LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2: Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
GerardPol
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2014 20:28

Tele2: Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet

Ongelezen bericht door GerardPol »

Beste,

Het verhaal is als volgt:
Mijn vriendin is bij mij komen wonen, jeuh!! Op haar oude adres heeft ze Tele2 internet, bellen en TV. Helaas een 2-jarig abonnement omdat ze tussen door ergens heeft laten verlengen wegens een korting van 3,50 (dom, dom nooit moeten doen:() Maar goed, ze wilde het dus opzeggen omdat ze haar huis heeft verkocht en dus officieel bij komt wonen.

Naast dat de persoon die haar de verlenging heeft aangesmeerd, haar aangaf dat het geen probleem ("...om op te zeggen", dat laatste weet ze niet meer letterlijk , het is 1.5 jaar geleden) was als we gingen samenwonen. Heb ik voordat ze belde de Algemene Voorwaarden van Tele2 doorgenomen. Daar staat onder artikel 10. Verhuizen, subartikel 10.3 redelijk (on)duidelijk:

10.3. Indien je verhuist naar een ander adres wordt de Overeenkomst onveranderd voortgezet, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is (bijvoorbeeld omdat de Dienst op je nieuwe postcode niet geleverd kan worden). In dat geval zijn jij en Tele2, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand, gerechtigd tot opzegging.

Nou heb ik bij Nederlands niet altijd even goed opgelet, maar een van de zaken die heb onthouden is dat iets wat tussen () staat weggelaten moet kunnen worden. En dan staat er dus

Indien je verhuist naar een ander adres wordt de Overeenkomst onveranderd voortgezet, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval zijn jij en Tele2, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand, gerechtigd tot opzegging.

Nu is dit bij ons het geval. Het is namelijk zo dat wij al een internetaansluiting hebben, weliswaar van een andere provider maar toch. En hierdoor is het redelijkerwijs niet mogelijk om de Tele2 aansluiting door te zetten, we hebben immers al een aansluiting en zijn WIJ gerechtigd tot opzeggen. Want als je even met je gezonde verstand nadenkt is het niet redelijk om 2 aansluitingen voor Televisie, Internet en Bellen op een en hetzelfde huishouden te hebben.

Hier denken ze alleen bij Tele2 anders over, zij geven aan het mogelijk is om de aansluiting door te zetten, want alleen als het niet op de nieuwe postcode niet geleverd kan worden, mag het opgezegd worden.

Er vervelend die onduidelijke algemene voorwaarden, dat blijkt ook wel, want zelf mensen van Tele2 zelf hebben in het verleden samenwonen wel als geldige reden van redelijkerwijs gezien. Zie:
http://www.klacht.nl/contract-opzegging-bij-verhuizing/
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?t=59825
https://www.facebook.com/Tele2Nederland ... 3777621163
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?t=59825

Sommige links zijn wat ouder, maar de algemene voorwaarden zijn op punt 10.3 niet verandert in de tussentijd.

De volgende situaties zijn wel mogelijk:
-Ik kan het abonnement naar een willekeurig iemand anders overzetten, was geen probleem, wilde mijn familie het niet, of de nieuwe bewoonster, allemaal wel mogelijk. Misschien moet ik het op iemand zijn naam zetten die volgende maand naar het buitenland vertrekt :D
-Als ik op mijn adres wel Tele2 had gehad, had ik het ook kunnen opzeggen. Huh, waarom dan wel, staat nl niet expliciet in de algemene voorwaarden dat dat een geldige reden is

De dame die ik vandaag sprak zei letterlijk; "Ja, ik weet dat de Algemene Voorwaarden op dit punt redelijk onduidelijk zijn, maar als het (eventuele oplossing) Tele2 niks oplevert hoef ik er niet mee bij mijn baas aan te komen,"

Als de algemene voorwaarden duidelijker waren geweest en er in het verleden niet door Tele2 medewerkers was aangegeven dat samenwonen een redelijke reden was om op te zeggen, had ik geen poot gehad om op te staan. Maar juist, de eerder belofte, de onduidelijke algemene voorwaarden en het precedent uit het verleden doen mij overtuigen dat ik gelijk heb

Ik ben benieuwd wat ik nu nog kan doen, behalve een klacht indienen bij de geschillencommissie?

Mvg
Gerard

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tele2: Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet

Ongelezen bericht door berndv »

Heeft uw vriending hier onlangs toevallig ook al een topic over geopend? Het verhaal komt me namelijk bekend voor. Tele2 op oude adres, samenwonen en op nieuwe adres al internet, waardoor Tele2 mogelijk doet met opzeggen.

