LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC pest zijn trouwe klanten weg

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door mmichel »

Hier ook maar even geplaatst. Even ter vermelding vanaf 11 september zit ik bij Inter.NL.NET, heb het upc modem afgekoppeld en vast ter verzending klaargezet! Volgens de papieren ben ik per één oktober UPC internet af.
Hieronder een Kopie van mijn relaas op het UPC forum.

Upc pest zijn trouwe klanten weg!
Geplaatst: 26-aug-2009 22:50 Reageer

Betreft: Klanten pesten!

Geachte UPC,

Bij deze een relaas van een onderhand getergde internet-klant. Waarschijnlijk hebben jullie geen idee wat voor een muur er opgetrokken wordt door jullie zogeheten klantenservice. Ze kunnen niets, doen niets, plannen continu verkeerd, zijn vrijwel onbereikbaar en als je een afspraak hebt bemachtigd, komt UPC gewoon niet opdagen.
Zo te horen schijnt het voor jullie dagelijkse kost te zijn.
Het verbaasd me dat er nog zoveel klanten blijven zitten. Ondergetekende zal dat in ieder geval niet meer doen een gaat na 11 jaar Xs4all of Inter.nl.net maar eens uitproberen. Mijn bedrijf zal UPC ten sterkste afraden bij de klant. Snelheid is bij de meesten geen issue, betrouwbaarheid wel en die hebben jullie sinds 3.5 maand verspeeld! Vergeef me de taalfouten, het is een logboek in normale mensentaal.

Hieronder een klein logboek tijdsspanne 19 dagen!

Upc sinds 3.5 maand zeeeeeer slecht en veel en vaak storingen en onderbrekingen. Dit logboek gaat in na die 3.5 maand, ik wil er vanaf! De helpdesk is niet bereikbaar te vaak 10 maal toe geprobeerd, de wachttijd is in alle gevallen 25 minuten of veel langer en toen maar opgehangen ( te druk), het is niet te doen.

Naar aanleiding van de brieven gestuurd door UPC om over te schakelen naar de zakelijke dienstverlening tot tweemaal toe gebeld, en daar wordt medegedeeld omdat u als klant bent kunnen wij u niet overzetten op het nieuwe snelle fiberspeed zakelijk van UPC.
Mocht ik dát nog willen, nu alleen als het zakelijk is, dan laten ze de monteurs maar binnen 4 uur aanrukken zoals het contract en de voorwaarden zeggen!

Maar het is onmogelijk indien je al klant bent klant te blijven, dan zeggen ze eerst je internet op bij UPC en dan zit je minimaal 3 weken ( wie gelooft dat dat nu nog?) zonder internet. DAN melden ze je weer aan bij UPC ( HUH?) en dan heb je weer internet.

Zonder blikken of blozen wordt je dat door de klantenservice zakelijk in Amsterdam medegedeeld.
Alsof ik als ICT bedrijf even 3 tot 6 weken ( als je geluk hebt,) zonder internet kan. Met andere woorden UPC maakt er een puinhoop van, de dienstverlening is zwaar ondermaats, maar betalen zul je wél voor deze rotzooi!

Logboek gaat in op Zaterdag 8 augustus na de 2e algemene storing in Arnhem waardoor het internet NIET of zo traag bereikbaar is dat surfen absoluut geen zin heeft.
Kan geen offertes of backups maken via internet. Klanten zijn bij calamiteiten ook niet te bereiken.

UPC Algemene storing.. jammer dan.

