LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tot met opzeggen toe irritatie door upc

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
eksoj
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jun 2005 10:21

Tot met opzeggen toe irritatie door upc

Ongelezen bericht door eksoj »

Omdat mijn ervaringen met upc slecht, chaotisch en onbeschoft zijn, vreselijke ellende met digitale telefonie gehad, wil ik nu na ruim een jaar na de veranderingsdatum van wijzigen mijn internet abonnement opgezegd.
Helpdesk steeds meer dan vijf minuten wachttijd zeggen ze vooraf, maar is niet waar !
Eerste gesprek begint iemand een memo die bij hem lag voor te lezen over de voorwaarden, blijkt upc klanten die voor 2005 abbo zijn steeds stilzwijgend een jaar te verlengen. Ik stop de verbinding, ik was zo boos.
Ook de irritante manier van te woord staan door deze meneer.
Tweede gesprek een dame neemt mijn gegevens op en zegt is geregeld binnen dertig dagen is uw abbo opgezegd, binnen twee weken bericht.

Nou ik ga ook nog schriftelijk opzeggen, kreeg een adres ( wat ze zelf ook amper konden vinden ) in Lelystad, klopt dit ? Ik woon in R'dam.

Verder hadden ze me van de voorwaarden op de hoogte moeten stellen, op de site staat 1 maand opzegtermijn.

Hoop straks ook de tvkabel af te sluiten.

Voor mij NOOIT meer UPC !

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Tot met opzeggen toe irritatie door upc

Ongelezen bericht door Chief »

Misschien een tip als je in Rotterdam woond, in het centrum zit tegenwoordig een UPC winkel ze kunnen daar gelijk de computer in,
en je word ook nog eens netjes geholpen.
Wij hadden geen nummerweergave als wij iemand belde, omdat ik niets te verbergen heb mag iemand anders best zien wie er heeft gebeld, ze gingen even de computer in en het was geregeld.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tot met opzeggen toe irritatie door upc

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is normaal dat bedrijven met een jaarscontract werken. En dat deze stilzwijgend worden verlengt met een maand. Een opzegtermijn van een maand wil zeggen dat u een maand voor dat het contract verlopen is moet opzeggen om niet vast te zitten aan de verlenging.

Bij het sluiten van de overeenkomst er is zeer vermoedelijk aangegeven dat haar algemene voorwaarden daarop van toepassing zijn. U heeft als klant een onderzoeksplicht en had willen weten hoe dit gereld was dan had u deze kunnen opvragen. Ik vind dus u hier fout zit en niet UPC.

Over de toon die men heeft gebruikt kan ik niet oordelen.

tjeerdbouma
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2006 15:02

Re: Tot met opzeggen toe irritatie door upc

Ongelezen bericht door tjeerdbouma »

Bij het opzeggen van internet kwam ik erachter dat in de huidige algemene voorwaarden nog steeds staat dat het contract jaarlijks stilzwijgend een jaar verlengd word. Dit is niet echt iets van deze tijd. Een heel onhandige geldklopperij. Gewoon uit de buurt van dit volk blijven misschien dat ze dan verbeteren.

eksoj
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jun 2005 10:21

Re: Tot met opzeggen toe irritatie door upc

Ongelezen bericht door eksoj »

Het is een schande hoe dit alles gaat bij upc. Begin oktober gebeld door een dame van upc , zij vertelde mij dat ik niet kon opzeggen, waarop ik zei dat ik wel mijn contract beeindigde , hierop ging mevrouw overleggen met haar supervisor ( dan opeens is er wel een supervisor, bij de helpdesk zijn die er niet ) nee mevrouw u kan niet opzeggen vertelde zij mij na overleg. Hierop vertelde ik haar de incompetentie van alles, opzeggen via telefoon, regelmatig wachttijden langer dan vijf minuten, dan eindelijk heb je iemand er wordt ja gezegd u krijgt een brief, dan gebeurt er niets en ga je over je datum heen en dan zit je er weer een jaar aan vast, mooi niet dus. De mevrouw wist ook helemaal niet dat ik aangetekend had opgezegd en ook de kabeltv, dus chello is niet meer te leveren etc. Ze had een memo dat ze mij moest bellen.
Uiteindelijk gaf mevrouw me wel gelijk en zou een aantekening maken.

Hoor verder niets meer, ben zelf al helemaal over op KPN ( heerlijk wat een genade ) stuur nog weer eens een mail dat ik de modem nog heb, hierop komt een antwoord dat ik per 1 december afgesloten wordt.
Upc stuurt nog een rekening met ook nog kabeltv erbij. Automatische incasso blijkt gelukkig stop gezet, dus dat is door gekomen. Ik betaal niets meer.

