LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
FVerbeek
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 sep 2008 17:04

Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door FVerbeek »

Ik heb al enkele jaren internetplusbellen standaard van Planet a 42,95 euro per maand.
Nu alles overgegaan is naar KPN heet het zelfde abonnement internetplusbellen basic van KPN. Dit abonnement kost 34,95 euro per maand.

Ik heb contact gezocht met KPN. Het is niet mogelijk om het lagere bedrag te betalen. Aan het einde van mijn jaarcontract kan ik wel "downgraden" naar internetplusbellen basic. (dus downgraden naar het zelfde abonnement !!!) Deze actie kost me dan wel 25 euro administratiekosten!!!

KPN veranderd een naampje van een abonnement waardoor vaste klanten of teveel blijven betalen of allemaal 25 euro eenmalige kosten moeten betalen.

Dit kan toch niet!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door D1RK »

Indien ook leverbaar....
www.compuserve leverde 20Mb en gratis bellen voor € 24,95
zie voorwaarden website,
Dus zo krijgen andere dan KPN ook een kans!

Bill-55
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2008 23:53

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door Bill-55 »

Zoals ik al in een andere reactie meldde, zat ik in hetzelfde schuitje en heeft KPN mij WEL "gedowngrade" naar een vergelijkbaar KPN abonnement (IPB Basis). Mijn Planet abonnement liep tot in oktober en in augustus ben ik overgegaan naar KPN. Ik betaal meer dan €10 minder (van €42,95 naar €32,50). Voor een vermeende downgrade heb ik niets hoeven betalen, zoals het hoort. Vreemd dat niet iedereen automatisch overgaat . . .

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door e.weis »

Aan Fverbeek,

Heb je het abonnement nu wel of niet omgezet/ om laten zetten naar internet plus bellen basis.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team

holleh
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2008 12:32

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door holleh »

Ik kan ook niet over naar de goedkopere kpn versie, zie onderstaande melding:

De startdatum van een nieuw pakket moet na einde contractdatum van het huidige pakket zijn

Mijn contractdatum loopt tot 14-05-2009.
Deze hele periode betaal ik dus fors meer.
Opwaarderen naar een hoger abo (voor € 7 extra veel meer) kan niet, wordt op mijn adres niet geleverd.

Heb mijn probleem gemaild, krijg geen reactie.

Zal de helpdesk eens bellen.

Groeten,

Hans

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door e.weis »

Dit houd in dat je moet downgraden wat jouw contract nu nog niet toelaat.

Aan het feit dat je ook niet kunt upgraden is nu helaas nog niets te doen.
Als je hier al "werk" van wil maken, zal je t met een klacht moeten proberen.

Succes ermee en laat het even weten als er wat meer informatie te melden is.

mvg
E. Weis
KPN Webcare Team.

Bill-55
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2008 23:53

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door Bill-55 »

Holleh,
Ik kan ook niet over naar de goedkopere kpn versie, zie onderstaande melding:

De startdatum van een nieuw pakket moet na einde contractdatum van het huidige pakket zijn
Zoals ik al meldde ben ik wel voor einde contractdatum naar een lager IPB abo omgezet (van Planet 3Mbps naar KPN 3 Mbps). Mogelijk is het geaccepteerd omdat ik meteen ook BelOnbeperktAltijd heb aangevraagd (maar om duistere redenen niet heb gekregen). Je gaat dan van €42,95 naar €42,50, maar belt gratis naar vaste nummers. Misschien de moeite waard dit te proberen?

(Overigens wilde ik ook upgraden, wat eveneens niet lukte omdat 8Mbps op mijn adres niet beschikbaar is. Ooit had ik 6 Mbps van Planet . . .).

Groeten,
Bill

holleh
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2008 12:32

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door holleh »

Dit is het antwoord van KPN op mijn klacht:



Naar aanleiding van uw vraag over het wijzigen van uw abonnement kunnen wij u het volgende informeren:

Het downgraden van een abonnement is alleen mogelijk per einde van het contract. Het omzetten van uw huidige abonnement InternetPlusBellen Standard naar InternetPlusBellen Basis is een downgrade van uw abonnement.

