Verhuizen domeinnaam weg van MijnDomein

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
JosKoko
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2022 17:06

Verhuizen domeinnaam weg van MijnDomein

Ongelezen bericht door JosKoko »

Goedemiddag,
Al een paar weken probeer ik een domeinnaam te verhuizen van MijnDomein naar een andere provider. Autorisatiecode aangevraagd bij MijnDomein, ingevoerd bij nieuwe provider en toen....niets. Na paar keer contact met nieuwe provider kreeg ik deze zin van de nieuwe provider:

"We hebben bij de leverancier uitgevraagd, soverin geeft aan dat dit binnen hun domein nog actief is. Om het domein te verhuizen hebben we bewijs nodig dat jij de eigenaar bent van dit domein".

Ik ken Soverin niet en heb nooit wat met ze gedaan, maar blijkbaar beheerd Soverin inmiddels de domeinnamen voor MijnDomein. Zowel Soverin als MijnDomein reageren nergens op.

Wat te doen? Ik kan natuurlijk de doeminnaam bij MijnDomein opzeggen, wachten tot hij vrijkomt en dan snel via de nieuwe provider registreren, maar het voelt niet goed.

Iemand een advies?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Verhuizen domeinnaam weg van MijnDomein

Ongelezen bericht door Jablan »

Check bij sidn.nl de status van je domeinnaam. Tegenwoordig worden domeinen 40 dagen in quarantaine gezet, voordat ze echt vrijkomen.

JosKoko
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2022 17:06

Re: Verhuizen domeinnaam weg van MijnDomein

Ongelezen bericht door JosKoko »

Dank je wel @jablan. Maar dat is niet het probleem. Ik hoef het nog niet te checken, want er is nog niets gebeurd. De autorisatiecode die ik van MijnDomein kreeg, kan niet worden gebruikt. MijnDomein heeft blijkbaar, zonder mijn toestemming, het beheer van domeinen overgedragen aan Soverin. Bij Soverin kan ik wel bij mijn webmail, maar er is geen enkele mogelijkheid om daar een autorisatiecode aan te vragen.

Het enige wat ik kan vinden van Soverin is dat ze in Amsterdam gevestigd zijn (waren) en nu "tijdelijk gesloten". Geen emailadres, geen telefoonnummer, helemaal niets. Het lijkt er dus op dat het domein van mij is overgedragen aan een spookbedrijf.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Verhuizen domeinnaam weg van MijnDomein

Ongelezen bericht door grun »

JosKoko schreef:
15 nov 2022 23:38
Dank je wel @jablan. Maar dat is niet het probleem. Ik hoef het nog niet te checken, want er is nog niets gebeurd.
Via de gegevens die in SIDN staan, kunt u wel bewijzen dat u de enige echte eigenaar bent, toch?

Bezorgdeburger
Berichten: 607
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Verhuizen domeinnaam weg van MijnDomein

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Waarom wil jij een domeinnaan verhuizen? Heb je een nieuwe domeinnaan die je wilt registreren? Daarvoor moet je niet bij mij mijn domein zijn maar bij SIDN.nl.

Mijn Domein is commercieel bedrijf en geen officieel registratiepunt voor nieuwe domeinnamen.

PGros
Berichten: 1131
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Verhuizen domeinnaam weg van MijnDomein

Ongelezen bericht door PGros »

Vraag aan je nieuwe provider of die wil helpen. Die kan contact met de SIDN opnemen en het op die manier regelen.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verhuizen domeinnaam weg van MijnDomein

Ongelezen bericht door 16again »

JosKoko schreef:
15 nov 2022 23:38
Dank je wel @jablan. Maar dat is niet het probleem. Ik hoef het nog niet te checken, want er is nog niets gebeurd.
Wellicht kun je bij sidn ook zien waar je domein nu wel zit.

Bezorgdeburger
Berichten: 607
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Verhuizen domeinnaam weg van MijnDomein

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

16again schreef:
16 nov 2022 10:25
JosKoko schreef:
15 nov 2022 23:38
Dank je wel @jablan. Maar dat is niet het probleem. Ik hoef het nog niet te checken, want er is nog niets gebeurd.
Wellicht kun je bij sidn ook zien waar je domein nu wel zit.
Als het goed is komt TS zijn naam bij SIDN naar voren want hij is de rechtmatige eigenaar van door hem / haar geregistreerde domeinnamen.

Of MijnDomein heeft TS 'belazerd' en nooit officieel zijn aanvragen ingeschreven.

Methusalah
Berichten: 1165
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Verhuizen domeinnaam weg van MijnDomein

Ongelezen bericht door Methusalah »

JosKoko schreef:
15 nov 2022 23:38
Dank je wel @jablan. Maar dat is niet het probleem. Ik hoef het nog niet te checken,

Je moet dit wel checken anders weet je simpelweg niet waar je moet wezen.

Plaats reactie