XS4ALL: geen actieve verbinding meer, wel afschrijvingen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
LiPa
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2022 12:25

XS4ALL: geen actieve verbinding meer, wel afschrijvingen

Ongelezen bericht door LiPa »

In de zomer 2019 kreeg mijn moeder van 80 Glasvezel. Handig want ze kon nu ook TV kijken via de Glasvezel en de Schotel opruimen. Het contract met XS4ALL werd opgezegd en de apparatuur werd teruggestuurd, zoals gevraagd door XS4ALL.

Toevallig bleek onlangs bij een controle van haar administratie, dat de automatisch incasso nog gewoon doorliep. Dik 2-jaar een factuur van €45/mnd! Mijns inziens is dit een fout van beide partijen:

Mijn moeder van 80 had haar administratie beter moeten controleren.

Maar XS4ALL (als de meest klantvriendelijke Provider van Nederland) had moeten zien dat de verbinding sinds Aug 2019 niet meer actief was. “Is er een technisch probleem bij u…?”. Daarnaast heeft XS4ALL haar administratie niet op orde, dit bleek ook toen we reclameerden en ze niets terug konden vinden. XS4ALL bood aan ‘uit coulance’ een paar maand van de 2,4-jaar terug te betalen…

Na telefonisch en e-mail contact kwam er ondertussen een ‘oplossing’. In hun goedheid wilde XS4ALL wel 2 maanden terugbetalen. Ook zou het contract onmiddellijk worden beëindigd. U raadt het al: Ook dit kreeg de administratie van XS44ALL niet voor elkaar! Nu, maanden later en na vele dreigmails wordt haar Internet stopgezet (we storneerden elke afschrijving)…

Wat kan ik verder doen?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: XS4ALL: geen actieve verbinding meer, wel afschrijvingen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ga eerst op zoek naar een bewijs van opzeggen. Dan sta je sterker.

Neem contact op met www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl, hun kunnen je van advies voorzien.

Met bewijs (mail of brief van opzeggen) kan je naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/. Hun uitspraak is bindend.
(Misschien dat dreigen om erheen te gaan ook helpt)

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: XS4ALL: geen actieve verbinding meer, wel afschrijvingen

Ongelezen bericht door alfatrion »

De verjaringstermijn is vijf jaar. Als je kunt bewijzen dat er is opgezegd dan kun je alles terugvorderen. Heb je de opzegbrief nog of de brief waaruit blijkt dat je de spullen moet terugzenden?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: XS4ALL: geen actieve verbinding meer, wel afschrijvingen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het internet wordt stopgezet, terwijl ze dat al 2 jaar niet meer heeft? Wat is dat voor probleem dan?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: XS4ALL: geen actieve verbinding meer, wel afschrijvingen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En van wie heeft zij nou glasvezel?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: XS4ALL: geen actieve verbinding meer, wel afschrijvingen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

LiPa schreef:
27 jan 2022 12:32
Maar XS4ALL (als de meest klantvriendelijke Provider van Nederland) had moeten zien dat de verbinding sinds Aug 2019 niet meer actief was. “
Nee dat hoeft een provider niet te controleren het staat jouw als consument vrij om een verbinding wel of niet te gebruiken en bijvoorbeeld inactief te laten als backup. Echter als u een brief heeft gekregen voor het retour sturen dan heeft u een bevestiging van de opzegging en zal XS4ALL alles moeten terug betalen.

P.S. XS4ALL is al enige tijd niet meer de XS4ALL van vroeger, het is nu gewoon een merk van KPN, dit betekend dus ook dat de klantvriendelijke klantenservice nu gewoon de klantenservice van KPN is. Enkel wat technische mensen van het oude XS4ALL zijn er nog en zij houden zich bezig met het migreren van de XS4ALL verbindingen naar het KPN netwerk. Daarna is het gewoon een merkje van KPN net zoals Telfort.

Mister Twister
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 dec 2021 11:37

Re: XS4ALL: geen actieve verbinding meer, wel afschrijvingen

Ongelezen bericht door Mister Twister »

Is er van de opzegservice van de glasprovider gebruikt gemaakt? Dan daar reclameren.
Is het aansluitadres wel gelijk aan het huisadres. Verschil, zoals in mijn geval, kan voorkomen als er ooit een vernummering heeft plaats gevonden. Het technische aansluitadres kan dan nog op het oude nummer staan. Tja, en dan is het aan de deskundigheid van de medewerker of ze dat door hebben.
Je kunt dit terugvinden onder ‘mijn xs4all’ ev.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: XS4ALL: geen actieve verbinding meer, wel afschrijvingen

Ongelezen bericht door Moneyman »

LiPa schreef:
27 jan 2022 12:32
… Het contract met XS4ALL werd opgezegd en de apparatuur werd teruggestuurd, zoals gevraagd door XS4ALL.
[…]
Ook zou het contract onmiddellijk worden beëindigd.
Dit is natuurlijk met elkaar in tegenspraak en de oorzaak van het probleem. Het contract is opgezegd, maar is er ook bevestigd dat het het is stopgezet? Het terugsturen van de apparatuur duidt daar wel om, maar heb je daar ook een schriftelijke bevestiging van?

