LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telefoonstoringen bij online

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
marijke neumann
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 okt 2008 17:51

telefoonstoringen bij online

Ongelezen bericht door marijke neumann »

Heb sinds Online aan zijn netwerk begon te "werken"[vanaf 3 September] een minimale telefoonverbinding hoogstens 3 minuten dan storing en uitval, moet dan meestal de Livebox resetten om opnieuw verbinding te krijgen,
Zij beweren dat het juist beter zou moeten zijn nu maar ze melden op hun site nog steeds werkzaamheden aan het vaste telefoonnet die incidenteel storingen kunnen veroorzaken.Ik had daarvoor juist een hele goede tel-verbinding.
Heb alle suggesties : kabeltje van livebox naar telefoonaansl. niet langer dan 1.50m. enz. uitgeprobeerd maar helpt niets. toch krijg ik gewoon een rekening voor Oktober en geen geld terug voor slecht geleverde dienst en hoge mobiel-belkosten.
Mijn vraag: Zijn er meer mensen die deze problemen hebben bij Online vanaf circa 23 Augustus?
Met z'n allen kun je misschien met sucses protesteren.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: telefoonstoringen bij online

Ongelezen bericht door TdeHond »

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g

marijke neumann
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 okt 2008 17:51

Re: telefoonstoringen bij online

Ongelezen bericht door marijke neumann »

Erg aardig van t. de Hond dat die steeds de wet voor mij uitlegt, maar ik deed een oproep aan medeslachtoffers omdat ik benieuwd was of er veel meer zijn en of ze ook hun geld terug wilden van Online.
Dus heb je ook dit probleem bij Online mail dit dan a.u.b, wie weet wordt er dan weer eens aandacht voor gevraagd in een cosumenten uitzending of nieuwsbrief.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: telefoonstoringen bij online

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon een geschil indienen via www.sgc.nl waar Online ook bij is aangesloten. Minimaal 50 euro schadevergoeding vorderen + alle gemaakte (bel)kosten.

marijke neumann
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 okt 2008 17:51

Re: telefoonstoringen bij online

Ongelezen bericht door marijke neumann »

Ik heb nu een brief van Online ontvangen waarin ze toegeven dat de telefonieverbinding de afgelopen maand niet optimaal was omdat ze een nieuwe centrale in gebruik hebben genomen en daar zijn ze nog steeds niet mee klaar en mijn telefoongesprekken zijn nog steeds beperkt tot maximaal 3 minuten. Als vergoeding krijg ik de kosten van het telefoonabonnement over September terug 10Euro!
Terwijl ik al een enorm bedrag aan mobiele kosten heb verbeld.
Natuurlijk kan ik die terugeisen, maar ik weet zeker dat er nog veel meer mensen met een Online-abonnement ADSL+bellen zijn die hetzelfde probleem hebben gehad of, zoals ik, nog hebben.
Mail eens terug a.u.b.! Samen sta je sterker en gedeelde smart is halve smart. Dus a.u.b. geen juridisch advies meer dat kan ik ook zelf opzoeken, maar wel mensen met hetzelfde probleem bij Online.

ceesvandenboogaart
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 okt 2008 19:04

Re: telefoonstoringen bij online

Ongelezen bericht door ceesvandenboogaart »

Ik heb hetzelfde soort probleem.
Geen verbinding via de livebox, waardoor alle telefoongesprekken tegen het mobiele beltarief in rekening worden gebracht.
Volgens Online ligt de oorzaak in storingen van hun "apparatuur".

Inmiddels heb ik van Online het advies gekregen over te stappen naar T-mobile. Heb dit inmiddels gedaan.

De vraag blijft nog hoe de eindfactuur van Online eruit zal zien

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: telefoonstoringen bij online

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hopelijk heeft u ook schriftelijke bevestiging einde overeenkomst van Online ontvangen anders voorzie ik problemen in de toekomst met toezenden onterechte incasso's omdat uw overeenkomst niet beëindigd is door Online.

marijke neumann
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 okt 2008 17:51

Re: telefoonstoringen bij online

Ongelezen bericht door marijke neumann »

Probleem bij Online is opgelost, het was simpel, nieuw kabeltje met adapter van Livebox naar stopcontact!
Mijn vraag waarom dit 6 weken moest duren is opgevat als een verzoek om restitutie van abonnementsgeld en als ik hun brief goed begrepen heb[ wat niet eenvoudig is!]
Verder heb ik veel verontschuldigingen en de verzekering dat ze al mijn aanmerkingen zeer serieus namen!
Dit alles nadat ik mijn mail aan Tros Radar aan ze doorgestuurd had, wel opvallend niet?
Probeer het ook eens Cees,groetjes,
Marijke.

ceesvandenboogaart
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 okt 2008 19:04

Re: telefoonstoringen bij online

Ongelezen bericht door ceesvandenboogaart »

N.a.v. de reactie van TdeHond:
Mijn contract met Online is feitelijk van Orange (sinds kort een onderdeel van Online). Inmiddels blijkt Orange samen te gaan met T-mobile; vandaar dat Online de mobiele bellers van Orange adviseert om over te stappen naar T-mobile; met de mededeling dat het beltegoed wordt "doorgesluisd" naar T-mobile.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: telefoonstoringen bij online

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als het goed is bent u ook op de hoogte gesteld van het feit dat u per migratie datum mag opzeggen als de AV van T-mobile anders zijn als bij online?

Het lijkt mij dat als online door T-mobile ingelijfd wordt u niet hoeft op te zeggen en dan dus de datum waarop u kunt opzeggen hetzelfde blijft als wat bij Orange het geval is.

Just my 2cents

Gesloten