Zondag ( 9 augustus ) om de haverklap verbinding weg. Mee gestopt, offertes afgeschreven en hopen dat maandag beter is.

maandag de 10e 7 uur 's morgens geen internet 8 uur wel weer maar zeer traag.
maandag de 10e 9 uur 's morgens geen internet 9:30 wel weer maar bijna onmogelijk om mail binnen te halen.
10 uur UPC geprobeerd te bellen-- 35 minuten gewacht .. heb maar opgehangen. ( te druk )
's middags om 14:00 weer normaal internet.
's avonds 8 uur weer geen internet UPC bellen na wachten 26 minuten opgehangen (te druk)

woensdag de 12e weer geen internet of bijna geen internet om de 5 minuten verbinding weg
kan geen vault-back-up maken voor mezelf en ook weer niet bij klanten. Gebeld wachttijd langer dan 10 minuten volgens de telefoon moest maar weer eens later proberen, gelijk maar opgehangen want heb al een paar keer 25 minuten of langer gewacht zonder resultaat!

Zaterdag 15 augustus vanaf 's morgens 8:30 tot 15:30 traag en om de 5 minuten geen internet-verbinding. Kan geen offertes ontvangen of versturen.

UPC gebeld telefoon computer alweer.( 3de maal in twee weken ). Weer die vrouwrobotstem Er is een storing in uw woonplaats punt!

En dit is maar één week in de tijd dat je er achter zit. Tenenkrommend wat een minachting voor je klanten!

Vervolg

Zondag 16 augustus 12:59
's Morgens alles ok maaaaaaaaarr.......

Nu is de verbinding is weer verbroken (DNS niet aanwezig) Lampjes op modem branden dan wel maar toch geen verbinding.
De lampjes bleven branden en warempel om 13:03 was er weer te internetten. Daarna nog 4 maal een storing van 15 minuten.

Maandag 17 augustus 16:00 geen internet 16:05 wel weer internet 16:16 wéér geen internet. 16:18 wel weer internet. Banksessie afgebroken!

Nu kun je zeggen die paar onderbrekingen,

nu :

backups worden afgebroken
bankzaken moeten weer opnieuw ingelogd worden
mail blijft hangen/ bestellingen plaatsen onmogelijk.
ik kan geen remote service verlenen/offertes komen niet op tijd.
onmogelijk om zelf mijn computer thuis over te nemen indien ik bij een klant zit

We wachten af, ik geloof niet dat het beter wordt namelijk weer eens geprobeerd de klanten service te bellen

Antwoord ... de wacht tijd is langer dan 15 minuten probeert u het later nog eens.

Godsonmogelijk om geholpen te worden. UPC is gewoon NIET of maar voor een héél klein aantal mensen bereikbaar.

Die dag heb ik het maar opgegeven.

Goed verder dinsdag 18 augustus

12:01 kom thuis van klant , moet even e-mail checken, je raadt het al, geen internet! Om 12:13 heb ik opeens wel weer internet. Snel mail binnengehaald.
12:22 weer geen internet. 12:24 wel weer internet. Misschien dat het lukt om even mijn banksaldo te checken.
12:30 geen internet. Banksessie weer afgebroken. Maar goed 12:37 wel weer internet.

( Zou bijna denken dat UPC zijn klanten moedwillig aan het wegpesten is. Storing/helpdesk totaal onbereikbaar, wachttijden die absoluut onaanvaardbaar zijn)

12:40 geen internet! Goed weer gebeld naar storing/helpdesk ( al na 10 minuten een echt mens aan de lijn ) 12:47 trouwens wel weer internet.

23minuten aan de lijn gehangen moet toch maar een monteur komen, de 26e tussen 8 en 1 uur. Wel frappant, vanaf deze tijd doet internet het zonder onderbrekingen tot maar liefst 14:37 .. Toen wéér geen internet!
15:00 wel weer internet. Daarna maar niet meer gekeken.

