LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanprestatie KPN Glasvezel

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
rinusenrenata
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2012 13:12

Wanprestatie KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door rinusenrenata »

Begin juli 2012 zijn we naar KPN Glasvezel overgestapt. Het 100 Mbit pakket, Internet en Televisie. Na 1 week werd er een groot pakket afgeleverd en nog een week verder stond er een monteur voor de deur. Goed geregeld dacht ik en vanaf dat punt ging het bergafwaarts. Ik heb de naam van de monteur niet goed gehoord maar ik begrijp uit zijn manier van werken dat het Zoef de Haas moet zijn geweest.

Waarom denk ik dit? Hij was in no-time klaar en had de CAI-kabel als trekveer gebruikt en was zonder alles te controleren weer weg. Ik keek in de meerkast en zag alles op de grond liggen en het leek alsof er oorlog uitgebroken was. Tv werkte wel maar niet goed, internet werkte helemaal niet. Ik natuurlijk bellen met het bekende dubbeltjeperminuut-nummer en na uren aan de lijn hangen vertelde mij me dat het volgens hun systeem goed werkte dus ik moest het maar uitzoeken. Ik vertelde dit tegen een vriend en die wist iemand die dat werk ook deed en die stond ook binnen een uur bij mij aan de deur. Hij was al niet gecharmeerd hoe het aangesloten was en na wat meetwerk kwam hij er al snel achter dat er een stekker niet goed op de kabel was aangesloten. Nieuwe stekker gemonteerd en jawel, we hadden internet.

Nu zaten we het televisie gedeelte eens te bestuderen en volgens diegene bij wie we de bestelling geplaatst hadden moesten we uitzending gemist hebben en wel tot 8 dagen terug. Dit was dus niet zo. Wij weer bellen. Dat klopt hoorde we, dat is alleen als u ook bellen erbij neemt of anders extra betaald à €5. Nou doe dan bellen er maar bij, heb ik toch nog iets voor die €5 dacht ik. Bellen geactiveerd, alleen werkt dus niet. Weer bellen, en jawel "het moet werken hoor". Ja, maar het werkt niet. Er komt een tweede monteur langs die gelijk de boel in de meterkast komt opruimen en een extra kabel erbij komt trekken voor de telefoon en omdat het tv en internet apart moet lopen en niet via 1 kabel. Het signaal schijnt verschillend te zijn. Ik geloof het direct en wacht de monteur af.

Vrijdag, tring. De deurbel en jawel een monteur die achteraf niet eens wist wat hij moest doen. Ik uitgelegd en hij was snel klaar. Ik heb geen gereedschap bij me dus kan niets doen. Wat doe je hier dan??? Hij zegt "u moet maar even naar het bekende nummer bellen en dan maken ze wel een nieuwe afspraak met u". Nu was er ook nog een vraag over het programma gemist gedeelte en ik zeg, weet je wat, bel jij maar. Met tegenzin deed hij dit en ik moet eerlijk zeggen dat ik me van binnen rot gelachen heb. Hij maakte nu even mee wat ik al dagenlang mee maakte. Hij was drie medewerkers en 45 minuten verder en wist nog niets. Humor maar als je er over nadenkt te triest voor woorden als ze zelf niet eens weten hoe een probleem opgelost moet worden.

Maandag, er staat een nieuwe monteur voor de deur die eindelijk wist wat hij deed. Ik moet toegeven, alles keurig afgewerkt, telefoonaansluiting gemaakt en extra kabels getrokken. Prima, alleen het telefoongedeelte werkte nog steeds niet. Wederom weer bellen en hoe het kon, na 3 dagen werkte het ineens. Je zou zeggen dat nu alles opgelost is. Helaas niet.

De kwaliteit van het televisie gedeelte met nadruk het HD-gedeelte is slecht vind ik. Maar goed, als dit het was zou ik er nog vrede mee hebben. Het TV-gedeelte valt herhaaldelijk uit en moet de box en/of de decoder opnieuw opgestart worden. Dit is bijna dagelijkse kost geworden en KPN trekt zijn handen er vanaf. Volgens ons werkt het is standaard en ze bedoelen daarmee, je zoekt het maar uit.

Heeft KPN nu niet in de gaten dat ze eigenlijk een wanproduct leveren en klanten met de problemen laten zitten? Wel gelijk aangeven dat we wel aan een jaarcontract vast zitten en we niet kunnen opzeggen. Ik dacht ik zeg het vast op, dan kan ik dat vast niet vergeten. Ook dat kon niet. Ik kreeg een of andere hoge pief van het opzeggen aan de lijn die me wist te vertellen dan ik als ik dat nu zou doen het systeem zou crashen. Je lacht je toch kapot... Wat een kulbedrijf en ik hoop dat er eens op korte termijn een consumenten programma mee aan de slag gaat. Ik wil wel in de uitzending mijn zegje doen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wanprestatie KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U kan het contract ontbinden met een aangetekende brief naar KPN. http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider

rinusenrenata
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2012 13:12

Re: Wanprestatie KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door rinusenrenata »

@Bob Schurkjens

Bedenkt voor de reactie. Is dit nu nog mogelijk? We zijn die 30 dagen al voorbij.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wanprestatie KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door ciske »

Als jij de 30 dagen voorbij bent, kan je ontbinden, stuur KPN een aangetekende brief , waarin je ze alsnog 7 dagen geeft,

Doen ze dat niet , dan kan je tot ontbindingn overgaan.

