LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC pest zijn trouwe klanten weg

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door renegade66 »

allemaal heel erg fijn dat er 13 tevreden klanten bij internl.net zijn bijgekomen, maar mensen denken wel eens te makkelijk over UPC, ze weten vaak helemaal niet wat wij allemaal voor apparatuur gebruiken en wat ons netwerk inhoud vergeleken met een kpn lijn.

het cainetwerk bestaat uit verschillende factoren en apparatuur. om te beginnen wordt alles vanuit upc naar div. grote hubs gestuurd, vandaar uit gaat het verdeeld worden over de wijkcentrale's via glasvezel, dan naar een groepversterker over een koperlijn en via dat gaat het over koper naar de eindversterkers. en dan komt het bij de mensen over koper het huis binnen op een aop (abonnee overname punt) dit kan ook een wcd (wandcontactdoos zijn) tot aan dat punt is de verantwoordelijkheid van UPC. wat heel erg veel gebeurt is dat bewoners verbouwen en/of opknappen en dan ook de wcd en/of aop vervangen. daar weer een versterker aan vasthangen met een slechte aansluiting zoals zo'n bagger schroefconnector. en daarna maar klagen bij upc omdat de boel niet goed werkt. toegegeven upc mag bij een storing wel wat beter naar een klant luisteren en/of betere vragen stellen.

maar ik kan verzekeren dat wij als monteur elke modem vanuit onze auto op het netwerk nakijken. als blijkt dat het modem er goed bijstaat en er geen ruis op het netwerk zit kunnen wij weinig doen omdat het voor het overgrote deel bij de klant zelf ligt. maar ga dat een klant maar eens uitleggen.

het is duidelijk dat UPC een complexer netwerk heeft vergeleken met de KPN kabel waar alle ADSL providers overheen gaan.

ik zou haast zeggen, alle mensen die het zo goed weten ga eens een dagje met me mee. ik denk dat je er dan een andere kijk op krijgt. daarna kunnen we verder discussieren. helaas zitten jullie niet in mijn buurt denk ik.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door renegade66 »

@kaarsje,
Buiten dat, de kabel is duurder dan analoog.
kaarsje als je niet weet waar je over praat houd dan a.u.b je mond.

elke koperkabel is analoog dus ook het koper van KPN. het wordt alleen hard/softwarematig ge-upscaled.

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door mmichel »

renegade66 schreef:allemaal heel erg fijn dat er 13 tevreden klanten bij internl.net zijn bijgekomen, maar mensen denken wel eens te makkelijk over UPC, ze weten vaak helemaal niet wat wij allemaal voor apparatuur gebruiken en wat ons netwerk inhoud vergeleken met een kpn lijn.
Prima hoor, maar dan heb je mijn uiteenzetting helaas niet goed doorgelezen of zelfs maar begrepen. Typisch gevalletje mijn domein aan mij ligt het niet!
Ik ben klant en wil internet en er mag best iets fout gaan maar 6 maanden en dan de laatste 3.5 maanden helemaal bagger en dan nóg presteren niet op te komen dagen en dan vertellen dat je nog maar eens ( even uit het hoofd) 9 dagen moet wachten op een monteur? Na al ik weet niet hoeveel keer gebeld te hebben? En dan standaard oh monteur is afgezegd probleem opgelost terwijl 3 dagen later het weer identiek hetzelfde probleem zich voordoet. IK HOEF NIET TE WETEN ( al weet ik het wel) WAT ER KOMT KIJKEN BIJ EEN CAI NETWERK!

Jij gaat uit van JOUW technische kant, prima maar IK wil na 6 MAANDEN weleens een storingsvrij internet! Toch?


