LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC begin er niet aan

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Heppie
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 dec 2005 08:47

UPC begin er niet aan

Ongelezen bericht door Heppie »

Klanten van UPC hebben het meest te kampen met storingen in de internetverbinding en zijn bovendien het meest ontevreden over de afhandeling ervan.

:lol: :lol: :lol: :lol:

StarCore
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2005 18:12

Re: UPC begin er niet aan

Ongelezen bericht door StarCore »

Inhoudsloze opmerking. Waar haal je die informatie vandaan?

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:32

Re: UPC begin er niet aan

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hier nog een drama verhaal ten aanzien van de upc services. Maak al 6 weken niets dan ellende mee. Zit nu 3 weken zonder telefoon met een mobiele rekening waar je u tegen zegt, en 24 upc medewerkers verder weet nog niemand mij antwoord te geven op de vraag waarom mijn telefoon het niet doet!
Maar wel een rekening voor abonnementskosten! Heeft er al eens iemand geweigerd te betalen?
Klachten doorgeven, brieven versturen, mailen, bellen, blijken allemaal zinloze pogingen om jezelf duidelijk te maken. Er komt toch geen actie!
Een klein lichtpuntje is dat ik per 6 jan weer telefoon via de kpn verkrijg.
En uitkijk naar september zodat ik mn adsl lijn ook weer over kan zetten.
Het feit is dat upc zich goed heeft ingedekt met heeeel veeel kleine lettertjes en ik de conclusie trek dat ik mn tijd uit moet zitten.
Of heeft er iemand een gouden tip om van hen af te komen?

martinglas
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:11

Re: UPC begin er niet aan

Ongelezen bericht door martinglas »

na contract bij upc te hebben opgezegd, brief ontvangen dat het op 24 november afgesloten zou worden en eindafrekening zou krijgen inmiddels ook brieven gekregen dat ik wordt afgesloten als de rekening niet betaal maar die rekening klopte niet, na 3x telefonisch contact te hebben gehad met upc waar in beloofd werd dat de eindafrekening opgestuurd zou worden inmiddels ontvangen via incassoburo het bedrag wat ik moest afrekenen was € 47,-- en kon nu netjes € 122,-- betalen bedankt upc en ook het incassoburo die niet eens te bereiken was, na lang zoeken op het internet eindelijk de website gevonden te hebben kon ik maar 1 maal reageren en verder reageren en verder direkt betalen in afwachting op hun antwoord ( nog steeds niets gehoord) misschien ook in dienst van upc???????

IkBenJan

Re: UPC begin er niet aan

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Klanten van UPC hebben het meest te kampen met storingen in de internetverbinding en zijn bovendien het meest ontevreden over de afhandeling ervan.
Inhoudsloze opmerking. Waar haal je die informatie vandaan?
Ik lees dat ook net op nu.nl: http://www.nu.nl/news.jsp?n=646338&c=51&rss

Ik begrijp ook niet waarom dat daar staat, nu.nl is er toch voor NIEUWS ?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC begin er niet aan

Ongelezen bericht door agro »

Oud Nieuws is ook Nieuws. :lol: :lol:

Heppie
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 dec 2005 08:47

Re: UPC begin er niet aan

Ongelezen bericht door Heppie »

:o :o
UPC: Volkskrant slaat plank mis met decoder-verhaal

Gepubliceerd op donderdag 29 december 2005

(P7) Er klopt weinig van een artikel in de Volkskrant over een gewijzigde distributie van decoders door UPC.
Dat laat de voorlichter van UPC weten in een reactie op het citeren van het Volkskrant-artikel in Uit de pers van gisteren.

Het gaat om het artikel UPC eindigt omstreden methode dat volgens UPC op halve citaten en eigen aannames van de journalist is gegrondvest.

De Volkskrant schrijft: "Klanten van UPC kunnen nu zelf een ontvangstapparaat voor digitale televisie aanvragen. Hiermee sluit het kabelbedrijf een proefperiode af waarin tienduizenden abonnees in Amsterdam en Rotterdam ongevraagd een UPC MediaBox ontvingen. De Consumentenbond oordeelde dat deze methode opdringerig is."

