LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort stelt opzegverbod

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
onrustigburger
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 apr 2009 09:12

Telfort stelt opzegverbod

Ongelezen bericht door onrustigburger »

:oops: :evil: Wie maakt dit ook door???????????

Telfort heeft de tarieven verhoogt van bellen en internet (inflatie correctie). Hierdoor is het mogelijk om een internet contract tussentijds op te zeggen.

Vandaag gebeld naar 09009596 om dit te doen. De medewerker zei dat opzeggen tussentijds niet mogelijk is omdat alleen de telefonie kosten zouden worden verhoogd. Internet is dus niet op te zeggen. WOEST ben ik en wil alles bij telfort opzeggen. Wat nu, ik heb al een bestelling bij ziggo gedaan.

Ik ga nu een opzegbrief de deur uit doen, aangetekend.

Als u dit ook mee maakt heeft wilt u dan reageren?

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: Telfort stelt opzegverbod

Ongelezen bericht door Machtold »

Ik heb dit gelukkig niet, maar zit wel midden in een verhuizing en hoop dat alles goed overgezet gaat worden...maar dit terzijde.

Ik zou onderhand wel eens willen dat je bij internet en telefonie abo's gewoon meteen af kan als je dat wil. Geen ingewikkelde opzegtermijnen etc....gewoon: Ik wil het niet meer, kan ik per direct of einde van de maand opzeggen?
Dat zou gewoon een opluchting zijn...

(@ onrustigburger, was het misschien niet makkelijker geweest, eerst op te zeggen en dan nieuw aan te vragen?)

Miranda68
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 apr 2009 08:15

Re: Telfort stelt opzegverbod

Ongelezen bericht door Miranda68 »

dat kan toch ook al? je kunt nu toch per maand opzeggen?
volgens mij was dat reeds geregeld voor deze tak, en is het wachten nu alleen nog op de overige bedrijven die stilzwijgend een jaar verlengen ...en dat is reeds in de 1e kamer beland.

freggel
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 dec 2008 20:34

Re: Telfort stelt opzegverbod

Ongelezen bericht door freggel »

Erg merkwaardig. Je zegt een contract op waaronder internet of telefonie of beide vallen. Mocht je dus 1 combi pakket hebben, dan zeg je dat combi pakket op. Mocht je voor beide een apart contract hebben, dan kan je alleen telefonie opzeggen in dit geval.
Hopelijk schept dit meer duidelijkheid.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort stelt opzegverbod

Ongelezen bericht door BBCS »

Vandaag gebeld naar 09009596 om dit te doen. De medewerker zei dat opzeggen tussentijds niet mogelijk is omdat alleen de telefonie kosten zouden worden verhoogd. Internet is dus niet op te zeggen. WOEST ben ik en wil alles bij telfort opzeggen. Wat nu, ik heb al een bestelling bij ziggo gedaan.



En als Ziggo de prijzen gaat verhogen (inflatiecorrectie) naar wie ga je dan?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Telfort stelt opzegverbod

Ongelezen bericht door Guardian72 »

De medewerker zei dat opzeggen tussentijds niet mogelijk is omdat alleen de telefonie kosten zouden worden verhoogd.
Maar.. als je een pakket hebt, word toch de totale prijs van het pakket verhoogd?

Of betaal je twee verschillende bedragen?
(Een voor telefoon, een voor internet)

Het lijkt mij, dat als je een pakket aanschaft, en dit pakket word duurder (los van om welke reden) dat je hierom je contract kan opzeggen.

alfatrion
Berichten: 21883
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Telfort stelt opzegverbod

Ongelezen bericht door alfatrion »

Telfort laat op haar website duidelijk aparte bedragen zien bij elk onderdeel van de overeenkomst. Het lijkt mij dat de medewerker hier gelijkt heeft. Dit is alleen anders als je de overeenkomst met een andere partij had gesloten en deze wel een prijs voor beide zaken noemde.

Er lag ook een wetsvoorstel die het mogelijk maakte dat eindgebruikers na het eerste jaar per maand op konden zeggen, maar ik heb het wetsartikel niet terug gevonden in de wet.
http://blog.iusmentis.com/2008/11/25/ho ... opzegbaar/

freggel
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 dec 2008 20:34

Re: Telfort stelt opzegverbod

Ongelezen bericht door freggel »

Ik heb ook eens gedetailleerder gekeken naar de algemene voorwaarden en er staat het volgende in:
Telfort is gerechtigd de prijzen van de Dienst(en) jaarlijks aan te passen overeenkomstig de Consumenten Prijs Index (CPI) van het CBS.
Telfort is gerechtigd de prijzen te wijzigen. Telfort stelt de Klant, zo mogelijk vier (4) weken voor het intreden van de prijswijzigingen, via een aankondiging per e-mail op de hoogte van het feit dat de wijzigingen via de website (www.Telfort.nl) kenbaar worden gemaakt. De Klant heeft in geval van een prijsverhoging 4 weken vanaf de dag van bekendmaking van de prijsverhoging de tijd om de Overeenkomst telefonisch op te zeggen. Na ommekomst van de periode van vier (4) weken wordt de Klant geacht de prijsverhoging te hebben geaccepteerd.
Het moet dus mogelijk zijn om het contract op te zeggen.
N.B geven ze zelf aan dat Vaste Telefonie alleen mogelijk is i.c.m. adsl, dus lijkt mij het logischer dat het 1 contract is.
Als het 2 contracten zouden zijn, zou je deze ook apart moeten kunnen opzeggen, wat dus niet kan volgens de website.

