LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
lolawendy
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 sep 2014 13:05

UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Ongelezen bericht door lolawendy »

Op woensdag 23 september sloeg de bliksem in. Gevolg: UPC horizon en mediabox kapot, beiden gaan niet meer aan. Ik bel met UPC en krijg te horen dat er een storing in mijn regio is, en dat het misschien aan de storing ligt. Nu weet zelfs een leek dat als het kastje geheel niet meer aangaat, dat deze gewoon kapot is, en dus geen sprake van een probleem als gevolg van storing. Mij word verzocht de volgende dag terug te bellen.

Ik bel terug en krijg te horen dat de vervangingswaarde van de kasten voor mijn rekening zijn: 363 + 85 euro), en hier bovenop wordt er ook nog eens 60 euro gerekend voor de ''monteur''. De medewerker vermeld: MEESTAL wordt dit achteraf wel uitgekeerd door uw verzekeringsmaatschappij. Ik bel de dag erna met Centraal Beheer Achmea en krijg te horen dat zij vrijwel nooit kastjes of modems van internetleveranciers vergoeden, omdat deze gewoon voor rekening van de leverancier zijn. Ook zij vonden het belachelijk. Zij willen graag een brief ontvangen van UPC, waarin zij aangeven waarom zij de kasten niet kosteloos vervangen en van mening zijn dat de consument betaalt. Volgens UPC is dit niet mogelijk. Tussentijds beëindigen is ook niet mogelijk, want het bedenktermijn is verstreken. Heb nu pas twee weken een pakket bij UPC en ben er nu al klaar mee. De hele omgeving Hellevoetsluis heeft dergelijke problemen ondervonden. Hoe? Omdat een UPC kast is geraakt door de bliksem, en zo ook de boxen bij mensen in huis, met als gevolg niet alleen het kapotgaan van de boxen van UPC, MAAR OOK HET KAPOTGAAN VAN ALLE TELEVISIES!!

Problemen met installatie, dan een week wachten op een monteur, klantenservice: stelletje prutsers, en niemand vertelt hetzelfde, altijd wel een storing, etc, etc, Dan liever terug bij KPN, met minder snelheid aan internet, maar wel een betrouwbare leverancier.

Ik zie dit als een vorm van wanprestatie want UPC kan mij niet leveren wat in het contract staat vermeld. Beëindigen kan niet, en de onbeschofte onbekwame telefonische medewerkers weigeren mij door te verbinden met afdeling opzeggingen. Is kosteloos vervangen van de boxen niet mogelijk --> DAN OPZEGGEN PER DIRECT!! Ik ben namelijk niet van plan klant te blijven bij een flut internet leverancier die wanprestatie pleegt en te laf is om dit toe te geven door een rechtvaardige oplossing te bedenken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja, toch is het UPC standpunt terecht, al is het niet klantvriendelijk dat geef ik toe.

U heeft het apparaat in bruikleen van UPC en daarom bent u aansprakelijk voor schade als gevolg van een tekortkoming in uw electrische installatie. Want uiteraard had uw stop eruit moeten knappen door de spanningspiek en als u die niet heeft dan had u de apparatuur via een spanningsbeveiliger moeten aansluiten op uw stopcontact.

De verzekeraar heeft ook gelijk. Het kan geen geld uitkeren voor spullen die niet in uw bezit zijn. Hooguit zou u de aansprakelijkheidsverzekering kunnen aanspreken, zo u die heeft.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Ongelezen bericht door kokka »

Ik woon ook in hellevoet, mij is niets bekend van blikseminslag of problemen met upc ( deze week dan) welke wijk?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik zie niet in hoe uw tv kapot kan gaan van een blikseminslag bij UPC in de wijk. Ik denk eerder dat ook bij u de bliksem is ingeslagen.

lolawendy
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 sep 2014 13:05

Re: UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Ongelezen bericht door lolawendy »

Er is een UPC MAST geraakt door de bliksem, met als gevolg, schade aan de boxen en via de box naar de tv's

mijn buurman heeft precies hetzelfde probleem, in de gehele wijk waar men UPC als provider heeft is er gelazer, de website toont ook aan dat er een storing gaande is vanaf 25 sept, en dat zij ''verwachten'' dat dit 29 sept opgelost zal zijn..

Zelfs als is het de 29e opgelost, dan hebben ze de 30e weer een storing.. altijd gelazer bij UPC..


