LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verhuizen Online.nl

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Tan_Gro
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2015 10:28

verhuizen Online.nl

Ongelezen bericht door Tan_Gro »

Op 28-04-2015 heb ik mijn verhuizing doorgegeven bij Online.nl. Ik kreeg te horen dat het internet uiterlijk 12-05-2015 zou worden geleverd op het nieuwe adres. Tevens kreeg ik de mededeling dat ik 50 euro verhuiskosten zou moeten betalen en mijn contract opnieuw een jaar verlengd zou worden. Bij mijn vorige verhuizing (ik ben student, dus het gebeurd regelmatig), heb ik geen 50 euro hoeven betalen. "Een foutje", werd daarover gezegd. Tevens hebben ze me toen niet verteld dat mijn abonnement met een jaar verlengd zou worden. In eerste instantie is mijn contract voor de duur van 1 jaar ingegaan in september 2013. Nu ik weer verhuis betekend dit dat ik tot mei 2016 aan Online.nl vast zit, terwijl ik er meer dan klaar mee ben.

Gisteren, 12-05-2015, zou het internet moeten binnenkomen. Ik heb rond 14.00uur gebeld omdat dit nog niet het geval was. Er werd door de klantenservice gezegd dat er nog wat openstaande administratieve zaken waren die geregeld moesten worden en het tot 21.00uur uiterlijk zou moeten duren voordat het internet geleverd was.

Vandaag, 13-05-2015, is er (verrassend) nog steeds geen internet. Weer gebeld. Dit keer kreeg ik te horen dat er "een fout is gemaakt" en het internet ergens "vastgelopen is", plus er nog administratieve zaken openstaan. Waarom, hoe, wat en waar blijft onbeantwoord. "Het kan tot 8 dagen duren voordat het opgelost is". De 50 euro moet ik nog steeds betalen, want "dat is procedure" (ook als online.nl het blijkbaar niet goed doet en afspraken niet nakomt). Je wordt als klant verplicht om aan hun wetten en regels te voldoen, terwijl online.nl niks klaar krijgt. 3x aan de lijn met de "klantenservice", respectievelijk 50 minuten, 20 minuten en nogmaals 20 minuten. Kan die 50 euro beter daarin steken.

Opzeggen is onmogelijk want dan moet ik doorbetalen tot het einde van het contract, zo meldt Online.nl.
Wat moet ik hiermee. Ik heb het gevoel dat ik in het nauw gedreven wordt en geen kant op kan.

hendrie1963
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 mar 2010 15:03

Re: verhuizen Online.nl

Ongelezen bericht door hendrie1963 »

Ik ben vanaf maart klant geworden bij online. WAT HEB IK EEN SPIJT !! Storing na storing. Internet was in het begin ook een ramp en de tv is een ramp. Het enigste wat telt is GELD bij online. Maar ik heb alles via klachtenkompas.nl geregeld. (van de consumentenbond). Zo gauw mijn contract ten einde is, dan ben ik weg bij online.

MaikeManon
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2010 16:48

Re: verhuizen Online.nl

Ongelezen bericht door MaikeManon »

Het netwerk waarvan Online.nl gebruik maakt is van KPN. Wanneer een verbinding verhuisd moet worden kost dit Online.nl geld, en dit berekenen zij door in de verhuiskosten van €50,- wanneer je binnen je contractperiode verhuisd. Wanneer je contractvrij bent kun je gratis verhuizen in combinatie met een contractverlenging van 1 of 2 jaar. Je geeft aan dat je 'opeens' weer een jaarcontract hebt, daarom is het misschien verstandig om eens in te loggen via webmail.online.nl. Daar staan alle bevestigingsbrieven die je gestuurd zijn over je contract en wanneer er sprake is van een verlenging zal ook daar de bevestiging te vinden zijn.
Tan_Gro schreef:
Gisteren, 12-05-2015, zou het internet moeten binnenkomen. Ik heb rond 14.00uur gebeld omdat dit nog niet het geval was. Er werd door de klantenservice gezegd dat er nog wat openstaande administratieve zaken waren die geregeld moesten worden en het tot 21.00uur uiterlijk zou moeten duren voordat het internet geleverd was.
Dit is onjuiste informatie vanuit de klantenservice, maar ook helaas een hardnekkige mythe. Een medewerker kan met enkele muisklikken zien of een verbinding geleverd is of niet. Dat je zou moeten wachten tot 21.00 is de grootste kolder, en een mooie afscheep techniek. Wanneer dit aangegeven wordt, kun je er van uit gaan dat het internet nog enige dagen op zich laat wachten omdat de technische dienst hier achteraan moet.

Wanneer je door een fout van Online.nl zonder internet zit, bijvoorbeeld na een verhuizing van de verbinding, kun je een vergoeding vragen voor de dagen dat je zonder internet zit. Je krijgt dan het abonnementsgeld vergoed. De €50,- verhuiskosten moet je voldoen, daar de verbinding inderdaad verhuisd wordt/is. Of dat nu te laat is maakt niet uit. Wel kun je de medewerker aan de telefoon vragen om coulance. De administratie kan soms de €50,- kwijtschelden wegens problemen met de verhuizing.

Succes gewenst!

Gesloten