Ik weet heel goed hoe het werkt, waarschijnlijk kan ik jou nog het verschil tussen het kabel en het adsl netwerk uitleggen plus de apparatuur voor je instellen! Je plaatst het in mijn topic alsof IK de monteurs aanval. Dat is(was) niet het geval, had je ook kunnen weten indien je even het eerste bericht gelezen had. Dát is nu ook precies het probleem bij UPC de COMMUNICATIE hapert! Jullie klantenservice (bij storingen), alias verplicht werkenden alias studentjes alias enz.... hebben zo weinig technische ondergrond dat je als klant gewoon tegen een MUUR aanloopt (model chinees niet uit te roeien!) En als er dan een afspraak gepland wordt, komt er nog niemand opdagen ook! Mag je WEER 6, 9 of 12 dagen wachten.
Draai het zelfs nog om UPC denkt te makkelijk over de klanten. Wij zijn geen domme koeien! ALS UPC Daar eens aan werkt, krijgen jullie als monteur niet de hele lading over je heen! Laat die HELPDESK-medewerkers maar eens een dag meelopen. Dat het het durft voor te stellen aan een klant!!! Het geeft gewoon aan dat je niet weet wat er om gaat in de rest van jullie firma UPC! Dat vind ik pas TRIEST! Bel zelf eens anoniem de helpdesk een paar keer, kijken of je nog zo reageert! jullie gaan er vanuit dat iedere klant die belt het wel fout zal hebben! Dáár ligt het probleem en niet anders!

Inter.nl.net heeft er wel meer klanten bij, alleen maar om de GOEDE SNELLE en functionele helpdesk medewerkers aldaar. Kastje-muur kennen ze niet en je wordt tenminste teruggebeld geholpen en fatsoenlijk behandeld!

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door renegade66 »

dat je 6 maanden bezig bent en er monteurs niet komen opdagen is ook absoluut niet goed te praten. dat is een zeer slechte zaak en dat zal ik ook niet ontkennen.

maar hoe kun je mij dan uitleggen dat bij de klanten waar ik kom de gemiddelde wachttijd ongerveer 2 a 3 dagen is? ik kom zelfs bij storingen waar de klant de vorige dag gebeld heeft. wat bij jou gebeurd is is waarschijnlijk een miscommunicatie van beide kanten. neemt niet weg dat je goed geholpen had moeten worden.

je hoeft mij het verschil niet uit te leggen tussen adsl en kabel, die weet ik heel erg goed. wat ik probeer is een beetje duidelijkheid scheppen over wat er kan gebeuren en hoe alles werkt in de praktijk, het is geen goedpraten. maar er wordt altijd afgegeven op een bedrijf met miljoenen klanten, het is altijd upc dit, upc dat, upc deugd niet, etc. etc.
waarom zit je dan in godsnaam bij UPC, stap dan over. en erger je aan je nieuwe provider want er is overal wel wat.
wij proberen alle problemen zo goed mogelijk op te lossen (ik in ieder geval) en dat die studentjes en verplicht werkenden en weet ik veel wat niet meer, doen wordt echt wel door ons in de gaten gehouden. ook al lijkt dat niet zo. ze hebben wel technische kennis maar moeten zich van hoger hand aan een protocol houden en worden daar op afgerekend als ze die overtreden. zo werkt dat bij elke klantenservice.

je zal het misschien niet geloven maar wij hebben als netwerkmonteurs het best werkende netwerk opgebouwd uit de **** die de vorige kabelboeren hadden achtergelaten.
het is altijd makkelijk alleen maar te klagen en dat is ook het enige wat men wil zien.

maar ik zal JOU topic niet verder vervuilen. het was in ieder geval goed bedoelt.

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door mmichel »

Beste Renegade66,

Ik ben al weg, na 11 jaar, één jaartje Telekabel, 10 jaar Chello/UPC! Zal het nog éénmaal zeggen:

Jullie storingsdesk/klantenservice is bagger!


Een miscommunicatie, nee helemaal geen miscommunicatie, hoe kom je daarbij?
Dit topic is van verleden jaar 2009 Het begon medio februari 2009, helpdesk wachttijden van 30 minuten of langer en dan nóg de boel frustreren. UPC en JIJ mr. Renegade66 zijn dan toch wel ERG short van memory! Wat je nu beweert is puur gelogen! Verleden jaar? binnen 3 dagen een monteur? Ja 9 a 10 WERKDAGEN! Dat is heel wat anders!

