LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 maakt fout in overstapservice, daardoor dubbele kosten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
woooei
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2017 21:21

Tele2 maakt fout in overstapservice, daardoor dubbele kosten

Ongelezen bericht door woooei »

Ik ben onlangs overgestapt van KPN naar Tele2. Ik heb gebruikt gemaakt van de overstapservice, waarbij Tele2 mijn abonnement bij KPN zou opzeggen. Dit hebben ze in de eerste instantie gedaan, en ik heb van KPN een bevestiging van de opzegging gekregen. Echter ontving ik in december én januari toch een rekening van KPN. Ik heb KPN direct gebeld, en zij zeggen dat mijn abonnement nog doorloopt omdat Tele2 een seintje had moeten geven op het moment dat zij mij aansloten. Dit is door een fout bij Tele2 niet gebeurd, waardoor KPN mijn abonnement niet heeft stopgezet. Volgens KPN ligt de verantwoordelijkheid bij Tele2, waarom zij de aan KPN betaalde abonnementskosten moeten vergoeden.

Tele2 zegt echter dat zij geen 'kosten buiten bedrijf' vergoeden, waardoor ik slechts de aan Tele2 betaalde kosten retour krijg. Daardoor kost het mij nog steeds meer dan 30 euro, omdat het KPN abonnement een stuk duurder is dan Tele2. Dit vind ik erg onredelijk; Tele2 heeft mij toegezegd mijn abonnement te beëindigen. Dit hebben ze niet goed gedaan, en daarom zouden zij volledig voor de ontstane kosten moeten opdraaien. Het is per slot van rekening door hun fout mis gegaan, en niet door de mijne.

Tele2 weigert dit echter. Hoe kan ik dat het beste oplossen?

Cool1946
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 sep 2015 19:15

Re: Tele2 maakt fout in overstapservice, daardoor dubbele kosten

Ongelezen bericht door Cool1946 »

Dit hebben ze in de eerste instantie gedaan, en ik heb van KPN een bevestiging van de opzegging gekregen.
--------------------------------------------------
Als KPN heeft bevestigd dat er is opgezegd begrijp ik niet dat Tele2 iets fout doet.
KPN bevestigt de opzegging en KPN zegt dat het abonnement nog doorloopt.
:?: :?:

Edgaroke
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 okt 2016 15:29

Re: Tele2 maakt fout in overstapservice, daardoor dubbele kosten

Ongelezen bericht door Edgaroke »

Ik ben zelf ook van kpn naar tele2 gegaan bijna twee jaar terug gin enkel probleem.
Als je opzeg van kpn hebt gehad
Met ingan van die datum is het de fout van kpn
Als ze nog koste in rekening brengen
Te zij je overstap binnen je contractduur

woooei
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2017 21:21

Re: Tele2 maakt fout in overstapservice, daardoor dubbele kosten

Ongelezen bericht door woooei »

Cool1946 schreef:Dit hebben ze in de eerste instantie gedaan, en ik heb van KPN een bevestiging van de opzegging gekregen.
--------------------------------------------------
Als KPN heeft bevestigd dat er is opgezegd begrijp ik niet dat Tele2 iets fout doet.
KPN bevestigt de opzegging en KPN zegt dat het abonnement nog doorloopt.
:?: :?:
KPN heeft het in zijn bevestiging van opzegging over de 'verwachte overstapdatum'. En er staat dat ze mijn abonnement stoppen vanaf het moment dat zij bericht krijgen van Tele2 dat mijn diensten zijn opgeleverd. Maar als consument heb je er geen enkel zicht op of dat al dan niet gebeurd is. Als je nieuwe internetaansluiting correct werkt, dan ga je er vanuit dat het geregeld is.

mimo77
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2017 16:39

Re: Tele2 maakt fout in overstapservice, daardoor dubbele kosten

Ongelezen bericht door mimo77 »

Hallo Woooei,

Mijn ouders hebben eigenlijk een beetje hetzelfde probleem aan de hand als jij, echter zijn hun van Tele2 naar Ziggo overgestapt.

Ze hebben van Tele2 bevestiging dat er per 2 jan opgezegd is echter blijven ze facturen krijgen waardoor ik maar weer ben gaan bellen.

Eerst Tele2 deze geven na veel heen en weer doorverbinden aan dat Ziggo fout zit omdat deze wijzigingen hebben aangebracht in de aanvraag. ze geven mij het volgende aan waardoor het volgens hun fout zit bij Ziggo.

9-12 Ziggo geeft bij Tele2 aan dat mijn ouders zijn aangemeld voor een overstap.
12-1 Ziggo doet een verandering in de aanvraag
30-1 Ziggo doet weer een verandering in de aanvraag
16-2 Ziggo geeft aan dat de lijn definitief geleverd is.

Tele2 houdt dus deze datum aan als definitieve contract eind, waardoor mijn ouders tot deze datum abonnementsgeld verschuldigd zijn.

Tele2 geeft aan dat ze bij Ziggo deze informatie ook hebben omdat ze met een zelfde programma werken en verwijst mij dus Door naar Ziggo omdat zei volgens Tele2 fout zijn in de aanvraag en daarom moeten vergoeden aan mijn ouders.

dus maar weer met Ziggo bellen en deze zeggen

wij hebben een aanmelding van uw ouders ontvangen op 6 december en deze is meteen aangemeld bij Tele2
vervolgens heeft tele2 volgens Ziggo de overstap goedgekeurd op 6-2.

hierop heb ik dus aangegeven dat ik het wel vreemd vind dat als Tele2 pas goedkeurt op 6-2 de levering en dus ook facturering wel vanaf 2-1 plaatsvindt maar daarop zeggen ze dat wij toch echt bij Tele2 moeten zijn voor de vergoeding.

Inmiddels betalen mijn ouders dus al vanaf 2-1 dubbel abonnement geld en niemand geeft thuis.

Ben jij inmiddels als wat wijzer?

Ik zou graag weten waar wij nu heen moeten om dit opgelost te krijgen, want ik weet het inmiddels ook even niet meer.

Vast dank!

Groeten

Gesloten