19 augustus

Klokslag 10:30 verdwijnt de verbinding weer als sneeuw voor de zon. 10:33 weer internet.
10:35 weer geen internet. 10:39 weer internet. 15:00 geen internet. En dat gaat zo maar door. (het modem van UPC blijft wel gewoon online, alleen de verbinding is weg. Het maakt dan niet uit of ik één computer rechtstreeks aansluit, het modem gelijk naast de deur in het souterrain plaats, of een andere router neerzet. En toch moet er een monteur komen? Volgens de helpdesk-medewerker van 18 augustus. Mij leek het beter om onmiddellijk een UPC-monteur te sturen die BUITEN de boel nakijkt, maar dat kan niet. 10 dagen wachten, dan natuurlijk weer een maand op de buiten-monteur want die zijn druk?!?! ( en het ligt nooit aan UPC hé) Zal mij benieuwen waar zij dan zo druk mee zijn. Om het even dat je al 3.5 maanden loopt te kloten, maar wel 31 euro per maand mag betalen voor deze onbehoorlijke dienstverlening.

20 Augustus
Zonder problemen de hele dag internet en snel.

21 Augustus
Zonder problemen tot 14:52 even een onderbreking van 5 minuten.

22 Augustus (zaterdag)
Zonder problemen internet TOT 15:55 daarna 2 lampjes op UPC modem derde knippert ten teken dat de verbinding met UPC HELEMAAL weg is. 16:07 is er weer Internet maar heeeeeeel traag.
En 16:15 weer geen internet, UPC modem 2 lampjes derde knippert ten teken dat de verbinding met UPC weer helemaal verdwenen is. 16:21 weer internet maar weer heel traag! 16:23 geen internet meer. Ik stop er even mee, kijk later wel weer. Om 7 uur weer eens gekeken en het internet deed het weer.
23 augustus (zondag)
10:56 Geen internet meer, 11:10 weer internet.
13:00 geen internet. Modem weer totaal uit en tracht weer eens verbinding te krijgen met 2 lampjes aan en de derde knippert.
13:30 nog steeds geen internet.
13:37 internet doet het weer.
13:38 internet doet het niet
13:41 internet doet het weer.
14:45 geen internet (alle lampjes branden dan nog wel op modem.)
14:46 wel internet
14:47 geen internet ( 2 lampjes branden 3e knippert. )
14:58 weer internet

Maandag 24 augustus
De hele dag zonder problemen internet.

Dinsdag 25 augustus
vanaf 6:30 geen internet. Lampjes op modem branden wel allemaal op de juiste wijze
om 9 uur maar handmatig het modem resetten. 9:20 nog geen verbinding modem 2 lampjes branden en 1 knippert. 10 uur modem weer gereset. 10:30 nog geen internet. Nogmaals modem aan/uit gezet. VOILA om 10:49 weer internet! Om 15:05 zakt de snelheid razendsnel in, surfen op 2400 baud?! Wel de rest van de dag gewoon internet gehad.
Morgen de 26e tenminste een monteur. Heb alleen geen idee wat deze bij mij in huis zou moeten doen.
Even navraag gedaan bij de buren, die schijnen sinds verleden week dinsdag (18 augustus) geen UPC internet én telefoon meer te hebben.
Daar komt donderdag de 27e een monteur langs? Vreemd we wonen naast elkaar en hebben dezelfde problemen zij het dat mijn internet dan nog wel half gewerkt heeft.
Wat ik al de hele tijd meld, het probleem ligt ergens bij UPC.

Gelukkig heb ik mijn telefoonaansluiting nog steeds bij KPN die werkt al jaaaaaaren zonder ook maar één keer uitgevallen te zijn!

Woensdag 26 augustus!!!
6:30 Gewoon internet 9:00 geen problemen, vandaag tussen 8:00 en 13:00 een monteur, we wachten af.
12:00 internet verbinding pleitte (overigens nóg geen monteur gezien)
12:19 weer internet.
12:21 internetverbinding pleitte
12:26 weer internet
12:30 internetverbinding pleitte
12:33 weer internet
12:35 internetverbinding pleitte
12:41 weer internet

Note: de lampjes op het modem zijn niet uitgeweest zijn branden gewoon zoals het hoort. De internetverbinding blijft dan ook in stand alleen de verwijzingen via de DNS worden niet verwerkt. Ergens in in jullie verdeelstation gaat het goed fout.



