LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online/Orange probleem

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Grieksekater
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2009 20:38

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door Grieksekater » 25 mar 2009 23:32

Ik ben zoals meer mensen een "digibeet" en maar een eenvoudige gebruiker van het internet per computer. Pas als de storingen komen ga je reageren. Zoals ik al aangaf gaf de helpdesk na veel bellen en mailen het advies om eens in de livebox te kijken hoeveel downstream het apparaat aangaf. Helaas kan je daar niet zonder meer in, daar heb je n.l. een wachtwoord voor nodig, dit gaf de persoon van de helpdesk mij, na aandringen, toen ook. Als de storingen van de telefoon ook in je privé leven een rol gaan spelen is voor mij de maat vol. Zoals je kunt lezen is mij door ONLINE toegezegd om het abonnement te beeindigen. Vind ik prima maar nu puntje bij paaltje komt weet de telefonische helpdesk niet waar de persoon werkt met wie ik de afspraak heb gemaakt, ondanks dat ik de naam van deze persoon en de datum/tijd van het gesprek heb genoteerd. De mails die ik stuur naar de klachtenservice worden niet beantwoord. Daar ONLINE heeft aangegeven dat ik een andere provider kon gaan zoeken en als dat rond was zij het abonnement zouden beeindigen zit ik nu met de kosten van 2 providers. Ben ik, op zijn zacht gezegd, niet blij mee. :(

Baitulos
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2009 11:43

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door Baitulos » 30 mar 2009 11:55

Ik was ook toevallig ook net 2 weken te laat om een contract te wijzigen, is dus stilzwijgend (wink wink nudge nudge) verlengd en zit vast aan €40 p/m ipv €25 p/m voor 20mbits internet + basis telefonie.

De reactie van de 'help' desk en klachten afdeling komt neer op: vette pech meneer de vaste klant, betaalt u lekker €180 te veel dit jaar en mocht u volgend jaar uw contract willen verlengen (wat denken ze zelf?), etc. fijne dag nog... 'klanttevredenonderzoekje' erachteraan en bedankt...

Die voorwaarden lezend hebben ze het idd lekker afgetimmerd voor zichzelf, de moed om dit geintje aan te vechten, zeker met m'n avonturen bij Tele2 (vh Zonnet en Versatel) van 3 jaar geleden in gedachten zinkt de moed me danig in de schoenen.

Is die opmerking die op de eerste pagina gemaakt wordt niks waard? Ik heb bij Wanadoo getekend voor een Family abonnement, dat bestaat eigenlijk niet meer toch?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door renegade66 » 30 mar 2009 12:57

Ik heb dus ook een klacht over Online.nl.
ik heb het duurste pakket van Online, te weten adsl extra+telefonie totaal. werkt allemaal redelijk tot ik naar de snelheid ging kijken. die is belabberd. blijkt dat ik maar maximaal 8Mb kan halen ipv 20Mb. ik haal zelfs maximaal maar 4,5 Mb. ik zit maar 1700meter van de centrale, dus moet toch een kleine 7 Mb kunnen halen. ik heb diverse keren gebeld en een klacht ingediend en er word gewoon gezegd, u zit op een KW-netwerk. houd dus in op de lijn van KPN en u kunt geen hogere snelheid dan 8Mb halen. ik ontplofte bijna. het is toch te gek voor woorden dat je het duurste neemt en dat je het minste krijgt, je gaat toch ook geen FULL HD tv kopen en genoegen nemen met een draagbaar crt schermpje voor de prijs van een full hd tv. dit is pure oplichting. ze zijn met mij nog niet klaar.

Baitulos
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2009 11:43

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door Baitulos » 01 apr 2009 11:20

Zo een beetje gelezen hier en daar maar het is allemaal wel ingewikkeld en verwarrend. Al die verschillende meningen: je zou als contractant van een paar jaar elk moment op kunnen zeggen, nee je bent stilzwijgend een nieuw jaarcontract aangegaan, ja maar ze hebben je niet op de hoogte gesteld (dat lijkt me dan toch 'stilzwijgend') etc. etc.

Volgens mij heb ik geen e-mail gehad over tariefverlagingen dus ik ga denk ik maar in een aangetekende brief - dat lijken ze serieuzer te nemen - gewoon netjes vragen of ik het BLIJVEND VERLAAGDE TARIEF per direct kan krijgen, want ik BETAAL TE VEEL zoals hun eigen site en advertenties opscheppen (buitengewoon ergerlijk als ze jou als vaste klant je dan gewoon vastpinnen aan zo'n onleesbaar contract van jaren geleden). De andere optie is dat ik opzeg want ze hebben mij niet persoonlijk op de hoogte gesteld (heb ik ook excuses voor gehad), dus ze mogen kiezen.

Baitulos
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2009 11:43

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door Baitulos » 11 jun 2009 15:56

Ik heb dus een aangetekende brief gestuurd, kost je 7 euri, maar dan nemen ze je wel serieus. Netjes gezegd dat ik het nogal klantonvriendelijk vond, die onbuigzame houding.


Netjes gebeld door Online en ze hebben m'n contractdatum veranderd en miv 1 juli wordt het tarief aangepast ivm met de actie voor de vaste klanten die dan pas in gaat (moet ik wel zelf voor bellen, maar soit). Gewoon per direct kan natuurlijk niet, want tja, de automatisering is de baas.

justjustme
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2009 11:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door justjustme » 29 jun 2009 11:45

Wat een troep dat internet van online. Extra kosten van je rekening af halen en dan zeggen dat het klopt!! Belachelijk!

NEEM NIET ONLINE!!!!

Kamika
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2009 16:51

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door Kamika » 01 jul 2009 17:40

@Renegade66: Ze zeggen heel duidelijk: met snelheden TOT wel 20 mbit dus zij hebben zich mooi ingedekt. Zelfs al woonde je er pal boven, dan nog kunnen ze je die garantie niet geven.

Online Service Team
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jun 2009 16:17

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door Online Service Team » 06 jul 2009 16:28

Beste Justjustme,

Wij hebben uw klacht gelezen en willen dit vanuit Online graag voor u oplossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om via een persoonlijk bericht uw klantnummer kenbaar te maken, zodat wij contact met u kunnen opnemen?

Met vriendelijke groet,

Het Online Service Team

Gesloten