Ik vind het dus een kromme redenatie dat je alleen telefonie kan opzeggen. En dat de bedragen apart vermeld zijn is meer een vorm van gedetaileerder specificeren.

Maar ik zie trouwens dat de prijswijziging 1 mei is doorgevoerd, dus zou je nu uberhaupt te laat zijn met opzeggen.

alfatrion
Berichten: 21883
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Telfort stelt opzegverbod

Ongelezen bericht door alfatrion »

Vergelijk dit eens met aankopen doen in de supermarkt. Je sluit één overeenkomst (lees contract) waarbij je meerdere producten in een keer koopt. Als er met ééntje wat mis is, zouden ze dan de hele groep aan producten moeten vervangen of ontbinden? Lijkt me niet.

Alleen internet
http://internet.telfort.nl/shop/internet-4mb.html

Alleen bellen
http://internet.telfort.nl/shop/vast-bellen.html

Bellen + internet voor dezelfde prijs
http://internet.telfort.nl/shop/interne ... ellen.html

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort stelt opzegverbod

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

De klant gaat voor elke Dienst een aparte overeenkomst aan. Zo ook ten aanzien van de VOIP Dienst. Dit is een aparte dienst die apart wordt aangegaan en apart kan worden opgezegd. De klant kan derhalve besluiten om Internet af te nemen bij Telfort en daarbij (later) wel of niet VOIP. De klant kan (op enig moment) ook elders telefonie afnemen.

De onlangs aangekondigde prijswijziging betrof alleen de VOIP dienst. Als gevolg hiervan is klanten de mogelijkheid geboden tot ….. 2009 het VOIP abonnement op te zeggen. De overeenkomst omvat niet meerdere Diensten.

mvw1975
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:39

Re: Telfort stelt opzegverbod

Ongelezen bericht door mvw1975 »

Het is wel mogelijk om je contract te beëindigen per 1 juni 2009.
Dan wordt het internettarief verhoogd en kan je dus opzeggen voor internet. Alle andere pakketten moeten ook afgesloten worden, daar je hiervoor internet nodig hebt. Aangezien de kosten van telefonie per 1 mei verhoogd zijn kan je telefonie ook ontbinden per 1 juni.

Telfort heeft het van mij wel zo geaccepteerd.

mvw1975
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:39

Re: Telfort stelt opzegverbod

Ongelezen bericht door mvw1975 »

Hier is de toegezonden brief van Telfort,

Hierbij willen wij u informeren over een aantal wijzigingen in onze tarieven.

Wijziging abonnementstarief Telfort internet
Met ingang van 1 juni 2009 wordt het tarief van uw internetabonnement met 2,5% verhoogd in verband met inflatie. Op dit moment betaalt u € 19,95 per maand voor uw abonnement Telfort internet 20 Mb (WBA). Vanaf 1 juni 2009 wordt dat
€ 20,45 per maand. U vindt de tariefswijziging voor het eerst terug op de factuur voor de maand juni die u ontvangt in mei 2009.

Meer informatie hierover vindt u op onze online klantenservice.

Wijziging gesprekstarieven Telfort vast bellen
Daarnaast wijzigen de gesprekstarieven voor Telfort vast bellen per 1 mei 2009. Voor binnenlandse gesprekken zal een starttarief in rekening worden gebracht van € 0,05 per gesprek. Het tarief voor bellen naar mobiele nummers in Nederland wordt € 0,17 per minuut.

De abonnementsprijs voor Telfort vast bellen blijft € 9,95 per maand. De kosten voor het bellen naar het buitenland en naar (betaalde) servicenummers binnen Nederland wijzigen niet. Bellen naar het alarmnummer 112 blijft gratis.

Voor een exact overzicht van alle gesprekstarieven kunt u onze online klantenservice raadplegen.

Meer informatie
Mocht u zich niet kunnen vinden in deze tariefswijzigingen, dan kunt u tot uiterlijk 4 weken na dagtekening van deze e-mail uw abonnement kosteloos beëindigen. Meer informatie hierover en antwoord op veelgestelde vragen over deze prijscorrecties vindt u op onze telfort.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Telfort internet

onrustigburger
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 apr 2009 09:12

Re: Telfort stelt opzegverbod

Ongelezen bericht door onrustigburger »

Geachte lezers,
Mag ik u ook wijzen op een ander topic over dit onderwerp, opzegging.

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=70512

mvg,
onrustigburger

Gesloten