LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 glasvezel aanvraag 4 weken vertraagd

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
mslourens
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2013 16:06

Tele2 glasvezel aanvraag 4 weken vertraagd

Ongelezen bericht door mslourens »

Ik wil graag met iedereen die dit forum bezoekt delen, hoe is ons is vergaan bij het aanvragen van een Tele2 alles-in-1 (glasvezel) pakket.
Bij het aanvragen werd ons gezegd dat het twee maanden zou kunnen duren, dus dat we een paar dagen later pas onze oude provider moesten opzeggen, om een buffer te hebben. Twee maanden en een paar dagen later hebben we nog niks vernomen van Tele2, dus hebben we maar even gebeld. Ze hadden geen idee hoe het zat met de aanvraag, maar er zat wat vertraging in het verwerken van de Glasvezel aanvragen, dus het kan een week langer duren.
Een week later nog steeds niks gehoord, dus weer gebeld. De aanvraag was naar de desbetreffende (niet via de telefoon te bereiken) afdeling gestuurd, met een verzoek om contact met mij op te nemen voor een update. Dit zou een paar dagen kunnen duren.
Een paar dagen later, nog niks gehoord. Nu is het al ruim twee weken te laat! Nog geen enkele actie ondernomen door Tele2 om ons op de hoogte te brengen van alle vertagingen. Wat blijkt? Er was iets misgegaan bij het verwerken van onze aanvraag op het hoofdkantoor (alsof ik dat zelf niet al had kunnen raden...). De aanvraag heeft een slinger gekregen, het hoofdkantoor zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.
Twee weken later nog geen internet/televisie/telefoon. Nog geen update. Nog geen excuses. Willen ze ons wel als klant? Waarom worden we genegeerd? Waarom wordt er niet even contact gezocht, met de welgemeende excuses?
Na ruim vier weken vertraging waren we het zat en stopten we de aanvraag, wat genoteerd werd in ons dossier. Toch kregen we na nog een week een telefoontje van de monteur, om een afspraak te maken voor de aansluiting. VIJF WEKEN TE LAAT!!!

Ten einde raad hebben we een klachtenbrief opgesteld, waarin alle contactmomenten staan vermeld, met elke belofte die tijdens het gesprek is gedaan. Nu, weer drie weken later, is de brief nog niet eens in behandeling genomen, laat staan dat ze de moeite hebben genomen om even te bedanken voor de brief. Het is echt onbeschrijflijk, de incompetentie van de klantenservice!

Lucie de Kraai
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2013 12:05

Re: Tele2 glasvezel aanvraag 4 weken vertraagd

Ongelezen bericht door Lucie de Kraai »

mslourens schreef:Ten einde raad hebben we een klachtenbrief opgesteld, waarin alle contactmomenten staan vermeld, met elke belofte die tijdens het gesprek is gedaan. Nu, weer drie weken later, is de brief nog niet eens in behandeling genomen
Dus uiteindelijk kiest u niet voor het supersnelle glasvezel maar voor tante pos uit de jaren 50....

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Tele2 glasvezel aanvraag 4 weken vertraagd

Ongelezen bericht door kss »

overeenkomsten zijn zakelijke afspraken, zelfs tussen consumenten, klinkt gek als je klant bent/wordt bij een bedrijf, maar daar horen geen bedankjes of bloemetjes bij.

:lol:

is alles nu kosteloos opgezegd ? indien de levertijd onbepaald of wordt opgeschort geldt dat recht voor beide partijen totdat er overeenstemming is wanneer geleverd gaat worden, je had de overeenkomst dus ook kunnen aanhouden als tele2 daarop stond, maar je bent niet verplicht de levering direct af te nemen zodra het wel beschikbaar kwam, in dat geval mag zelf ook bepalen wanneer de looptijd ingaat. je kon dus nog rustig een ander contract afsluiten en die eerst uitzitten, maar nu wordt dus schappelijk gekozen voor een opzegging.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tele2 glasvezel aanvraag 4 weken vertraagd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

TeleNee meteen opzeggen, zie http://www.consuwijzer.nl/nieuws/lezers ... etprovider

Doe dit AANGETEKEND

Verder heeft u de fout gemaakt om zelf uw oude provider op te willen zeggen. U moet altijd uw toekomstige provider machtigen dit voor u te doen:

http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... etprovider

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Tele2 glasvezel aanvraag 4 weken vertraagd

Ongelezen bericht door devious »

nah Bob..

opzeggen kun je veel beter zelf doen. Mocht de Overstapservice zijn uitgevoerd en je hebt problemen als hier beschreven, dan hoort eigenlijk de nieuwe provider de overstap ongedaan te maken. Dat gebeurt eigenlijk euh..sporadisch. Machtsspelletje? Geen idee. Zelf opzeggen, zelf aanvragen en alles zelf in de hand houden is in mijn ogen veel beter.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tele2 glasvezel aanvraag 4 weken vertraagd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik ken iemand die dat zo gedaan heeft. Moest zo nodig van Telfort naar Tele2. Ze zegde zelf op bij Telfort. Heb haar nog gewaarschuwd: je komt lang zonder internet te zitten.