De monteur is niet op komen dagen, op 26-08-2009.
Bellen naar UPC (binnen 2 minuten geholpen en
Blijkt dat deze is omgepland naar een ander soort monteur en die is voor het gemak maar op de 27e (27-08-2009) geplaatst. Alleen geeft UPC dat dan niet door aan de klant.
Ik zit hier gewoon voor jan *** te wachten. Van 8:00-13:00! De afspraak voor morgen de 27e heeft hij gecancelled. (Logisch want ik heb dan geen vrije dag, ben er dan niet) (Ik krijg dan wel 25 euro restitutie (5 uur wachten?),voor het niet opdagen van de monteur.) Bedankt maar ik verdien normaal 44,- ex btw per uur! Schiet niets op!
De meneer aan de telefoon kon een andere afspraak maken op 3 september 2009, (weer 10 dagen wachten?? De meneer aan de telefoon kon me melden dat de monteur die voor morgen staat is afgezegd!
Ik heb gevraagd om het hier bij te laten een monteur is niet meer nodig,
Bij deze kan UPC mij de boom in.


Hierbij het einde van mijn logboek van 19 dagen.


Is getekend, 26 augustus te Arnhem

Een ex-trouwe klant ( ben het helemaal beu! )

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Henri42 »

Wat bedoel je eigenlijk kort samenvattend te zeggen?, lijkt me nogal tijdsrovend om dit :) bij te willen houden.

Vreemd dat jij geen enkel contact gehad hebt met UPC, zowel per mail als telefoon :mrgreen: :D

V-Clickert
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 aug 2008 08:23

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door V-Clickert »

Uhhhh.... :roll: overstappen naar een andere provider dan maar :idea:
Lang leve de concurrentie..geen contracten meer en opzegtermijnen.
Het begrip trouwe klant bestaat al een tijdje niet meer hoor.
Als klant ben je gewoon een administratief nummer..betalen of afgesloten worden..of goede service verlenen of opzeggen :!:

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door mmichel »

Henri42 schreef:Wat bedoel je eigenlijk kort samenvattend te zeggen?, lijkt me nogal tijdsrovend om dit :) bij te willen houden.

Vreemd dat jij geen enkel contact gehad hebt met UPC, zowel per mail als telefoon :mrgreen: :D
Ach een logboek met data is altijd handig indien zich er malversaties voordoen met betrekking tot opzeggen/facturatie en dergelijke!

Volgens mij ben jij vriendjes met UPC of niet? Of had je je bril niet op bij het lezen? :shock: Heb je het relaas wel gelezen? Dan lijkt me het e.e.a. vrij duidelijk. Heb WEL contact gehad met upc na VEEL pogingen daartoe!

Wat ik wil zeggen, WEGBLIJVEN :evil: bij die club momenteel. laat ze eerst het fiber-sh*t maar uitrollen. Over een jaartje weer eens proberen. :? :?: :idea:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door agro »

Over een jaartje weer eens proberen.
Niet doen, wees verstandig, ze bestaan nu ongeveer 10 jaar en is nog niks anders dan ellende wat ze veroorzaakt hebben.
Bij de firma list en bedrog geldt meer dan waar ook "een vos verliest wel zijn haren (in geval de firma list en bedrog het logo) maar niet zijn streken" getuige de diverse topics.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Henri42 »

Hoeveel haren zou Agro nog hebben ???, prettig te lezen dat de oude vos van vakantie terug is en weer zonder inhoud :mrgreen: :wink: van leer kan trekken tegen UPC, als ex klant doet hij/zij dit al een jaar of 5,

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door mmichel »

