LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Planet Internet (KPN)

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
adijkstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2006 21:20

Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door adijkstra »

Op 20 maart 2006 heb ik telefonisch contact opgenomen met Planet Internet (mevr. Faassen), omdat ik het abonnement wilde opzeggen (ivm samenwonen had ik dat abonnement nl. niet meer nodig). Er werd mij verteld dat ik tot 1 juli 2006 nog moest betalen ivm het 1-jarige contact.

Op 25 juli 2006 heb ik wederom gebeld en gevraagd waarom er tóch nog weer € 14,95 van mijn rekening was afgeschreven.
Mevrouw P. Koolen antwoordde hierop dat ze een 'ticket' ging aanmaken en daarmee zou de kous af zijn. Tevens verzocht zij mij de Rabobank (mijn bank) te bellen en te verzoeken het bedrag, dat automatisch van mijn rekening was geschreven, te laten storneren naar mijn eigen rekening!

Op 4 augustus 2006 heb ik wederom gebeld (met mevrouw Zara, dit is haar voornaam) en zij geeft aan dat de maandeijkse emailts die ik ontving (ivm het betalen van de € 14,95 iedere maand) als niet ontvangen konden worden beschouwd. Deze mailtjes zijn een 'standaard iets'. Op 3 augustus 2006 schijnt mijn klacht in een email verwerkt te zijn en ik kon het het bericht van opheffing van Planet Internet wachten...

Op 9 augustus 2006 heb ik gesproken met dhr Coumans. Hij geeft aan dat er 4 weken achterstand is bij de klantenadministratie en dat op
25 juli 2006 mijn klacht is aangemaakt, dus ik kan vóór 25 augustus 2006 op bericht rekenen. Als ze mij telefonisch niet kunnen bereiken, krijg ik een brief wordt mij toegezegd! Tevens zegt deze meneer dat ik de 2 x € 14,95 (die inmiddels onterecht van mijn rekening is gehaald) krijg teruggestort op mijn rekening!

Op 21 augustus 2006 ontvang ik een brief met de mededeling dat er nog een bedrag van € 16,95 openstaat bij Planet Internet en ik dien het bedrag voor 2 september 2006 te betalen!

Op 25 augustus 2006 bel ik dan ook maar weer eens met Planet Internet en wel met mevrouw Jantine Smale. Zij zegt mij toe dat ik geen herinneringen meer ontvang en ik kan de brief van 21-08-2006 laten voor wat'ie is.

Op 9 oktober 2006 heb ik gesproken met dhr Jeroen Willem. Hij geeft het casemanagement door mijn 'klacht' af te handelen, deze afdeling behandelt mijn klacht nu kennelijk. Binnen twee weken zal er actie worden ondernomen wordt mij toegezegd.
Gedateerd 9 oktober 2006 ontvang ik tevens schriftelijk een ontvangstbevestiging. Mijn klacht wordt zsm behandeld onder nummer:
5679457.

Op 8 november 2006 heb ik voor het laatst met Planet Internet gebeld en wel met dhr Sacha Janssen, Jan Bouwman (deze laatste begrijpt helemaal niets van mijn verhaal) en mevrouw Janne vd Voort en Renate Spanjers.
Dhr Janssen verzocht mij maar een brief (!) te sturen om het abonnement (nogmaals dus!) op te zeggen en dat ze telefonisch niets kan opzeggen. Dit zou dan pas op 01-06-2007 in zijn werking treden. Hier was ik het natuurlijk helemaal niet mee eens...
Mevrouw J.vd Voort en R. Spanjers zeiden me toe dat mijn abonnement bij Planet Internet per direct wordt opgheven en die opzegging is per
21-06-2006 van kracht! Binnen vier weken zou ik bericht krijgen, maar tot op heden (4-12-2006) heb ik nog niets vernomen.

Rest mij u mee te delen dat ik stipt iedere maand een email krijg met het verzoek het maandeijkse bedrag over te maken ivm vermeend abonnement bij Planet Internet, waar ik heeeeel erg graag vanaf wil!

Mijn klantnummer bij Planet is trouwens: 1982377

Mijn naam is A. Dijkstra en mijn email adres:
[email protected]

Ik hoop hierop een reactie van u te ontvangen......