Hellevoet West

lolawendy
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 sep 2014 13:05

Re: UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Ongelezen bericht door lolawendy »

Pakket op 2 sept. ontvangen, maar door onder andere storing en installatieproblemen heb ik pas vanaf 15 sept. internet, tv, en telefonie. Op 25, en 26 en 27 sept. krijg ik te horen dat opzeggen niet mogelijk is, omdat het bedenktermijn van 14 dagen is verstreken.. Ik heb pas vanaf 15 sept. gebruik kunnen maken van de diensten en bovenbuurman heeft mij de 15e verteld dat hij al dagen hiervoor last had van een storing..

Klantenservice medewerkers weigeren mij door te verbinden met de afdeling opzeggingen..
Voor klachten kun je niet elders terecht, de website verwijst naar de telefonische klantenservice, waarbij je keer op keer een prutser aan de lijn krijgt, elke keer vertellen ze weer een ander verhaal. Een echte klachtenprocedure hebben ze niet. Waarom kun je niet gewoon officieel een klacht indienen die niet bij de achterlijke gasten van de klantenservice terecht komt?

Belachelijk gewoon..

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Ongelezen bericht door thecure »

olaf79 schreef:Tsja, toch is het UPC standpunt terecht, al is het niet klantvriendelijk dat geef ik toe.

U heeft het apparaat in bruikleen van UPC en daarom bent u aansprakelijk voor schade als gevolg van een tekortkoming in uw electrische installatie. Want uiteraard had uw stop eruit moeten knappen door de spanningspiek en als u die niet heeft dan had u de apparatuur via een spanningsbeveiliger moeten aansluiten op uw stopcontact.

De verzekeraar heeft ook gelijk. Het kan geen geld uitkeren voor spullen die niet in uw bezit zijn. Hooguit zou u de aansprakelijkheidsverzekering kunnen aanspreken, zo u die heeft.
klok... klepelverhaal.

een zekering (automaat of ouderwets smeltpatroon) onderbreekt nooit bij een te hoge spanning. echter alleen een te hoge STROOM.
aangezien die stroom niet snel genoeg oploopt als de bliksem inslaat (in een huissituatie moet deze minstens 16 ampere zijn), is het leed al snel geschied bij een inslag, de spanning op het net loopt in een miliseconde op tot duizenden volts.

een overspanningsbeveiligingsinstallatie zou inderdaad de oplossing kunnen zijn, maar ivm de hoge kosten zie je die zelden bij woningen toegepast.

mh73

Re: UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik woon in Spijkenisse, dus iets verderop. Er is afgelopen woensdagmiddag aan het begin van de middag wel een hele flinke onweersbui overgekomen. In tijden niet zulk onweer gehad. Hier in ieder geval niets gehoord van storing/schade door blikseminslag.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Ongelezen bericht door encore »

thecure schreef:
olaf79 schreef:Tsja, toch is het UPC standpunt terecht, al is het niet klantvriendelijk dat geef ik toe.

U heeft het apparaat in bruikleen van UPC en daarom bent u aansprakelijk voor schade als gevolg van een tekortkoming in uw electrische installatie. Want uiteraard had uw stop eruit moeten knappen door de spanningspiek en als u die niet heeft dan had u de apparatuur via een spanningsbeveiliger moeten aansluiten op uw stopcontact.

De verzekeraar heeft ook gelijk. Het kan geen geld uitkeren voor spullen die niet in uw bezit zijn. Hooguit zou u de aansprakelijkheidsverzekering kunnen aanspreken, zo u die heeft.
klok... klepelverhaal.

een zekering (automaat of ouderwets smeltpatroon) onderbreekt nooit bij een te hoge spanning. echter alleen een te hoge STROOM.
aangezien die stroom niet snel genoeg oploopt als de bliksem inslaat (in een huissituatie moet deze minstens 16 ampere zijn), is het leed al snel geschied bij een inslag, de spanning op het net loopt in een miliseconde op tot duizenden volts.

een overspanningsbeveiligingsinstallatie zou inderdaad de oplossing kunnen zijn, maar ivm de hoge kosten zie je die zelden bij woningen toegepast.
En om het nog spectaculairder te maken: Bliksem slaat OVER de leiding heen een apparaat in. Een megapiekspanning, daar is geen beveiliging tegen mogelijk, alleen uit de stekker uit wandcontactdoos halen...en laten. Maar ook bijbehorende magnetische veld dat bliksem uitstraalt zorgt voor veel electronica problemen.
Soms Olaf, kun je beter je mond houden dan zomaar een bedrijf de schuld te geven ten gunste van de consument. Je overspeelt je hand de laatste tijd. Zonde.
Overigens lijkt het mij ook normaal dat een provider de spullen gewoon vervangt. Tegen bliksem is vrij weinig bestand en dat is ook bekend bij de providers. Destijds was het schering-en-inslag bij Orange/Wanadoo als het had gebliksemd: de Liveboxen konden daar absoluut niet tegen en werden altijd netjes vervangen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Ongelezen bericht door ciske »

Er staan wel een aantal horizon boxen op MP , misschien heb je daar iets aan?

