LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC EPC3925 modem

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door devious »

Cisco levert gewoon de firmware naar wens van de klant...UPC dus.

Horizon is een bagger product. Maar als het vlekkeloos werkt heb je er ook blijkbaar immens veel plezier van. Werkt het niet, klagen en blijven klagen ( het beste via chelloo.com ) en dan terug naar een simpelere versie.

Ik persoonlijk begrijp niet wat mensen toch allemaal met 8000 TV kanalen moeten, wat er op TV is is 10 minuten later toch de downloaden. Downloaden blijft legaal in Nederland, dus euh... doe mij maar meer internetsnelheid voor dat geld...

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik snap al niet wat je er met 100 moet. ik gebruik er zelf maximaal 10. maar volgens mij is 5 meer dan genoeg. zou je ook meteen minder herhalingen hebben. :lol:

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Als wij op de 1ste verdieping zitten hebben we helemaal geen verbinding meer. De monteur heeft toen zelfs mij geadviseerd om onze oude router er aan te laten hangen, want de router-functie van UPC is gewoon waardeloos. ;)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door ciske »

Heb je op het forum daar al gekeken?
Ik heb daar gelezen ja, maar er staat zoveel shi/t over de horizon op , dat je wel kan vergeten dat het dit jaar nog goed draait.

rob.kuijer
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 mei 2008 19:48

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door rob.kuijer »

Auti-Mama schreef:Als wij op de 1ste verdieping zitten hebben we helemaal geen verbinding meer. De monteur heeft toen zelfs mij geadviseerd om onze oude router er aan te laten hangen, want de router-functie van UPC is gewoon waardeloos. ;)
Ik heb de router verplaatst van de meterkast naar de huiskamer. Geen mooi gezicht, nu heb op de slaapkamer recht er boven ten minste signaal, en daarmee mijn (wireless) printer weer bereikbaar, al is het signaal "redelijk" Let wel: er zit één verdiepingvloer tussen, afstand ca, 4 m.
Als ik in de woonkamer op 4m afstand meet kom ik op een signaalsterkte die nog met nét in het groene vlak zit, uit. Ik gebruik "WiFi Analizer", die op GooglePlay kan worden gedownload. Op Windows 7 ben je al één van de 5 streepjes kwijt.
Slecht verhaal voor een merk router (Cisco) dat een status op te houden heeft.....

gr.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door devious »

Beste Rob

Even ophouden met alles maar de schuld te geven. Het heeft niets met kwaliteit te maken. WiFi is onderheving aan een heleboel zaken. En alle dingen die storend werken zijn te vinden in je eigen domein. Je eigen huis. Heeft echt niets met Cisco, UPC, KPN, Linksys, Horizon, AlberHeijn te maken. Puur het feit dat de afstemming router<>gebruiker<>omgeving niet helemaal lekker samengaan heeft geleid tot dit probleem. Een willekeurige ander router kan het probleem verhelpen, maar hoe je het ook wendt of keert:
Het ligt bij jezelf.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door bprosman »

Al geprobeerd of 2,4GHz of5Ghz iets uitmaken ?
Op de 5GHz band zit veel minder apparatuur wat eventueel kan storen.

rob.kuijer
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 mei 2008 19:48

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door rob.kuijer »

devious schreef:Beste Rob

Even ophouden met alles maar de schuld te geven. Het heeft niets met kwaliteit te maken. WiFi is onderheving aan een heleboel zaken. En alle dingen die storend werken zijn te vinden in je eigen domein. Je eigen huis. Heeft echt niets met Cisco, UPC, KPN, Linksys, Horizon, AlberHeijn te maken. Puur het feit dat de afstemming router<>gebruiker<>omgeving niet helemaal lekker samengaan heeft geleid tot dit probleem. Een willekeurige ander router kan het probleem verhelpen, maar hoe je het ook wendt of keert:
Het ligt bij jezelf.
Devious, de problemen met deze router hebben ALLES met kwaliteit te maken. Zet om te beginnen de antennes maar eens op de buitenzijde van de router. Zul je zien wat dat aan interferentie scheelt, hoe je de richtingsgevoeligheid kunt beïnvloeden. Als de router dan ook nog met geen enkele extender uit de voeten kan (zie hieronder), dan hebben we het over slecht werk van Cisco!
Ik woon in een dorp waar binnen een straal van 100 m alleen maar half-vrijstaande en vrijstaande huizen staan. Als een WiFi-router daarmee niet overweg kan is een een slechte router!! Ik meet hier mijn eigen WiFi-signaal als veruit het sterkste signaal in huis.