En dan kun je nóg een goed technisch netwerk opbouwen, indien de klachten niet, slecht of half worden opgelost ( en dat komt vaker voor dan jij weet ) terwijl je kan blijven bellen mailen en elke keer alles opnieuw moet uitleggen, zul je dat "afgeven" zoals jij dat noemt houden.
En geloof me dat is pure desinteresse van de meeste bel-apen. ( Call center medewerkers zijn er al niet meer, die zijn te duur en te beleefd!)
Tegenwoordig heb je Bel-apen en die het riedeltje aflopen en dan flikkeren ze gewoon de haak erop! Hondsbrutaal?! WELNEE nieuw managment!
UPC ( tie die die. )!!

Dat netwerk is pas sinds KORT "technisch" in orde, dat weet ik en dat weet jij ook. En een monteur binnen 3 dagen? WOW dat is dan veranderd? Kan me het niet heugen dat dat ooit gelukt is. Oh ja tweemaal, kende toevallig iemand die netwerk monteur was dan kon het binnen 1 dag. De jongen is er een aantal jaren geleden mee gestopt vanwege onkundige monteurs, zeer boze klanten die al maanden moesten wachten, teveel werk, te weinig medewerking van UPC en noem maar op.

En zolang er nog problemen zijn met de zakelijke tak ( 8 ip adressen ) met betrekking tot verbindingen SSH, remote sessies, etc.. die spontaan gereset worden, waarbij er een router nóg vervangen moet worden en klanten weer teruglopen naar de SDLS provider, zou ik toch even dimmen. Dat het aan Cisco/Juniper/Brocade e.d. ligt prima maar dat is met VOORAF testen te voorkomen!


Met groet,

Een reeds vertrokken klant.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door renegade66 »

jammer dat je zo op mij (af)reageert, ik probeer netjes te reageren, blijkbaar ben je zo gefrustreert dat je niet normaal meer kan reageren. ik ga er verder geen woord meer over zeggen.

veel plezier bij je nieuwe provider.

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door mmichel »

Mooi gezegd Renegade66,

Ik reageer wel normaal, alleen jij leest niet. Ik als klant hoef niet te weten dat jullie een "perfect netwerk hebben" en als je het goed had gelezen dan had je kunnen zien dat niet de monteur-afdeling maar de klantenservice de boel gefrusteerd heeft.

Maar jij leest alleen wat je wilt zien. En als het dan te moeilijk voor je wordt ben ik degene die niet goed reageert.
Nu ik ben verre van gefrustreerd immers voor de zoveelste keer ik heb al 1 jaar een goede verbinding bij een concurrent. Daar gaat het helemaal niet om maar als jij onderwerpen aanhaalt die niets met dit topic te maken hebben en ik dien je van repliek dan ben IK gefrustreerd. Ongehoord hondsbrutaal noem ik dat. ( zonder een spoortje van frustratie, ik kijk wel uit, geef alleen tegengas)

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door renegade66 »

je hebt helemaal gelijk. topic kan dicht.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Henri42 »

renegade66 schreef:je hebt helemaal gelijk. topic kan dicht.
UPC gaat niet dicht, ik heb vol verbazing gisteren naar de uitzending over glasvlieskabelaar KPN gekeken, in Brabant acteert OBN met dezelfde problemen en troubles :)

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door mmichel »

renegade66 schreef:je hebt helemaal gelijk. topic kan dicht.

Inderdaad, indien het te moeilijk wordt, of indien je eindelijk door hebt dat je met reageren op dit topic je werkgever niet van dienst bent, mag het topic dicht.

Nou Youp, het zijn niet alleen de helpdesk nono's die de boel frustreren, de zogenaamde monteurs doen er nog een schepje bovenop!

Goedzo renegade66! ga zo door, UPC dankt je hartelijk!