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Ongelezen bericht door 16again »

lolawendy schreef:Ik bel terug en krijg te horen dat de vervangingswaarde van de kasten voor mijn rekening zijn: 363 + 85 euro), en hier bovenop wordt er ook nog eens 60 euro gerekend voor de ''monteur''.
Ik zou dit omdraaien.
Door de kabel van UPC is de bliksem bij jou binnen gekomen, dat is de oorzaak van defect aan aangesloten apparatuur.

Dit had UPC kunnen voorkomen door betere aarding, of gebruik van glasvezel.....

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Ongelezen bericht door encore »

16again schreef: Ik zou dit omdraaien.
Door de kabel van UPC is de bliksem bij jou binnen gekomen, dat is de oorzaak van defect aan aangesloten apparatuur.

Dit had UPC kunnen voorkomen door betere aarding, of gebruik van glasvezel.....
Dat is weer zo'n klok&klepel verhaal. Er valt niks te beschermen als de spanning via de buitenzijde van de draad zijn weg naar een apparaat vindt. En je kunt aarden of niet, er valt niks "beter te aarden"
Ook gebruikt UPC tussen de centrales in glasvezel..en ook daar schiet een bliksemstraal overheen en niet doorheen. Bliksem komt van moedertje natuur en is onvoorstelbaar krachtig.

UPC moet niet zo raar doen. Ze kunnen het zelf opgeven aan hun eigen verzekering en de klant gewoon een nieuwe sturen zoals het hoort.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Ongelezen bericht door olaf79 »

encore schreef:En om het nog spectaculairder te maken: Bliksem slaat OVER de leiding heen een apparaat in. Een megapiekspanning, daar is geen beveiliging tegen mogelijk, alleen uit de stekker uit wandcontactdoos halen...en laten. Maar ook bijbehorende magnetische veld dat bliksem uitstraalt zorgt voor veel electronica problemen.
Soms Olaf, kun je beter je mond houden dan zomaar een bedrijf de schuld te geven ten gunste van de consument. Je overspeelt je hand de laatste tijd. Zonde.
Overigens lijkt het mij ook normaal dat een provider de spullen gewoon vervangt. Tegen bliksem is vrij weinig bestand en dat is ook bekend bij de providers. Destijds was het schering-en-inslag bij Orange/Wanadoo als het had gebliksemd: de Liveboxen konden daar absoluut niet tegen en werden altijd netjes vervangen.
Sorry maar je praat onzin. Er is prima tegen bliksem te beveiligen. Je kunt stekker dozen kopen die dat volledig opvangen en er zijn zelfs fabrikanten die met een verzekering komen dat als je apparaten wel kapot gaan zij de schade vergoeden.
Overigens had je beter moeten lezen, ik geef het bedrijf juist niet de schuld. Ik stel dat de gebruiker van de bruikleen apparatuur zijn electrische installatie moet beveiligen. Ik schreef dat het terecht is dat UPC niet aansprakelijk is en ook dat de verzekering niet uitkeert.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Ongelezen bericht door olaf79 »

thecure schreef:een overspanningsbeveiligingsinstallatie zou inderdaad de oplossing kunnen zijn, maar ivm de hoge kosten zie je die zelden bij woningen toegepast.
Ik vind 100 euro geen hoge kosten om apparatuur van 1000den euro's te beveiligen.

lolawendy
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 sep 2014 13:05

Re: UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Ongelezen bericht door lolawendy »

Thnx voor de tip!!

Heb net op MP gekeken voor de mediabox en horizonbox.. Idd stukken goedkoper, maar het gaat toch tegen mijn principes in..

Het blijft gewoon een klotestreek van UPC. Wil het contract gewoon per direct beëindigen en vind dat ik daar nog recht op heb. Ook al is het pakket op 2 september geleverd, hij is pas op 15 september geheel werkend (zie meer dan een week wachten op monteur!). Keer op keer storingen, de storing van afgelopen woensdag verwachten zij morgen verholpen te hebben. Dit gaat gewoon nergens over..

Heb mn oude KPN kastjes nog in huis, zodra ik groen licht krijg van UPC stap ik terug naar KPN, dan maar minder mb's per seconde, maar geen gelazer en gedoe!!

