Technische vraag internet/tv provider problemen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is nog niet voor 100% zeker dat het probleem niet bij jou ligt, maar dat is wel waarschijnlijk. Laat de monteur anders zijn laptop aan het ding hangen. Hij moet dat alleen niet gebruik maken van IP/TCP, zoals bijvoorbeeld de download van een bestand of het browsen van een webpagina, maar van IP/UDP, zoals luisteren naar muziek of een film bekijken. Het IP/TCP protocol lost dit problemen op door het zelfde pakketje opnieuw te versturen als het niet is aangekomen.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door Lisa29 »

alfatrion schreef:
04 mei 2022 22:35
Het is nog niet voor 100% zeker dat het probleem niet bij jou ligt, maar dat is wel waarschijnlijk. Laat de monteur anders zijn laptop aan het ding hangen. Hij moet dat alleen niet gebruik maken van IP/TCP, zoals bijvoorbeeld de download van een bestand of het browsen van een webpagina, maar van IP/UDP, zoals luisteren naar muziek of een film bekijken. Het IP/TCP protocol lost dit problemen op door het zelfde pakketje opnieuw te versturen als het niet is aangekomen.
Helaas is de beste man al lang weg😄 maar ik houd het in mijn achterhoofd voor de volgende keer.
Alleen zie ik niet helemaal in waar dan de verstoorde tv verbinding vandaan komt. Net bij de voetbalwedstrijd op rtl7 ook weer 2 seconden groenblauwe blokjes in beeld. En dat gebeurt dus regelmatig maar zonder dat daar een patroon in zit.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Is er al gekeken naar packett loss, want dat zou zulke problemen kunnen veroorzaken.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Onkruid71 schreef:
05 mei 2022 00:16
Is er al gekeken naar packett loss, want dat zou zulke problemen kunnen veroorzaken.
Ik heb geen flauw idee wat dat is, dus ook niet of daar al naar gekeken is.

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Hebt U al eens nagagaan of er toevallig een zend antenne vlak bij U in de buurt staat. Dat kan een telefoon mast zijn
maar ook een zender van een zend amateur. Of dit het geval is dat kunt U zelf controleren op de volgende site.
https://antenneregister.nl/Html5Viewer/ ... r%5Fextern
Even in zoomen tot uw eigen woongebied/ Mocht er een zendamateur bij U in de buurt wonen en U denk dat die de
oorzaak is. Op de volgende site stat wat U dan moet doen.
https://www.veron.nl/vereniging/commiss ... ontvangst/
Staat er een antenne bij U in de buurt die niet op die plattegrond staat, Probeer dan te achterhalen of dat een antenne is
voor ontvangst, bijvoorbeeld voor een scanner. Of dat dit mogelijk een illegale zender betreft. Denkt U dat het een illegale
zender betreft, Neem in dat geval direct contact op met agentschap telecom zodat deze het voor U kunne oplossen.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
04 mei 2022 22:35
Het is nog niet voor 100% zeker dat het probleem niet bij jou ligt, maar dat is wel waarschijnlijk. Laat de monteur anders zijn laptop aan het ding hangen. Hij moet dat alleen niet gebruik maken van IP/TCP, zoals bijvoorbeeld de download van een bestand of het browsen van een webpagina, maar van IP/UDP, zoals luisteren naar muziek of een film bekijken. Het IP/TCP protocol lost dit problemen op door het zelfde pakketje opnieuw te versturen als het niet is aangekomen.
Wat is dit voor papieren werkelijkheid?
Meeste streaming diensten (netflix, youtube etc) gebruiken gewoon TCP.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
05 mei 2022 09:10
alfatrion schreef:
04 mei 2022 22:35
Het is nog niet voor 100% zeker dat het probleem niet bij jou ligt, maar dat is wel waarschijnlijk. Laat de monteur anders zijn laptop aan het ding hangen. Hij moet dat alleen niet gebruik maken van IP/TCP, zoals bijvoorbeeld de download van een bestand of het browsen van een webpagina, maar van IP/UDP, zoals luisteren naar muziek of een film bekijken. Het IP/TCP protocol lost dit problemen op door het zelfde pakketje opnieuw te versturen als het niet is aangekomen.
Wat is dit voor papieren werkelijkheid?
Meeste streaming diensten (netflix, youtube etc) gebruiken gewoon TCP.
Vooral een geval info van Wikipedia halen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Wat ok nog kan zijn, de ontvanger van de, als u die heeft draadloze telefoon mag niet te dicht op modem staan, dat kan ook wel eens vreemde storingen geven.