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik vind je een beetje heel erg overdreven reageren, het lijkt wel of je op een confrontatie uit bent. en daar heb ik geen zin in, daarom is het voor mij gesloten topic.

ik weet dat ik mijn werk uitstekend doe en dat ik alle klanten goed behandel en de storingen netjes en naar tevredenheid oplos.

hoe jij verder over mij denkt interesseert me geen zier.

mijn mening is dat je een zielig mannetje bent en alles over 1 kam scheert.
wij zijn in ieder geval nog geen t-mobile. :wink:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door tiptoo »

renegade66 schreef:ik vind je een beetje heel erg overdreven reageren, het lijkt wel of je op een confrontatie uit bent. en daar heb ik geen zin in, daarom is het voor mij gesloten topic.



mijn mening is dat je een zielig mannetje bent en alles over 1 kam scheert.
wij zijn in ieder geval nog geen t-mobile. :wink:
voor iemand die bij UPC werkt verbaasd mij dat antwoord niet maar ik snap de reactie wel van mmichel, jullie providers denken echt dat mensen alles pikken en dat je dan nog iemand een zielig mannetje vindt.....dat zegt meer over jou bij UPC dan over mmichel!

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door mmichel »

renegade66 schreef:ik vind je een beetje heel erg overdreven reageren, het lijkt wel of je op een confrontatie uit bent. en daar heb ik geen zin in, daarom is het voor mij gesloten topic.

ik weet dat ik mijn werk uitstekend doe en dat ik alle klanten goed behandel en de storingen netjes en naar tevredenheid oplos.

hoe jij verder over mij denkt interesseert me geen zier.

mijn mening is dat je een zielig mannetje bent en alles over 1 kam scheert.
wij zijn in ieder geval nog geen t-mobile. :wink:
Erg jammer dat zo over me denkt, ben verre van dat, gezien de antwoorden die ik normaal beantwoord heb. Alleen jij reageert op mijn topic uit naam van UPC en betrekt mijn antwoord daarna maar op jezelf, zodat het lijkt alsof ik je aanval. Ik kan niet anders dan de aanhef geven op " beste renegade66"

Ik krijg jouw tirade over me heen, alsof ik een domme gebruiker ben die alle monteurs over één kam zou scheren. Ik heb je gemeld dat IS niet zo, maar blijkbaar wil je het niet zien of lezen. Je beschuldigd me weer dat ik alles over één kam zou scheren.

Indien je dat doet, moet je niet raar kijken als je daar antwoord op krijgt. Zoals ik al gemeld heb, ik begrijp je situatie, maar jouw reactie op mijn schrijven is niet juist, het werkt zelfs averechts!

Ik confronteer niet ( ja met het laatste bericht WEL en scheer je ik over één kam met de helpdesk medewerkers) maar dat heb je zelf uitgelokt!
Alleen jij maakt je er druk over, daarmee geef je zelf al aan dat UPC met betrekking tot de aangestelde helpdesk "helldesk" verkeerd bezig is.

Michel

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door mmichel »

wij zijn in ieder geval nog geen t-mobile. :wink:[/quote]
[/quote]

Nee klopt, jullie zijn een stuk erger standaard 160.000 klanten worden geschoffeerd geïntimideerd en daarna afgesloten van alle communicatie.
Vervolgens geconfronteerd GEEN spook rekeningen, GEEN deurwaarders, GEEN onbeschofte helpdesk medewerkers, GEEN technisch onkundige medewerkers, GEEN niet kundige monteurs.

Maar wel een perfect netwerk! Zo geweldig! Je bent gek indien je geen UPC netwerk hebt!

Badend in het zweet werd ik wakker!

DUH!

Confronterend ja! maar dat mag nu ook wel een keer!

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door renegade66 »

mooie verhalen allemaal, waar ik me alleen aan erger is de onverschilligheid over monteurs.

