LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort - Alice

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
[email protected]
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 apr 2008 13:40

Telfort - Alice

Ongelezen bericht door [email protected] »

Vreselijk hopeloos, waar ben ik aan begonnen. Omdat de telefonie van Tiscalie slecht is en na reclameren geen reacties krijg, hadden wij gehoopt dat na de overname van Tiscali door Telfort beter zou worden. Niets is minder waard, slechter, stukken slechter. Op 3 maart 2008 zou ons abonnement aflopen en hebben wij opdracht gegeven de lijn te porteren naar Alice. Steeds kreeg ik mailtjes dat ik opgezegd heb. Steeds weer gereclameerd dat dit niet juist is, maar dat men de lijn ter beschikking moest stellen. Veel geld kwijt aan 0900. Toen maar een brief gestuurd, geen reactie. Vervolgens een aangetekend schrijven gestuurd met de mededeling dat de lij n ter beschikking van Alice moest. Weer totaal geen reactie. Dus per 3 maart hebben we geen telefoon en geen internet. En het is nu alweer 16 april. Nu naar Alice. Wanneer je 0900 belt heb je ze meteen. Je wordt heel vriendelijk te woord gestaan, maar helaas het lost niets op. Het zelfde laken een pak. Mailen lost niets op. Bellen lost niets op. Toen maar een brief gestuurd. Geen reactie. Toen maar weer een brief gestuurd, geen reactie. Wij zijn bij ConsuWijzer geweest, die heeft bij de Opta geinformeerd, maar zelfs zij weten niet hoe dit op te lossen is. Vandaar natuurlijk van het negeren van brieven en aangetekende brieven. Wij zijn echt radeloos, niemand doet wat, zegt wat of vertelt wat er aan de hand is. Dit nu is het resultaat van privatisering en marktwerking. Het vreemde is, voordat wij gingen overstappen hebben wij advies gevraagd over Alice aan de consumentenbond. Was allemaal normaal, geen problemen. Ja ja. Wat ze wel vergeten te vertellen is dat Alice de enige provider is die NIET aangesloten is bij de geschillencommissie. Al met al hebben wij GIGANTISCHE problemen. Ook omdat wij hier een ideologische stichting hebben, een internet videotheek. Nou die ligt helemaal plat. Als ik naar een Telfort winkel ga ben ik zo bang dat ik ze echt over de balie ga trekken. Samenvattend: Alice is beleefd maar lost niets op. Telfort: Het spijt mij, het is het meest asociale, beledigende, niet functionerende, ten onrechte toeeigenen van geld, internet kruidenierjte, die er bestaat. Walgelijk bedrijf. We hebben ook ons gsm abonnementen bij Telfort opgezegd.Wij hopen dat Telfort snel van de markt zal verdwijnen.
Ik vind dit allemaal naar oplichterij ruiken. bah
Ik adviseer een ieder, niet af te gaan op die goedkope rommel, maar iets meer uitgeven en een betere provider te nemen. Zodra ons telefoonnummer weer boven water is vertrekken wij naar Solcon. Solcon heeft een normaal telefoonnummer, een must geworden.
Wie weet raad of advies?
Ruud Dankelman

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort - Alice

Ongelezen bericht door TdeHond »

Wat mij niet duidelijk is uit uw verhaal is of u nu bij Alice aangesloten bent en daar moet betalen.

M.b.t. Telfort: hun gedrag is mij duidelijk. Zij blokkeren ook bij andere ex klanten de lijn en beantwoorden aangetekende brieven niet waardoor u tegen een muur aanloopt.

Mocht u bij Alice moeten betalen, dan kunt u hen in gebreke stellen en een redelijke termijn stellen waarbinnen zij er zorg voor moeten dragen dat u zowel internet als telefoon heeft.

Dit kunt u het beste aangetekend met ontvangstbevestiging doen. Indien binnen de termijn niet aan uw verzoek is voldaan, lijkt dit voor mij een geldige reden om bij Alice uw abonnement te beëindigen. U kunt dit het beste in de Algemene Voorwaarden van Alice nakijken.

Als u niet vast zit aan een abonnement bij Alice, kunt u overwegen om via de kabel internet en telefoon te nemen dan heeft u er geen last meer van dat Telfort de lijn blokkeert.

[email protected]
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 apr 2008 13:40

Re: Telfort - Alice

Ongelezen bericht door [email protected] »