Daar klopt geen jota van, aldus UPC: "In een advertentie boden we aan dat klanten ons nu ook zelf kunnen bellen indien ze een decoder willen ontvangen. Dat geldt vooral voor gebieden waar we wel met het netwerk voor digitale televisie klaar zijn, zoals Leeuwarden, maar nog niet iedereen de decoder aanbieden. Daar kunnen klanten die er snel bij willen zijn alvast bellen.

Verder gaan we gewoon door met aan de deur het aanbieden van de decoder aan iedere abonnee. Dat is in Amsterdam en Rotterdam al gebeurd en nu is Almere aan de beurt."

Consumentenbond
Abonnees krijgen de decoder in de maag gesplitst. UPC stuurt een brief en meldt dat ze op de stoep verschijnen met de doos onder de arm. Het digitale maandabonnement kost aanvankelijk 2,16 euro per maand meer dan het analoge abonnement.

Volgens de Volkskrant is deze methode door de Consumentenbond afgekeurd. UPC: "Dat is niet waar. We hebben nauw overleg met de Consumentenbond, bijvoorbeeld over klachten. Die zijn er heel weinig. We hebben ook met de Consumentenbond afgesproken dat we alle klanten die de decoder hebben aangepakt zullen opbellen binnen het halve jaar dat ze hem op proef hebben en zullen vragen of ze de decoder willen houden."

Ook de aantallen in genoemd artikel kloppen volgens UPC niet. De kabelaar beoogt niet in het eerste jaar de helft van de ruim 2 miljoen abonnees die digitaal kunnen kijken ook daadwerkelijk aan te sluiten, maar in de komende twee jaar.

De 60.000 'oude' digitale abonnees zijn inmiddels van de nieuwe MediaBox van Thomson voorzien. Hoeveel er verder zijn uitgezet kan of wil UPC niet zeggen: "het gaat in het nieuwe jaar met tienduizenden tegelijk, een massale operatie."


:arrow:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC begin er niet aan

Ongelezen bericht door agro »

Bron site consumentenbond dd 29-12-05


UPC moet helderheid geven over actie digitale tv
22 november 2005
UPC moet eerlijke informatie geven over de actie die het kabelbedrijf van plan is om te houden. Miljoenen huishoudens krijgen gratis een decoder en een half jaar digitale televisie, maar zitten daarna wel aan een abonnement vast.
Kabelbedrijf UPC gaat 2 miljoen huishoudens aan de deur een gratis decoder aanbieden. Wie het apparaat accepteert, krijgt een half jaar gratis digitale televisie. Daarna zit je wel vast aan een abonnement op digitale televisie als je de decoder niet retourneert. De Consumentenbond vreest dat UPC dat niet voldoende duidelijk maakt.

Eisen
Daarom heeft de bond van UPC geëist dat de kabelaar mensen vooraf goed informeert, ook bij het aanbieden van de decoder, en dat consumenten na afloop van het jaar actief moeten kiezen voor het abonnement. Mochten zij niet verder willen gaan met digitale televisie, dan zal UPC de decoder kosteloos weer moeten terugnemen.

Opdringerig
UPC heeft inmiddels toegezegd de eisen van de Consumentenbond in te willigen. Dat betekent dat consumenten gelukkig de ruimte krijgen om zelf te bepalen of ze digitale televisie willen of niet. Toch blijft de actie van UPC een opdringerige manier van zaken doen.

Blijkbaar gaan ze nog steeds gewoon door, zeker gezien de advertenties van de afgelopen dagen.

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC begin er niet aan

Ongelezen bericht door Beathoven »

Ik wil hier maar eens even een tegengeluid geven want ik ben al jarenlang tevreden UPC klant (TV, digitale TV, telefonie + internet)en heb nog nooit een noemenswaardige storing gehad.

In 3 jaar heeft het er misschien 1 dag uitgelegen. Andere keren waren het m'n router of m'n PC die kuren hadden, nu kan ik dit gelukkig zelf oplossen maar mensen bellen daarvoor ook de helpdesk en voeren dit als argumentatie.

Het zal jullie misschien verbazen hoeveel mensen hun abbonement willen opzeggen omdat er iets in huis netwerkproblemen veroorzaakt. Dit zal bij iedere provider hetzelfde zijn en is niet alleen UPC-gerelateerd.

Ik persoonlijk vind het ook wat stemmingmakerij om voor UPC een apart forumgedeelte te maken want in plaats van UPC had ook net zo goed Casema / Wannadoo / Zeelandnet / Xs4all e.d. kunnen staan.