Henri42 schreef:Hoeveel haren zou Agro nog hebben ???, prettig te lezen dat de oude vos van vakantie terug is en weer zonder inhoud :mrgreen: :wink: van leer kan trekken tegen UPC, als ex klant doet hij/zij dit al een jaar of 5,
Nou sorry dat ik het even meld, maar u kunt er anders ook wat van! Zeggen dat ik geen contact heb gehad via telefoon met UPC terwijl dat er juist DUIDELIJK vermeld staat dat ik WEL contact via de telefoon heb gehad. Uw bijdragen zijn van hetzelfde kaliber. Zonder inhoudelijk te lezen maar wat neerkalken. Als het verhaal u wat te lang is lees het dan niet, sla dan vooral uw bijdrage aan dit topic over
Maar mijn visie is duidelijk ik ben al weg daar! Vooral om die oenige studenten/herintreders en aan het werk gezette nitwits die daar de helpdesk bemannen.
Nu 16/24mbps down 1280kpbs up latency 7 tot 10 ms, lijkt me voor normaal zakelijk gebruik voldoende.
En ja ik ben duurder uit bij BBned/Inter.nl.net maar.. Heb wel verbinding 24/7 zonder onderbreking. En om het even op welke tijd dan ook, altijd tussen de 16000kbps en 24000kbps. Dat heet bandbreedte inkopen, is wat anders dan shapen!

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door mmichel »

Indien je dus inhoudelijk wel kan reageren, is Henri42 even koffiezetten?!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Henri42 »

UPC heeft gratis de download snelheden verhoogd en haalt veel nieuwe klanten binnen van oa KPN Ziggo OBN(failliet ?) etc,
Uiteraard maakt zelfs ook UPC wel eens een uitglijder, 0800 1580 nummer werkt redelijk :mrgreen: :)

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Ron58 »

Vreemd dat jij geen enkel contact gehad hebt met UPC, zowel per mail als telefoon
Nog steeds een bord (betonnen UPC logo) voor je kop, Henri?

Als je het verhaal had gelezen zie je het volgende staan:

10/8 : 35 minuten vergeefs aan de telefoon gehangen, later nog een keer 26 minuten.
12/8: geprobeerd te bellen, UPC adviseert "het later nog meer eens te proberen"
15/8: van computerstem te horen gekregen dat er een storing is
17/8: "probeert u het klater nog eens"
18/8: UPC onbereikbaar, bij 2e poging afspraak monteur
27/8: monteur uiteraard niet op komen dagen, dus weer contact UPC.

geen enkel contact?????
Uiteraard maakt zelfs ook UPC wel eens een uitglijder
wel eens?????

Je hebt wel een heel vreemd besef van aantallen, Henri.

Dit forum staat vol met "uitglijders" die ik geen uitglijder noem maar consequente minachting van de klant.
En dat zijn alleen nog maar diegenen die dit forum weten te vinden, slechts een topje van de ijsberg.

De enige klanten die voor UPC belangrijk zijn, zijn de klanten die ze nog binnen moeten halen, alleen hebben ze niet door dat straks heel Nederland (behalve Henri) ontevreden ex-klant is, en er niemand meer binnen te halen valt.
Tja, met Henri als enige klant kunnen ze niet blijven bestaan :P

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ron en straks Agro:

Tellen is niet jullie sterkste punt, vlg onafhankelijke onderzoeken blijkt dat UPC de grens van 2.000.000 klanten overschreden heeft, vreemd he na jullie gejammer als ex UPC klanten, jullie kunnen nog altijd proberen bij UPC binnen te komen :mrgreen: :shock:

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Ron58 »

Tellen is niet jullie sterkste punt
En dat zegt de man die in het bericht van topicstarter niet eens kan tellen hoe vaak er wél contact is opgenomen met UPC. :) :)

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door mmichel »

Henri42 schreef:Ron en straks Agro:

Tellen is niet jullie sterkste punt, vlg onafhankelijke onderzoeken blijkt dat UPC de grens van 2.000.000 klanten overschreden heeft, vreemd he na jullie gejammer als ex UPC klanten, jullie kunnen nog altijd proberen bij UPC binnen te komen :mrgreen: :shock:
Maar wat wil je daar nu mee zeggen dat 2.000.000 klanten tevreden zijn? En altijd die smileys erachter alsof je zit te genieten van mensen die problemen hebben. :evil: :twisted:
Maar goed wij kunnen niet tellen maar jij kunt niet lezen, en dat lijkt me op dit forum een eerste vereiste!

