LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
harbri
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2009 14:33

UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Ongelezen bericht door harbri »

Zie http://tweakers.net/nieuws/60274/upc-er ... rkeer.html

Is dit niet gewoon contractbreuk van UPC? Ze beloven je een supersnelle internetverbinding maar leveren dit vervolgens slechts enkele uren per dag...[/url]

harbri
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2009 14:33

Re: UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Ongelezen bericht door harbri »

Nog even een toelichting voor de niet-technici:
UPC geeft dus toe dat het vele uren per dag het downloaden vanaf usenet (de zogeheten nieuwsgroepen) bewust bijna onmogelijk maakt door de snelheid van die verbindingen te beperken tot bijna 0.
Vele klanten hebben een dure supersnelle internetverbinding van UPC aangeschaft (bijv de fiber-power verbindingen) en vervolgens maakt UPC het onmogelijk om deze verbinding 24x7 op volle snelheid te kunnen gebruiken. Volgens mij zal UPC dit dan toch ook financieel moeten compenseren?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Ongelezen bericht door Henri42 »

harbri is een techneut cq deskundige??

Bij alle providers wordt er geknepen in meer of mindere mate, bv Ons BrabantNet knijpt bij voorduring hun vezelnet lijnen :twisted:

UPC betaalt de verschillen terug heb ik begrepen

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Ongelezen bericht door Ron58 »

harbri is een techneut cq deskundige??
Henri/Laurent, wat zullen ze bij UPC toch blij met je zijn.

harbri
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2009 14:33

Re: UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Ongelezen bericht door harbri »

harbri is een techneut cq deskundige??
Ik ben inderdaad een techneut en weet waar ik het over heb, Henri42 blijkbaar niet.
Er zijn (gelukkig) niet veel providers in Nederland die dataverkeer zo extreem afknijpen als UPC. Daar komt nog eens bij dat de UPC-servicedesk ontkent dat dit gebeurt, valse voorlichting dus.
Het is simpelweg niet aan UPC om te bepalen dat surfen, VOIP en MSN verkeer belangrijker is (en dus voorrang krijgt) dan usenet en P2P verkeer. Nu UPC dat blijkbaar wel doet moet ze daar ook eerlijk over zijn tegenover klanten en klanten compenseren voor de uren dat ze niet op volle snelheid kunnen downloaden. Ook is het nu volgens mij mogelijk om direct het contract met UPC op te kunnen zeggen want dit lijkt mij een duidelijk geval van contractbreuk.
UPC heeft blijkbaar onvoldoende bandbreedte en zal dus extra bandbreedte moeten inkopen, UPC verdient tenslotte meer dan genoeg aan de dure fiber-power abonnementen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Ongelezen bericht door Ron58 »

Henri42 blijkbaar niet.
Henri alias Laurent is een UPC groupie die bij elke negatieve reactie op zijn idool begint te brallen hoe goed UPC wel niet is. :lol:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ron18 Agro Hoffie cs jullie hakken ermaar op los, zal mij een worst wezen, natuurlijk is UPC niet zonder fouten, welke provider is dat wel ??. :D :?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Ongelezen bericht door Ron58 »

Hoffie
Goh Henri, je begint door de mand te vallen, bepaalde woorden en uitdrukkingen uit je Laurent tijd beginnen weer boven te komen :lol:
Straks moet je weer je naam veranderen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

welke provider is dat wel ??.
Mischien geen een.
Maar in de klachten top 10 staan altijd dezelfde namen, in wisselende volgorde - en UPC meestal bij de top 3.
Waarom?

Omdat ze zo goed zijn?

Ik heb verschillende providers geprobeerd - en de minste kuren heb ik bij Compuserve.
Enige nadeel is een 0900 helpdesk - maar die houden je in ieder geval niet eerst een kwartier in de wacht (ziggo), of melden dat er geen problemen zijn dus het ligt aan mijn apparatuur (ziggo).

Mischien hebben zij ook wel fouten, maar van degenen die ik gebruikt heb (prive en zakelijk) wel de minste.

shenouda
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 aug 2008 10:07

Re: UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Ongelezen bericht door shenouda »

Mijn internetverkeer is sinds 2 weken volledig afgeknepen als het gaat om p2p en Usenet. Dit is echt belachelijk. Ik heb al jarenlange goede ervaing met UPC. Haar snelheden waren perfect en zuiver. Nu wordt ik echt geknepen met mijn snelheid en dit waardeer ik NIET!

