LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online/Orange probleem

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
roodkapje777
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2008 09:53

Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door roodkapje777 »

ik zie in dit forum heel wat klachten over orange/online.
ik heb nu bijna een maand geen internet/telefoon..
er is een kpn monteur langsgeweest, ik heb een nieuwe livebox gekregen, niks helpt..wie weet er wat de wettelijke termijn is waarbinnen orange de klant moet helpen, en of je het contract kan ontbinden als de dienst niet geleverd wordt?
ik weet dat orange zich overal tegen indekt..maar ik wordt schijtziek van dit bedrijf..wat me van het kastje naar de muur stuurt...met een grote omweg..
telkens hetzelfde verhaal..de technische dienst is ermee bezig..blablabla..en er wordt nu zelfs weer een nieuwe case aangemaakt voor mij..dus dat betekend
weer 10-15 dagen wachten op een reactie van de t.d...

ducatimarc
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2008 10:52

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door ducatimarc »

ik heb exact hetzelfde probleem,
toen ik mijn abbonement wilde opzeggen wegens wanprestatie kon dit niet want ze moeten de monteur 42 werkdagen (jawel meer dan 8 weken) de tijd geven om met een oplossing te komen. ik bel ze iedere dag en bestook ze met mailtjes maar er komt niets van terecht. ik ga nu de automatische incasso stoppen en zie wel wat daar van komt. Het is meer dan triest hoe je behandeld wordt.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door TdeHond »

Voordat Orange Online werd hanteerde het bedrijf een termijn van 3 weken waarbinnen het probleem opgelost zou moeten zijn.

Ik adviseer Online in gebreke te stellen in een aangetekende brief met ontvangstbevestiging en stel een redelijke termijn van uiterlijk 4 weken waarbinnen u verwacht dat u een goed werkende verbinding met internet heeft.
U geeft aan dat mocht Online hier niet in slagen u daarna met onmiddellijke ingang uw contract met Online beëindigt.
U geeft in de brief aan hoe lang u al problemen met uw verbinding heeft.

Maakt een kopie van de brief en bewaar de bewijzen van versturen en verzenden en leg een dossier aan waarin u alles bewaart

Mocht na 4 weken nog steeds geen herstel van de verbinding heeft plaats gevonden zegt u d.m.v. weer een aangetekende brief met ontvangstbevestiging op en u geeft aan dat u binnen 14 dagen een brief van Online met bevestiging einde contract verwacht.
U voegt dan bij een beëindiging toestemming tot doen van automatische incasso per d.d....
U geeft aan dat mocht Online niet de bevestigingsbrief einde contract sturen u naar de Geschillen commissie stapt en een klacht indient bij Consuwijzer.nl
U kunt hier ook info vinden over e.e.a.

8 weken de tijd nemen om een internet verbinding te herstellen lijkt mij onacceptabel lang, temeer daar ik lees in de A.V. dat ze een termijn van 30 dagen hanteren waarbinnen ze iemand willen voorzien van een werkende internetverbinding mocht u trek hebben klant bij hen te worden. :roll:

hanswijs
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 dec 2007 20:59

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door hanswijs »

Ik zit nu sinds woensdag 2/7 zonder internet, maar dus ook zonder telefoon! Heb internettelefonie van Wanadoo/Orange/Online....

Ik heb een livebox van 2005, helpdeskmedewerker vertelde mij dat de liveboxen uit die tijd ook problemen kunnen geven... Op mijn vraag om dan sowieso een nieuwe te sturen krijg je dan een antwoord "Dat mag alleen via de TD".

Nu vraag ik je: Ik geef zelf een mogelijke oplossing aan, waardoor ik mogelijk binnen twee dagen weer 'online' (?!) kan zijn, NEE moet ik misschien 15 dagen wachten voordat de TD er sowieso naar kijkt....

Wie weet dit:
Ik ben ooit een contract aangegaan met Wanadoo. Mogen zij zomaar twee keer van naam veranderen? Is dit geen contractbreuk of reden om dit contract te laten ontbinden dan?

Ik ben blij dat ik een aardige buurman heb van wie ik z'n WIFI mag gebruiken. Voor de extra GSM kosten (20 cent telkens naar de helpdesk plus daar bovenop de kosten voor mobiele telefonie), krijgt Wanadoo/Orange/Online sowieso een rekening van me.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door TdeHond »

U had binnen een bepaalde termijn de tijd gehad om op te zeggen als de Algemene Voorwaarden veranderden.

Ik denk dat u er verstandig aan doet om Online meteen schriftelijk en aangetekend met ontvangstbevestiging in gebreke te stellen. Geef hen drie weken de tijd om er zorg voor te dragen een werkende internetverbinding te hebben. Geef aan dat als dat niet lukt u met onmiddellijke ingang uw abonnement opzegt.


Dit dan ook weer schriftelijk aangetekend met onvangstbevestiging doen mocht dit niet lukken. Dan ook uw toestemming tot automatische incasso opzeggen.