Overigens, de 5gHz band heb ik geprobeerd, maar helaas. Probleem is hierbij ook dat deze band niet door alle devices wordt ondersteund.

Verder heb ik gisteren contact gehad met een medewerker van van UPC:
De medewerker geeft aan dat dekking door het hele huis alleen onder ideale omstandigheden kan worden gerealiseerd. Ik ben zo'n 20 minuten met 'm aan de lijn geweest. Hij kan met hulp van mijn router peilen hoeveel draadloze netwerken er in de lucht zijn, en op welk kanaal. Hij stelde vast dat er 5 andere netwerken draaiden, maar ik stel met "WiFi Analyser" op m'n smarphone vast dat er 15 netwerken draaiden! Een bevestiging van mijn stelling dat de router niet deugt. Ik heb de door hem geadviseerde kanalen ingesteld, maar helaas. We hebben het vervolgens gehad over de WiFi extender (Netgear) die niet wordt geaccepteerd door de router. Was volgens hem óók de schuld van Netgear, omdat ze de laatste update op de Cisco van UPC niet hadden gevolgd. Deze update bleek noodzakelijk omdat er een security-issue was met de WPS-voorziening. Op mijn vraag waarom het dan ook niet werkt met de WPS op de router èn op de extender uitgeschakeld, bleef hij me het antwoord schuldig.
Op mijn vraag welke extender wèl wordt ondersteunt, en waarom UPC er dan niet een in haar eigen winkels aanbiedt had hij ook geen antwoord. De collega met uitgebreide kennis van WiFi extenders was niet aanwezig. We hebben toen het gesprek beëindigd, met de toezegging dat ik een mail zou krijgen waarin ik te horen zou krijgen welke extenders er op deze router worden ondersteunt. Ik krijg inderdaad later op de dag een mail van UPC en ik quote:

"U gaf aan dat sinds een beveiligingsupdate update op uw Cisco EPC3925 is geplaatst u geen gebruik meer kunt maken van uw Netgear WN3000RP wifi extender.
Door deze beveiligingsupdate is de verbinding tussen uw wifi extender en het modem van UPC niet meer mogelijk.

Ook vroeg u of er andere wifi extenders in omloop waren die wel goed samen zouden werken met uw Cisco EPC3925 modem.
Hiervoor heb ik navraag gedaan bij verschillende collega's en bronnen maar is er uit eigen ervaringen niet bekend welke wifi extenders goed zouden werken.
Onze excuses voor het ongemak.

Mocht u er alsnog niet uitkomen dan kunt u reageren op dit bericht. Ik wil u bedanken voor het gesprek en wens u een fijne dag verder.
"

Ik zie eigenlijk maar één mogelijkheid: de router van UPC in Bridge-mode zetten en zelf een fatsoenlijke router aanschaffen.
Tenzij iemand een beter idee heeft?

groet,
Rob

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door devious »

rob.kuijer schreef:Ik zie eigenlijk maar één mogelijkheid: de router van UPC in Bridge-mode zetten en zelf een fatsoenlijke router aanschaffen.
...
Daar is inderdaad een goede oplossing. Overigens is het gebrabbel van UPC-medewerker volledig uit de lucht gegrepen en wordt je ook nog eens géén oplossing geboden. Best knap van je dat je daar mee akkoord gaat. Ik was door het lint gegaan: Medewerker legt de schuld bij UPC en zegt vervolgens "helaas-pindakaas, maar leuk dat je belde. Daag!"