Iets wat normaal 20 minuten kostte om te downloaden kost nu 2 uur per keer. Dit is toch belachelijk. Ik voel dat ik flink genaaid word voor datgeen wat ik maandelijks betaal, zo'n 100 euro per maand!

TROS RADAR: Pak dit onderwerp aan en los het op voor ons. Heel UPC-end Nederland is hierdoor gedupeerd.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Ongelezen bericht door agro »

De webcare houd zich wel akelig stil met betrekking tot dit probleem, maw je kan gewoon barsten. :oops:
zie ook:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=886531#886531

hans5612
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2009 01:20

Re: UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Ongelezen bericht door hans5612 »

na twee weken elke dag 4 keer printscreen te hebben gemaakt van hun eigen speedtest toch eens de telefoon gepakt. de alleraardigste man ontkent natuurlijk in alle toonaarden dat er geknepen wordt maar geeft toch schoorvoetend toe dat de up en download de laatste weken niet optimaal is geweest. iets over een storing die niet was gemeld maar door de allerte firma zelf was ontdekt.

op mijn vraag hoe dat bij fiber power is kreeg ik natuurlijk het antwoord dat het hier allemaal prima was. doorvragend naar de wijziging van datalimiet vrij internet naar weer fair use policy werd het stil.

het rommelt bij UPC na jarenlang probleemloos snel inernet komen er nu scheuren in het fundament van de firma. nieuwe klanten krijgen enorme kortingen maar trouwe bestaande klanten moeten gewoon 10 euro per maand meer betalen voor een snel internet dat dus weer een dataliniet heeft (fair use polict)

100 euro per maand is een boel geld voor tv, internet en bellen maar als de snelheid zo laag blijft is de extra investering van 110 euro voor een nieuwe router plus de extra kosten een strikelblok waar ik eerst nog maar eens goed over moet nadenken/

jbnl100
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jun 2009 07:12

Re: UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Ongelezen bericht door jbnl100 »

Inderdaad UPC blijft maar knijpen (poort 80 /119/653/995...), heb er nu genoeg van!
Knijp dan ook maar even flink in de faktuur!

Smerige oplichters die UPC gasten, wordt tijd dat ze falliet gaan en er een beter bedrijf voor in de plaats komt, want dit is gewoon pure oplichting!

Heb inmiddels een reactie geplaats op de Tros Radar site, potentiële kopers kunnen hier tenminste lezen hoe het (niet) werkt bij UPC.

Hieronder voor de liefhebbers, mijn snelheid op dit moment postcode 3077 (R'dam-Zuid) met een Abo 16 MBps /2 MBps.

Normaal verkeer (poort 80)
In het gunstigste geval haal ik slechts 14,5 Mbps/1.9Mbps!
En dat al maanden..., maar omdat je een abo hebt van 16Mbps betaal je daar wel voor.
Usenet verkeer 119/653/995
Praten we maar helemaal niet over, is toch helemaal te triest voor woorden, goedkoopste adsl abo van 4 Mbps is echt -tig keer sneller!
En maar adverteren met die fibershit, ja en die mensen gebruiken dat alleen maar om hun mail te checken, stelletje mongolen daar bij UPC.

Wij kijken het nog 1 periode aan, daarna mag mijn advokaat het verder afhandelen! Je kunt gewoon opzeggen bij die UPC-gasten want je staat echt in je recht!

Die algemene voorwaarden (die regelmatig veranderen) mogen ze heel diep in hun ster stoppen, want wie zegt dat die rechtsgeldig zijn, UPC ja, maar die beloven/zeggen zoveel...
Dus laat je niet afschrikken!

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Ongelezen bericht door Mendoza »

In het gunstigste geval haal ik slechts 14,5 Mbps/1.9Mbps!
Dit lijkt een reëele snelheid, je zult bij een 16mbit verbinding nooit exact 16 mbit halen. Heeft te maken met vertragende factoren zoals je eigen computer(instellingen), beveiligingssoftware, router, modem, kabels in de grond.

Wat wel gezegd mag worden is dat UPC veel te duur is.
Qua prijs kun je beter voor 1 van de 20mbit ADSL-verbinding van 20 euro gaan.

