LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen Tele2 vanwege traag internet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
joordekker
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2018 16:36

Opzeggen Tele2 vanwege traag internet

Ongelezen bericht door joordekker »

Goedendag,
Recent hebben wij getracht ons Tele2-abonnement op te zeggen, om de simpele reden dat mijn internet zeer vaak wegvalt of zeer traag was en ik niet het idee had dat ik altijd even klantvriendelijk werd geholpen. Hierbij heb ik expliciet gevraagd aan Tele2 of het abonnement al opzegbaar was. Dit was inderdaad per maart 2018 het geval en zou dus niet voor problemen zorgen. Na opzegging krijgen we desondanks een nabetaling van ca E190,-. Dit omdat we een vaste telefoonaansluiting hebben aangevraagd in maart/ begin april. In het telefoongesprek werd alleen gesproken over deze vaste telefoonaansluiting en dat we alleen nog even de mail moesten bevestigen. Dit hebben we dan ook direct gedaan. Nu blijkt achteraf dat je bij de aanvraag voor een vaste telefoon ook direct al je andere producten met een jaar verlengt, zonder dat je hierom vraagt of dat je dit verteld wordt. Op de vraag waarom dit niet op een duidelijke manier verteld is tegen ons, wordt alleen gezegd dat dit in de mail op het lijstje stond. In plaats van dat ons abonnement dus al opzegbaar was, moeten we nog een boete van ca E190,- betalen, omdat ons abonnement uiteindelijk toch in maart 2019 afloopt.
Kan ik hierin stappen ondernemen?
Laatst gewijzigd door Radar op 29 mei 2018 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opzeggen Tele2 vanwege traag internet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heeft u een alles in 1 pakket, of losse onderdelen? Bij losse onderdelen zal je ook apart kunnen opzeggen of verlengen, bij een pakket niet.

Wat wel belangrijk is om te weten waarom u zo traag internet heeft. Werkt u via wifi en is het huis te goed geïsoleerd of heeft veel betonijzer, dan kan dat het wifi signaal verstoren. Het zou zonde zijn om met pijn en moeite over te stappen en bij een volgende aanbieder hetzelfde probleem krijgen. Of ligt het probleem wel bij Tele2. Alles is mogelijk, maar eerst uitzoeken lijkt mij de beste optie.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Opzeggen Tele2 vanwege traag internet

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Een vaste telefoonaansluiting is een naam met meerdere betekenissen. Een echte vaste telefoonaansluiting is de ouderwetse analoge telefoonaansluiting van KPN. Die is duur, maar kan onafhankelijk van internet of TV-aansluiting. Maar tegenwoordig wordt internet plus bellen ook vaak (m.i. onterecht) aangeduid als een vaste telefoonaansluiting, en dan heb je dus internet nodig en als u dat wilt is het gedrag van Tele2 logisch.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Opzeggen Tele2 vanwege traag internet

Ongelezen bericht door BreejKC »

Vast bellen, ofwel VOIP, gebeurt bij Tele2, net als bij vele andere aanbieders, via een kabeltje dat van de telefoonhouder, vaak een basisstation, naar het modem loopt. Kennelijk was TS zo tevreden over die vaste, bekabelde telefoonverbinding dat hij dat abonement verlengde. Daardoor vermoed ik dat het probleem met de snelheid van het internet gezocht moet worden in de niet-bekabelde verbinding met het modem, ook wel WiFi geheten.

Dat is helemaal niet vreemd. In een vorige reactie zijn al enkele suggesties gedaan waarom een WiFi verbinding een slechte snelheid kan opleveren. TS raadt ik daarom aan middels een UTP kabel zijn pc of laptop eens aan te sluiten en een speedtest (via internet) daarop los te laten. Dit levert een betrouwbaar resultaat op over de gerealiseerde download- en uploadsnelheden.

Vallen die snelheden desondanks tegen, ga dan met behulp van de postcode eens na hoe ver de huistelefoon aansluiting van de dichtsbijzijnde centrale is verwijderd. Hoe groter de afstand, hoe groter het snelheidsverlies tot aan de huistelefoon aansluiting. Daar kan Tele2 weinig aan doen, mogelijk dat nog enige compensatie gegeven kan worden.

Maar is die afstand werkelijk (te) hoog, dan is het t.z.t. overstappen op een ander systeem als via de koperen telefoonkabel wellicht een betere optie.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 04 jun 2018 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

huzky
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:19

Re: Opzeggen Tele2 vanwege traag internet

Ongelezen bericht door huzky »

snuffel1 schreef:Vast bellen kan enkel in combinatie met internet en/of een tv abonnement.
Misschien tegenwoordig bij het afsluiten van een nieuw abonnement, maar ik heb alléén Vast bellen van Tele2, niet in combinatie met internet (bij KPN) of tv (Canal Digital)…

Maar wat hebt u precies bevestigd n.a.v. de mail die u van Tele2 hebt ontvangen? Als daarin zowel vast bellen als internet staan vermeld, vrees ik dat u toch nog een jaar aan het abonnement vast zit.

jackvance
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2018 17:27

Re: Opzeggen Tele2 vanwege traag internet

Ongelezen bericht door jackvance »

indien tele2 niet voldoet / kan voldoen aan de minimale afgesproken internetsnelheid hoef je niet te wachten tot einde contract....beeindiging kan dan met onmiddellijke ingang wegens wanprestatie

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Opzeggen Tele2 vanwege traag internet

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het lijkt me dat ze geen minimumsnelheid beloven.

Gesloten