LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WiFi

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
kapelletje
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2017 19:00

WiFi

Ongelezen bericht door kapelletje »

Beste mensen , daar ik bij mijn zus op mijn laptop aan haar iets wilde uitleggen ,had ik haar WiFi dus internet nodig ,normaal is dat geen probleem dus ik druk op WiFi en dan moet ik haar wachtwoord intikken , dat word dan gevraagd dus oké zij geeft er een maar dat klopte niet ,toen bellen naar haar zoon maar die zei het WiFi nr , en bleef daar bij op zich was dit geen probleem voor mij want ik kon ook op haar computer wat ik niet gedaan heb ,ja en nu de reden en mijn vraag
Zij beweerd dat als ik haar wachtwoord hebt ik bij haar kon zien de gehele inhoud van haar computer ,dit was even heel heftig maar is dat zo als ik naar buiten gaat ben ik haar WiFi al kwijt ,ik zij zit naast mij en ziet wat ik doe ik kijk alleen op mijn iPad , ik was echt ontdaan over hetgeen zij mij beschuldigde ,waarom ze nu zo doet , ik vraag aan u allen dus leg het mij eens uit , hoe dat werkt ik snap het niet , en dat als zussen zijnde zo wantrouwend , alvast bedankt voor U antwoord
Vr groet kapelletje

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: WiFi

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Je kunt niet zomaar bij alle bestanden van de ander. Tenzij ze die gedeeld heeft. Media bestanden, muziek en foto's worden inderdaad vaak standaard gedeeld op het thuisnetwerk. Misschien dat ze daar op doelt? Overigens hebben sommige routers ook een speciaal gast netwerk mogelijkheid. Een gescheiden netwerk naast dat van de hoofdgebruiker. Misschien een ideetje voor uw zus?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: WiFi

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Om in de computer van uw zus te 'komen' zal er eerst een connectie met haar computer gemaakt moeten worden. Beide op hetzelfde wifi netwerk zitten (beveiligd zoals in dit geval) is net zo veilig als alleen. Uw zus hoeft nergens bang voor te zijn.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: WiFi

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

kan alleen als de boel als netwerk staat gekoppeld.

kapelletje
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2017 19:00

Re: WiFi

Ongelezen bericht door kapelletje »

Wat ben ik blij met dit antwoord van jullie allen . Ik had wel een fout gemaakt geen laptop maar een iPad van Apple had ik bij mij , nee ik denk niet dat mijn zus dit begrijpt daar zij zelf iemand heeft die haar computer overneemt en haar begeleid
Maar oké voor mij is het duidelijk H dank hiervoor. Vr groet kapelletje

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: WiFi

Ongelezen bericht door alfatrion »

Uw zus heeft u nergens van beschuldigt. Als ik u de sleutel van mijn huis geeft dan kunt u bij mij alle lades doorzoeken. Dat wil niet zeggen dat u dat ook gaat doen, maar dat doet niets af aan het feit dat ik de sleutel niet geef tenzij ik een goede reden heb.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: WiFi

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Al mijn bezoek krijgt van mij nu i.p.v. koffie eerst de wifi code. Daarna kan ik rustig koffie zetten, hebben toch geen tijd meer voor mij. En ze kunnen echt niet de bestanden van mij pc bekijken.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: WiFi

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Jantje7 schreef:En ze kunnen echt niet de bestanden van mij pc bekijken.
Ook niet directory's; ook niet b.v. mail; 'ze' kunnen wel mail-adressen hebben maar om in de postbussen te kunnen kijken heb je aparte wachtwoorden nodig.
alfatrion schreef:Als ik u de sleutel van mijn huis geeft dan kunt u bij mij alle lades doorzoeken.
In computertermen heb je daar dus ook aparte sleutels/wachtwoorden voor nodig.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: WiFi

Ongelezen bericht door renewouters »

alfatrion schreef:Uw zus heeft u nergens van beschuldigt. Als ik u de sleutel van mijn huis geeft dan kunt u bij mij alle lades doorzoeken. Dat wil niet zeggen dat u dat ook gaat doen, maar dat doet niets af aan het feit dat ik de sleutel niet geef tenzij ik een goede reden heb.
Deze vergelijking klopt niet. Op een pc heb je nog extra user accounts. De vergelijking zou dus moet zijn dat je alleen in het huis kunt rondlopen maar dat je niet kunt zien wat er in de kast ligt omdat die op slot zijn.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: WiFi

Ongelezen bericht door newmikey »

kapelletje schreef:hoe dat werkt ik snap het niet , en dat als zussen zijnde zo wantrouwend...
U heeft eerder een relatieprobleem met uw zus dan een computerprobleem en daar kan niemand u hier bij helpen. Ik zou u wel adviseren om bij zulke wantrouwende mensen ook géén hulp op de PC meer te verlenen - om verwijten achteraf en nog veel meer "zussen narigheid" te voorkomen. Heel naar dat uw zus zich zo wantrouwend naar u opstelt.

kapelletje
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2017 19:00

Re: WiFi

Ongelezen bericht door kapelletje »

Beste mensen , ik was al tevreden over U antwoorden terug aan mij , ja het is moeiilijk om mijn zus hierbij nog verder te helpen , maar zij vraagt het steeds aan mij en ik kan geen nee zeggen , dus help ik haar , en dat zou inderdaad een zussen probleem kunnen worden wat niks met de computer te maken heeft , intussen wel begrepen dat zij een hoop dingen niet meer snapt op de pc , en dan word uitleggen hoe iets werkt soms moeilijk , toch allemaal bedankt voor U goede antwoorden , mij ging het echt om WiFi en daar het wachtwoord voor , zodat ik op mijn iPad op internet kon komen , Vr groet Kapelletje

Gesloten