LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile komt beloftes niet na

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Marloes Veenstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2018 11:13

T-Mobile komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Marloes Veenstra »

Jullie kennen het vast wel. Internet providers die van alles beloven maar niks nakomen.

Ik ben sinds juni klant bij t-mobile thuis. De eerste 6 maand kreeg je elke maand 20 euro korting. Helaas ging dit niet goed en kreeg ik elke keer de normale rekening en niet die 20 euro korting. Na heel vaak bellen en contact beloven ze dat alles goed zou komen. Na een maand of 4 verder te zijn en heel veel telefoontjes verder eindelijk een oplossing in kreeg het reseterende bedrag terug. Maar niet veel later het volgende probleem deed zich voor.

Omdat wij eigenlijk nooit live televisie kijken en al helemaal niet vast bellen en alleen maar internet gebruiken het abbonoment aangepast. Televisie en telefoon eraf en 100mb internet overzetten naar 500mb internet. Je zou zeggen geen probleem. Netjes een bevestiging gehad dat telefoon en televisie eraf was en dat vanaf 1 maart internet op 500mb zou zitten. 1 maart van aangebroken in eerste instantie geen problemen met internet een week later. Alles waar de WiFi op zit deed de WiFi het niet meer. Bellen met t-mobiel, ze ging van kanaal wisselen en dan moesten we over 24 uurwerk bellen. Nog geen goed verbinding weer bellen, ze zouden nog een keer van kanaal wisselen, weer 24 uur wachten weer geen verbinding weer bellen. Ze zouden een monteur langs sturen. Monteur geweest en een snelheids meting gedaan. Internet op de kabel 460mb helemaal goed. Internet op de WiFi 70/80mb. Hier klopt iets niet. Versterker er tussen WiFi nog steeds 70/80mb. Nog niet goed. Monteur belt t-mobile wij nemen contact op met die mensen komt goed. En ja hoor krijgen we weer niks te horen. Wij weer bellen. Ze maken een werk opdracht aan 1 week geleden. Eer gisteren weer gebeld er was nog geen werk opdracht maar dat gingen ze nu regelen en dan zoudenze ons terug bellen. Weer geen reactie van t-mobile. Vanmorgen weer gebeld werk opdracht is gisteren aangemaakt in plaats van 2 dagen geleden en nu moeten we weer wachten tot het is uitgevoerd. Ondertussen een aantal keer de WiFi getest. Aantal keer kwam de WiFi niet hoger dan 20MB en vielen de apparaten op WiFi uit. En het volgende probleem kwam. De rekening van april. Normaal een rekening €50,- voor 500mb en nu opeens €68,21. Ook daar contact over gehad met t-mobile. Inplaats van de de WiFi inging op 1 maart zoals afgesproken ging de WiFi in op 6 februari. Dus allemaal extra kosten en nog steeds geen 500MB internet terwijl daar wel voor betaald word. Nu wilde ik een klacht indienen via t-mobile kan dat dus alleen telefonie, via twitter of via Facebook, dus niet via mail of per post. Wat kan ik nu het beste doen? Ik maak alleen maar extra kosten en het kost mij heel veel tijd en t-mobile houd zich niet aan de afspraken
Laatst gewijzigd door Radar op 13 apr 2018 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door moderatie aangepast

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: T-Mobile komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Marloes Veenstra schreef:Jullie kennen het vast wel. Internet providers die van alles beloven maar niks nakomen.

Ik ben sinds juni klant bij t-mobile thuis. De eerste 6 maand kreeg je elke maand 20 euro korting. Helaas ging dit niet goed en kreeg ik elke keer de normale rekening en niet die 20 euro korting. Na heel vaak bellen en contact beloven ze dat alles goed zou komen. Na een maand of 4 verder te zijn en heel veel telefoontjes verder eindelijk een oplossing in kreeg het reseterende bedrag terug. Maar niet veel later het volgende probleem deed zich voor.

Omdat wij eigenlijk nooit live televisie kijken en al helemaal niet vast bellen en alleen maar internet gebruiken het abbonoment aangepast. Televisie en telefoon eraf en 100mb internet overzetten naar 500mb internet. Je zou zeggen geen probleem. Netjes een bevestiging gehad dat telefoon en televisie eraf was en dat vanaf 1 maart internet op 500mb zou zitten. 1 maart van aangebroken in eerste instantie geen problemen met internet een week later. Alles waar de WiFi op zit deed de WiFi het niet meer. Bellen met t-mobiel, ze ging van kanaal wisselen en dan moesten we over 24 uurwerk bellen. Nog geen goed verbinding weer bellen, ze zouden nog een keer van kanaal wisselen, weer 24 uur wachten weer geen verbinding weer bellen. Ze zouden een monteur langs sturen. Monteur geweest en een snelheids meting gedaan. Internet op de kabel 460mb helemaal goed. Internet op de WiFi 70/80mb. Hier klopt iets niet. Versterker er tussen WiFi nog steeds 70/80mb. Nog niet goed. Monteur belt t-mobile wij nemen contact op met die mensen komt goed. En ja hoor krijgen we weer niks te horen. Wij weer bellen. Ze maken een werk opdracht aan 1 week geleden. Eer gisteren weer gebeld er was nog geen werk opdracht maar dat gingen ze nu regelen en dan zoudenze ons terug bellen. Weer geen reactie van t-mobile. Vanmorgen weer gebeld werk opdracht is gisteren aangemaakt in plaats van 2 dagen geleden en nu moeten we weer wachten tot het is uitgevoerd. Ondertussen een aantal keer de WiFi getest. Aantal keer kwam de WiFi niet hoger dan 20MB en vielen de apparaten op WiFi uit. En het volgende probleem kwam. De rekening van april. Normaal een rekening €50,- voor 500mb en nu opeens €68,21. Ook daar contact over gehad met t-mobile. Inplaats van de de WiFi inging op 1 maart zoals afgesproken ging de WiFi in op 6 februari. Dus allemaal extra kosten en nog steeds geen 500MB internet terwijl daar wel voor betaald word. Nu wilde ik een klacht indienen via t-mobile kan dat dus alleen telefonie, via twitter of via Facebook, dus niet via mail of per post. Wat kan ik nu het beste doen? Ik maak alleen maar extra kosten en het kost mij heel veel tijd en t-mobile houd zich niet aan de afspraken
Vreemd dat Tele2 iets moet doen omdat de wifi in uw woning niet goed is, terwijl het met een bekabelde verbinding prima is.

