LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort overstap naar de Experia box al 9 dagen geen dienst

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Thies

Telfort overstap naar de Experia box al 9 dagen geen dienst

Ongelezen bericht door Thies »

Ik zou graag het volgende verhaal willen delen en tevens advies will vragen in deze.

Ik ben nu een jaar klant bij Telfort voor een alles-in-één pakket voor internet, televisie en bellen. In November 2015 ben ik gebeld of ik tevreden was over de diensten. Na een kort gesprek heeft Telfort mij de aanbieding gedaan over te stappen op een Experia box omdat de wifi van deze router sterker is en de digitale telvisie meer opties ondersteund.
Op maandag 14 december 2015 is de monteur langs geweest om de modem en de router voor het glasvezel te vervangen. Sindsdien ontvang ik geen enkele dienst meer.
Ik heb mij laten vertellen dat het type binnenkomend signaal voor de oude modem van Telfort anders is dan die voor de Experia box. Om dit signaal om te zetten moet een onderaannemer van Telfort, Reggefiber, het glasvezel signaal "patchen?". Dit moet in de wijk gebeuren. Dit zou eigenlijk op de ochtend van maandag 15 december gebeurd zijn. De monteur had al direct door dat dit niet het geval was omdat het internet (met gebruik van oude modem) op het moment dat hij de box kwam plaatsen nog werkte en na het plaatsen van de Experia box niet meer dus. De monteur heeft mij verzekerd dat dit in de loop van de dag opgelost zou worden evenals de helpdesk van Telfort.
Woensdag 17 december heb ik Telfort opnieuw gebeld. Die gaven aan nog op de bevestiging van de opdarcht te wachten die ze naar Reggefiber verstuurd hadden en dat ze verder niets konden doen, behalve afwachten. Hierop heb ik met Reggefiber gebeld die aangaven nog niets van Telfort gehoort te hebben en niets konden doen tot de opdracht van Telfort binnen was. Ik heb deze informatie uiteraard uitgebreid met Telfort gedeeld. Deze situatie is op 23 December na een week lang elke werkdag bellen nog steeds niet verandert. Telfort heeft op maandag 21 Demceber uiteindelijk wel met Reggefiber gesproken maar de opdracht komt nog steeds niet door. Dit komt volgens Reggefiber door een interne server-storing bij Telfort. Telfort weigert de verantwoordelijkheid te nemen en verwijst naar hun aannemer Reggefiber waarvan zij nog geen bevestiging van ontvangst van de opdracht gekregen hebben.
Nu vraag ik mij af waarom ze wel met elkaar kunnen telefoneren, maar niet de opdracht kunnen doorgeven????
Ik zit inmiddels 9 dagen zonder internet en televisie en voorzie dat dit wel tot in Januari gaat duren. Als ik een de diensten aanvraag bij een andere provider duurt het ook zeker 4 weken voor er een aansluiting is, kortom ik ben afhankelijk van Telfort voor een spoedige oplossing. Het enige dat ze me kunnen aanbieden is kosteloos het abonnement opzeggen (wat sowieso mag want ik ben al meer dan een jaar klant) of 2 maanden gratis diensten, die nog steeds niet werken (terwijl elke nieuwe klant ook een maand gratis internet krijgt). Mijn verzoek om doorverbonden of teruggebeld te worden door iemand die mij meer kan vertellen dan de helpdesk word ook keer op keer geweigerd.

Kortom, ik loop bij Telfort tegen een muur en voel mij niet geholpen. Momenteel weet ik niet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik spoedig weer van het internet en de televisie gebruik kan maken. Wij zijn voor het internet genoodzaakt nu gebruik te maken van een mobiele verbinding of elders van een aansluiting gebruik te maken.

MichielFRL

Re: Telfort overstap naar de Experia box al 9 dagen geen dienst

Ongelezen bericht door MichielFRL »

Enige wat je kunt doen is afwachten.
Reggefiber is geen partij voor je en deze vertellen nooit iets, omdat je geem klant van ze bent.
De monteur zal de opdracht ingeschoten hebben, nu is het wachten tot Reggefiber deze opdracht uitvoert. Zo net voor de kerst is dat waarschijnlijk de minst gunstige periode waarop dit probleem zich kan voordoen.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

Vraag even een digitenne kastje met kaart te leen en een dongel met tegoed voor internet.

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Beste Ties,

Wat een nare situatie schets je hierboven. Ik kan me voorstellen dat je hier niet heel vrolijk van wordt. Het is inderdaad dubbel vervelend wat betreft de periode waarin dit probleem zich voordoet. Meestal staan er ongeveer 3-5 werkdagen voor de oplostijd van dergelijke incidenten. Kennelijk gaat er ergens iets niet helemaal goed. Zou je mij een privébericht willen sturen met hierin jouw naw-gegevens en o6-nummer? Na ontvangst ga ik voor jou uitzoeken wat er precies aan de hand is.

Groet,
Michael
Telfort webcare

Gesloten