(monteurs hebben het druk! waarmee dan? enz. enz.)

op ruim 2000.000 gebruikers zullen er hier (laat ik het ruim nemen) ongeveer 250 mensen met klachten.
jullie noemen dat veel? sorry hoor, alle providers hebben problemen in hun netwerk.
bij een kopernetwerk komt heel veel kijken, upc heeft en is dit al redelijk aan het vernieuwen. je hebt met vele factoren te maken. een schep door de kabel, graafmachine die een groepskabel kapot trekt, auto die tegen een wijkcentrale of ev aan rijdt, gemeente die met zijn grasmaaier een kast omver rijdt, extreme warmte waardoor koper gaat uitzetten en ruis veroorzaakt. een versterker die kapot gaat, en zo kan ik nog wel doorgaan.

hoe ik dit weet? ik ben zelf netwerkmonteur bij upc en ik hebben handen vol werk aan dit soort problemen, dan zal ik het nog niet hebben over mensen die thuis met goedkope kabeltjes (flosdraadjes) alles willen laten draaien, of de boel omleggen of weet ik veel allemaal.

maar nee het ligt allemaal aan UPC en zijn onderontwikkelde monteurtjes.
heb eens wat meer respect voor wat wij voor jullie doen, want geloof me ik en een hoop van mijn collega's doen ons uiterste best voor jullie. gemiddeld 50 uur p/w en daarbij ook nog weekend, avond en in de nacht zelfs storingsdienst. natuurlijk zijn er uitzonderingen ( onderaannemers en zzp'ers ) die ingehuurd worden.
bovenstaand is mijn eerste antwoord op een lijstje antwoorden van jullie.
ik kan er niet op uitmaken dat ik iets verkeerd heb gezegd, ik geef alleen aan wat er vaak gezegd word over UPC medewerkers, en in mijn geval monteurs.
daar lijkt mij niets verkeerd aan. (correct me if i'm wrong).
maar vervolgens wordt ik gelijk afgebrand. en dat is nu precies wat ik met mijn berichten bedoel. ik weet ook wel dat er de nodige fouten gemaakt worden of het nu door monteurs, helpdeskmedewerkers of weet ik veel wie al niet meer. ik ben de laatste die dit zal ontkennen. zelfs als monteur heb ik er last van. maar ik probeer er wel het positieve van in te zien. al doende leert men en van mijn fouten dus ook. en zo gaat dat bij upc ook. het zal niet altijd goed gaan maar er wordt we geprobeerd de klanten tevreden te houden.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door tiptoo »

jij wordt afgebrand??? je noemde TS een zielig mannetje wat een uitspraak van iemand die bij UPC werkt zeg , diep treurig.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Henri42 »

tiptoo schreef:jij wordt afgebrand??? je noemde TS een zielig mannetje wat een uitspraak van iemand die bij UPC werkt zeg , diep treurig.
;Tiptoe bedoelt het natuurlijk positief :) :) natuurlijk heeft elke provider manco,s , zelfs UPC, als ze het maar uiteindelijk oplossen

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door tiptoo »

Henri42 schreef:
tiptoo schreef:jij wordt afgebrand??? je noemde TS een zielig mannetje wat een uitspraak van iemand die bij UPC werkt zeg , diep treurig.
;Tiptoe bedoelt het natuurlijk positief :) :) natuurlijk heeft elke provider manco,s , zelfs UPC, als ze het maar uiteindelijk oplossen
:lol: tiptoo bedoelde je :mrgreen:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door renegade66 »

pffff, ik wordt er zo moe van, er word maar 1 regeltje uitgepakt van wat iemand zegt, de rest word maar achterwege gelaten. volgens mij geef ik toch steeds toe dat er fouten gemaakt worden?

het heeft geen nut om meer te antwoorden. blijkbaar hebben mensen moeite met normaal antwoorden.
geef eens aan hoe er iets veranderd kan worden ( positief graag)
daar bereik je meer mee dan alleen maar zeggen wat er fout gaat.
indien bepaalde mensen dit niet kunnen, kan dit topic beter gesloten worden.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door tiptoo »

renegade66 schreef: geef eens aan hoe er iets veranderd kan worden ( positief graag)
daar bereik je meer mee dan alleen maar zeggen wat er fout gaat.
indien bepaalde mensen dit niet kunnen, kan dit topic beter gesloten worden.

wat zou je er van zeggen als je TS eens serieus neemt dat zou al een pluspunt zijn maar nee, hij krijgt te horen dat die een zielig mannetje is , gewoon je werk doen mensen helpen dan zijn ze dik tevreden , niks meer niks minder of in gewoon nl.... geef de fout gewoon toe, :wink:

Gesloten