Inmiddels heb ik gemerkt dat half november mijn account is stop gezet.

Ik heb nooit enige brief of bevestiging van upc gekregen, de modem staat klaar om teruggestuurd te worden mits ik een doos van hun krijg. ik verspil geen geld meer aan upc.
Het is schandalig ik heb altijd op tijd betaald, digitale telefonie was een drama, ieder gesprek werd afgebroken dus vanzelfsprekend wilde ik dat niet meer, dat gaf ook al zo'n ellende om dat terug te draaien toen heb ik besloten dat ik niet bij zo'n bedrijf wilde blijven. Een jaar later met opzeggen geeft dat weer ellende.

NOOIT, NOOIT, NOOIT meer UPC !

IkBenJan

Re: Tot met opzeggen toe irritatie door upc

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Joske, gefeliciteerd met je chelloos bestaan allereerst.
Maar wat dat modem betreft, daar zou UPC je nog wel eens een rekening voor de vervangingswaarde voor kunnen sturen. Ik ben er niet op uit je euforie te temperen, maar je zou nog wel eens twee jaar aan UPC vast kunnen zitten. Ik bedoel niet financieel, maar juridisch.
Lees als je tijd hebt mijn topic 'door UPC voor de rechter gedaagd' er maar eens op na. Ik had net als jij, na de nodige f*ckups van UPC toen ze opeens niet meer instaat bleken één en hetzelfde bedrag elke maand automatisch van mijn rekening te innen, het helemaal gehad met ze. Ik had nog zo'n enorm com21 modem dat er helemaal uit ging en prompt kreeg ik een nota voor de vervangingswaarde, omdat ze natuurlijk liever geld zagen dan die ouwe rommel terug.
Om een lang verhaal kort te maken, 3 jaar later eindigde dat in een uitspraak van de kantonrechter. De AV bepalen dat je binnen 14 dagen na het beëindigen van je overeenkomst UPC de gelegeheid moet geven het modem terug te nemen. Maar er staat niet dat jij hem ook moet brengen. Als jij niks meer doet, en UPC ook niet, dan komt er vroeg of laat zo'n nota, want UPC probeert uiteraard ook aan de vertrekkende klanten nog zoveel mogelijk geld te plunderen.
Het komt er op neer dat je zeker je administratie nog even goed moet bewaren, en liefst aantoonbaar aan UPC moet laten weten dat ze welkom zijn het modem op jouw huisadres te komen terug nemen.

Oja, voor wie het interesseert: ik heb mijn modem nog steeds, 3 jaar na het beëindigen van mijn abonnement. Iemand interesse in een zgan com21 modem, altijd binnen gestaan?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Tot met opzeggen toe irritatie door upc

Ongelezen bericht door agro »

Eksoj als je het modem inlevert probeer dan in ieder geval ook je borg terug te krijgen (ik zou zeggen gelijk oversteken maar dat doen ze niet) ik wacht al met al ongeveer 3 jaar maar denk niet dat ik die ooit zal krijgen,
Maar tja er zijn van die idioten die upc een normaal bedrijf vinden, in ieder geval succes toegewenst.

eksoj
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jun 2005 10:21

Re: Tot met opzeggen toe irritatie door upc

Ongelezen bericht door eksoj »

Beste Agro, ik heb nooit borg betaald voor de modem dus zal dit ook niet terug vragen.
Beste Jan Joske ??? Ik zit niet fout, upc laat niets van zich horen als ze mij een brief sturen wat ik met de modem kan doen, dan doe ik dat, maar als ik niets hoor dan is upc in gebreke en niet ik.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Tot met opzeggen toe irritatie door upc

Ongelezen bericht door Laurent »

Natuurlijk ben jij niet in gebreke, een zekere Agro Hoffie en nu ineens een Rik zijn troubleshooters zonder enig fatsoen in hun donder.

UPC thre greatest :D :) :D :?

Ik zou in die rij ook nog hun vriend en warhoofd Hashsnuiver moeten vermelden :(
Laatst gewijzigd door Laurent op 03 dec 2006 20:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Hasjroker
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 aug 2003 22:26

Re: Tot met opzeggen toe irritatie door upc

Ongelezen bericht door Hasjroker »

Een heel goede zet van je dat je UPC opzegt. Hij zijn echt zware criminelen. Onwetmatige contracten, slechte service, spoorekeningen, incompetentie en corruptie sieren deze organisatie. Je kan beter naar andere mogelijkheden kijken. Ik ben al enige tijd van die lui af. Ik moet zeggen dat ik daar geen moment spijt van heb. Zet hem op met het opzeggen van die bagger. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: 8) :mrgreen:

Gesloten