Edit: midden vervangen door modem.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 05 mei 2022 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik lees van alles, oa dat TS het heeft over wegvallende snelheid op de mobiele telefoon. De eerste smartphone waar een netwerkkabel in past, moet ik nog tegenkomen, dus dan hebben we het (ook) over het WiFi signaal.

Ook schijnt er iets bij een onderbuurman gesplitst te worden, en worden er providers met verschillende fysieke netwerken en technieken (ziggo = coax, T-mobile/KPN glasvezel) door elkaar gehusseld, om te verzanden in iets over het TCP/IP protocol.

Wonderlijk topic dit.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
05 mei 2022 10:01
Ik lees van alles, oa dat TS het heeft over wegvallende snelheid op de mobiele telefoon. De eerste smartphone waar een netwerkkabel in past, moet ik nog tegenkomen, dus dan hebben we het (ook) over het WiFi signaal.
Uiteraard. Maar omdat de problemen zich ook voordoen bij apparaten die totaal niet via WiFi werken, is de kans dat het aan de WiFi ligt nogal klein :wink:

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Het is nu vooral even afwachten of het verzoek van de monteur ook echt wordt uitgevoerd. Ik heb de dame van de T-Mobile community die met mijn casus bezig is een bericht gestuurd met deze vraag. Nu is het duimen dat het eindelijk opgelost gaat worden

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Korte update voor de geïnteresseerden:
Netwerkbeheerder is aangestuurd. Hoop dat ik het goed zeg dat in de popkast ik ben omgezet naar een ander netwerk. Dat leek te helpen want had ineens geen storingen meer. Helaas liep de tv (dus niet wifi) afgelopen week weer totaal vast. Resetten hielp maar eventjes en liep weer vast. Toch maar weer klantenservice gebeld. De jongen die ik aan de lijn kreeg was een enthousiasteling die mijn probleem uitermate interessant vond. Hij kwam op het idee te kijken naar het signaal van buren in hetzelfde gebouw of dezelfde straat. Er was een storing geweest op vrijwel hetzelfde tijdstip bij alle klanten uit mijn straat. Dat wijst er volgens hem op dat het een wijk issue is. Hij heeft allerlei details verzameld en naar een speciale afdeling gestuurd. Kon even duren zei hij. Maar als hij gelijk heeft dat het inderdaad een wijk issue is dan zal oplossing daarvoor niet alleen mij helpen maar ook alle buren die T-Mobile hebben.
Ik wacht maar weer af wat er nu gaat gebeuren. Het lijkt er in ieder geval op dat het probleem niet hier in huis zit.

eveerman
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 sep 2010 17:47

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door eveerman »

Mijn zoon ondervond dezelfde problemen bij bekabelde tv ontvangst van zijn Sony TV. Uiteindelijk bleek het probleem in de instellingen van de TV zelf te zitten. Na het uitzetten van de LNA instelling (Low Noise Amplifier) was het probleem van blokjes en haperingen in het beeld voorbij.
De LNA instelling is bij Sony te vinden in het menu waar je zoekt naar nieuwe zenders. Zie: https://community.sony.nl/t5/android-tv ... -p/2492668

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Dank voor het meedenken maar ik vrees dat dit niet het probleem noch de oplossing is. De blokjes en haperingen treden op via zowel tv als wifi signaal. En niet alleen op tv maar ook op de laptop.
Zoals de klantenservice al zei, het is geen issue in huis maar in de wijk. Met zowel problemen op access switch 1 en 2 van de popkast.

Plaats reactie