Dan was het hier volgelopen met klachten over andere providers en had dit net als nu een vertekend beeld opgeleverd. :D

Over digitale TV wil ik het volgende zeggen.. het is de toekomst. Ik gebruik het nu al een tijd en de beeldkwaliteit is super. Sluit een DVD speler aan en je weet wat digitale TV voor kwaliteit biedt.

Daarbij komt nog dat je ontzettend veel TV en radiostations erbij krijgt. En met TV kanalen bedoel ik geen commerciele pulp maar bijvoorbeeld Discovery themakanalen en VPRO's 3 voor 12 met non-stop kwaliteitsmuziek :)

Nu wordt het misschien nog geweigerd maar een jaar later wil je het zelf aanvragen. Het is hetzelfde als de overstap van Antenne naar de kabel, daar moest men in het begin ook niks van hebben. Maar inmiddels wil niemand meer een antenne op z'n huis, tenzij je in een buitengebied woont.

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: UPC begin er niet aan

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Lariekoek,



Wacht maar tot je straks 30 euro of nog meer moet gaan betalen voor een paar tv zenders.

Ze zijn de boel nu aan het warm maken voor een waardeloos en veeeeeeeeeeeeeel te duur produkt.

Mischa0320
Berichten: 147
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:47

Re: UPC begin er niet aan

Ongelezen bericht door Mischa0320 »

De prijs is helemaal niet te hoog en het is een zeer vooruitstrevend produkt van uitstekende kwaliteit. Straks ook nog helemaal ingeburgerd.

Als je er niet genoeg geld voor hebt, of als je het te duur vindt, dan neem je er toch gewoon GEEN abonnement op.

Doe niet zo afhankelijk man!

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC begin er niet aan

Ongelezen bericht door Beathoven »

Lariekoek,



Wacht maar tot je straks 30 euro of nog meer moet gaan betalen voor een paar tv zenders.

Ze zijn de boel nu aan het warm maken voor een waardeloos en veeeeeeeeeeeeeel te duur produkt.
Graag zou ik wat argumentatie willen zien, ik heb bewust voor het product gekozen en ben er zeer over te spreken. Ik merk gewoon dat de meeste bezwaren toch bestaan uit vooroordelen die gewoon niet kloppen. Dit viel me ook op in het Apple-computer topic dat hier bestaat en nu ook weer als het gaat om de UPC mediabox. Wat de boer niet kent.. enfin, het bekende spreekwoord.

Digitale TV in het algemeen is een kwestie van gewenning, net als het internet staat iedereen er eerst terughoudend tegenover en over 10 jaar heeft iedereen het en wil niemand meer terug naar het analoge systeem.

Die 'paar' TV zenders waar je over spreekt zijn in ieder geval niet op 1 hand te tellen en dan heb ik het nog niet eens over de radiozenders en mogelijkheden om zo even een film te bestellen.

En waarom is het te duur?

Je betaalt 2 euro nogwat per maand extra bovenop je 'gewone' kabel TV aansluiting en als je ziet hoeveel zenders en extra's je daarvoor terugkrijgt is het een lachertje. De voorwaarden zijn bekend, je kunt het een half jaar proberen en als je na een half jaar niet verder wilt kun je altijd stoppen.

elefteria
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 feb 2006 09:37

Re: UPC begin er niet aan

Ongelezen bericht door elefteria »

als je meermale storingen met internet hebt kun je van je contract afkomen staat in de kleine lettertjes. Ik heb dit zelf ondervonden alleen zeiden ze bij mij opeens dat ik geen storingen had en die had ik wel degelijk.En anders gewoon je bankblokeren.