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

@ Rob,

Vervelend dat je problemen ervaart met het WiFi signaal. Zoals hier al is aangegeven is de werking van WiFi afhankelijk van een boel verschillende factoren. Kun je een e-mail sturen naar [email protected] onder vermelding van "Reactie Tros Radar" forum met daarin je postcode en huisnummer? Dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op en kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen.

Wat betreft het niet werken van range extenders in combinatie met het EPC3925 modem, hier hebben we meerdere meldingen over ontvangen en dit is een bekend probleem wat momenteel bij ons in onderzoek is. Vervelend dat de medewerker die je hebt gesproken hier niet van op de hoogte is/was.

Met vriendelijke groet,
Marcel

rob.kuijer
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 mei 2008 19:48

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door rob.kuijer »

Dag Marcel,

allereerst: goed dat je reageert op mijn klacht! Maar als je een beetje rond kijkt ben ik niet de enige.
Ik ben me ervan bewust dat je in een traditioneel (gewapend) betonnen huis een uitdaging hebt om overal dekking te krijgen. Daar had ik bij mijn vorige provider ook een probleem mee.

Wat me niet zint is dat de router geen enkele extender meer ondersteunt, en daarbij mijn investering (en die van andere consumenten) teniet doet, en voorzieningen te treffen om de dekking alsnog te krijgen onmogelijk maakt.
Dat het issue met de extenders in onderzoek is, is plezierig om te horen, en het zou fijn zijn als je hier niet alleen mij maar ook andere consumenten met naar het lijkt het zelfde issue gerust kunt stellen met een concrete toezegging, en dat het bij UPC een hoge prioriteit heeft.
Mijn incidentnr. bij UPC is overigens 130215-001​523, dan kun je de voortgang ook zien, evenals mijn postcode en huisnummer.

Ik kies er nu nog bewust niet voor om je rechtstreeks te contacteren via webcare, omdat ook anderen gebaat zijn met een snelle oplossing, als die komt, dat jullie de klacht ècht serieus nemen.

groet,
Rob

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door devious »

en dat Rob, is nou net niet de bedoeling op het TrosRadarForum.

Je meldt je probleem om het opgelost te krijgen. Om een algemeen probleem opgelost te krijgen moet je een andere weg bewandelen.

rob.kuijer
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 mei 2008 19:48

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door rob.kuijer »

devious schreef:en dat Rob, is nou net niet de bedoeling op het TrosRadarForum.

Je meldt je probleem om het opgelost te krijgen. Om een algemeen probleem opgelost te krijgen moet je een andere weg bewandelen.
Niet mee eens Devious, als op het Forum van UPC zelf geklaagd wordt sluiten ze het Forum zonder toezeggingen. Dat kan UPC hier niet, en dat geeft ons, klanten, de mogelijkheid om wat druk op de ketel te houden richting UPC om er wat mee te doen, en als ze met een oplossing komen mogen de andere forumleden dat ook weten, en wil ik dat graag met ze delen.

groet,

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

rob.kuijer schreef:Dag Marcel,

allereerst: goed dat je reageert op mijn klacht! Maar als je een beetje rond kijkt ben ik niet de enige.
Ik ben me ervan bewust dat je in een traditioneel (gewapend) betonnen huis een uitdaging hebt om overal dekking te krijgen. Daar had ik bij mijn vorige provider ook een probleem mee.

Wat me niet zint is dat de router geen enkele extender meer ondersteunt, en daarbij mijn investering (en die van andere consumenten) teniet doet, en voorzieningen te treffen om de dekking alsnog te krijgen onmogelijk maakt.
Dat het issue met de extenders in onderzoek is, is plezierig om te horen, en het zou fijn zijn als je hier niet alleen mij maar ook andere consumenten met naar het lijkt het zelfde issue gerust kunt stellen met een concrete toezegging, en dat het bij UPC een hoge prioriteit heeft.
Mijn incidentnr. bij UPC is overigens 130215-001​523, dan kun je de voortgang ook zien, evenals mijn postcode en huisnummer.

