LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft er positieve ervaring mbt NLE alles in 1?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Margret1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2017 17:11

Wie heeft er positieve ervaring mbt NLE alles in 1?

Ongelezen bericht door Margret1965 »

Op internet zie ik veel negatieve recensies. Zijn er ook mensen met positieve ervaringen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wie heeft er positieve ervaring mbt NLE alles in 1?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ja, heel positieve ervaring. Niks mis mee. Zelfde hardware en zenderpakket als kpn. Werd erg goed geholpen toen er een probleem was met mijn aansluiting maar dat lag aan mijn huis. Als je overstapt gebruik dan wel de online overstapservice van nle. Dus niet zelf je huidige provider opzeggen

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Wie heeft er positieve ervaring mbt NLE alles in 1?

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Binnen 24 uur zowaar 1 positieve reactie :roll:

Op basis van recensies en dit forum komt NLE er bij mij niet in.
Ik ben dus geen ervaringsdeskundige.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Wie heeft er positieve ervaring mbt NLE alles in 1?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Margret1965 schreef:Op internet zie ik veel negatieve recensies. Zijn er ook mensen met positieve ervaringen?
NLE is de zoveelste budget aanbieder voor DSL/Glasvezel, vergelijkbaar met Online en Tele2 e.d. Lekker goedkoop en in +/- 98% van de gevallen zal de internet verbinding gewoon werken en is er niets aan de hand. Wanneer er wel wat mis is met de aansluiting dan wordt het al snel een vervelender verhaal.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wie heeft er positieve ervaring mbt NLE alles in 1?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat is juist niet mijn ervaring.

staraad
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 aug 2017 12:32

Re: Wie heeft er positieve ervaring mbt NLE alles in 1?

Ongelezen bericht door staraad »

Medio mei 2017 overgestapt van Online naar NLEx. Service en snelheid van OnlIne was het laatste jaar beneden maat en een aangekondigde prijsverhoging was voor mij de druppel. Overigens hebben vrijwel alle providers verhogingen in gang gezet, Ook NLEx gaat bij einde contract meer rekenen! Je kan je afvragen of er nog voldoende concurrentie is......
Overstap is in ieder geval vrijwel naadloos verlopen. Telefoon ging niet helemaal goed, maar met vlotte hulp van de helpdesk was dit snel verholpen. Lijkt allemaal vrij logisch, want het door Online en NLEx gebruikte netwerk is van KPN.

Snelheid Onlinepakket van ca. 9-12 mbps ( Onlinecontract 20mbps) is nu via NLEx naar ca. 66 mbps (NLEx contract 100mbps) verhoogd en dat scheelt nogal wat.
Had wel last van vage storingen waardoor de lijn een paar keer per dag down ging, dit is na een tweede afspraak, door een KPN monteur opgelost. Israpunt behoefde een kleine aanpassing. Sindsdien is de snelheid zelfs nog wat toegenomen.
Ik ben dus tevreden over deze overstap en de geboden service.

ikkukk
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2017 00:04

Re: Wie heeft er positieve ervaring mbt NLE alles in 1?

Ongelezen bericht door ikkukk »

Margret1965 schreef:Op internet zie ik veel negatieve recensies. Zijn er ook mensen met positieve ervaringen?
Geen problemen gehad met de oplevering van NLEx.

Als je dan toch nadelen wilt horen:
- Dag te vroeg opgeleverd volgens planning
- De email met mijn nieuwe telefoonnummer en TV gegevens op dag van oplevering gekregen terwijl die 2 weken van te voren moest worden verstuurd.
- Hardware precies op tijd binnen gekomen en het is dezelfde apparatuur als bij KPN/Telfort.
Maar goed, zie dit niet echt als nadelen.

Wel is mijn IPTV ontvanger vast gelopen maar dat kwam geheel door mijzelf. Na een reset van de ontvanger werkte die weer.

Over snelheid niets te klagen! Kan geen vergelijking maken met andere providers op dit adres maar weet wel dat er tussen een ADSL en een VDSL verbinding veel verschil in snelheid zit.

john46
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 feb 2009 11:28

Re: Wie heeft er positieve ervaring mbt NLE alles in 1?

