Loze beloftes over de snelheid van je internet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
BreejKC

Re: Loze beloftes over de snelheid van je internet

Ongelezen bericht door BreejKC » 12 sep 2018 10:34

Zeker, Ziggo levert een goed product waar ik tevreden over was. Maar je betaalt wel de hoofdprijs en niet iedereen is daartoe bereid of toe in staat.

Ook dit mag je met een flinke korrel zout nemen. Ondanks dat ik tevreden ben met 'mijn Ziggo', kijk ik nog wel eens bij de collega-internetaanbieders wat ik voor min of meer hetzelfde pakket als ik bij Ziggo afneem zou betalen. Laatst nog bij KPN een vergelijking gemaakt. Ondanks alle beloofde kortingen wegens de afname van andere producten kwam ik uit op € 0,20 verschil uit, in het voordeel van KPN. Bij Ziggo ontvang ik dan wel een drie keer hogere internetsnelheid als via de telefoonkabel van KPN. Verder woon ik ca. 2 km. van de dichtstbijzijnde KPN centrale af. Het verleden heeft mij geleerd dat, ondanks alle modernere technieken, ik door die afstand toch nog een flink verlies aan snelheid oploop.

Die hoge snelheid van Ziggo zal ik misschien niet nodig hebben als eenvoudig particulier. Maar alleen het idee al geeft mij dat betere gevoel bij Ziggo. Aardig zou wel zijn als ik die enorme snelheid van Ziggo zou kunnen downgraden naar, pak 'm beet, 100 mbit. De prijsvergelijking zou dan weer in het voordeel van Ziggo uitvallen.

Mocht ik ooit nog een ander alternatief willen dan blijft alleen eeen glasvezelaansluiting over. Maar die moet nog wel in onze woonplaats aangelegd worden. Dus voorlopig kan ik dat wel vergeten.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 12 sep 2018 18:18

Ik heb op mijn adres eigenlijk geen andere keuze omdat de ADSL snelheid te laag is voor een totaalpakket dus blijf ik voor tv afhankelijk van de kabel die jawel door Ziggo wordt beheerd. Er zijn ADSL providers die mij niet eens ADSL willen leveren omdat ze hun vingers er niet aan willen branden. Ik lees in een eerdere reactie dat Ziggo duur zou zijn maar dat klopt niet helemaal want je hebt niet voor elke tv een aparte decoder nodig omdat het tv zender signaal ook digitaal wordt aangeboden zonder extra decoder. Een standaard pakket met 40 Mb snelheid, digitale en nu nog analoge radio/tv en een telefoonaansluiting doet om en nabij de 50 euro trek daar de kosten voor de standaard radio/tv aansluiting af dan betaal je voor die extra diensten 31,50 euro.

grun

Ongelezen bericht door grun » 13 sep 2018 06:27

Die hoge snelheid van Ziggo zal ik misschien niet nodig hebben als eenvoudig particulier. Maar alleen het idee al geeft mij dat betere gevoel bij Ziggo. Aardig zou wel zijn als ik die enorme snelheid van Ziggo zou kunnen downgraden naar, pak 'm beet, 100 mbit. De prijsvergelijking zou dan weer in het voordeel van Ziggo uitvallen.
Ik denk dat het veel uitmaakt waar je woont en hoe de infrastructuur ter plaatse eruit ziet. Als ik uit het raam kijk, kan ik het straatkastje van KPN zien. Alles tot aan dat kastje is inmiddels glasvezel, alleen het telefoonkabeltje van dat kastje naar mijn huis is nog van koper. Over dat kabeltje kan ik maximaal 100/30 snelheid halen, wat meer dan genoeg is voor me.

Vergelijk ik dan de prijs tussen Telfort tv+internet en Ziggo alles-in-een Compleet (waarbij ik dan de vaste telefoonmodule weer uitzet), dan kost de laatste 63,50 per maand, terwijl ik maar 40 euro per maand betaal. Dat scheelt 23,50 per maand en dat vind ik veel. Ziggo heeft wel standaard Sport aan staan, en nog wat andere interactieve zaken zoals opnemen, uitgesteld kijken enzovoort, maar dat hoef ik allemaal niet.

grun

Ongelezen bericht door grun » 19 sep 2018 18:41

BreejKC schreef:
12 sep 2018 10:34
Die hoge snelheid van Ziggo zal ik misschien niet nodig hebben als eenvoudig particulier. Maar alleen het idee al geeft mij dat betere gevoel bij Ziggo. Aardig zou wel zijn als ik die enorme snelheid van Ziggo zou kunnen downgraden naar, pak 'm beet, 100 mbit.
Je wens is verhoord: Ziggo biedt nu het Start XXL abo aan met een snelheid van 100/10 voor 53,95 per maand.
https://tweakers.net/nieuws/143553/zigg ... bit-s.html

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters » 20 sep 2018 20:23

BreejKC schreef:
12 sep 2018 10:34

Mocht ik ooit nog een ander alternatief willen dan blijft alleen eeen glasvezelaansluiting over. Maar die moet nog wel in onze woonplaats aangelegd worden. Dus voorlopig kan ik dat wel vergeten.
Nog iets dat je in je overweging mee zou kunnen nemen: internationaal gezien is KPN een hele kleine speler die veel zelf moet uitdokteren. Ziggo lift mee op de grote R&D budgetten van Liberty Global, die dat voor heel veel Europese en Latijns-Amerikaanse landen in 1 keer kan doen. Liberty Global doet het voor meer dan 45 miljoen klanten.

Plaats reactie