LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schandalige behandeling Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ridena
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2011 21:51

Schandalige behandeling Ziggo

Ongelezen bericht door ridena »

Goedenavond,

Voel me schandalig behandeld door Ziggo.
Jaren lang goed betalende klant van Ziggo. Eind vorig jaar ben ik verhuist naar een nieuwbouw woning. Blijkbaar moet je dan een aanlegbijdrage betalen.... en hier gaat het allemaal om. Mijn verhaal: Telefonisch contact gehad om mijn verhuizing door te geven. Er werd mij toen verteld door een medewerker van Ziggo dat ik 29,95 in rekening gebracht zou krijgen ivm de verhuizing. Heb toen nog expliciet gevraagd als dit de enige kosten waren of als hier nog kosten bij kwamen. Er werd mij berzekerd dat de enige kosten zouden zijn. Ik heb die meneer toen verzocht om deze toezegging in het systeem te vermelden, hetgeen ook gedaan is. Maanden is het stil geweest, totdat ik in April ploteseling een brief met acceptgiro in de bus kreeg met excusues, maar ik was nog 120€ verschuldigd aan Ziggo ivm de aanleg bijdrage. Heb gelijk via de website van Ziggo online een klacht op deze vordering laten plaatsen. Gek genoeg kreeg ik hier geen gehoor op, totdat ik een herinnering kreeg. Weer gelijk een klacht online geregistreerd. Als reactie kreeg ik een standaardbrief met een uitleg over de aanleg bijdrage en ik moest betalen. Ik heb toen gebeld en gesproken met Mevr Alisen. Deze dame was vriendelijk en behulpzaam. Zij bevestigde mij dat er in Novmeber 2010 door contact is geweest tussen mij en Ziggo en dat er in het systeem inderdaad een notitie was geplaatst door haar collega met de mededeling dat 29,95 de enige kosten waren en dat er verder geen kosten meer in rekening gebracht zou worden. Zij heeft toen weer een dispuut opgestart en dat zou 4 tot 6 weken duren. Zij vond het vreemd dat mij die toezegging was gedaan en er maanden later toch nog additionele kosten zijn gefactureerd. Een dag later ligt er wederom een standaard brief in de brievenbus met wederom een uitleg over de aanlegbijdrage. Wederom gebeld met Ziggo. Nu kreeg ik Nicole aan de lijn. Wederom een correcte dame die mij probeerde correct te helpen en zich de moeite nam om mijn hele relaas aan te horen en ook na te kijken met notities in hun systeem. Nu komt het, de notitie die in November verleden jaar door Dhr Roopesh in het systeem was geplaatst was nu verwijderd volgens deze dame met als mededeling dat deze gegeven informatie niet correct zou zijn geweest??? Knap is dat. Lijkt mij een intern probleem, en niet iets waar ik iets aan kan doen. Voelde me dan ook bij de horens genomen. Deze dame vond dat ik een punt had en zou het dispuut opnieuw doorzetten en ik zou ditmaal geen standaard brief krijgen, maar terug gebeld worden..... Weer bleef het een hele tijd stil en heb ik zelf maar weer contact opgenomen om te zien hoe de stand van zaken was mbt mijn dispuut. Ik sprak met Gabriella Sanieo, zij vertelde mij dat mijn dispuut nog steeds in behandeling was en dat ik terug gebeld zou worden. Ze heeft nog een keer mijn nummer geverifieerd waarop gebeld zou worden. Weer een tijdje stil en wat denkt u? Gisteren valt er een brief in de bus van Ziggo met als mededeling aflsuiting van mijn abonnement???? Als aanhef: de afgelopen periode heeft Ziggo meerdere pogingen ondernomen mij te attenderen op de openstaande factuur. Helaas hebben zij tot vandaag geen REACTIE??? of betaling ontvangen..... Vond het al een vervelende situatie, maar dit sloeg echt alles. Hoezo geen reactie. Ik heb meer contact met Ziggo gehad dan met welke instantie dan ook..... Weer gebeld met ZIggo, dit keer kreeg ik een hele vervelende dame aan de lijn, Mevrouw O, had geen begrip voor de situatie, deed zich totaal niet de moeite om even terug te kijken naar de historie die er reeds was opgebouwd omtrent dit issue. Hoe ik erbij kwam dat ik terug gebeld zou worden, dat waren de regeltjes helemaal niet en al deze toezeggingen hadden niet door collega's gedaan mogen worden, maar daar had zij verder geen boodschap aan. Toen ik vroeg om met een leidinggevende te spreken kreeg ook het deksel op de neus, want die zitten toch helemaal niet aan de telefoon???? Hoe dom kan ik toch ook zijn..... uiteindelijk kreeg ik de boodschap dat als ik nu niet zou betalen ik naar een incassobureau gestuurd zou worden, goedenavond meneer, en de verbinding werd verbroken. Als ik zo op mijn werk zou functioneren, zou ik meteen m'n spullen kunnen pakken en thuis kunnen blijven. Het hele frustrerende van alles, je loopt tegen een muur aan. je kunt nergens terecht met je klacht en om te voorkomen dat ik zonder TV - Internet en Telefoon kom te zitten heb ik maar onder protest de openstaande factuur betaald. Ik weet niet als het interessant genoeg is voor een uitzending, maar wellicht kunt u mij wel laten weten wat ik hier verder nog mee kan? Mijn grootste probleem is dat mij is toegezegd dat er geen kosten meer zouden komen, dit bevestigd is in hun systeem, wat door meerdere werknemers is vastgesteld, vervolgens toch extra kosten in rekening krijg gebracht, de disputen met standaard brieven zijn afgehandeld, de betreffende notitie zou zijn verwijderd omdat het toegezegde niet zou kloppen, ik vervolgens afgesloten zal gaan worden omdat ik in afwachting was van een terugbel actie die mij door meerdere werknemers is toegezegt en vervolgens wordt afgepoeierd als goedbetalende en vaste klant zonder dat ik uberhaupt het gevoel heb gehad serieus te zijn genomen.

