LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overgestapt naar NLE glasvezel: geen tv, internet of telefoon

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Marco5783
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2019 15:31

Overgestapt naar NLE glasvezel: geen tv, internet of telefoon

Ongelezen bericht door Marco5783 »

Al 5 dagen geen tv, internet en telefoon na overstappen naar NLE glasvezel!!
Nle, dit kun je toch je nieuwe klant niet aandoen? Alhoewel nieuw, we nemen op dit moment ook al energie van ze af.
De situatie (zoals ook bij Nle bekendgemaakt).
Dinsdag kwam de monteur om te installeren, hij zei dat er extern iets niet goed was, en dat we binnen 3 uur op mobiel zouden worden gebeld. Dit gebeurde niet. Vanaf woensdag berichten gestuurd naar Nle (zonder reactie), en met prepaid naar klantenservice Nle gebeld. Klantenservice doet laconiek over de situatie, en word je niet veel wijzer van. Omdat er steeds niets gebeurde weer gebeld naar Nle waarop we telefoonnummer monteur kregen. Na letterlijk ruim een halve dag bellen iemand aan de lijn gekregen, die zou weer contact met Nle opnemen (kastje muur). Inmiddels is het vrijdagmiddag en hebben we vanmorgen weer Nle gebeld. Na weer een poos in de wacht het probleem weer voorgelegd. Het zou worden uitgezocht, en we werden in de wacht gezet, na een poos wachten (al bang dat het beltegoed zou opraken)...... werd de verbinding verbroken!! Dit is toch om moedeloos van te worden. Nu al 5 dagen NIETS en in het weekend helemaal niets te verwachten, ben je zo 7 dagen verder. Een groot probleem kan dit toch niet zijn? Tot dinsdag hebben we nog gebruik gemaakt van glasvezel. Als het bijvoorbeeld een verkeerd stekkertje in patch kast is, dan is dat toch zo opgelost?
Communiceer!!.... letterlijk niemand heeft wat terug laten horen.... dit is frustrerend.... en geeft een machteloos gevoel... omdat wij niets blijken te kunnen bereiken. Een consumentenprogramma zou er zo een uitzending over kunnen maken. We voelen ons " roepende in de woestijn".
Kom met een oplossing want telefonisch zijn we niet meer te bereiken, internet ligt dagen stil terwijl we het nodig hebben en 's avonds tv kunnen we ook wel vergeten.
Los hiervan hebben we ook nog steeds geen extra tv ontvanger, is met aanmelding aangevraagd, en daarna meerdere malen telefonisch en met berichten. Dit geldt ook voor de pincode. Is er iemand die dit ok ooit heeft gehad en advies kan geven?
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jan 2019 18:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Overgestapt naar NLE glasvezel: geen tv, internet of telefoon

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Jammer, alles in 1 contract, bij niet leveren of niet herstellen kun je overeenkomst ontbinden , nu lastiger....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overgestapt naar NLE glasvezel: geen tv, internet of telefoon

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb ook wel eens een probleempje gehad met NLE (dsl). Werd netjes opgelost na plaatsing klacht op https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/n ... 4337881f14

lpc
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jan 2004 15:37

Re: Overgestapt naar NLE glasvezel: geen tv, internet of telefoon

Ongelezen bericht door lpc »

Heel vervelend! Wij zijn juist super tevreden over NLE. Wij hebben 14 jaar ellende gehad bij Ziggo.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overgestapt naar NLE glasvezel: geen tv, internet of telefoon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

lpc schreef:
21 jan 2019 17:13
Heel vervelend! Wij zijn juist super tevreden over NLE. Wij hebben 14 jaar ellende gehad bij Ziggo.
Ziggo bestaat nog niet zo lang.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Overgestapt naar NLE glasvezel: geen tv, internet of telefoon

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je zo tevreden bent met NLE hoor je bij een minderheid.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Overgestapt naar NLE glasvezel: geen tv, internet of telefoon

Ongelezen bericht door sylvesterb »

lpc schreef:
21 jan 2019 17:13
Heel vervelend! Wij zijn juist super tevreden over NLE. Wij hebben 14 jaar ellende gehad bij Ziggo.
Waarom stap je dan pas na 14 jaar over? NLE biedt 1 op 1 wat KPN/Telfort ook aanbiedt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Overgestapt naar NLE glasvezel: geen tv, internet of telefoon

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Sylvester b,

Sinds wanneer kun je bij KPN of Telfort ook stroom afnemen?
dus die korting als je beide producten neemt hebben ze beslist niet... of je moet een mobiel nemen,
en laat NLE die nog niet aanbieden....

