LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2-abonnement eerste 2 maanden niet bruikbaar buiten NL

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
denachterhoeker
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2016 11:01

Tele2-abonnement eerste 2 maanden niet bruikbaar buiten NL

Ongelezen bericht door denachterhoeker »

Hoi,

Mijn echtgenote en ik sloten bij Tele 2 een abonnenment af om te kunnen bellen en internetten in Italie. Toen ik telefonisch informeerde hoe je een buitenlandbundel kunt kopen vertelde de medewerker mij dat bellen en internetten DE EERSTE 2 MAANDEN (NA INGANG VAN HET ABONNEMENT)
IN HET BUITENLAND NIET GAAT. Wat hebben wij aan een abonnement waar je in het buitenland voorlopig niets aan hebt. Tele 2 schaam je. O ja, de medewerker heeft in het gesprek minstens 5x verwezen naar de algemene voorwaarden. Daar heeft Radar vast wel een mening over.

Hans Wielakker

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Tele2-abonnement eerste 2 maanden niet bruikbaar buiten NL

Ongelezen bericht door olaf79 »

Vreemd verhaal, waarom zou dat niet kunnnen? Kun je alleen die bundel niet kopen / toevoegen, of kun je uberhaupt niet bellen in het buitenland?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Tele2-abonnement eerste 2 maanden niet bruikbaar buiten NL

Ongelezen bericht door Julie4444 »

denachterhoeker schreef:Hoi,

Mijn echtgenote en ik sloten bij Tele 2 een abonnenment af om te kunnen bellen en internetten in Italie. Toen ik telefonisch informeerde hoe je een buitenlandbundel kunt kopen vertelde de medewerker mij dat bellen en internetten DE EERSTE 2 MAANDEN (NA INGANG VAN HET ABONNEMENT)
IN HET BUITENLAND NIET GAAT. Wat hebben wij aan een abonnement waar je in het buitenland voorlopig niets aan hebt. Tele 2 schaam je. O ja, de medewerker heeft in het gesprek minstens 5x verwezen naar de algemene voorwaarden. Daar heeft Radar vast wel een mening over.

Hans Wielakker
Dat had ik ook toen ik jaren geleden bij Simpel een abonnement nam. Als je toch in de eerste 2 maanden in het buitenland bellen/internet/sms wou, kon je een borg van 200 euro storten om het te laten de-blokkeren. Dit gedaan, en ook netjes de borg tijdig teruggestort gekregen. Biedt Tele2 niet ook zoiets aan?

denachterhoeker
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2016 11:01

Re: Tele2-abonnement eerste 2 maanden niet bruikbaar buiten NL

Ongelezen bericht door denachterhoeker »

Hoi Olaf,

Tele2 vertelde mij dat zij ervoor hebben gekozen om het voor nieuwe klanten NIET mogelijk te maken om te bellen en te internetten in het buitenland. Zal wel een fraude achtergrond hebben. Ik voel mij bedonderd door Tele2..

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tele2-abonnement eerste 2 maanden niet bruikbaar buiten NL

Ongelezen bericht door kweenie »

Bedonderd? Bedoel je niet dat je zelf niet goed bent nagegaan wat de voorwaarden waren? Want blijkbaar staat dit gewoon in de voorwaarden, als ze daar vijf keer naar verwijzen....

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Tele2-abonnement eerste 2 maanden niet bruikbaar buiten NL

Ongelezen bericht door prem »

denachterhoeker schreef:Hoi,

Mijn echtgenote en ik sloten bij Tele 2 een abonnenment af om te kunnen bellen en internetten in Italie. Toen ik telefonisch informeerde hoe je een buitenlandbundel kunt kopen vertelde de medewerker mij dat bellen en internetten DE EERSTE 2 MAANDEN (NA INGANG VAN HET ABONNEMENT)
IN HET BUITENLAND NIET GAAT. Wat hebben wij aan een abonnement waar je in het buitenland voorlopig niets aan hebt. Tele 2 schaam je. O ja, de medewerker heeft in het gesprek minstens 5x verwezen naar de algemene voorwaarden. Daar heeft Radar vast wel een mening over.

Hans Wielakker
Ik heb begrepen dat je een voorschot van 75 euro moet storten.
Begrijpelijk vind ik dit niet van Tele2, vooral nu de tarieven nog maar weinig verschillen binnenland/buitenland.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Tele2-abonnement eerste 2 maanden niet bruikbaar buiten NL

Ongelezen bericht door Julie4444 »

prem schreef:Begrijpelijk vind ik dit niet van Tele2, vooral nu de tarieven nog maar weinig verschillen binnenland/buitenland.
Het is in die zin begrijpelijk, dat de buitenlandse netwerken het gebruik van (voor hun) buitenlandse klanten factureren aan Tele 2 (of welke Nederlandse provider deze mensen dan ook hebben).

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Tele2-abonnement eerste 2 maanden niet bruikbaar buiten NL

Ongelezen bericht door prem »

Ja, en Tele2 berekent het toch door aan de klant? Net als ze doen bij binnenlands gebruik.
I am sorry my dear...ik vat het verschil niet. Leg het eens uit graag.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Tele2-abonnement eerste 2 maanden niet bruikbaar buiten NL

Ongelezen bericht door Julie4444 »

prem schreef:Ja, en Tele2 berekent het toch door aan de klant? Net als ze doen bij binnenlands gebruik.
I am sorry my dear...ik vat het verschil niet. Leg het eens uit graag.
No worries. Ik was ook niet erg duidelijk. :lol:
Destijds heb ik het zelf gevraagd en zij gaven aan dat dit een consequentie is van het niet doen van een krediet-check. Omdat buitenlandse netwerken aan hen factureren en de kosten (in ieder geval toen) erg hoog konden oplopen blokkeerden ze dit de eerste paar maanden tenzij een borg werd betaald als een soort verzekering. Die borg kreeg ik netjes binnen de 3 maanden die ervoor stonden ook weer teruggestort zonder ernaar te hoeven vragen.

Blijkbaar waren mensen die een goedkoop abonnement namen, vervolgens in het buitenland hoge kosten maakten en dan niet betaalden een probleem, en gaf het hen meer vertrouwen wanneer iemand netjes een paar maanden zijn/haar rekening betaald had.

Blijkbaar heeft overtollig onbetaald gebruik van het eigen netwerk geen directe of minder directe extra kosten voor de provider.

denachterhoeker
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2016 11:01

Re: Tele2-abonnement eerste 2 maanden niet bruikbaar buiten NL

Ongelezen bericht door denachterhoeker »

kweenie schreef:Bedonderd? Bedoel je niet dat je zelf niet goed bent nagegaan wat de voorwaarden waren? Want blijkbaar staat dit gewoon in de voorwaarden, als ze daar vijf keer naar verwijzen....

Je zegt ""blijkbaar"". Jij weet het dus ook niet. Het staat NIET in de voorwaarden,.... ook volgens de consumentenbond.
Tele2 heeft aangegeven dat ze de daarvoor in aanmerking komende klanten voor half mei informeren.

Dus Kweenie,,....als je nog eens (zogenaamd) wat weet!!!
Eerst informeren, dan pas bleren.

Gesloten