Is afkopen geen optie? Dus alle resterende termijnen in 1 keer betalen? Hoe vervelend het ook is, Tele2 besluit niet voor u om te gaan samenwonen. Tele2 biedt wel een abonnement aan met extra voordeel ten opzichte van het comtractvrij door laten lopen. Dus ik snap dat Tele2 niet zonder pardon zomaar zegt van ga maar.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tele2: Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet

Ongelezen bericht door 16again »

GerardPol schreef: Ik ben benieuwd wat ik nu nog kan doen, behalve een klacht indienen bij de geschillencommissie?
Je eigen internet verbinding thuis opzeggen, en over naar het abonnement van vrouwlief

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Tele2: Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja, algemene voorwaarden zijn leuk en aardig, maar de wet gaat boven die algemene voorwaarden. De wet stelt dat de aanbieder de redelijkheid en billijkheid in acht moet nemen.
Een abonnement aanhouden terwijl dit in redelijkheid niet van je gevergd kan worden is onzinnig.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Tele2: Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet

Ongelezen bericht door moederslink »

Of anders idd " middelen " en een afkoopsom proberen te regelen .
Ik heb zelf ook ooit iets dergelijks ad hand gehad , niet met Tele 2 , en we konden tot een compromis komen. Maar dat was wel een aantal jaren geleden en nu is alles bij wet geregeld en aangescherpt.
Wel l***g voor je maar ik ben bang dat je gewoon je tijd moet uitzitten. Denk er wel aan om het op tijd nu op te zeggen anders zit je er weer 2 jr aan vast :x

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Tele2: Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet

Ongelezen bericht door prem »

olaf79 schreef:Tsja, algemene voorwaarden zijn leuk en aardig, maar de wet gaat boven die algemene voorwaarden. De wet stelt dat de aanbieder de redelijkheid en billijkheid in acht moet nemen.
Een abonnement aanhouden terwijl dit in redelijkheid niet van je gevergd kan worden is onzinnig.
Ik vroeg me al af waar je bleef...

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Tele2: Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet

Ongelezen bericht door sadfly »

Toch is tele2 niet fout, dat u tijdens het contract spontaan gaat samenwonen is niet ene probleem van tele2. Gewoon extra modem in de meterklast en 2e aderpaar gebruiken voor get 2e abbonement en opzeggen. Er vanaf komt u niet zonder het resterende termijn te betalen.

olaf79 , zit er een beetje naast.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Tele2: Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet

Ongelezen bericht door Har06 »

sadfly schreef:Toch is tele2 niet fout, dat u tijdens het contract spontaan gaat samenwonen is niet ene probleem van tele2. Gewoon extra modem in de meterklast en 2e aderpaar gebruiken voor get 2e abbonement en opzeggen. Er vanaf komt u niet zonder het resterende termijn te betalen.

olaf79 , zit er een beetje naast.
een beetje ? copntarct uitdienen, is toch normaal, vlg mij heeft de betreffende vriendin deze topic ook al eens opgestart

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Tele2: Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet

Ongelezen bericht door olaf79 »

moederslink schreef:Of anders idd " middelen " en een afkoopsom proberen te regelen .
Ik heb zelf ook ooit iets dergelijks ad hand gehad , niet met Tele 2 , en we konden tot een compromis komen. Maar dat was wel een aantal jaren geleden en nu is alles bij wet geregeld en aangescherpt.
Wel l***g voor je maar ik ben bang dat je gewoon je tijd moet uitzitten. Denk er wel aan om het op tijd nu op te zeggen anders zit je er weer 2 jr aan vast :x
Nee, na de initiele contractsperiode is de wettelijke opzegtermijn 1 maand.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Tele2: Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet

Ongelezen bericht door olaf79 »

sadfly schreef:Toch is tele2 niet fout, dat u tijdens het contract spontaan gaat samenwonen is niet ene probleem van tele2. Gewoon extra modem in de meterklast en 2e aderpaar gebruiken voor get 2e abbonement en opzeggen. Er vanaf komt u niet zonder het resterende termijn te betalen.

olaf79 , zit er een beetje naast.
Oh, is dat zo? Samenwonen heeft er niks mee te maken. Verhuizen wel. Het is onredelijk van een klant te vergen dat zij iets afnemen waar ze geen gebruik van kunnen maken.
Geklooi met 2e aderpaar en dat soort hobbyisme is hier niet aan de orde. In principe kun je per lijn 1 (a)dsl aansluiting hebben. Voortzetten is dus rederlijkewijs niet mogelijk en zoals de AV ook vermelden is de opzegtermijn dan 1 maand.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Tele2: Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik weet niet beter dat je dus gewoon moet opzeggen , anders wordt het stilzwijgend verlengd en dan weer voor 2 jr , maar , @Olaf 79 kennelijk ben jij juridisch beter onderlegd.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Tele2: Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet

Ongelezen bericht door sadfly »

Dat je poer maand kan opzeggen na de eerste contract periode klopt. Alleen het is geen excuse om een contrac abbonement vroegtijde te beindige door en verhuizing. meestal is er in het huis een 2e aderpaar aanwezig en anders moet tele 2 een monteur van kpn sturen die de extra aansluiting maakt.