Tevens rest mij nog u te melden dat ik iedere keer minutenlang heb moeten wachten tot iemand me te woord stond. Soms zat ik zelfs ruim een half uur te wachten, totdat iemand me te woord stond.

Marion24
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 nov 2006 19:44

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door Marion24 »

Ik schrok bij het zien van de uitzending vandaag over de klachten bij 't internetplus bellen van KPN. Ik heb vanaf juli jl internetplus bellen en heb in sept. 1 dag problemen gehad door een landelijke storing en verder geen enkele klacht noch probleem. Oeffff.
Wens iedereen met problemen veel sterkte en hoop dat dit snel opgelost wordt...

Sil de Strandjutter
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2006 19:02

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door Sil de Strandjutter »

Heb de uitzending van hedenavond gezien.
Die directeur KPN internet doet nu precies als al die KPN mensen voor de telefoon.
Volgens mij is les één bij alle nieuwe KPN medewerkers "Hoe blijf ik vriendelijk en doe toch niets"! (N.B. Er gebeurt ongetwijfeld wel het e.e.a. waardoor uiteindelijk misschien nog wel iets goed komt maar de manier waarop KPN die kant op gaat, daar is toch geen goed woord op te zeggen).

Ik heb zelf ook de nodige problemen met KPN gehad, waarbij uiteindelijk de zaken zich wel enigszins hebben opgelost, maar dan ook pas na erg vast volhouden en daarbij proberen vriendelijk te blijven!!!

Heb trouwens nu weer een probleem met KPN waarover ik iets schrijf onder de kop "KPN slinkse acties".

Het is zo jammer dat ik waar ik woon voor de meest simpele zaken als normaal telefoon en normaal breedband volledig afhankelijk ben van KPN. Als je bij....... niet naar behiren wordt geholpen ga je toch naar .......!

Den haag heeft het bedrijf zoals bekend een aantal jaren geleden geprivatiseerd. Bij private ondernemingen hoort konkurentie en dat is nu wat er echt aan schort. EN EEN BETERE MENTALITEIT.

bergen69
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:01

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door bergen69 »

:( Ik heb een verhaal dat gaat niemand geloven. Heb betreft mijn zusje, die heeft geen internet meer.
Ze had nl internet plus bellen van KPN, en wou overstappen naar Surfen en Bellen van Hetnet. Het ene contract zou overlopen in de ander.
Helaas haar ipb zou eindigen op 18 oktober, wat wil het geval. Ze zit achter haar computer 10 oktober, ineens internet weg. Dat kan, dacht ze, er zijn wel vaker storingen. Maar helaas smiddags nogsteeds geen internet, maar ook geen telefoon.
Wat wil nu het geval ipb (internet plus bellen) had haar afgesloten, zonder ook maar 1 mailtje of telefoontje vooraf.
Daar zat ze dan, reageren kon niet, dus kwam ze bij mij bellen. Via het gratis Storingnummer van KPN kwamen we met diverse mensen in gesprek. Helaas kon niemand ons helpen, de een gaf de ander de schuld. En telefoon....tja dat moest ze maar opnieuw aanvragen!!!
Na meerdere weken bellen met hetnet en ipb, kwam er geen oplossing. Er kwamen alleen maar rijen achter haar dossier. Ze zou terug gebelt worden, en nogmaals een spoed eisende hulp tekst achter haar naam in haar dossier.
Enfin om een lang verhaal kort te maken, vandaag heeft ze de laatste poging gedaan, ze belde om te zeggen dat ze van alles af wou zien. Toen bleek dat er helemaal geen aanvraag was voor surfen en bellen, terwijl ze meerdere brieven had ontvangen met gebruikersnaam en wachtwoord. Er staan ook (god mag weten waar) 2 experia boxen voor haar. Niemand weet waar! Ergens.

Nu heeft ze gelukkig wel weer een telefoon lijn. Maar de hulp die je krijgt is echt nihil.
Ze proberen alleen de schuld op haar te schuiven, door telkens te zeggen dat zij ipb had opgezegd, zij had alleen maar over willen stappen van de een naar de ander.
Haar abonnement van ipb had moeten lopen tot 18 oktober, en op 10 oktober, zonder enig bericht had ze niets meer.

Schuld van ipb, schuld van hetnet, schuld van ipb, schuld van hetnet......etc. etc.
Geen mens zei, mevrouw ik help u, ik los het op voor u. Nee niets van dat alles, alleen maar doorschuiven van schuld, daar schiet je als klant natuurlijk niets mee op.