Aetron
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 feb 2006 11:36

Re: UPC begin er niet aan

Ongelezen bericht door Aetron »

Klopt, helemaal mee eens,


En die reaties die het tegendeel beweren, dat zijn die zielige Hansworsten bekent van dat armzalige reklame spotjes
van hen.

theang
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2006 13:11

Re: UPC begin er niet aan

Ongelezen bericht door theang »

UPC uitermate pruts callcenter

een boeiend verslag tussen upc en mij

na 4 mailtjes met vreemde half abn half kleuterschool teksten ga ik bellen:

gesprek1
ik: ik ga verhuizen. kunt u mijn tv opzeggen, die is al aanwezig in het nieuwe huis en mijn internet verhuizen?
upc: op dit moment is het erg druk, belt u later terug?
ik: bel een dag later terug

gesprek2
upc: stelt eerst 100 vragen, mijn beltegoed op

gesprek3
ik: bel terug
upc: 100 vragen nogmaals. ok, ik ga het nu in orde maken en zet me in de wacht. Na 2 minuten, sorry, kan niet er staat een blokkade op wegens niet betalen.
ik: heb een week geleden al betaald
upc: ja, ik zie het, geld is binnen, maar de afdeling die de blokkade er is vergeten af te halen is er nu niet.

gesprek4
ik: bel na het weekend terug
upc: ik verbind u door met de afdeling betalingen voor de blokkade
ik: wacht 5 minuten, beltegoed op.
ik bel terug

gesprek5
ik: ik vertel het nog eens. tv opzeggen, internet verhuizen.
upc: ik heb de blokkade verwijderd, de verwerking kan 48 uur duren, belt u daarna terug?

gesprek 6
ik:vertel het nogmaals, internet verhuizen, tv opzeggen
upc: we kunnen maar 1 ding tegelijk, wilt u de tv opzeggen of de internet verhuizen
ik: doe de tv maar eerst
upc: ok, is in orde, ik bel u voor 15 maart gegarandeerd terug
ik: hoor niets, heb al een maand geen internet, dus betaal rekening niet
(ondertussen gooi ik per ongeluk de modem bij het grofvuil...)

20 maart
gesprek 7
upc: hallo ik bel je over de verhuizing. Ze stelt 100 vragen, spreekt me aan met je en vraagt pas na 10 minuten of ze me gelegen belt. Ze voert hele verhuizing door, ik geef ondertussen al aan dat de modem kwijt is. Ze zet me aan het eind in de wacht. Daarna zegt ze dat ze de verhuizing niet kan doorvoeren, als ik een nieuwe modem nodig heb, komt daar ook een nieuw contract bij.
ook dan kan ze maar 1 ding tegelijk, dus nu opzeggen en over een tijdje een nieuwe aansluiting.
ik: zeg de boel maar op! niets tegen jou, maar heb het nu gehad. Stuur maar een afrekening voor de verloren modem (150 euro!) en de rekening die ik heb liggenb betaal ik niet, want heb al 1,5 maand geen internet!
upc: ok, heeft u nog vragen (helemaal geen jammer dat u weg gaat enz, lekkere verkoop technieken)
ik: (heb vacatures bij upc gezien) Hoe is het werken bij upc? Werk je in Nijmegen?
upc: ik werk in Capella en het gaat wel...

I rest my case.....

irish1
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2005 13:27

Re: UPC begin er niet aan

Ongelezen bericht door irish1 »

Hallo Beathoven.

Volgens mij valt dat grote aantal extra zenders reuze mee. En die thema programma's van Discovery zitten niet in het goedkoopst pakket maar in het extra channel pakket a € 19,99 p/m. Tevens is het probleem dat de klant niet zelf kan kiezen welke zenders welke hij wil ontvangen maar dat er alleen maar paketten worden opgedrongen waar altijd een aantal zenders inzitten waar men niet op te wachten zit.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC begin er niet aan

Ongelezen bericht door aussienl »

Ik moet Beathoven toch gelijk geven. Mensen klagen hier over iets wat ze niet eens hebben. Ik hoor hier allemaal kreten over de digitale tv die te duur is en waardeloos en dan wordt er bij vermeld dat ze die nooit zullen pakken. Hoe kunnen ze nu over iets oordelen als ze het niet eens hebben?
Verder valt het me op dat het op alle forums over UPC haast altijd dezelfde mensen zijn die klagen. Ik ben benieuwd als de Tros alle dubbele berichten en mensen die meer als 1 klacht plaatsen er af gooit, hoeveel er dan daadwerkelijk nog over blijft ?
(zie het bericht van theang welke je in elke forum van UPC tegekomt)

rommel2
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 feb 2006 08:12

Re: UPC begin er niet aan

Ongelezen bericht door rommel2 »

Hoe zou het nou toch komen dat zo veel mensen een hekel hebben aan upc????

Gesloten