Asl je kunt bewijzen dat het contract toen is beëindigd, kan je alle termijnen nadien terugvorderen. Er is nog geen sprake van verjaring. Het controleren van je afschrijvingen is een leerpunt ;) maar geen verplichting.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: XS4ALL: geen actieve verbinding meer, wel afschrijvingen

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
30 jan 2022 12:16
LiPa schreef:
27 jan 2022 12:32
… Het contract met XS4ALL werd opgezegd en de apparatuur werd teruggestuurd, zoals gevraagd door XS4ALL.
[…]
Ook zou het contract onmiddellijk worden beëindigd.
Dit is natuurlijk met elkaar in tegenspraak en de oorzaak van het probleem.
Wat is dan de tegenspraak? Opzeggen, en apparatuur retourneren horen beiden bij het beeindigen van de overeenkomst.
Net zo als het stoppen van incasseren.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: XS4ALL: geen actieve verbinding meer, wel afschrijvingen

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
30 jan 2022 13:03
Moneyman schreef:
30 jan 2022 12:16
LiPa schreef:
27 jan 2022 12:32
… Het contract met XS4ALL werd opgezegd en de apparatuur werd teruggestuurd, zoals gevraagd door XS4ALL.
[…]
Ook zou het contract onmiddellijk worden beëindigd.
Dit is natuurlijk met elkaar in tegenspraak en de oorzaak van het probleem.
Wat is dan de tegenspraak?
Als je dat niet ziet, snap je het hele topic niet. Er zit nota bene ruim twee jaar tussen die twee geciteerde zinnen…

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: XS4ALL: geen actieve verbinding meer, wel afschrijvingen

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
30 jan 2022 18:46
16again schreef:
30 jan 2022 13:03
Moneyman schreef:
30 jan 2022 12:16

Dit is natuurlijk met elkaar in tegenspraak en de oorzaak van het probleem.
Wat is dan de tegenspraak?
Als je dat niet ziet, snap je het hele topic niet. Er zit nota bene ruim twee jaar tussen die twee geciteerde zinnen…
Kun je het me dan uitleggen?

Dit denk ik te snappen:
Uit de eerste 3 zinnen van het topic maak ik op dat het contract al in 2019 is opgezegd.
De echte oorzaak van het probleem lijkt mij dat die opzegging in 2019 niet goed is verwerkt, en dit is niet opgevallen op maandelijkse afschrijvingen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: XS4ALL: geen actieve verbinding meer, wel afschrijvingen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als het contract in 2019 al stopgezet is, kan het natuurlijk niet ruim twee jaar later nogmaals beëindigd worden.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: XS4ALL: geen actieve verbinding meer, wel afschrijvingen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

sylvesterb schreef:
30 jan 2022 10:39

P.S. XS4ALL is al enige tijd niet meer de XS4ALL van vroeger, het is nu gewoon een merk van KPN, dit betekend dus ook dat de klantvriendelijke klantenservice nu gewoon de klantenservice van KPN is. Enkel wat technische mensen van het oude XS4ALL zijn er nog en zij houden zich bezig met het migreren van de XS4ALL verbindingen naar het KPN netwerk. Daarna is het gewoon een merkje van KPN net zoals Telfort.
We gaan een beetje off-topic, maar je hoort zo vaak over de geweldige helpdesk van het oude xs4all en dat ze zo'n supernetwerk hadden. Maar als alles zo super werkt heb je toch helemaal geen geweldige helpdesk nodig? Ik heb nooit bij xs4all gezeten, maar In de 28 jaar dat ik thuis internet heb, heb ik misschien 1 of 2 keer een helpdesk nodig gehad, voor de rest werkte het gewoon. Bij de netwerken die in de ogen van xs4all aanhangers minderwaardig waren. Ik krijg een beetje de indruk dat xs4all een supermarketingafdeling had die hun klanten deed geloven dat ze iets bijzonder hadden en waren en dat de klanten daar meer voor wilde betalen.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: XS4ALL: geen actieve verbinding meer, wel afschrijvingen

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
30 jan 2022 20:25
Als het contract in 2019 al stopgezet is, kan het natuurlijk niet ruim twee jaar later nogmaals beëindigd worden.
Tenzij er iets is misgegaan met die 1e opzegging. En dat lijkt mij het meest waarschijnlijk.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: XS4ALL: geen actieve verbinding meer, wel afschrijvingen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat probeer je eigenlijk te betogen? Daar is toch helemaal geen twijfel over?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: XS4ALL: geen actieve verbinding meer, wel afschrijvingen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar waarom heeft TS nu angst dat er geen internet meer is? Ze hebben toch wel een nieuw abonnement genomen, gok ik?

Mister Twister
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 dec 2021 11:37

Re: XS4ALL: geen actieve verbinding meer, wel afschrijvingen

Ongelezen bericht door Mister Twister »

Ik denk dat de TS zelf ook zijn internet heeft opgezegd. Er komt geen reactie meer.

Gesloten