Ik kies er nu nog bewust niet voor om je rechtstreeks te contacteren via webcare, omdat ook anderen gebaat zijn met een snelle oplossing, als die komt, dat jullie de klacht ècht serieus nemen.

groet,
Rob
Beste Rob,

We zijn ons ervan bewust dat het aansluiten van een Range Extender op het EPC3925 modem gewoon hoort te werken en dat het feit dat het niet werkt, voor onze klanten die hier hinder van ondervinden als erg vervelend wordt ervaren. Dit probleem krijgt dan ook zeker een hoge prioriteit en we werken met spoed aan een oplossing. Helaas heb ik op dit moment geen exacte inzage in een verwachte oplostermijn. Hierom wil graag voor jou kijken naar een tussentijdse oplossing, vandaar mijn verzoek om je gegevens.

Ik neem zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Marcel

rob.kuijer
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 mei 2008 19:48

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door rob.kuijer »

Zonet contact gehad met UPC. Was een constructief gesprek. Ze erkennen dat de call niet op de juiste wijze is afgedaan. UPC heeft het issue met de range-extenders onderkend, en in onderzoek. We hebben afgesproken dat we over een maand gaan horen wat de voortgang is.
Ik snap (als ervaringsdeskundige) heel goed dat je soms tijd nog hebt om dit soort issues op te lossen, en als de klacht serieus genomen wordt vind ik dat UPC die tijd ook moet krijgen.
Ik zal terug rapporteren als er voortgang is.

gr.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door devious »

nou euh...voortgang schrijf mar op je buik> dit probleem speelt al zo lang. Nieuwe hardware zal uiteindelijk gewoon de oplossing zijn.

rob.kuijer
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 mei 2008 19:48

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door rob.kuijer »

devious schreef:nou euh...voortgang schrijf mar op je buik> dit probleem speelt al zo lang. Nieuwe hardware zal uiteindelijk gewoon de oplossing zijn.

Ik verwacht het niet: een goede patch op het os van de router doet wonderen. Ik heb het over de ondersteuning van de extender, niet over de dekking.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door devious »

dus jij verwacht dat ze maar 1 probleempje aanpakken en de andere laten doorsudderen? :shock:

da's nog gekker dan ikzelf ben. Neen, als ze een patch hebben zal dat effect hebben op de rest van de werking en langzaamaan zal de een patch een geheel nieuwe firmware worden die eigenlijk niet in de hardware thuishoort ( want fw>nieuw + hardware>oud = mecero-style :lol: ) En dan blijkt op de testbench dat de harware het niet houdt en voila...uitgifte van nieuwe hardware is nodig.

Dit is geen verhaaltje dat ik uit mijn duim zuig overigens. Het gaat al jaren zo bij werkelijk alle ISP's.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door bprosman »

Neen, als ze een patch hebben zal dat effect hebben op de rest van de werking en langzaamaan zal de een patch een geheel nieuwe firmware worden die eigenlijk niet in de hardware thuishoort ( want fw>nieuw + hardware>oud = mecero-style ) En dan blijkt op de testbench dat de harware het niet houdt en voila...uitgifte van nieuwe hardware is nodig.
Wat ik begrijp uit de berichten is dat extenders VOOR de upgrade wel werkten dus om extenders aan de praat te krijgen lijkt een hardware wijziging me niet erg waarschijnlijk. Voor de WiFi dekking zou dat inderdaad wel eens anders kunnen zijn.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: UPC EPC3925 modem

Ongelezen bericht door devious »

bprosman schreef:...lijkt een hardware wijziging me niet erg waarschijnlijk...
Jaja, en tijdens de duurtest van Horizon onder het eigen personeel was er ook ( geen grapje ) niets aan de hand. Tussen die test en de uitrol kwam er een minimale fw-aanpassing en kijk...fora stromen vol door mensen die de Horizon niet meer kunnen zien....

Gesloten