Ik wou dit zomaar even kwijt.

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door henkgeluk »

doordat ik iets meer kennis heb als de gemiddelde internet gebruiker is het mij jaren gelukt uit handen te blijven van de onuitputtelijke geldbron van hetnet. uiteraard bedoel ik het dure € 0,45 p/m telefoon nummer.

jaren gelukt? tot vandaag. even een korte intro > de laatste 8 maanden heb ik dus internet plus bellen van hetnet . ik heb er ook onbeperkt bellen voor van € 10,- per maand.

dat laatste wordt dus over het hoofd gezien,omdat ik elke maand een rekening krijg met ook telefoon contacten( 06 en 0900 nummers moeten wel betaald worden) welnu het behaagd hetnet mij mede te delen na een email van mijn kant hoe dat nou mogelijk was,met het antwoord> deze vraag is te complex om via email af te handelen! u kunt ons service nummer bellen . als ik nou ook de factuur die ik via email ontvang kan lezen ,kan ik precies nagaan wat ik moet betalen aan belkosten.
maar deze factuur is (hetnet weet dat) niet te lezen.
dan zou ik namenlijk het verschil storneren maw eerst alles laten storneren ,en dan waar hetnet recht op heeft betalen.

Paddie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:39

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door Paddie »

Enoige maanden geleden heb ik na lang twijfelen de knoop dootgehakt om van de Essent Internet over te stappen naar KPN Internetplusbellen.
Daar er heel erg veel problemen waren met @Home dacht ik dat het niet erger kon, nou dus wel....
ondertussen blijft @Home bijna 50 Euro per maand afschrijven en weigerd het abonnement al zo'n 4 maanden nu te stoppen. En heb ik met mijn nieuwe Provider KPN Internetplusbellen ( ook 60,- per maand ) ook vette problemen.
midden in een gesprek verbreken van de verbinding , sterk wisselende up en download snelheden to bijna helemaal wegvallen , heel veel ruis op de lijn , en een foutmelding bij mijn kpn.com account als ik de experiabox wil instellen. ( nog niemand bij de KPN heeft mij kunnen vertellen wat deze foutmelding inhoud )
Buiten deze problemen is de helpdesk "slecht" onderbouwt en hebben vele helpdesk klonen geen verstand van zaken.
Het standaard antwoord wat wordt gegeven "wij hebben de lijn doorgemeten en meken dat het kabeltje tussen de wand contact en de experia box niet goed is" , ok, deze kletspraat acccepteer je als niets vermoedende klant zonder verstand van zaken , als je echter net als mij iets meer weet dan de helpdeskmedewerker zelf zal hij snel een uitweg zoeken en een terugbel afspraak met je willen maken.
"" U wordt binnen 3 werkdagen teruggebeld"" ik hoor het ze nog zeggen ruim 4 weken geleden.......
Nou ben ik niet op me achterhoofdje gevallen, en heb ik inmiddels een gratis nummer gevonden om de helpdesk te omzeilen en kom nu rechtstreeks bij de servicedesk uit, die weer net iets meer mogen dan de helpdesk klonen , echter als de techneuten een bevel van een meerdere weigeren uit te voeren blijf je dus in een cirkeltje ronddraaien.

Ja, en dan nu... hoe lossen we dit op ???
overstappen naar een ander ???
Een advocaat bellen ???

tot nu toe zijn ze nog steeds coullant geweest en me abonnementsgeld terugbetaald... wat ik niet meer dan eerlijk vindt , want ik betaal voor een product wat zei niet voor de volle 100% leveren....

wat dan ? , zoeken naar een provider die gratis rechtsbijstand geeft bij een abonnement ? "dit zou wel een ideale combinatie zijn...."

Nou, ik denk dat ik toch nog maar even doorvecht, en anders op de stoep van het hoofdkantoor mijn "BOODSCHAP" achterlaat....

Waar is die al oude arrogantie van de KPN ineens gebleven , die goede oude tijd toen ze het alleen recht hadden... en voor niets en niemand bang hoefde te zijn... "je zou er maar werken , pppffff "

Ik wens iedereen, een KPN duel toe met een goed einde.. want het zal toch ooit wel eens opgelost worden....

m.v.g. Paddie :oops:

spridget
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2006 23:09

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door spridget »

ja het is een drama bij kpn

het zijn gewoon zakkenvuller

Bah wat heb ik een spijt dat ik surfen en bellen heb genomen!