Bobbie31
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2019 21:11

Re: Overgestapt naar NLE glasvezel: geen tv, internet of telefoon

Ongelezen bericht door Bobbie31 »

Een overstap naar NLE , is de grootste onafhankelijke energieleverancier van Nederland ??
https://www.energiewereld.nl/nieuws/ene ... t-nle-over.

IK had mij bij NLE voor alles in één internet/telefonie aangemeld, een bevestiging ontvangen van NLE via de Mail, heel snel werden we door onze oude provider opgebeld, dat zij wisten van de overstap en kwamen met een gunstig voorstel, die voor ons interessant was, nu dan in contact komen met de klanten service van NLE om te annuleren, Mijn zoon heeft mij geholpen, die heeft meer er ervaring mee en die heeft zo ongeveer 2,5 uur bij elkaar aan de telefoon gezeten, geen contact, op gegeven moment telefonisch heb ik zelf toch telefonisch contact gekregen, diegene aan de telefoon kon mij niet helpen, advies stuur maar een mail, Mails gestuurd voor opzegging geen bevestiging, Mijn zoon heeft via FB contact gezocht en na 4 dagen en een dreiging dat we melding zouden doen bij het ACM werd er gereageerd, Excuus problemen met het systeem en nog meer dingen, welke al tijdenlang speelt bij het bedrijf , nu na een week hebben we nog steeds geen bevestiging van de afzegging (14 dagen bedenk tijd) en zien welde lijst met klachten groeien
https://www.facebook.com/NLEnergie/posts_to_page/

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overgestapt naar NLE glasvezel: geen tv, internet of telefoon

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U had ook het aanbod van uw oude leverancier kunnen weigeren. Of kunnen bedingen dat zij NLE dan ook maar moeten opzeggen. Dan had u dat gelazer niet gehad.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Overgestapt naar NLE glasvezel: geen tv, internet of telefoon

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:
31 jan 2019 07:27
U had ook het aanbod van uw oude leverancier kunnen weigeren. Of kunnen bedingen dat zij NLE dan ook maar moeten opzeggen. Dan had u dat gelazer niet gehad.
De huidige aanbieder gaat niet de overeenkomst beëindigen die je net bent aangegaan, dit kun je wel bedingen maar zullen ze nooit doen. NLE moet gewoon hun zaken op orde hebben. Let wel als NLE de opzegging niet doorvoert wordt het drama groter dan nu, want u zit dan zonder internet!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overgestapt naar NLE glasvezel: geen tv, internet of telefoon

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"Let wel als NLE de opzegging niet doorvoert wordt het drama groter dan nu, want u zit dan zonder internet!"

Klopt. Zie je ook met energiecontracten op dit forum.

AnneC
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2019 15:46

Re: Overgestapt naar NLE glasvezel: geen tv, internet of telefoon

Ongelezen bericht door AnneC »

NLE heeft niet in heel Nederland bereik.
Ik ben in maart 2018 overgestapt, heel veel storingen en perioden geen ontvangst gehad. (van maart tot juni 18.869 storingen!)
Meerdere keren de servicelijn gebeld. (wachttijd van 30 min voordat iemand te spreken krijgt)
De medewerkers kunnen je niet door verbinden met klachten afdeling. Er is geen normaal overleg mogelijk
Meerdere keren monteurs over de vloer gehad, geen van allen kon mij helpen.
Blijkt in mijn wijk geen goede ontvangst is van NLE en voorlopige ook niet komt.

Uiteindelijk heb ik mijn contract opgezegd omdat NLE niet kon leveren en geen oplossing bood.
NLE houd aan dat ze wel hebben geleverd en verplichten mij het contract af te kopen.
Dit grapje heeft mij ruim 300,00 euro gekost.

Ik ben er nog boos over!

Gesloten