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Ongelezen bericht door encore »

als de bliksem weer eens zorgt voor een nulpuntverschuiving èn OVER de stoppenkast via de pvc-buizen OVER de wandcontactdozen slaat heb je NUL komma NUL aan die gadgets. Er is niet te beveiligen tegen 10 gigajoule. Nou ja, dat kàn wel, maar dat bestaat in geen enkel huishouden in Nederland. Omdat de kans dat de bliksem ook daadwerkelijk precies jouw woning treft wel heeeeeeeeel erg klein is. En dan is er ook nog eens een heeeeeeeeele kleine kans dat precies die "hit" ook daadwerkelijk je stoppenkast laat exploderen en alle aangesloten apparaten op het lichtnet. Ze hoeven dan inderdaad alleen maar een stekker in de wcd te hebben en ze worden getazerd door Moedertje Natuur.
Gaat het verder niet over.
Nog steeds vind ik de reaktie van UPC niet correct. Klant kan er niets aan doen dat ze met geroosterde apparatuur zitten. En UPC kan dat gewoon vervangen

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Ongelezen bericht door Har06 »

encore schreef:als de bliksem weer eens zorgt voor een nulpuntverschuiving èn OVER de stoppenkast via de pvc-buizen OVER de wandcontactdozen slaat heb je NUL komma NUL aan die gadgets. Er is niet te beveiligen tegen 10 gigajoule. Nou ja, dat kàn wel, maar dat bestaat in geen enkel huishouden in Nederland. Omdat de kans dat de bliksem ook daadwerkelijk precies jouw woning treft wel heeeeeeeeel erg klein is. En dan is er ook nog eens een heeeeeeeeele kleine kans dat precies die "hit" ook daadwerkelijk je stoppenkast laat exploderen en alle aangesloten apparaten op het lichtnet. Ze hoeven dan inderdaad alleen maar een stekker in de wcd te hebben en ze worden getazerd door Moedertje Natuur.
Gaat het verder niet over.
Nog steeds vind ik de reaktie van UPC niet correct. Klant kan er niets aan doen dat ze met geroosterde apparatuur zitten. En UPC kan dat gewoon vervangen
onzin wat heeft UPC er mee van doen, laat Ts zich tot z,n verzekering wenden

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Ongelezen bericht door encore »

volgens mij is iets dat je in bruikleen hebt verzekerd bij de eigenaar, UPC dus.
Inderdaad, VOLGENS mij. Ik weet het inderdaad niet zeker. Maar heb zelf ook weleens een dood modem gehad en dat werd ook gewoon vervangen door UPC..

lolawendy
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 sep 2014 13:05

Re: UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Ongelezen bericht door lolawendy »

Nou ja.. zolang ik zelf niet met een hamer op de kastjes heb lopen inslaan vind ik dat mij geen enkele blaam treft.. Los van het feit dat het nu een blikseminslag is waardoor de kastjes nu K.O. zijn.. Zal mij niks verbazen dat dit al gebeurt als mn kat er overheen loopt?!

En wat betreft de verzekeringsmaatschappij:
Schade aan mijn inboedel wordt vergoed, UPC kastjes behoren niet tot mijn inboedel, want zijn in bruikleen.. Bovendien moet ik als studente vooraf 508 euro dokken, waarbij niet eens zeker is of ik dat bedrag erna (geheel of gedeeltelijk) krijg vergoed..


Heb vanaf dag 1 al problemen met installeren, mede dankzij die vervelend storingen.. Dan nog meer dan een week wachten op een monteur..

UPC sucks and thats it!

Daar ga je toch geen cent aan uitgeven?? Vind het bijzonder frappant dat er vrijwel altijd storingen zijn..over geheel NL, en dan nog mogen bestaan als zogenaamde internet-, telefonie- en televisieleverancier?!!

Ga eens op UPC facebook checken..en zie daar alleen al..hoeveel mensen de dupe zijn.. Het is gewoon 1 en al flessentrekkerij daar bij de UPC

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Ongelezen bericht door bprosman »

UPC sucks and thats it!
I wish :wink:
Ga eens op UPC facebook checken..en zie daar alleen al..hoeveel mensen de dupe zijn.. Het is gewoon 1 en al flessentrekkerij daar bij de UPC
Zit te wachten tot het woord "oplichters" gaat vallen :wink: .
En gelukkig lezen we op Facebook en hier geen klachten over KPN, Tele2, Telfort, Ziggo, alle glasvezelboeren, en nog een paar die ik vergeten ben.

Tot nu toe is het alleen maar "hear say" van een helpdesk medewerker die alleen maar scripts op zit te lezen, wacht eerst eens af tot eea gerepareerd is. Het UPC modem heb je in bruikleen en apparatuur die je in bruikleen hebt kun je nu eenmaal niet verzekeren.
Als je ontvanger eigendom is kun je kijken wat er op je inboedel verzekering te verhalen is.

http://weblog.independer.nl/inboedelver ... g-vergoed/

Gesloten