Via wifi ga je trouwens NOOIT een snelheid van 500Mbit/s halen, deze is met 70/80Mbit/s eigenlijk prima.

Wifi is niet de verantwoordelijkheid van Tele2 zij leveren tot het aan het modem en garanderen nergens dat je via wifi deze snelheid gaat halen. Wifi is zo afhankelijk van externe factoren dat je dit ook niet kan garanderen.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: T-Mobile komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het gaat om T-Mobile en niet om Tele2, maar dit terzijde.
Als de internetverbinding zelf snel genoeg is, hebben eventuele wifi-problemen (áls die er al zijn) daar weinig mee te maken. Heeft u al geprobeerd een laptop met een kabel aan te sluiten? Dan kunt u een veel hogere snelheid halen.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: T-Mobile komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Icasheb »

Wi-Fi zal nooit de volledige snelheid van 500MB halen. Hooguit 100MB. Maar voor Wi-Fi garanderen ze deze snelheid niet, alleen bekabeld. Ik heb thuis 750mbit van tmobile (up en down), maar wifi zit rond 70. Is verder prima.

Moneyman
Berichten: 30038
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: T-Mobile komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat voor router zit er tussen? Heb je uberhaupt enig idee welke snelheid je voorheen haalde?

Ik heb ook snelle glasvezelverbinding. Net na een jaar of acht gebruik maar eens m’n oude router (Netgear WNR2000) met ongeveer 20MB/s vervangen voor een nieuwe (TP-link Archer C3200). Wat een sprong vooruit, zowel qua bereik als qua prestaties. Haal bij een test op de iPad nu zo’n 94Mb/s. Bereik op zolder en in de tuin is ook behoorlijk verbeterd.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: T-Mobile komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Dirkie »

Marloes Veenstra schreef:Jullie kennen het vast wel. Internet providers die van alles beloven maar niks nakomen.
Gelukkig alleen uit de verhalen oa hier op dit forum. En als ik een probleem heb lost mijn provider dat over het algemeen heel snel en netjes op.
Bij Wifi moet je er altijd rekening mee houden dat er veel externe factoren meespelen. En wat ook meespeelt is dat uw provider een soort alles in 1 apparaat levert. En omdat dit bij het abonnement geleverd wordt mag het natuurlijk niet al te veel kosten. En dus leveren ze een apparaat waarvan de Wifi perfect werkt op 1 meter afstand als het mee zit.
Als je goede Wifi wil investeer dan zelf in een goede router (en afhankelijk van de situatie ook nog in 1 of meer Wireless Acces Points) om zo een goede Wifi dekking te krijgen. Dan zul je ook ontdekken dat een goede router best wel duur kan zijn. Maar dan heb je wel goede Wifi.
Ziggo bijvoorbeeld doet dit zelf ook. Mooie verhalen over de Power Promise. Dat is dus niets meer dan het plaatsen van een extra Wireless Access Point en/of aansluiting via een Powerline (dus internet via het stopcontact) oplossing. En dat omdat hun Wifi modems dus niet goed functioneren. En die extra apparaten moet je natuurlijk wel zelf betalen.

Marloes Veenstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2018 11:13

Re: T-Mobile komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Marloes Veenstra »

Er is al van alles geprobeerd maar de WiFi blijft het slecht doe of doet het soms helemaal niet. T-mobile heeft een acces print geprobeerd werkt niet. Ze hebben vorige week beloofd dat ze zouden terug bellen en dan kon er een afspraak gemaakt worden voor het plaatsen van een nieuw modem waardoor het internet nu goed zou moeten zijn. Maar helaas geen telefoontje gehad van t-mobile. Dus vanmiddag maar weer zelf er achteraan bellen. Dus ondertussen nog niks verder en de WiFi valt soms uit. Zelf een laptop gekabbeld aangesloten dat gaat prima alhoewel de bekabelde internet de laatste dagen wel langzamer is geworden

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: T-Mobile komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Jouw snelheid lijkt super. Als je 460 MB haalt is toch veel. Wifi kanaal instellen doe je toch zelf, dan kijk je met een App welke kanalen er vrij zijn en wat de buren gebruiken. Dat hoeft de provider toch niet op afstand te doen. Ik heb super wifi met 30-40 MB. Kan ook buiten TV kijken met App.

robbotermans
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:44

Re: T-Mobile komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door robbotermans »

Wat moet ik doen als T-Mobile zijn deel van het contract niet na komt? En ze willen me niet helpen. Ik moet nu schijnbaar nog 7 maanden betalen voor iets waar ik niks aan heb.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: T-Mobile komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door sylvesterb »

robbotermans schreef:
28 jan 2019 18:50
Wat moet ik doen als T-Mobile zijn deel van het contract niet na komt? En ze willen me niet helpen. Ik moet nu schijnbaar nog 7 maanden betalen voor iets waar ik niks aan heb.
Je hebt zelf een topic aangemaakt, het is niet netjes iemand anders topic te kapen.

viewtopic.php?f=24&t=189603

Gesloten