Het eerste jaar klop ik niet bij UPC aan! Dat er 2 miljoen klantjes bij UPC zitten doet daar niets aan af. Er lopen er strax evenredig weer mensen weg. Vaak nadat ze het JAARcontract hebben uitgedient, dus UPC moet zich niet te snel rijk rekenen.
De helpdesk is een DRAMA, de administratie een puinhoop ( me dunkt juist vanwege die 2 miljoen klanten nu.) De snelheden zijn op zich wel goed.. uitgezonderd de klanten die nog steeds met Fiberspeed in de clinch liggen.
Maar een constante verbinding is toch wel prettig, dat is de laatste 7 maanden HEEL ERG SLECHT!

Gisteren bij een klant, hadden doodleuk de passworden gereset, mailbox zat opeens vol??! En zijn alias werkte niet meer. En alles was supertraag.
Maar er was niets aan de hand bij UPC. Nee hoor....
Met de oude passworden ( die op het contract staan ) de boel weer werkend gekregen. (erg raar want die waren sinds jaar en dag veranderd)
Opnieuw de alias ingevuld, de zaak weer werkend gekregen.
Maar "haas" UPC wist weer eens van niets. BLOND zeker daar?

Maar Henri je mag best tevreden zijn, was ik ook ooit.... kan zomaar omslaan na een paar maanden!
Laatst gewijzigd door mmichel op 15 okt 2009 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door jor »

Henri42 schreef:Ron en straks Agro:

Tellen is niet jullie sterkste punt, vlg onafhankelijke onderzoeken blijkt dat UPC de grens van 2.000.000 klanten overschreden heeft, vreemd he na jullie gejammer als ex UPC klanten, jullie kunnen nog altijd proberen bij UPC binnen te komen :mrgreen: :shock:
Dat is natuurlijk een dooddoener van de bovenste plank! Als een bedrijf een paar miljoen klanten heeft zijn er uiteraard veel klachten maar hoe het bedrijf daarmee omgaat is uiteindelijk terug te vinden op forums als deze.Zelf heb ik al jaren internet/digitale TV/HD DVR/bellen van UPC en de meeste tijd gaat het goed. Wel verander ik zo weinig mogelijk want ik ben nog steeds bang om iets te wijzigen waardoor er iets verkeerd gaat. Slechtste deel is en blijft de Waardeloze helpdesk waar de bellers alleen maar standaard-antwoorden worden afgescheept en je ziet dat het daar ook heel vaak fout gaan.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Henri42 »

Lezen is ook niet jullie sterkste punt:

Ik heb ook troubles met internet en telefonie gehad in februari en maart, bellen met het call centre levert inderdaad niets op, via webcare @upc.nl zijn beide activiteiten weer aan het draaien. :oops:

Als compensatie een maand abbo geld terug gekregen en Euro 30,- voor GSM belkosten, na een evenwichtig en constructief gesprek met UPC, kwaad worden heeft nog niemand geholpen :mrgreen: :roll:

MsFelixX
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2009 11:10

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door MsFelixX »

Henri, ben jij bij die club Uitermate Professionele Criminelen?