Kopieën van brieven maken en bewijzen van verzenden en ontvangst goed bewaren.

Ook even kijken wanneer uw contract afloopt en wat de opzegtermijn is. In uw agenda zetten en tijdig schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging opzeggen. Als Online niet van plan is om u vlot een nieuwe livebox toe te zenden dan moet dat "beloond " worden door van provider te veranderen.

Ik adviseer de vlotte in gebreke stelling omdat iemand al een half jaar door Orange aan het lijntje gehouden wordt.

jasonxx
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:37

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door jasonxx »

Inmiddels kan iedereen nu voor 17 juli kosteloos opzeggen.

Dit vanwege de prijsverhoging van hun kant.
Gewoon even bellen naar de helpdesk en melden dat je niet akkoord gaat met de verhoging.
Het is mij ook gelukt en heb per e-mail en per brief (schriftelijk) de bevestiging gehad.

hanswijs
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 dec 2007 20:59

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door hanswijs »

@JAsonXX

Staat dat ergens op 'schrift' ?

roodkapje777
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2008 09:53

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door roodkapje777 »

Als ik het goed begrijp uit onderstaande reacties heeft online 8 weken de tijd
om een storing op te lossen??
Weet iemand het adres waar je aangetekende brieven naar toe kan sturen?
Op de site staat een postbus adres vermeld..weet niet of ze daar wel aankomen..
En heeft iemand ervaring met dezelfde soort storing als bij mij; nl, een knipperend lampje op de livebox, (livebox is niet kapot, heb al een vervangende ontvangen/kpn heeft inkomende lijn ook al nagekeken).
Mn mac kan geen contact maken met de livebox, in het livebox config programma blijft de browser hangen, bij de statistieken is was het uitgaande signaal vrij laag (volgens de klantenservice) 1,5 db ofzo..daar kon het aan liggen..
en ik maar wachten op de technische dienst..sinds 7 juni.. :twisted:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door agro »

Weet iemand het adres waar je aangetekende brieven naar toe kan sturen?
Op de site staat een postbus adres vermeld..weet niet of ze daar wel aankomen..
Naar postbus kan je zowel aangetekend als normale post versturen, is meestal eerder in bezit dan op fysiek adres.

Fysiek adres is:
Naam: Online Breedband B.V.
Vestigingsadres: Muiderstraat 1
Vestigingsplaats: 1011PZ Amsterdam
Internetadres: www.online.nl

Ook op de site staan deze gegevens helemaal onderaan:
http://www.online.nl/over-ons/contact/

pmoffereins
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2008 21:57

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door pmoffereins »

Heb 1 jaar adsl en telefonie via Orange gedaan. Geen problemen. Erg tevreden. Vond het alleen wat duur. Dus wilde ergens anders gaan kijken. Op tijd opgezegd. Rondgekeken, toch besloten om Orange te houden maar dan 4mb. Orange gebeld om opzegging ongedaan te maken. Kon niet meer. Moest minimaal een maand voor de afloop van het abonnement. Bij het opzeggen nooit verteld. Moest opnieuw aanvragen en dan zou ik 3 a 4 weken zonder internet en telefonie zitten.

Toch opnieuw aanvraag gedaan. Verwachte leveringsdatum ca. 5 weken (7 juli). Nou ja, toch maar doen. Ik zit nu nog te wachten en het is nu al 22 juli. Volgens mijn ADSL-status zit ik nog steeds in de registratiefase (stap 1) dus er is nog steeds niets mee gedaan! Rond 1 juli mail gestuurd. Netjes reactie gehad dat idd behandeling aanvraag was vertraagd en dat 7 juli waarschijnlijk idd niet gehaald zou worden. Ook een brief thuis gehad met dezelfde mededeling. Maar ondertussen zit ik nog steeds zonder telefoon en internet. Of het iets met de omschakeling naar Online te maken heeft weet ik niet, maar reorganisaties beloven meestal niet veel goeds....

scooby doo
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2008 16:12

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door scooby doo »

sinds orange overgenomen is door online werkt het doorschakelen niet meer, niet het gewone doorschakelen naar voicemail maar het doorschakelen van de computer voor als je telefonisch werkt, hierdoor verlies ik elke dag geld, online weigert nu om mijn contract te beeindigen, ze hebben gezegd dat ik wel werken kan met een voip telefoon, echter de goedkoopste die werkt volgens de winkel is 64.95 euro, dit vind ik schandalig, ik ben verplicht om weer naar kpn te gaan wil ik mijn baan niet kwijtraken, alle collega's van mij die bij online zijn zitten nu zonder werk, ik heb een mail gestuurd waarbij in hun sommeer om mijn contract stop te zetten daar de fout bij online ligt, in het verleden ook heel veel ellende gehad bij orange met de livebox die uitviel, orange bood toen wel aan het contract vroegtijdig te beeindigen, mijn beniewen hoe dit afloopt.....

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door TdeHond »

U zou kunnen proberen of het via Skype kan.