Milady
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 aug 2010 00:13

Re: Schandalige behandeling Ziggo

Ongelezen bericht door Milady »

Mijn grootste probleem is dat mij is toegezegd dat er geen kosten meer zouden komen, dit bevestigd is in hun systeem
Heb je zelf geen bevestiging op papier gehad dat de kosten 29.95 zouden zijn? Of dat je dit online bij je gegevens kan zien staan, want dan zou je hiervan een print screen kunnen maken?
Nu is het jouw woord tegen dat van ziggo.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Schandalige behandeling Ziggo

Ongelezen bericht door renegade66 »

zat er in de woning al een aansluiting van ziggo?
oftewel was de kabel al aangelegd binnen in de meterkast?

indien dit het geval is kunnen ze jou geen kosten in rekening brengen aangezien dit al is betaald door degene die het huis gebouwd is.
dit kun je navragen bij de eventuele uitvoerder destijds.

tevens staat op hun eigen website dat de kosten van de aansluiting altijd vantevoren via een brief worden bevestigd.
oftewel u moet op de hoogte zijn gebracht.
indien ze dit niet hebben gedaan is dat hun probleem en mogen ze u die kosten natuurlijk ook niet doorberekenen.

hieronder het verhaaltje zoals het op hun eigen website staat. pak ze daar maar mee.
Om er voor te zorgen dat je op het nieuwe adres straks gebruik kunt maken van de diensten van Ziggo moeten wij een aantal administratieve en technische werkzaamheden uitvoeren. Ziggo brengt je hiervoor eenmalig verhuiskosten van € 29,95 in rekening.

Bestel je tijdens het doorgeven van de verhuizing meteen Alles-in-1? Dan brengen wij de verhuiskosten niet in rekening en ontvang je bovendien het abonnement de eerste twee maanden gratis.

Wanneer je verhuist naar een nieuwbouwwoning dan moeten wij een nieuwe aansluiting aanleggen. Dit is vrijwel altijd kosteloos. Als dit niet het geval is dan ontvang je hierover vooraf bericht bij de aanvraag van de aansluiting.

Gesloten