En inderdaad: 60 dagen zonder internet voordat Tele2 werd aangesloten. Tele2 had "nog geen capaciteit" in de wijkcentrale. Maar goed, moet iedereen zelf weten.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Tele2 glasvezel aanvraag 4 weken vertraagd

Ongelezen bericht door kss »

een overstapservice is inderdaad alleen handig als alles goed geregeld wordt en er geen aansprakelijkheid wordt uitgesloten.
:roll:

soms moeten de oude en nieuwe aanbieder wel samenwerken, zoals bij dsl naar glas, maar tussen kabel en glas is soms wat lastig. mag nog geen excuus zijn om bij de oude provider aan te geven dat je gaat opzeggen maar dit opschort, gelukkig kennen veel contracten een onbepaalde tijd dus de schade is nooit meer dan 30dagen.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Tele2 glasvezel aanvraag 4 weken vertraagd

Ongelezen bericht door devious »

ik zou zelf ook nooit eerder opzeggen dan dat ik al de diensten van de ander had. Ik heb echt liever een maandje dubbel, dan een maandje niks.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele2 glasvezel aanvraag 4 weken vertraagd

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste mslourens,

Wat een vervelende situatie! Het is natuurlijk niet nooit onze bedoeling om je oplevering te vertragen en we doen altijd ons best om een dienst z.s.m. te leveren. Ik vind het jammer dat je hierbij niet naar tevredenheid bent geholpen door onze klantenservice.

Je geeft aan dat je de aanvraag inmiddels hebt geannuleerd. Ik betreur dit, maar uiteraard respecteer ik je keuze hierin als gevolg van de situatie. In je bericht noem je dat je een brief hebt gestuurd, maar dat je hebt vernomen dat deze nog niet in behandeling is genomen. Hoe heb je dit vernomen en wat is hierover afgesproken in het laatste contact dat je had?

Ik hoor graag meer van je.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tele2 glasvezel aanvraag 4 weken vertraagd

Ongelezen bericht door ciske »

Ik betreur dit, maar uiteraard respecteer ik je keuze hierin als gevolg van de situatie. I
Dat mag ook wel na 60 dagen zonder internet te zitten, waarschijnlijk weet TS niet dat 30 dagen zonder diensten zitten , inhoudt dat je contract ontbonden kan worden.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Tele2 glasvezel aanvraag 4 weken vertraagd

Ongelezen bericht door kss »

ciske schreef:
Ik betreur dit, maar uiteraard respecteer ik je keuze hierin als gevolg van de situatie. I
Dat mag ook wel na 60 dagen zonder internet te zitten, waarschijnlijk weet TS niet dat 30 dagen zonder diensten zitten , inhoudt dat je contract ontbonden kan worden.
bij nieuwe glasvezel contracten zijn er meestal uitgestelde levertijden afgesproken, dan zit je daar tenminste 1 jaar aan vast. soort intentie verklaring dus. in een nieuwe wet dat hopelijk in december ingaat is dit niet meer mogelijk en kun je ook/meer diensten opzeggen na levering, dus erg zinvol is het niet.

T-yow
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2013 18:22

Re: Tele2 glasvezel aanvraag 4 weken vertraagd

Ongelezen bericht door T-yow »

Grote problemen met glasvezel van Tele 2

Zo ook bij ons, alleen maar mooi beloftes en na een maand van smoesjes komt het verlossende antwoord dat Tele 2 niet kan leveren op mijn adres :shock:

Ook de klantenservice (voor zover je ervan mag spreken) is ver beneden peil.
Ben allen gewaarschuwd:

GA NOOIT IN ZEE MET TELE 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Harold Witteveen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2014 15:07

Re: Tele2 glasvezel aanvraag 4 weken vertraagd

Ongelezen bericht door Harold Witteveen »

Wij hebben sinds februari 2013 het alles in een glasvezelpakket van Tele2 en sindsdien hebben we niets dan ellende ervaren. In eerste instantie kon de telefoon nog niet worden overgezet en hebben we 6 maanden een dubbel abonnement moeten aanhouden van de vorige provider, deze kosten zijn overigens wel vergoed door Tele2. Vervolgens heeft het 8 maanden geduurd tot een we een decoder met harde schijf kregen om programma's op te nemen.
Inmiddels zitten we al 10 dagen zonder televisie, er is wel een monteur geweest maar heeft geconcludeerd dat de storing bij ons zit maar bij Tele2. Hoe vaak ik ook bel en wordt geen actie ondernomen en ik krijg geen uitsluitsel over de te nemen maatregelen.
De afgelopen dagen is de klantenservice niet bereikbaar vanwege een brandmelding, hoe belachelijk kun je je zelf maken....

Gesloten