Paul_H
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2006 06:17

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door Paul_H »

Hallo,

Mijn naam is Paul.Ik heb enige weken Internet plus bellen aangeschaft, bij Planet Internet,maar als ik nu bij Tros Radar hoort dat veel mensen problemen hebben met internet Plus Bellen begin ik mij toch wel zorgen te maken hierover.Ik heb vanavond naar aanleiding van jullie programma maar eens met Planet gebeld.Die verzekerde mij dat ik mij geen zorgen hoeft temaken.

Ik wacht maar af van wat er gaat gebeuren.Toch logisch lijkt mij dat ik er een beetje spijt van heb als ik deze berichten hoor hierover.

Mocht het zijn zo zijn dat ik hierover problemen ondervind laat ik dit ook weten aan Tros Radar

Paul_H
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2006 06:17

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door Paul_H »

Hallo,

Mijn naam is Paul.Ik heb enige weken Internet plus bellen aangeschaft, bij Planet Internet,maar als ik nu bij Tros Radar hoort dat veel mensen problemen hebben met internet Plus Bellen begin ik mij toch wel zorgen te maken hierover.Ik heb vanavond naar aanleiding van jullie programma maar eens met Planet gebeld.Die verzekerde mij dat ik mij geen zorgen hoeft temaken.

Ik wacht maar af van wat er gaat gebeuren.Toch logisch lijkt mij dat ik er een beetje spijt van heb als ik deze berichten hoor hierover dat ik Internet Plus bellen heb bestelt.

Mocht het zijn zo zijn dat ik hierover problemen ondervind laat ik dit ook weten aan Tros Radar

coumou
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2006 12:48

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door coumou »

:?: Ook ik heb een slechte ervaring. In september 2006 intenet/bellen aangevraagd bij het Net. Bij KPN, hetzelfde bedrijf, zou mijn e-mail adres wijzigen vandaar deze keus. Het installatiepakket ontving ik redelijk snel. In het bezit van twee linkerhanden besloot ik een monteur te vragen voor de aansluiting. Via de help ( wacht ) desk.Een bevestigingsbrief met de geplande datum ontving ik ook redelijk snel. Aleen........ deze dag werd ik door de monteur gebeld. Hij zou niet meer kunnen komen want een klus liep uit en hij was al ingepland voor drie! aansluitingen op een ochtend.
Het Net schriftelijk gevraagd een nieuwe datum te plannen. Geen antwoord. Na 3 weken maar weer eens geschreven en jawel, een ontvangstbevestiging, maar geen nieuwe afspraak. Wel ontving ik een nota welke automatisch afgeschreven zal worden, een andere keus is er niet, voor 2 maanden en wel voor een bedrag van € 34.95 per maand terwijl juichend beloofd was dat de eerste 6 maanden een korting gegeven zou worden.
Ik overweeg nu maar alles bij het oude te laten. Nu kan ik nog bellen en internetten maar met alles wat ik gehoord en gelezen heb vrees ik het ergste als de monteur onverhoopt toch nog komt.

ruudg
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2006 11:50

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door ruudg »

ik ben door verleden week gebeld kpn of ik ipb wilde.ik heb nu belbasis en een losse tiscali adsl verbinding.je hebt dan volgens hun 8dagen de tijd om er nog vanaf te zien als je ipb.neemt.ik heb toen toegezegd dat ik dit wilde.kpn zou dan per 1-1-2006 alles regelen.echter na de uitzending en van diverse mensen gehoord te hebben dat ipb zeer te wensen over liet, heb ik besloten om gewoon bij mijn oude kpn abonnement en tiscali te blijven.vandaag getracht kpn telefonisch te bereiken via 09000244,0,10E per min.na 10 min. operator aan de lijn die mij vertelde dat ik niet de goede persoon aan de lijn had en dat zij mij niet kon doorverbinden,ik moest een ander submenu hebben.ik denk dan, wat kpn wel kan als zo iets al niet technisch mogelijk is.ik weer het nummer gebeld en na 30 min. niemand aan de lijn waar ik wel steeds hoorde dat ik nog een moment geduld moest hebben hoorde ik geen geluid meer.kortom 4 euro armer en nog geen afzegging kunnen doen,lekker he die liberale markt,bestaan er nog wel grote bedrijven die zoiets netjes oplossen zonder van het kastje naar de muur gestuurd te worden.

