het aboonement opzeggen maar daar zou ik de volgende dag over terug gebeld worden door de technische dienst.
Natuurlijk bellen ze niet terug.
Ik weer bellen, blijkt het dossier te zijn gesloten.
ze konden niks doen, de tehcnische dienst belt niet, we kunnen niet van het abbonement af.
Dus alles voorgelogen.

Mijn buurman heeft tele 2 en die heeft langere bekabeling vanaf het isra punt, maar bij hem werkt alles perfect.

Is er nog iets tegen online te doen???

want als ze 4 bieden en je krijgt 2 is het beduidend minder,

Om te testen nog de verkoop gebeld wat voor een snelheid ik kan krijgen, zeggen ze 8 mb

Iemand nog tips

Alvast bedankt
Erwin

danco
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 21:10

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door danco »

Ik heb ook zeer veel problemen met online. 's nachts vaak spooktelefoontje, met bellen valt de verbinding vaak ineens weg, enz enz. Al vaak over gebeld en gemailt. Dan moesten we de kabels korter maken, dan weer omdraaien, dan weer nieuwe telefoons kopen, niets helpt. Het abbonnement is ook niet op te zeggen, ook al leveren ze in mijn ogen een wanprestatie. Ik betaal 41 euro voor 3Mb, een nieuwe aanmelder betaald 20 euro met gratis antispam/virus. Als oude klant van wanadoo wordt je dus gestraft! Als ik het om laat zetten zit ik er weer een jaar aan vast, dat wil ik zeker niet. Ik wil van deze oplichters af. Van mij mogen ze hier wel eens aandacht aan gaan besteden bij trosradar!!!!!Er zijn maar te veel klachten.

Musquito
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 nov 2008 23:23

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door Musquito »

Ernie83,

Je verteld dat je kon downgraden qua snelheid of als je daar niet accord mee gaat eventueel het aboonement opzeggen.
Dan heb je toch in elk geval de mogelijheid om op te zeggen?

Als Online daar moeilijk over doet kun je het beste een aangetekende brief sturen waarin je Online in gebreke stelt van niet geleverde diensten of het niet leveren van de kwaliteit van de diensten zoals in je contract staat. In deze brief geef je Online een termijn waarbinnen ze het probleem verholpen moeten hebben en als dit Online niet lukt (wat ik eigenlijk verwacht) heb je het recht het contract op te zeggen.


Sterkte.

Musquito

Errie83
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2009 18:01

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door Errie83 »

Mosquito,

Ja dat klopt, dat heeft 1 iemand van online gezegd, net de enige waar ik geen naam van heb.
Hij zei dat ik daar de volgende dag over terug gebeld zou worden.
Niet dus.
Ik heb dus weer gebeld en toen had ik iemand anders, en deze zei dat die helemaal niet mogelijk was, ten eerste downgraden kon niet meer, we zitten al op de laagste snelheid wat kon zei deze, en het abbonement kon ook niet getpot worden.
Er zou staan tot 4 mbit.
Nou als het 3,5 is hoor je mij niet maar als 2,3 is vindt ik dit ver beneden.
Hun zeggen dus dat het niet sneller kan.

Nu ben ik nog aan het proberen geweest en als ik het modem reset dan heb ik wel de volle snelheid voor gemiddeld zon 4a5 uur.
Daarna is het weer traag,
Als ik hem dan weer reset heb ik weer de volle snelheid.

Ik heb nu mijn sterke twijfels over het modem,
volgens mij is deze kwalitatief niet goed,


Groeten Erwin

Musquito
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 nov 2008 23:23

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door Musquito »

Nou Errie 83,

Dan is volgens mij het modem stuk want deze werkt niet goed. Toen ik nog Online had werkte mijn modem ook een paar uurtjes en deed het daarna niet meer goed en die tijd werd steeds korter.
En ik heb toen een nieuw modem gekregen. Ik heb deze niet meer uit hoeven proberen omdat ik mijn abonnement inmiddels op kon zeggen en heb dit toen ook gedaan maar kan je dus adviseren om om vervanging van het modem te vragen. Dan weet je daarna in elk geval zeker dat het daar niet aan ligt.

Succes

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door d3R »

Ik ben nu zo'n hele dag E-mailverkeer achter; normaal gesproken enige honderden berichten per dag met vragen en bestellingen van klanten. Leg dat maar 'ns aan je klanten uit.
Ja leg dat maar eens aan je klanten uit, waarom jij zo graag een paar euro per maand minder kosten hebt en daarvoor graag het risico loopt op vertraging v/d behandeling van je zakelijk email.

En als je particuliere adsl verbinding eruit ligt om wat voor reden dan ook: leg ze ook even uit waarom jij graag 10/20 euro per maand op je adsl verbinding bespaart met het risico je klanten enkele weken niet te kunnen bedienen als bijv provider X je lijn ongevraagd overgenomen heeft.

Iets met voor een duppie op de eerste rang zitten vermoed ik....

Edit: ik zag een ander al een goede tip geven over email, ik zou je absoluut aanraden om bij een webhoster (geen internetprovider waar je een dsl verbinding afneemt) een domeinnaam te registreren en daar je emailverkeer aan te koppelen, kost ongeveer 5 à 10 euro per maand en is volledig onafhankelijk EN lossen sneller email problemen op.

Grieksekater
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2009 20:38

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door Grieksekater »

Ik herken de problemen bij de provider ONLINE, heb al 3 jaar een contract tot max. 20 MB download snelheid. In okt. 2008 begonnen de storingen m.b.t. telefonie en internet zich te openbaren. De helpdesk gaf advies om in de gegevens van de livebox te kijken, waaruit bleek dat mijn downstream maar 2,7 MB bedraagt. Hoger was niet mogelijk ik woonde te ver van de centrale n.l. 5.3 km. Ik betaalde dus 3 jr voor 20 MB terwijl ik nog ruim minder downstream kreeg dan het goedkoopste pakket van 4 MB. Voor de goede orde ik woon al 30 jr. op hetzelfde adres, ik neem aan dat de centrale ook niet is verplaatst. Nu willen ze mij het goedkope pakket aansmeren maar daar heb ik voor gepast. Na heel veel bellen en mailen kreeg ik de toezegging dat mijn abonnement zou worden opgezegd, ik had n.l. aangegeven dat ze een wanprestatie hadden geleverd. De opzegging is nog steeds niet rond, op mijn mails hoe het staat komt geen reactie. Nu gaat er een aangetekende brief heen, waarin ik juridische stappen aankondig. :(

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door d3R »

Je kwam er pas na drie jaar achter dat je snelheid zo laag is? Op adsl gebied zal je op die afstand voorlopig niet meer halen (en nooit hebben kunnen halen!).....

Ik vraag me af of je uberhaupt grond hebt om op te staan als je pas na 3 jaar klaagt over een wanprestatie terwijl alle informatie al die tijd beschikbaar was voor je.

Dat het zuur is kan ik me voorstellen maar kosteloos downgraden of per direct opzeggen is m.i. een nette afhandeling.

Gesloten