Hier mijn verhaal over UPC :evil: :
De ellende begon toen ik mij aan kon melden voor "Factuur online". Ik zou dan in plaats van 48 euro per maand, 25 euro hoeven te betalen. Dus ik mij daarvoor aangemeld. Kreeg een bevestiging en inlogcodes om de factuur online te bekijken. Het termijnbedrag zou maandelijks geïncasseerd worden van mijn rekening. Maar ik kon mijn factuur op internet helemaal niet bekijken!
Ik kon wel inloggen enzo, maar de factuur zelf was niet op te vragen.
Toen ik mijn bankrekening checkte, kwam ik er achter dat ik de oude prijs betaalde, dus die 48 euro.
Meermalen contact gehad met de helpdesk, nou nou wat een drama is dat zeg! Veel te lange wachttijden en dom personeel.
De eerste zei dat het niet goed gegaan was en zou het probleem oplossen. Ik kon er van uit gaan dat de volgende factuur correct zou zijn.
Niet dus he...
Weer gebeld, mededeling was dat de vorige medewerker zijn werk niet goed gedaan had, probleem zou opgelost worden. Dit ging zo meermalen door...
Ik kreeg op een gegeven moment zelfs Marco van Vianen aan de lijn, de directeur klantenservice. HIJ zou het allemaal op gaan lossen. Nou, daar geloof je dan als klant in. Het probleem bleef..
Een boze brief geschreven, daarna contact gehad met dhr. Jagersma van de klachtenafdeling. Zijn oplossing was om mij af te melden als klant en opnieuw aan te melden. Op die manier zou ik namelijk ter compensatie van de teveel betaalde kosten+ belkosten, de dienst voor 10 euro per maand mogen gebruiken. Ik helemaal happy... dacht dat het netjes opgelost was.
Kreeg ik toch zo'n digitale tv-toestand opgestuurd waar ik niet om gevraagd had.
Die doos heeft onuitgepakt enige tijd in mijn huis gestaan. Doorgegeven aan hen via dat veel te dure nummer dat die doos terug zou komen. Zij zouden dan een retourdoos sturen. Na lang wachten en nogmaals bellen kreeg ik een doos opgestuurd waar de helft van de verpakking niet eens in paste. De retourdoos was namelijk 1 die voor het modem was, terwijl ik duidelijk zei dat ik de digitale tv-box terug zou sturen. Ik heb daarop de retourdoos om de bestaande doos heen gevouwen en erop geschreven "Wat denken jullie, past dit??"
Toen begon de echte ellende. In plaats van 10 euro per maand + btw + kosten tv standaard, betaalde ik ineens 84 euro per maand!
De digitale tv werd dus gewoon berekend, terwijl ik die allang had terug gestuurd!
Bovendien zou ik zelfs met digitale tv nooit aan de 84 euro gekomen zijn. Mijn factuur online was nog steeds niet te bekijken.
Weer gebeld, kreeg een vrouwtje aan de lijn die mij keihard uitlachtte. Ik moest maar niet zeuren over die factuur online want ik kon zo een kopietje van de rekening opgestuurd krijgen, daar moest ik dan wel elke maand even voor opbellen! Wat een advies hey...
De kosten van het bellen liepen volledig uit d ehand, ik kreeg telefoonrekeningen van boven de 100 euro, terwijl ik normaal maar 50 euro heb. En er werd nog steeds 84 euro afgeschreven! Uiteraard heb ik dat zelf steeds gestorneerd en daarna zelf een overboeking gedaan met als omschrijving : Volgens afspraak, abonnementsgeld .... etc
Ik betaalde dus netjes het afgesproken bedrag.
Kreeg ik dus een deurwaarder op mij af gestuurd. Heb een gedeelte betaald, maar toen ik weer een deurwaardersbrief kreeg, was ik het zat. Ik heb toen opgezegd bij UPC, zowel telefonisch als schriftelijk. Het duurde echter heel lang voordat die opzegging door drong bij de mensen van UPC en de rekeningen van 84 euro en deurwaardersbrieven bleven maar komen.
Uiteindelijk ben ik verhuisd en heb ik KPN genomen. Contact gehad met de deurwaarder en die gaf zelf toe dat UPC haar zaakjes niet op orde heeft. De laatste aanmaning van de deurwaarder heb ik niet betaald, overleg gehad met de deurwaarder en die zeiden zelf dat UPC niet meer reageerde ( ik had bezwaar ingediend). Hiermee was de zaak tot een einde gekomen.

Het heeft mij zeer veel extra, onnodig geld gekost om klant te zijn bij UPC. Nooit meer!