Lilian28
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:40

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door Lilian28 »

Zeer bekende verhalen.
Ik ben al sinds juli bezig met de aanvraag van IPB bij Het net. Tot vandaag heb ik nog steeds een aparte telefoonlijn en apart internet. Heel veel telefoontjes zijn al gepleegd, en al heel wat beloften om terug gebeld te worden gemaakt. Tot nog toe zonder resultaat.
Ook vandaag zou ik worden teruggebeld, op hoop van zege. :roll:

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door lanse017 »

Gisteravond met spanning, maar ook met verbijstering naar TROS Radar gekeken. Voor de tweede maal was er een uitzending aan het falen van Internetplusbellen van KPN (en Planet en HetNet) gewijd.
In de eerste uitzending van september was er een quasi-begrijpende mevrouw van KPN die alles heel erg voor de klanten vond, een prachtig PR-verhaal hield, maar niet kon verhinderen dat het aantal ernstige klachten over KPN en haar dochters sindsdien exponentieel toenam.
Wij hebben ook zo een klacht en weinig illusies dat we onze website en webdisk ooit nog levend terug zullen zien, na ongevraagd (automatisch) afgesloten te zijn geweest omdat de opschakeling van ons alarm bij IPB niet door KPN kan worden gegarandeerd en de inbraakverzekering van ons huis dan vervalt. Zo betrouwbaar is IPB dus!
De man van KPN kwam me totaal wereldvreemd over. Ik had niet de indruk dat hij begreep hoe ten einde raad de mensen op de publieke tribune waren. Ik had ook evenmin de indruk dat hij een begin van een idee had van het gebrek aan slagkracht van de helpdeskmedewerkers.
Het gaat bij de klagers vaak niet om mensen die de weg een beetje kwijt zijn bij het gebruik van hun computer, nee, er zitten mondige, hoogopgeleide mensen tussen die door een blunderende KPN het bos in worden gejaagd en soms maandenlang worden beroofd van hun communicatiemedium, annex broodwinning.
Ronduit onnozel was de toezegging van KPN dat mensen in hun telefoonkosten zullen worden tegemoetgekomen wanneer blijkt dat KPN fouten heeft gemaakt. Ik denk dat de curator van KPN zich al aan het warmlopen is...

Antoinette Hersenberg was behoorlijk mild voor de man. Dat moest wel, anders durft er straks niemand meer bij haar in het programma op te draven. Ik had de heer KPN tot de grond toe afgebrand. Op TV, want minder verdiende hij werkelijk niet. Met zo'n man wint KPN de oorlog niet. Hij had werkelijk geen benul waar het over ging en nam opgewekt de stapel klachten over die bij de redactie van RADAR was binnengekomen. Hij zou het persoonlijk wel eventjes gaan oplossen, daar stond hij voor. Mensen, mensen, schep toch geen illusies .....
Toon nou eens moed en kondig een tijdelijke inschrijfstop voor IPB af totdat alle problemen zijn opgelost, totdat IPB door de verzekeringsmaatschappijen als betrouwbaar wordt gezien en totdat men de klanten weer recht in de ogen kan kijken. KPN is te gretig, probeert de concurrentie voor te zijn en de kwartaalcijfers omhoog te jagen, helaas wel over de ruggen van klanten die meestal geen kant op kunnen. Want in veel gebieden hebben KPN en hun dochters nog gewoon een monopolie op ADSL en kabel. Leve de privatisering!

mdw
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2006 16:21

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door mdw »

Heb de uitzending ook gezien gisteravond. Ik was niet naar de uitzending gegaan als ik de meneer van de KPN was. Hij had nl. niets te beiden. Dan sta je mooi voor paal op de TV als het enige is wat je kunt zeggen 'dat je het heel erg vindt wat er gebeurt'. Ik heb ook in sept het pakket besteld. Toen het er na 10 weken niet was heb ik het opgezegd (wat veel geld kostte vanwege het inbeltarief van HetNet.

