LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spamfilter KPN e-mail werkt niet goed

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
achimbv
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2018 17:53

Spamfilter KPN e-mail werkt niet goed

Ongelezen bericht door achimbv »

Ik heb een email account bij KPN en ze hebben daar automatisch een SPAM filter op staan.
Dit filter werkt niet goed , het zet constant mail in de SPAM box terwijl het GEEN SPAM is.
Ik heb ze gevraagd om het SPAM filter voor mijn account uit te zetten , maar dat willen ze niet wat ik persoonlijk belachelijk vindt.
Ik moet dus elke dag een paar keer bij hun inloggen om email uit de SPAM box te halen .
Mijn vraag is dus , hebben meer mensen daar last van.

Ton

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Spamfilter KPN e-mail werkt niet goed

Ongelezen bericht door Erthanax »

Heeft u al op het KPN-forum gekeken, bv het topic "Spam in mailbox"? Er zijn heel veel klanten die daar al een jaar of twee last van hebben. KPN doet wel iets, maar veel helpt het niet.

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: Spamfilter KPN e-mail werkt niet goed

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Ben al een paar weken aan het proberen dat Spam filter de nek om te draaien, maar KPN heeft onlangs besloten dat de optie die we hadden (zet Spamfilter uit) is weggehaald. Resultaat is dat voor iedereen het Spamfilter aan staat. En niet uitgezet kan worden. Gemiddeld enkele onterechte meldingen per dag, van afzenders als Plus Magazine, Vakantiebeurs, Weekendjeweg, KreaDoe enzovoort.

Wat wel helpt is om de mail instellingen van POP naar IMAP te veranderen, dat had bij mij het resultaat dat ik niet meer via Webmail hoef te controleren maar in een spam map binnen Outlook (van Office 2016) maar ook in de Outlook mail app voor de telefoon direct toegang heb tot de onterechte spam mail. Misschien hulp vragen bij het omzetten? Op de Android telefoon staat ook een spam map! Maar ik blijf er bij: KPN zet dat krakkemikkige spam filter volledig UIT (of geef mij die keuze!)


Mischien wel verstandig om iemand met voldoende kennis er bij te halen, anders raak je in die omzetting mail kwijt!

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Spamfilter KPN e-mail werkt niet goed

Ongelezen bericht door GJS »

Kan je geen regel aanmaken in die webmail van KPN zodat alles wat in de SPAM map terecht komt gelijk verplaatst wordt naar het Postvak IN ?

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: Spamfilter KPN e-mail werkt niet goed

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Goeie tip, heb het filter net aangemaakt, nu kijken of het werkt.

Mails van onder meer Plus, Ccleaner, HCC, weekendjeweg, WINZIP en KameraExpress worden als spam gezien. Als je bij KPN meldt dat het geen spam is krijg je soms de reactie Bedankt voor uw bevestiging. Wij hebben het door u doorgestuurde bericht inmiddels aangemeld bij onze anti-spam leverancier. De filters van onze leverancier zullen binnen 24 uur worden bijgewerkt. .

Maar ook de volgende tekst: Bedankt voor uw bericht. Wij hebben de berichten van deze partij reeds meerdere malen door onze spamfilter leverancier laten analyseren en deze is daarbij meerdere keren vrijgegeven. Toch keert de blokkade telkens terug. Dit komt doordat een grote groep ontvangers de nieuwsbrieven als ongewenst blijft aanmerken. Andere ontvangers (zoals u) beschouwen het bericht echter wel als gewenst.
De verzender van de nieuwsbrief zal de huidige lijst met ontvangers eens kritisch tegen het licht moeten houden. Ontvangers die niet expliciet om de ontvangst van de nieuwsbrief hebben gevraagd, zouden uit de database moeten worden verwijderd. Wanneer dit op een goede manier wordt gedaan, zou het probleem niet meer terug moeten keren.
. Vraag me alleen af hoe die communicatie met de Ccleaner leverancier moet worden uitgevoerd, terwijl het m.i. voor veel ccleaner gebruikers toch wel belangrijk is om van wijzigingen op de hoogte gesteld te worden. We zullen zien of het filter wat oplevert.
Komisch: mail over bitcoin activiteiten worden NIET gezien als spam!

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Spamfilter KPN e-mail werkt niet goed

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het spamfilter van KPN is berucht om zijn ondoelmatigheid. Op het KPN-forum klaagt men steen en been, maar KPN vindt het kennelijk niet belangrijk.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Spamfilter KPN e-mail werkt niet goed

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ga over op Gmail.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Spamfilter KPN e-mail werkt niet goed

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Lady1234 schreef:
21 jan 2019 23:32
Ga over op Gmail.
Ja erg verstandig dan weet Google ook de inhoud van je e-mail.

ErnieG
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mar 2017 18:22

Re: Spamfilter KPN e-mail werkt niet goed

Ongelezen bericht door ErnieG »

sylvesterb schreef:
22 jan 2019 07:54
Ja erg verstandig dan weet Google ook de inhoud van je e-mail.
Google is al een tijdje geleden gestopt met meelezen op gmail.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Spamfilter KPN e-mail werkt niet goed

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik los het op door in de webmail aan te geven, dat deze berichten geen spam zijn.

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Spamfilter KPN e-mail werkt niet goed

Ongelezen bericht door Erthanax »

KPN heeft zelf aangegeven dat hun spamfilter niet zelflerend is.

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: Spamfilter KPN e-mail werkt niet goed

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Costnix schreef:
22 jan 2019 08:48
Ik los het op door in de webmail aan te geven, dat deze berichten geen spam zijn.
Komt dan de volgende keer mail van die afzender wél in de gewone inbox? Bij mij niet!
Ook een mededeling naar KPN dat mail van Acronis en andere bedrijven geen SPAM is (toch wel handig om via zo'n mail in kennis te worden gesteld dat er software updates onderweg zijn) leidt niet tot resultaat (zie boven...)

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: Spamfilter KPN e-mail werkt niet goed

Ongelezen bericht door AndreDierick »

GJS schreef:
31 okt 2018 13:34
Kan je geen regel aanmaken in die webmail van KPN zodat alles wat in de SPAM map terecht komt gelijk verplaatst wordt naar het Postvak IN ?
Regel werkt niet

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Spamfilter KPN e-mail werkt niet goed

Ongelezen bericht door Costnix »

Meestal werkt het bij mij. Het gaat mis wanneer de afzenders niet bekend zijn bij KPN en er veel afbeeldingen en/of links staan.

Gesloten