Groetjes, een tevreden KPN klant.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Henri42 »

Een onwaarschijndelijk verhaal, net alsof een deurwaarder zich inhoudelijk over een casus uitlaat.

Euro 25 p mnd ipv Euro 48 p mnd, waar staat deze sprookjesachtige aanbieding op de site van UPC?, graag info ivm er ook gebruik van teb gaan maken :| :roll: :wink:

MsFelixX kun jij deze vraag svp beantwoorden? :?
Laatst gewijzigd door Henri42 op 31 okt 2009 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Mark.
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 okt 2009 14:31

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Mark. »

mmichel schreef:
Betreft: Klanten pesten!
Ondergetekende zal dat in ieder geval niet meer doen een gaat na 11 jaar ...
Ik wil niet je verhaal helemaal de grond inboren als UPC klant of in twijfel trekken,maar
hoe kan je 11 jaar bij UPC zitten als dit bedrijf pas 10 jaar bestaat? Daarbij heb ik het idee
dat je in je boosheid/woede bewust alles nu zo achter elkaar opsomt zodat het een continue
een ramp bij UPC is of zou zijn terwijl je problemen alleen plaatsvinden in de maand
augustus 2009. En hoe zit het dan met de jaren 1999,2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,
2007,2008? Je hebt 1 maand een probleem met UPC en gelijk is alles ***/waardeloos oftewel
het deugd van geen kant meer. Dat is dus niet reel zijn. Als je al zolang bij de club zit (net zo
lang als ik dus,oftewel vanaf het begin) dan had je toch geen 10 jaar gewacht? en was je al
veel eerder overgestapt als... bedrijf?

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door mmichel »

Mark. schreef:
mmichel schreef:
Betreft: Klanten pesten!
Ondergetekende zal dat in ieder geval niet meer doen een gaat na 11 jaar ...
Ik wil niet je verhaal helemaal de grond inboren als UPC klant of in twijfel trekken,maar
hoe kan je 11 jaar bij UPC zitten als dit bedrijf pas 10 jaar bestaat? Daarbij heb ik het idee
dat je in je boosheid/woede bewust alles nu zo achter elkaar opsomt zodat het een continue
een ramp bij UPC is of zou zijn terwijl je problemen alleen plaatsvinden in de maand
augustus 2009. En hoe zit het dan met de jaren 1999,2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,
2007,2008? Je hebt 1 maand een probleem met UPC en gelijk is alles ***/waardeloos oftewel
het deugd van geen kant meer. Dat is dus niet reel zijn. Als je al zolang bij de club zit (net zo
lang als ik dus,oftewel vanaf het begin) dan had je toch geen 10 jaar gewacht? en was je al
veel eerder overgestapt als... bedrijf?
Een beetje een late Quote ja

Maar het is niet altijd slecht geweest en heb de pilot nog gehad pré UPC toen het nog een onderdeel van Nuon was te weten TELEKABEL! In het begin veel problemen tot zelfs 2000 maar dat is/was een opstart met het Com21 netwerk. En waar lees jij dat ik maar één maand een probleem heb gehad? Was dat maar zo dan had ik er nu nog bijgezeten hoor dus je bent verdomde snel met oordelen, als je nu ook eens de boel GOED doorleest dan zou ik je nog serieus willen nemen!

Maar je hebt het over jaren! In 2003/2004/2005 ook zware problemen gehad zijn toen wel opgelost.
Maar deze keer( door schade en schande) heb/had ik daar geen vertrouwen meer in!
Wil jou weleens horen als een bedrijf waar je 11 jaar bijzit een 3.5 maand tot een half jaar ( dus geen maand toen ben ik pas een LOG bij gaan houden) de boel zowel administratief als technisch frustreerd. Overigens ik heb sinds 11 september verleden jaar Inter.nl.net (BBned) 0,0 procent downtime!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Henri42 »

Een logboek bijhouden?, kun je zo van UPC krijgen,even opvragen:)

Gesloten