Uit controle van uw gegevens is gebleken dat uw InternetPlusBellen Standard is ingegaan op 29 april 2006. Indien u dat wenst kunt u direct uw abonnement wijzigen.

Als u na afloop van uw jaarcontract uw abonnement wilt downgraden, brengt KPN u daarvoor eenmalig EUR 25,00 in rekening. Het wijzigen van uw abonnement kunt u doen op http://www.kpnvandaag.nl volgens onderstaande stappen:...

Ik vraag me af wat bedoelt wordt met "indien u dat wenst kunt u direct uw abonnement wijzigen". Nu, direct, zonder kosten?
Na een half uur aan de telefoon te hebben gehangen heb ik dat maar opgegeven en probeer het wel weer via de mail.

Groeten,

Hans

FVerbeek
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 sep 2008 17:04

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door FVerbeek »

Na wat emailverkeer met KPN met uiteindelijk de mededeling dat ik benieuwd was wat men er bij Tros-Radar van zouden zeggen kreeg ik ineens een antwoord met een andere toon.

Sinds kort is het mogelijk (voor planet abonnees) om aan het eind van de contractperiode te downgraden naar IPB basic zonder 25 euro admin kosten.

Mocht de 25 euro onverhoopt toch worden afgeschreven wordt me aangeraden contact met KPN op te nemen.

Wat de naam "Tros-Radar" soms kan helpen :lol:

Rare praktijken...ik ben weg bij KPN en ze zien me niet meer terug

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door e.weis »

Aan het eind van de contract periode is het inderdaad mogelijk om zonder de administratieve kosten te downgraden, logisch want het abonnement nadert zijn einde. Dat heeft niets met "rare praktijken" te maken.

Als iemand koste wat kost wil en eventueel KAN downgraden in loop van het huidige contract, dan worden die kosten pas in rekening gebracht.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team

FVerbeek
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 sep 2008 17:04

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door FVerbeek »

Dat vind jij logisch, dat vind ik logisch maar dat vond KPN niet logisch in eerdere correspondentie. Bij downgraden, ook aan het eind van het contractjaar, werden 25 euro admin. kosten in rekening gebracht. Pas toen tros-radar in beeld kwam is de regel gewijzigd. En ja...dat noem ik rare praktijken.

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door e.weis »

Ik heb het voor de zekerheid nog even na gevraagd bij een collega, en zij geeft ook aan dat als het contract nog loopt, 25 euro betaald moet worden, en als het abonnement afgelopen hoef je dat niet te betalen (mits op tijd aangegeven natuurlijk).

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

FVerbeek
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 sep 2008 17:04

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door FVerbeek »

Er van uitgaande dat wat E.Weis zegt klopt, concludeer ik dat niet alle medewerkers bij KPN op de hoogte zijn van de gang van zaken.
Zonde, want door die ene collega is er toch weer een IPB klant van het aller eerste begin vertrokken.

kasjacek
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2008 16:50

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door kasjacek »