Ongelezen bericht door john46 »

Nllx is geen geschikt bedrijf om goede tv diensten en service te verlenen. Ik wil daarom de overeenkomst ontbinden vanwege toerekenbare tekortkomingen( wanprestatie). Ter motivatie het volgende: storingsdienst vandaag 3x gebeld 2x10 minuten geen gehoor en nu 40 minuten geen gehoor ook geen info hoeveel wachtenden. Verdere klachten : oplossing van probleem zelf maar oplossen zie bericht van 28 september, zonder verklaring of onderzoek waar het probleem door wordt gecreëerd. Huidige problemen: spontaan opnieuw opstarten , stilstaand beeld bij opnames, Netflix gisteravond weer niet aan de praat te krijgen, vanochtend werkte het wel, hetzelfde geldt voor YouTube en hier spontaan mee stoppen, diverse zenders geblokkeerd in menu maar regelmatig verandert dit, kortom bagger.
Zie uw bevestiging tegemoet wanneer contract in overleg kan worden beëindigd.
postcode en datum

NLE
Hallo, ik ben Otto, de chatbot van NLE! Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen, heb ik wat gegevens van je nodig. Zou ik alvast je postcode (bijv. 1234AB), huisnummer en geboortedatum (bijv. 14-01-1990) mogen?
Wo 09:13
John
Postcode +datum weer
Do 15:19

NLE
Hoi John, bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat het probleem zich nog steeds voor doet! Ik neem het gesprek even over van onze chatbot Otto. Sorry voor de late reactie. Het is erg druk, waardoor we niet zo snel kunnen reageren als dat we zouden willen. We lossen het probleem graag voor je op, hiervoor hebben we wel je medewerking nodig. Op 28 september heeft mijn collega Sandy je gevraagd om wat acties uit te voeren om het probleem te lossen, heb je deze acties uitgevoerd? Superjammer dat je je contract bij ons op wil zeggen! We hadden graag de gelegenheid gekregen om het probleem voor je op te lossen. Wanneer je opzegt hanteren we een opzegtermijn van 30 dagen. Je contract loopt t/m 25-07-2020. Bij voortijdige beëindiging van het contract brengen we een boete in rekening op je eindfactuur. De boete bestaat uit de resterende verschuldigde maandbedragen die in 1x in rekening worden gebracht op je eindfactuur. Dit is conform de voorwaarden van je contract. Wil je je contract alsnog opzeggen en zo ja per wanneer? Of stel je ons in de gelegenheid het probleem voor je op te lossen en verleen je hierin je medewerking? We kijken graag met je naar de oplossing. Groet, Mario van NLE

John
wat een onsympathiek antwoord door een boete aan te geven als oplossing en niet naar jullie eigen tekortkomingen te kijken en te onderzoeken. ik heb het advies van september uitgevoerd maar klachten blijven lees hiervoor mijn bericht.kom maar op met je oplossingen en stop om te beginnen met je chatbox want werkt ook al niet.

Overig maand te laat opgeleverd na aandringen prijsverschil gecompenseerd, e.e.a. door fout in systemen bij NLEx

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Wie heeft er positieve ervaring mbt NLE alles in 1?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je krijgt toch de keus, boete of oplossen. Dan weet je meteen waar je aan toe bent. Is wel eerlijk.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Wie heeft er positieve ervaring mbt NLE alles in 1?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

john46 schreef:
27 okt 2018 10:52
We lossen het probleem graag voor je op, hiervoor hebben we wel je medewerking nodig. Op 28 september heeft mijn collega Sandy je gevraagd om wat acties uit te voeren om het probleem te lossen, heb je deze acties uitgevoerd?
De technische problemen die je noemt zijn erg vervelend, maar beide kunnen veroorzaakt door vele problemen. Als je weigert de stappen te volgen die de provider aangeeft heb je geen grond om op te zeggen.

Ook de geschillencommissie is geen optie gezien je de provider in staat moet stellen het probleem op te lossen en hierbij moet je wel ondersteunen/meewerkend zijn, goed en duidelijk terug reageren is dus belangrijk/noodzakelijk. Uiteraard staat het je vrij om wel een klacht in te dienen, maar deze zal vermoedelijk ongegrond verklaard worden.

Wachttijden aan de telefoon zijn vervelend, maar je besluit zelf na 10 minuten op te hangen, je kunt nooit bewijzen dat in 2 seconden later niet was geholpen. Ook al zijn ze lang je kunt op basis hiervan niet opzeggen. NLE is nou eenmaal een low budget provider en daar zijn de wachttijden wat langer.

Je hebt wel een 2 jaar contract en dat kan onredelijke bezwarend zijn, maar vermoedelijk heb je hier erg veel korting voor ontvangen. Een rechter zal dit echter moeten oordelen, als je wint dan betaal je dit 2e jaar niet, als je verliest ben je veel meer kwijt dat dat ene jaar afkoop.

Gesloten