Verwacht bij een 20mbit ADSL verbinding geen 20mbit.

grandduke3
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2009 11:58

Re: UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Ongelezen bericht door grandduke3 »

Ik heb mail, telefoontjes en brieven verstuurd aan upc.
De conclusie is dat het krijpen van de downloads uit nieuwsgroepen of via torrents niet zal veranderen.
Als ik download tussen 17:00 en 23:00 dan haal ik 20% van mijn snelheid die ik normaal haal buiten deze uren.
Dit is dus 80% minder snelheid voor het zelfde geld

UPC heeft meer klanten die willen downloaden dat dat er ruimte op hun netwerk is.
Om te voorkomen dat alles mis gaat moeten de mensen die downloaden uit nieuwsgroepen en via torrentsites dus bloeden.
Het zal voorlopig niet veranderen is de reactie van een medewerkster.

Het zal denk ik nog wel erger worden omdat er nog steeds reclames zijn dat ze geweldige snelheden hebben en dat upc het snelste abonnement heeft.
Jammer hoor allemaal bullsh...t ..... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Ongelezen bericht door RTD-Z »

mmm Fibre60 ala 60mb/s laatste tijd is het met p2p blij zijn met krap 10mb mooie klacht gestuurd over 2 weken vorder ik 6 maanden abo geld terug . Dit heet gewoon oplichting ,valsheid in naja alles ectect


die gastjes van Webcare hoor je nu idd niet nee grappig is dat

mpp0110
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2009 15:01

Re: UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Ongelezen bericht door mpp0110 »

Same here, voel me misleid en zit er nu aan vast.
Heb 10mbit verbinding en haal in wat voor hun spitsuren zijn +-300kb/sec. Oftewel mij word het spitsuur afgenomen en word gedwongen om mijn pc langer aan te laten staan of zelfs snachts, wat ik eigenlijk niet wil...

Afkopen is geen optie, heb ik geen geld voor anders had ik het gelijk gedaan om van dit rot gevoel in me aars af te komen.

Had eigenlijk verwacht dat UPC met hun docsis 3.0 zou verbeteren ipv zwaar achteruit te gaan. Denk eerder dat UPC iets teveel hooi op de vork genomen heeft (voor de zoveelste keer) en een grote groep consumenten hier de dupe van is.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Ongelezen bericht door RTD-Z »

vanaf 28 juni is alles weer normaal is mij verteld dan is het hele Fibre netwerk volledig klaar en in gebruik.

Wat ze er echter niet bij vertellen is dat in mijn geval de fibre 60 geen 60 euro meer kost maar 40 euro dat is voor mij nu verandert maar iemand die dus geen klacht en dus contact heeft met upc blijft 60 euro betalen ipv dat ze het automatisch veranderen erg vaag weer allemaal

mpp0110
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2009 15:01

Re: UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Ongelezen bericht door mpp0110 »

Das beter nieuws, wachten we het even af, heb geen andere keus overigens, zit nu op 60Kb/sec :shock:

Over die prijsverlaging.
Verwacht dat je dan een nieuw jaarcontract tekent. Zo zit ik nu dus nog 10 maanden vast aan 10Mbit, omdat 24 te duur en overbodig werd moest ik naar een goedkoper pakket toe en dat mocht dus onder die voorwaarde.

En das dan wel weer tof, scheelt toch 20 euries in maand.

killerq
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2009 01:47

Re: UPC erkent afknijpen usenetverkeer!!

Ongelezen bericht door killerq »

nou komt de optel soms

1 upc knijpt nu de niewsgroep poorten 24*7 dicht
2 klant service slecht bereikbaar
3 prijs te hoog
4 deze is nu weer naar beneden gegaan
5 voor newsgroep gebruikers ga op ssl en download newsleecher 4 beta
zie FTD hiervoor

buiten deze kleine dingen om is het allemaal wel weer aardig kl,,,te,,,,
voor de gene die morgen niks te doen hebben of toch even die gasten aan het werk willen zetten. bel ze dan even
en laat dan gelijk heel nederland dat doen. en mocht je dit niet willen maar er helemaal van afzien dan kan dat zonder pardon omdat hun zich niet aan het contract houden wat ze je voor hebben gelegd.

UPC Center Amsterdam Ceintuurbaan 0900-1580 /020- 7755000
UPC Klantenservice Amsterdam 0900 1580

en voor de tros radar trek eens even aan de bel bij die gasten.

Gesloten