Nee, ik ben nog steeds niet aangesloten bij ALICE. Ik heb ze zover kunnen krijgen dat ze mijn gsm nummer zouden doorgeven aan de Technische Dienst. Die heeft inderdaad geprobeerd mij te bellen, maar toen bleek weer dat ze twee cijfers omgedraaid hadden. Op advies van ConsuWijzer heb ik hen een brief gestuurd met ingebreke stelling en niet nakomen van het contract en ze twee weken de tijd gegeven om alsnog e.e.a. voor elkaar te maken. deze termijn loopt 18 april af. Maar nog geen reactie gehad. ConsuWijzer heeft bij de Opta nagekeken waar mijn telefoonnummer is gebleven en die is volgens de Opta bij Alice. ALs ik na mijn laatste schrijven nog geen aansluiting heb kan ik het contract anuleren en de opdracht geven mijn lijn ter beschikking te stellen van een andere provider, wat wellicht op moeilijkheden zal kunnen gaan stuiten volgens de consuwijzer. Wij zijn aan het proberen om naar solcon.nl te gaan. Ik wil absoluut geen provider meet met een 0900 nummer. Alleen nog een provider die normaal te bereiken is.
Dit geheel is zo frustrerend om als oud vuil behandeld te worden. Dan zie je ook dat de Opta eigenlijk een wasse neus is. Houdt nauwelijks controle hierop. Alice schijnt niet aangesloten te zijn bij de geschillencommissie en ik heb geen rechtsbijstand verzekering. Dat is mij allemaal te duur.
Ook heeft telfort abonnementsgeld geind van de maand maart, terwijl ik geen abonnement meer heb. Ook via een aangetekend schrijven wordt hier niet op gereageerd. Ik heb zelfs Green ISP zelf gebeld in Utrecht. Maar de telefoniste weigert om mij door te verbinden. Ze is zelfs ongemanierd en reageert onbeschoft. Ze heeft tot drie keer toe de telefoon erop gegooid. Als ik naar Telfort mail weigeren ze mij te helpen, omdat ik geen klant meer ben. Ik kan ook niet inloggen omdat deze is geblokkeerd. Zelf vind ik dit allemaal criminele en oplichtingspraktijken.
Ruud Dankelman

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort - Alice

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote: [Ook heeft telfort abonnementsgeld geind van de maand maart, terwijl ik geen abonnement meer heb. Ook via een aangetekend schrijven wordt hier niet op gereageerd.]

U kunt met de brief waarin staat dat uw abonnement bij Telfort beëindigd is naar de bank gaan ( identiteitsbewijs mee) en hen verzoeken het onterecht geïnde bedrag te storneren.

U kunt een rode kaart of brief naar Telfort sturen met daarop de aantekening dat u met ingang van einde contractdatum de toestemming tot automatische incasso's als beëindigd beschouwt en of zij dit in hun administratie willen verwerken.

Dit kan helaas wederom aangetekend gebeuren. Het is daarom handig om Telfort meteen te sommeren om met onmiddelijke ingang de lijn vrij te geven en/of te porteren naar Solcon.

Zet erin dat u binnen 14 dagen schriftelijk antwoord verwacht . Mocht dit niet het geval zijn en de lijn blijkt niet vrij gegeven zijn, vertelt u hen dat u stappen gaat ondernemen om de schade die u lijdt op hen te verhalen.

http://www.computerconsument.nl/pages/p ... dartID=336

Deze site maakt e.e.a. duidelijk IMHO

Volgens deze site ( als ik het goed begrijp) zou Alice in gebreke zijn gebleven.
Dus vraag aan Solcon of zij het voor u regelen.

Mijn kabel provider heeft bij KPN geregeld dat mijn telefoonnummer zonder problemen meeging en voor mij mijn abonnement bij KPN beëindigd ( het telefoon gedeelte)
Ik heb zelf het internet gedeelte geregeld bij Telfort.

Ik hoop dat mijn verhaal bijdraagt aan een oplossing van uw probleem.

[email protected]
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 apr 2008 13:40

Re: Telfort - Alice

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik zit net uw kommentaar te lezen en krijg een telefoontje van de providers SOLCON.NL. Ik had hen advies gevraagd wat te doen. Omdat ik geen telefoon heb hebben ze op mijn GSM gebeld. Welke provider doet dat, he? Ik vind dat zeer netjes. Ze hebben me goed advies gegeven. Sommige providers gooien uit pure nijd soms je lijn weg en zoek het maar uit. Schandelijk. Als dit gebeurd is dan moet ik een nieuwe lijn aanvragen en dat kan 14 dagen duren. Is de lijn niet weg dat binnen 3 dagen en dat regelt Solcon dan, nadat ik aan Alice opgegeven heb dat mijn lijn gemigreerd moet worden. Dit geldt ook voor mijn telefoonnummer. Als alles weer normaal loopt, dan gaat bij mij de onderste steen boven komen en dien ik klachten in bij de geschillencommissie, ConsuWijzer, KPN TD en zeker bij de OPTA die volgens mij slaapt.
Wat betreft het geld terugvorderen, dat advies ga ik opvolgen en ik had de machtiging al ingetrokken. Over twee maanden lope twee GSM abonnementen bij Telfort af en die heb ik al een tijdje geleden opgezegd. Deze week neem ik bij een ander nieuwe GSM abonnementen en als dat gebeurd is stop ik ook de automatische overboekingen van Telfort en dan kunnen zij gaan fluiten en brieven sturen. Ik blijf erbij het is een zootje daar, de naam provider zeker NIET waard. Prutsers
Ruud Dankelman

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort - Alice

Ongelezen bericht door TdeHond »

. Deze week neem ik bij een ander nieuwe GSM abonnementen en als dat gebeurd is stop ik ook de automatische overboekingen van Telfort en dan kunnen zij gaan fluiten en brieven sturen. Ik blijf erbij het is een zootje daar, de naam provider zeker NIET waard. Prutsers
Ruud Dankelman]

Als alle abonnement beeíndigd zijn laat dan door de bank een selectieve blokkade zetten op Green ISP BV Telfort m.i.v. datum einde contract.
Weer fysiek naar bank met identiteitsbewijs. Ik ben er vrijwel zeker van dat het anders weer fout gaat en de automatische incasso's gewoon weer doorgaan met alle irritaties vandien.

Het lijkt erop dat Solcon een bijdrage kan leveren aan oplossen van het probleem v.d. bezette lijn. :lol:

Gesloten