Skype is gratis te downloaden en heeft een voicemailfunctie en een gesprek doorschakelen functie. Een headset is niet zo duur in aanschaf.

Wel even kijken naar kosten voor voicemail- en doorschakelfunctie.

scooby doo
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2008 16:12

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door scooby doo »

toch bedankt voor de tip, maar ik ga liever naar de kpn, de verbinding is ook erg traag en niet accuraat en dan dit probleem erbij ik ben echt ziek van online, ze beweren dat er niets veranderd is alleen de naam, nou anmehoela sorry dat ik dit zo zeg maar stel je livebox heeft kuren en je bent ik nood, kun je 112 niet eens bellen nee online bekijkt het maar ik eis contractbreuk

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het probleem is echter dat Online een oplossing biedt voor uw probleem. Dus ben ik bang dat zij niet akkoord gaat met tussentijdse beëindiging.

scooby doo
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2008 16:12

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door scooby doo »

noemt u dat een oplossing, dan mogen ze mij wel een gratis telefoon geven t.w.v. 65 euro plus instructies want ik ben a-tecnisch, werkt u toevallig voor online of bent u een spion :shock:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door TdeHond »

werkt u toevallig voor online of bent u een spion Shocked
:lol:

Ik werk bij geen enkele provider. U kunt proberen of Online u de kosten vergoedt voor een telefoon. Ik betwijfel dat.

rumbero66
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2008 09:57

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door rumbero66 »

Ik zit inmiddels 8 weken zonder internet/telefonie (waarvan 2 was ik nog op vakantie en dus niet de helpdesk gebeld). Op 18-07-2008 met de helpdesk gebeld gesproken met een Dennis S. bijna 1 uur aan de lijn. Livebox verplaatst terwijl die altijd het heeft gedaan. Het moest dichter bij de ISRA punt (niet verder dan 1.5 m). Ik heb toen aangegeven dat dit altijd heeft gewerkt en dat ik geen verschil heb gemerkt in de kwaliteit of snelheid. Na het verplaatsen werkte het toch niet. Zij zouden de Technische Dienst (TD) inschakkelen. Die zou mij binnen twee weken opbellen. Een paar dagen later een brief van Online ontvangen met de toezegging dat het probleem binnen twee weken zouden oplossen. Op 01-08-2008 Online gebeld omdat ik nog steeds niks had gehoord en mijn internet/telefonie het nog steeds niet doet. Zeg die jonge (Tom K.) u case is gesloten de technische dienst vond de afstand van ISRA naar Livebox de aanleiding van het probleem. Later nadat hij zelf de case verder leest constateerd hij dat dit al getest was tijdens mijn vorig gesprek en dat dus niet het geval kon zijn. Om het verhaal kort te houden case heropend en klacht ingediend. TD zou zo snel mogelijk met mij contact opnemen. Vandaag 07-08-2008 opnieuw gebeld en wat constateer ik dat de case opnieuw gisteren is gesloten met het verhaal dat zij het verkeerde 06 nummer hadden de KPN kon mij dus niet bereiken dus case gesloten. Ik werd echt kwaad maar de jonge aan de lijn (Ron T.) kon echt niks doen behalve een nieuwe case van maken. Heb gevraagd om de status van mijn klacht maar die was er niet. Dus die was ook weg. Heb gevraagd om dit met zijn Senior te bespreken en zij hebben beloofd om mij terug te bellen zodra de case is opgelost om over een financieele tegenmoetkoming te praten naast het feit dat ik geen abonnementskosten hoeft te betalen voor de hele periode. Nou ik moet eerlijk gezegd ik baal echt van dit hele toestand. Voor de overname ging alles prima met Wanadoo en dan met Orange maar sinds Online is dit echt een drama.

Gelukkig dat ik van een buurman zijn Wifi mag lenen.

Ik wel eigenlijk opzeggen maar heb geen zin in al dat gedoe van overstappen. Wat raden jullie mij aan?

Bedankt

JBOa
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jul 2008 12:37

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door JBOa »

Wel overstappen, al helemaal als je toch gebruik kunt maken van wifi van de buren. Orange/Online is vreselijk duur naar verhouding (al helemaal na 1 jaar), werken met stilzwijgende verlengingen, hebben een dure helpdesk etc.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door TdeHond »

overstappen naar provider die zijn klanten serieus neemt en werkt aan klachten oplossing i.p.v. traineren, traineren, traineren.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Online/Orange probleem

Ongelezen bericht door mattie »

Welke dan????
Waar kun je een goede vinden,die niet te duur is??
Ik heb dezelfde problemen als hierboiven beschreven!
Alleen ik kan 5 min praten dan is het of er een moterfiets in mijn tel zit!en de persoon aan de andere kant begint haperig onverstaanbaar te worden!
Ik ben dan nog steeds wel goed verstaanbaar!
Ligt niet aan de tel,heb ik uitgeprobeerd!
Mattie

Gesloten