Kan niet van provider wisselen door probleem met huisnummer

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Semisoft
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2020 09:53

Kan niet van provider wisselen door probleem met huisnummer

Ongelezen bericht door Semisoft »

Beste Radar forumleden
Ik wil van provider wisselen. Mijn woon adres bestaat echter niet volgens de meeste providers. slechts bij enkelen is mijn correct adres in hun geraadpleegde database aanwezig .
Zodoende kan ik maar bij een handvol providers terecht om te wisselen. Het adres, welk geregistreerd staat bij de meeste providers bestaat helemaal niet.
Ik woon op nummer 48 van mijn straat, maar dit adres staat bij de providers als huisnummer 48-1.
Zodoende kunnen (willen) ze me niet als klant accepteren.
Diverse instanties (o.a het Kadaster) benaderd, maar al deze instanties zeggen niets voor mij te kunnen doen.
Hopelijk kan ik via dit forum wel verder geholpen worden.
alvast onze grote dank.
Fam: Pinxt
Laatst gewijzigd door Radar op 03 mar 2020 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Thuisadres uit bericht gehaald

berndv
Berichten: 8503
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kan niet van provider wisselen door probleem met huisnummer

Ongelezen bericht door berndv »

Semisoft schreef:
03 mar 2020 10:10
Ik woon op nummer 48 van mijn straat, maar dit adres staat bij de providers als huisnummer 48-1.
Zodoende kunnen (willen) ze me niet als klant accepteren.
kunnen ze niet aansluiten op 48-1? En welke provider kan u wel aansluiten en welke niet? Het kan namelijk zijn dat er met een bepaalde aansluiting een foutieve aanmelding in de database vermeld is.

grun
Berichten: 1607
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Kan niet van provider wisselen door probleem met huisnummer

Ongelezen bericht door grun »

Gaat het om een aansluiting via de telefoonlijn? Dan zou ik het probleem eens aankaarten bij het KPN forum. Dit gebeurt wel vaker.
https://forum.kpn.com/internet-9/huisnu ... end-472780

markmark1974
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26

Re: Kan niet van provider wisselen door probleem met huisnummer

Ongelezen bericht door markmark1974 »

Semisoft schreef:
03 mar 2020 10:10
Beste Radar forumleden
Ik wil van provider wisselen. Mijn woon adres bestaat echter niet volgens de meeste providers. slechts bij enkelen is mijn correct adres in hun geraadpleegde database aanwezig .
Zodoende kan ik maar bij een handvol providers terecht om te wisselen. Het adres, welk geregistreerd staat bij de meeste providers bestaat helemaal niet.
Ik woon op nummer 48 van mijn straat, maar dit adres staat bij de providers als huisnummer 48-1.
Zodoende kunnen (willen) ze me niet als klant accepteren.
Diverse instanties (o.a het Kadaster) benaderd, maar al deze instanties zeggen niets voor mij te kunnen doen.
Hopelijk kan ik via dit forum wel verder geholpen worden.
alvast onze grote dank.
Fam: Pinxt
Zo te lezen heb je een DSL aansluiting en wil je overstappen naar een andere provider, ook over DSL. Die andere provider kan jouw adres schijnbaar niet vinden. Dat komt wel vaker voor.
Jouw huidige DSL aansluiting heeft een zogenaamd "service-id" en in de database van KPN (ongeacht wie je provider is of wordt) is dat service-ID bekend. Je kunt het het beste aan je eigen provider vragen (dat wordt uren bellen met een helpdesk, want klantenservicemensen in de 1e lijn weten niet wat dit is - doorvragen en volhouden dus...) Dus wanneer je het service-ID weet, dan laat je je nieuwe provider zoeken of hij op 48-1 dat serviceid ziet staan, dan weet hij dat hij goed zit en dat jij zonder al te veel ellende kunt overstappen.

Theotrucker
Berichten: 5025
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Kan niet van provider wisselen door probleem met huisnummer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Of gaat het over de energieleverancier?

Kolibrie
Berichten: 417
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Kan niet van provider wisselen door probleem met huisnummer

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Misschien eens naar de gemeente gaan en vragen hoe uw adres in hun administratie staat en hoe het kan dat er providers zijn die uw adres verkeerd met een verkeerd huisnummer zien.
De gemeente is tenslotte verantwoordelijk dat er geen misverstand is met de huisnummering in hun gemeente.

Hawk-Eye
Berichten: 971
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Kan niet van provider wisselen door probleem met huisnummer

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ja lijkt mij ook, ga naar de gemeente en vraag hen hoe zij uw adres hebben ingeschreven, is het ooit anders geweest bijvoorbeeld en hebben ze dit wel correct doorgegeven aan de verschillende instantie's???

Plaats reactie