Ik heb wel 4 weken daarna het pakket ontvangen en de korting van 50 eur op mijn rekening.
Vandaag echter de eerste afschrijving voor het abonnenment, die ik direct heb laten storneren.
Ik roep een ieder op om zijn abonnenment op te zeggen die nog geen concrete installatie heeft doorlopen. Dat kan juridisch gezien nl. wel indien de provider nog niets geleverd heeft. Wel is het zaak om deze opzegging schriftelijk te laten bevestigen. Ik heb trouwens nog geen internet thuis, want bij Multikabel wil het ook niet vlotten, maar van collega's hoor ik daar betere verhalen over.
mvg, Mark

MarkeR
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2006 15:18

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door MarkeR »

@ruudg
Ik heb ook een poging gedaan om te annuleren, maar dat kon nog niet omdat mijn bestelling na een week nog niet verwerkt was. Ik was ook telefonisch benaderd om een IPB abonnement te nemen, en het verwerken van een opgenomen gesprek duurt langer neem ik aan? Mij werd verteld dat ik dus moet wachten totdat ik een bevestiging krijg, waarna ik 7 dagen de tijd heb om nogmaals te annuleren. Kan iemand anders bevestigen of dat klopt?

Ik zie het advies van KPN als het aanraden om bij een rustig kruispunt gewoon door te rijden zonder eerst te kijken of het veilig is, omdat het in heel veel gevallen gewoon goed gaat, dus "maak je geen zorgen". Die paar aanrijdingen wanneer het af en toe mis gaat die doen er blijkbaar niet toe en daar hebben ze het niet over, ook al zijn de gevolgen soms ernstig. Ik ga dus wel stoppen en wacht wel tot ik zie dat ik veilig kan oversteken, en dit zou naar mijn mening ook het advies moeten zijn.

DaVinci
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2006 16:19

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door DaVinci »

Een paar tips en achtergrondinfo:

* IPB is een product dat over het VoiP netwerk loopt
* IPB is telefonie en Internet in één (experiabox) via het VoiP netwerk.
* Als IPB gewoon geleverd zou kunnen worden als ooit door KPN bedacht dan zou het voor veel mensen een ideale oplossing zijn omdat je voor een vast bedrag per maand dat niet heel hoog is, alle kosten voor vaste telefonie (naar vaste telefonie) en internet ineens hebt afgedekt.
* Mine is een nieuwe manier om TV te kijken van KPN. PLanet en KPN leveren Mine naast IPB. VAnaf de 6Mbit downloadvarinat is Mine niet te bestellen omdat Mine een behoorlijk deel van de breedbandverbinding opslokt en men dan de downloadsnelheid van IPB niet kan relaiseren
* Naast een nieuwe Experiabox is er ook nieuwe soft/firmware voor de Experiaboxen om veel voorkomende problemen op te lossen. De Experiabox kan zichzelf updaten via authorisatie op het netwerk. Dit is veilig en de klant merkt er niets van.

- De beste provider is XS4All.
Ook KPN gerelateerd maar met een eigen filosofie en een gratis, lokaal,(020) telefoonnummer.
- De twee-na-beste optie is Planet Internet.
Hun helpdesk (0900-1905) kost 10 eurocent per minuut.
Planet is minder goed bereikbaar dan eerder door de enorme belangstelling voor IPB.
Vanwege de enorme belangstelling voor IPB kun je nog wel bestellen maar de levering is vertraagd: 4-6 weken.
Heb je nu een abo van HetNet, BLIJF dan bij HetNEt, heb je een abo van Planet, BLIJF dan bij Planet. Dat scheelt een hoop ellende.
- HetNet is nauwelijks bereikbaar en kost 45 eurocent per minuut om te bellen.
- KPN IPB is gelijk aan Planet Internet IPB qua aanbod. Alleen bij Planet krijg je de mogelijkheid voor Musicstream enz. als extra optie.
- Facturatie vindt plaats door automatische incasso. Het bedrijf dat incasseert is KPN Breedband BV, OOK als je bijv. een abo bij Planet hebt lopen. Daar kwam ik op een gegeven moment zelf achter.
Men zegt dat je een factuur krijgt per e-mail maar van KPN krijg ik helemaal niets en van Planet (mijn provider) alleen een factuur voor extra diensten (eigen site & mail enz.).
Klanten die Planet of HetNet IPB hebben kunnen NIET via Mijn KPN op internet faciliteiten wijzigen. Dit gaat weer via de button "mijn gegevens" op de site van provider Planet of HetNet.