Ik heb mijn abonnement bij KPN van InternetPlus Bellen Lite (44,95 euro) naar InternetPlus bellen Basic (35 euro) om laten zetten, met de toezegging dat alle instellingen die ik op mijn Lite versie had mee overgenomen zouden worden.
De zelfde dag merkte ik dat ik van de 3 e-mail accounts die ik had, er nog maar 1 kon gebruiken en dat mijn geheime telefoonnummer opeens overal op te vragen was. Het spam- en virusfilter wat voorheen heel goed werkte laat nu ineens een hoop troep door, die ik voorheen niet kreeg. Opzoek bij Mijn KPN gaf geen mogelijkheid om het in te stellen.
Na vele uren in de wacht te staan om door te komen en vele euro's lichter, werd ik terug gebeld.
Enkele problemen zijn er nog steeds zoals, 2 van de 3 accounts zijn nu wel bereikbaar, maar die van mijn vrouw niet. Het spam- en virusfilter werkt nog steeds niet en last bud least mijn telefoonnummer is nog steeds zichtbaar.
Hier heb ik deze week nog eens voor gebeld naar de klantenservice bij de primafoon, want ik ben slim. Bij de Primafoon kost het mij niets. Heb ik daar ook weer ruim een uur aan de telefoon gehangen en nadat ik eindelijk zover was gekomen zegt de medewerker aan de andere kant van de lijn dat hij een paar minuutjes bezig zou zijn met de instellingen veranderen. Na 3 kwartier aan een telefoon gehangen te hebben die geen geluid meer van zich gaf, heb ik uit alle ellende maar weer opgehangen.
Was ik in het verleden nog positief over de service van KPN, is deze naar een dieptepunt gezakt van ver onder het vriespunt.
Ik krijg nog steeds veel spam binnen en kan nog steeds geen e-mail van mijn vrouw binnen hlaen en mijn nummer is nog steeds zichtbaar.

KPN ga toch heen.

Bill-55
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2008 23:53

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door Bill-55 »

kasjacek,

Ik heb vergelijkbare ervaringen. In mijn geval waren 3 van de 5 mailboxen verdwenen na de omzetting en op 1 van de 2 nog werkende mailboxen kwam ontzettend veel spam binnen, terwijl volgens de gegevens het spamfilter gewoon nog aan stond.
Wat het spamfilter betreft: ik heb het uitgezet en een dag later weer aan. Het werkte toen weer normaal.
Wat de mailboxen betreft: na veel gedoe met KPN kan ik er nu (5 weken later) weer aan, maar webmail werkt nog steeds niet.

kasjacek
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2008 16:50

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door kasjacek »

Beste Bill-55,

ik ben al vanaf dat ik mijn abonnement heb omgezet het spamfilter van KPN aan het zoeken, zodat ik het kan instellen. Dit zonder succes.
Weet jij waar ik moet zijn om dit in of uit te schakelen?

Met vriendelijke groet,

KAS

Bill-55
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2008 23:53

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door Bill-55 »

kasjacek,
Weet jij waar ik moet zijn om dit in of uit te schakelen?
Ga naar http://www.kpnvandaag.nl/
Inloggen bij Mijn KPN onder het kopje KPN met je gebruikersnaam / wachtwoord van het hoofdaccount. (Merkwaardigerwijs lukt dat inloggen bij mij niet op de servicepagina . . . )
Er worden dan 2 nieuwe webpagina's geopend. Ga naar de pagina Mijn gegevens en instellingen. Kies Mailbox gegevens in linker menukolom. Klik dan op wijzigen bij de betreffende mailbox. De te wijzigen opties verschijnen onderin de pagina.

kasjacek
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2008 16:50

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door kasjacek »

Beste Bill-55,

bedankt voor de tip.
Je :idea: tip :idea: heeft gewerkt.

MVG,

Kas

Roseboom
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2004 10:36

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door Roseboom »

Ik heb inmiddels het contract opgezegd per de eerstvolgende mogelijkheid.
Vandaag eindelijk iemand aan de lijn gekregen. (afdeling "opzeggen" die konden downgraden). Nee downgraden kon niet. Belachelijk. Ik betaal iets van 70 euro voor 6 mb snelheid. 20 mb wordt nog niet geleverd en overstappen naar 8 mb is een downgrade? Planet/KPN heeft mij niet geinformeerd dat 8 mb mogelijk is. Daar moet je zelf achter komen. En zodra je het weet kan het pas bij einde contract.

Ik ben weg bij KPN. of het webcareteam moet nog wat kunnen doen.

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door e.weis »

Niet bijzonder veel eigenlijk.

Stuur me maar wat gegevens en ik zal kijken of er iets is wat ik voor je kan doen maar ik beloof niets.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team

Gesloten