Bewaar een kopie en het bewijsje van opsturen.

0800-0115 voor als je zo nog eens belt.

succes.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wanprestatie KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@Rinusrenata

Waar het om gaat is dat KPN wettelijk verplicht is om u binnen 30 dagen na aangaan van het contract een correct werkende verbinding op te leveren. Na die 30 dagen is KPN in verzuim en kunt u aangetekend opzeggen. Dit is wettelijk zo geregeld om consumenten te beschermen tegen wanpraktijken. Zie de stappen in de Consuwijzer informatie. Maak gebruik van uw wettelijke rechten.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Wanprestatie KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Har06 »

Bob Schurkjens schreef:@Rinusrenata

Waar het om gaat is dat KPN wettelijk verplicht is om u binnen 30 dagen na aangaan van het contract een correct werkende verbinding op te leveren. Na die 30 dagen is KPN in verzuim en kunt u aangetekend opzeggen. Dit is wettelijk zo geregeld om consumenten te beschermen tegen wanpraktijken. Zie de stappen in de Consuwijzer informatie. Maak gebruik van uw wettelijke rechten.
duidelijk en staat ook leesbaar in het aangegaan contract van KPN en andere providers, het is opvallend dat deze contracten veel overeenkomst met elkaar hebben

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wanprestatie KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door ciske »

het is opvallend dat deze contracten veel overeenkomst met elkaar hebben
Wat is daar opvallend aan? Meestal hebben de zelfde regels.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Wanprestatie KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Har06 »

Har06 schreef:
Bob Schurkjens schreef:@Rinusrenata

Waar het om gaat is dat KPN wettelijk verplicht is om u binnen 30 dagen na aangaan van het contract een correct werkende verbinding op te leveren. Na die 30 dagen is KPN in verzuim en kunt u aangetekend opzeggen. Dit is wettelijk zo geregeld om consumenten te beschermen tegen wanpraktijken. Zie de stappen in de Consuwijzer informatie. Maak gebruik van uw wettelijke rechten.
duidelijk en staat ook leesbaar in het aangegaan contract van KPN en andere providers, het is opvallend dat deze contracten veel overeenkomst met elkaar hebben
Het zou best kunnen dat op gebied van contracten de diverse betere providers een kartel gevormd hebben, hierbij steken UPC KPN en Ziggo in kwaliteit boven de anderen uit

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wanprestatie KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door ciske »

Het zou best kunnen dat op gebied van contracten de diverse betere providers een kartel gevormd hebben, hierbij steken UPC KPN en Ziggo in kwaliteit boven de anderen uitHar06
Je zwets weer een eind rond Har. Je bent off topic.

TS kan bij KPN weg, er is 30 dagen niet geleverd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wanprestatie KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ach, KPN en andere providers hebben genoeg weerloze slachtoffers in hun klantenbestand. Ook in dit geval vrees ik dat KPN hier ongestraft mee wegkomt. Ook wat betreft de Geschillencommissie www.sgc.nl : een weg die niemand bewandelt, zelfs niet op dit forum. Behalve ik.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Wanprestatie KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door AGGB »

TS, laat de geschillencommissie deze zaak aanpakken, dat is een goed advies.

Is het nu werkelijk nog geen tijd dat directeur klantcontact, jacob Middeldorp, eens opstapt?! Wat een zootje heeft die man er van gemaakt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wanprestatie KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door ciske »

AGGB schreef:TS, laat de geschillencommissie deze zaak aanpakken, dat is een goed advies.

Is het nu werkelijk nog geen tijd dat directeur klantcontact, jacob Middeldorp, eens opstapt?! Wat een zootje heeft die man er van gemaakt.

Dat doet die Jacob niet alleen hoor, zijn medewerkers helpen er prima bij.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Wanprestatie KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Har06 »

AGGB schreef:TS, laat de geschillencommissie deze zaak aanpakken, dat is een goed advies.

Is het nu werkelijk nog geen tijd dat directeur klantcontact, jacob Middeldorp, eens opstapt?! Wat een zootje heeft die man er van gemaakt.

wie heeft persoonlijk contact gehad met Dhr Middelkoop ?. :oops:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wanprestatie KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:
AGGB schreef:TS, laat de geschillencommissie deze zaak aanpakken, dat is een goed advies.

Is het nu werkelijk nog geen tijd dat directeur klantcontact, jacob Middeldorp, eens opstapt?! Wat een zootje heeft die man er van gemaakt.

wie heeft persoonlijk contact gehad met Dhr Middelkoop ?. :oops:

Lezen Har, is voor jou een opgave.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Wanprestatie KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door renegade66 »

wie heeft persoonlijk contact gehad met Dhr Middelkoop ?.
jij nog niet????
wel heel raar, je zou toch denken dat je overal contacten hebt net zoals bij upc.

ik zou het toch ff navragen bij de juridische afdeling van KPN of dit allemaal wel mag. :twisted:

Gesloten