Bestellen via KPN gaat sneller dan zelf bestellen.

Er ontstaan vaak problemen door miscommunicatie.
Ik ken een paar mensen die bij KPN werken en ik weet dat er veel aan gedaan wordt intern om de boel op te lossen.

Je kunt KPN ook gratis bereiken door 0800-0407 te bellen (de storingsdienst) en daar verder door te laten verbinden.
Echter, veel mensen weten dit en daardoor is het daar ook al druk geworden.

Verder is IPB een goed produkt. Ik heb het zelf en het werkt al bijna een jaar geheel stabiel, snel en zonder problemen.
Ik heb nog nooit eruit gelegen. Daarvoor met Planet ADSL trouwens ook nooit.
Volgens mij is het net zoiets als met de Playstation 3 in japan: als het nieuw is wil iedereen het hebben en dan loopt de infrastructuur (de weg er naartoe om het aan te schaffen) vol en ontstaan er files.
Houd gewoon rekening met een iets langere levertijd voor het product en geef bij de bestelling goed aan wat nu je situatie is.
Zoek iemand in de buurt die al IPB heeft en die het kann installeren.

Als je IPB hebt staan maar al lang wacht op een monteur of een andere mogelijkheid de boel de lucht in te krijgen doe dan het volgende:

Sluit de experiabox aan bij ontvangst.
De splitter dient er tussen te zitten.
Maak als alles aangesloten is en 'happy call" dat is het nummer dat je moet bellen om je aan te melden voor het VoiP netwerk.
Vanaf dan bel je via het VoiP netwerk (VoiP = Voice over internetProtocol).
Na een week kun je de splitter verwijderen en alles direct aansluiten.

De wachttijden voor de servicedesk van IPB ZIJN lang.
Ik heb gehoord dat men er hard aan werkt om dat te verbeteren.
Zoek iemand die je kan helpen als je het al hebt.
Ik ben niet Pro KPN ofzo, maar ik probeer gewoon mee te denken en de kennis die ik heb te delen.

Greetz

DaVinci

Wilma Kempkes
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2006 16:46

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door Wilma Kempkes »

-
Laatst gewijzigd door Wilma Kempkes op 17 jan 2011 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.

janwitjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2006 16:36

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door janwitjes »

ik heb ook internet van het net
ik wilde dit verhuizen naar een ander telefoonnmr en adres
zou 5 dagen duren maar na veel bellen laatste keer 75minuten maal 49cent is er nog niks nu al 7 maanden verder ik wil hier vanaf ik wil het stoppen maar dat kan niet want ik heb volgens hun weer een nieuw contrackt het zijn gewoon oplichters wat nu? heb wel d bank ingelicht om de batalingen stop te zetten want die gaan wel gewoon door op het nieuwe adres en telefoonnmr

kpnstresje
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2006 16:32

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door kpnstresje »

ik heb ook internetplus bellen van de KPN.
Wel met 10,- exstra zodat we 24 uur per dag gratis kunnen bellen naar de vaste nummers.
Maar als je aan het downloaden bent kun je niet bellen of gebeld worden.
En heb ook al kosten gemaakt door naar de helpdesk te bellen.
Ze beloven je binnen 48 uur terug te bellen omdat het druk is. En ze doen het gewoon niet.
KPN is voor ons ook afgedaan.
KPN was gewoon nog niet klaar met de nieuwe uitdaging en was gewoon bang dat een ander er eerder mee kwam.
Groetjes Jan en Marien Daniel

DaVinci
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2006 16:19

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door DaVinci »

@kpnstresje:
Zorg dat je wordt doorverbonden met de technische dienst van de provider (Multiplay). De tweede lijn daarvan (in ieder geval van PLanet, weet ik uit eigen ervaring), analyseert het probleem omtrent het niet gebeld kunnen worden als je download. Je Experiabox heeft andere software nodig waarschijnlijk. De tweede lijn daar belt je TERUG.
Bij mij belden ze zelfs 4 keer terug binnen een uur totdat het helemaal was opgelost EN ik kreeg 50 Euro retour uit Coulance (daar moet je wel zelf om vragen).

DaVinci

Gesloten