Als er helemaal gene telefoon lijn ligt word het toch wel ander verhaal en lastiger.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Tele2: Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet

Ongelezen bericht door Har06 »

MichielFRL schreef:Geen internet, maar de situatie is wel vergelijkbaar https://www.consuwijzer.nl/energie/verg ... -emigreren

emigreren binnen Nederland ?????? :mrgreen:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Tele2: Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet

Ongelezen bericht door GJvdZ »

MichielFRL schreef:
moederslink schreef:Ik weet niet beter dat je dus gewoon moet opzeggen , anders wordt het stilzwijgend verlengd en dan weer voor 2 jr , maar , @Olaf 79 kennelijk ben jij juridisch beter onderlegd.
Wat olaf79 zegt klopt, is de wet Van Dam, zie ook https://www.consuwijzer.nl/thema/abonne ... verlenging
Het woord "verhuizing" komt in op die pagina niet voor.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Tele2: Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet

Ongelezen bericht door langste adem »

GerardPol schreef:Indien je verhuist naar een ander adres wordt de Overeenkomst onveranderd voortgezet, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval zijn jij en Tele2, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand, gerechtigd tot opzegging.
Het is WEL mogelijk om de overeenkomst voort te zetten op jouw adres, maar dan had u de andere provider op moeten zeggen en had u ook gebruik gaan maken van Tele 2. Of dat helemaal redelijk is daar valt over te twisten.

Ik vrees dat er gewoon betaald moet worden als je vastzit aan een 2 jarig contract. Dat jij gaat samenwonen daar kan Tele2 niets aan doen.
Hoouguit kunt u zich verdiepen in of de "opzeggingskosten" lager zouden zijn dan doorbetaling van de resterende maandtermijnen.

Al vraag ik me wel af wat de situatie zou zijn als u dan instemd met de voortzetting van Tele2 van uw partner, maar tegelijkertijd aangeeft dat u gebruik wil blijven maken UW provider . En of dat technisch mogelijk is met 1 telefoonlijn .

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Tele2: Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet

Ongelezen bericht door olaf79 »

MichielFRL schreef:Levering kan gewoon op het tweede aderpaar, maar dat lijkt me onwenselijk.
Abonnement afkopen, slikken, vergeten en doorgaan met het leven.
moet je die wel hebben.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tele2: Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet

Ongelezen bericht door berndv »

olaf79 schreef:
MichielFRL schreef:Levering kan gewoon op het tweede aderpaar, maar dat lijkt me onwenselijk.
Abonnement afkopen, slikken, vergeten en doorgaan met het leven.
moet je die wel hebben.
Die heeft ieder huis, aangezien er vroeger standaard al 4 aders nodig waren voor de verbinding en dit jaren geleden teruggebracht is naar 2 aders. Ieder huis heeft standaard 4 aders oftewel 2 aderparen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Tele2: Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet

Ongelezen bericht door Har06 »

Hoi techneuten is spe :) het onderwerp is :Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet

De dubbele posting van jet stel geeft hetzelfde antwoord: het contract dient uitgediend te worden :cry:

Acoma
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 feb 2014 22:14

Re: Tele2: Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet

Ongelezen bericht door Acoma »

GerardPol schreef:10.3. Indien je verhuist naar een ander adres wordt de Overeenkomst onveranderd voortgezet, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is (bijvoorbeeld omdat de Dienst op je nieuwe postcode niet geleverd kan worden). In dat geval zijn jij en Tele2, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand, gerechtigd tot opzegging.
Van wie is het huis nu precies?
Volgens mij kan Tele2 jou niet dwingen om op jouw adres een abonnement af te sluiten voor een medebewoner.
In dat geval kan de dienst dus niet op de nieuwe postcode geleverd worden omdat de hoofdbewoner dat weigert; dus kan de overeenkomst niet worden voortgezet.

Ik weet niet of dat helemaal klopt, maar dat zal de medewerker van Tele2 ook niet weten ;)

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Tele2: Opzeggen i.v.m. samenwonen gaat niet

Ongelezen bericht door Har06 »

Acoma schreef:
GerardPol schreef:10.3. Indien je verhuist naar een ander adres wordt de Overeenkomst onveranderd voortgezet, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is (bijvoorbeeld omdat de Dienst op je nieuwe postcode niet geleverd kan worden). In dat geval zijn jij en Tele2, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand, gerechtigd tot opzegging.
Van wie is het huis nu precies?
Volgens mij kan Tele2 jou niet dwingen om op jouw adres een abonnement af te sluiten voor een medebewoner.
In dat geval kan de dienst dus niet op de nieuwe postcode geleverd worden omdat de hoofdbewoner dat weigert; dus kan de overeenkomst niet worden voortgezet.

Ik weet niet of dat helemaal klopt, maar dat zal de medewerker van Tele2 ook niet weten ;)
quote]

samenwonen gaat Tele 2 geen snars aan, even dubbel abo dokken, heb je er toch voor over , anders weer alleen gaan wonen :)

Gesloten