LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] XS4All/HCCNet blokkeert onwelgevallige mails

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

XS4All/HCCNet blokkeert onwelgevallige mails

Ongelezen bericht door four-eyes »

Sinds een tijdje krijg ik mails die ik naar mijn schoonzus stuur terug. Haar provider is XS4All/HCCNet. HCCNet heeft toegegeven dat zij tekst zowel als afbeeldingen scannen en mails tegenhouden die naar hun mening gevaar of spam-overlast kunnen opleveren. Maar als er echt gevaar dreigt, zoals de beruchte Braziliaanse mail die een link naar de 'banker trojan' bevat (zie de Volkskrant van 15 augustus over het plunderen van ABN-AMRO rekeningen) laten ze hem rustig door. Foutje gaf HCCNet toe.

Een paar voorbeelden:
- ik probeer met mijn schoonzus te corresponderen over de 'banker trojan'-kwestie en dat lukt me niet. Alles komt terug omdat er woorden in voorkomen als trojaan, virus, screenshots van het Volkskrant-artikel waarin dezelfde woorden voorkomen.
- ook mails met onschuldige onderwerpen zoals Yesalbum krijg ik terug. Yesalbum is een Amerikaans on-line fotoalbum.
Ik heb HCCNet gevraagd hun strenge beveiligingsbeleid te versoepelen omdat er zo bijna niet meer te mailen valt. Doen ze niet, zeggen ze. Wat nu?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: XS4All/HCCNet blokkeert onwelgevallige mails

Ongelezen bericht door kanovaarder »

e-mails tegenhouden.

De oplossing is simpel.
Immers, er wordt geheel automatisch gescreend op trefwoorden.
Schrijf ik in dit forum ****** dan verschijnen er sterretjes.
Tik ik echter v a g i n a dan is het toch doodgewone nederlandse woord gewoon zichtbaar.

Zo kunt u ook die trefwoorden aanpassen waarna u gewoon die e-mails kan verzenden en ontvangen.
HCC heeft echt niet iemand die duizenden e-mails per dag zit te bekijken.
Stel je voor zeg.
Dit slechts één week en je bent rijp voor Santpoort!

Grootvader
Laatst gewijzigd door kanovaarder op 16 aug 2007 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: XS4All/HCCNet blokkeert onwelgevallige mails

Ongelezen bericht door gjvisser »

@four-eyes:
Even een vraag aan jou. Wat is jouw provider? Daar is het namelijk ook erg afhankelijk van.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: XS4All/HCCNet blokkeert onwelgevallige mails

Ongelezen bericht door four-eyes »

Nee, het ligt niet aan mijn provider. Als ik een mail stuur met een printscreen van een artikel in de VK over computervirussen komt hij gewoon aan bij Planet, Home, noem er nog maar een paar. Maar NIET bij HCCNet. HCCNet heeft zelf trouwens toegegeven dat ze scannen op tekstinhoud en plaatjes. Allebei dus. In het begin dacht ik ook dat het misschien mijn eigen provider was. Daarom heb ik de proef op de som genomen en dezelfde mail via 3 verschillende providers verstuurd. Alle drie werden ze geweigerd door HCCNet. En dat kwam omdat ik in het onderwerp het woord Yesalbum had gebruikt. Dat woord kwam ook terug in de mail zelf. Voor de goede orde: Yesalbum is een on-line fotoalbum.

Bij de teruggestuurde mail stond dit:

host
hcc2.schonemail.nl[80.253.112.47]
> > said:
> > >> > 554
> > >> > 5.7.1 l759W2pM011245: Found several indications this message
> is
> > >> > likely
> > >> > to
> > >> > be spam. (in reply to end of DATA command)

Duidelijk dus. Ze (= HCCNet) denken dat het spam is.

Dit begint behoorlijk op censuur te lijken. Ik kan in ieder geval op deze manier niet meer normaal mailen. Continu moet ik opletten wat ik schrijf. Dat is geen doen !

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: XS4All/HCCNet blokkeert onwelgevallige mails

Ongelezen bericht door hharteman »

Volgens mij kan ze deze mails dan terugvinden in de webmail spambox.
Ook is de spamfilter in te stellen in het service centre

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: XS4All/HCCNet blokkeert onwelgevallige mails

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Die HCC toch!

En toch ook weer slecht gelezen!!
Immers, tik zo'n bericht nou eens in met spaties of met een afgesproken code.
Er zit heus niet iemand al die berichtjes te lezen!
Zelfs die CIA sorteert alleen maar op trefwoorden zoals A(l)ie C(y)(a)an calie of iets dergelijks.

****** = v a g i n a

Grootvader

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: XS4All/HCCNet blokkeert onwelgevallige mails

Ongelezen bericht door four-eyes »

En wat doe ik met printscreens? Ik kan moeilijk een heel artikel uit de Volkskrant over gaan zitten tikken met spaties en sterretjes. Waarom zou ik? Ik vind wat HCCNet doet grenzen aan censuur of inbreuk op het briefgeheim.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: XS4All/HCCNet blokkeert onwelgevallige mails

Ongelezen bericht door kanovaarder »

HCC-censuur

Met Alt-Printscreen kun je met paint bepaalde letters ook weghalen
waarna je na dit "plaatje"even een korte verklaring geeft aan de afzender hoe dit te lezen (met spatie's!!)

Kortom, de oplossing blijft eenvoudig!

Grootvader

funz
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2007 18:22

Re: XS4All/HCCNet blokkeert onwelgevallige mails

Ongelezen bericht door funz »

Tijd voor de goeie-oude snail-mail.
Gewoon uitprinten, postzegeltje plakken in de brievenbus doen en 2 dagen later istie ter plaatse.

Maar nu ff zonder lol.
90+% van alle verstuurde mail ter wereld is spam, deze filteren is vrij lastig. Vandaar dat de filters zwaar zijn en jouw pikante mailtje (wat zo'n beetje uitlokking is) er gelukkig wel uithalen.

Mogelijke oplossingen om de mail toch op de plaats van bestemming te krijgen:
- alles zippen, noem het verslag.zip ofzo. Met de tekst "Hier is het verslag"
- Niet emailen maar faxen/posten/ftp/msn/http/irc en zo nog 10talle programma's/protocollen waarmee je wat kan versturen.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: XS4All/HCCNet blokkeert onwelgevallige mails

Ongelezen bericht door Moppentappers »

het is gewoon nooit goed, wanneer er 1 spam mailtje komt dan is het gelijk de provider en asl er iets wordt tegengehouden dan is ook de wereld te klein

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: XS4All/HCCNet blokkeert onwelgevallige mails

Ongelezen bericht door asmi »

Je schoonzus moet jouw adres op haar "greenlist" zetten. Mail vanaf jouw email-adres wordt dan niet meer bij haar weggefilterd. Zie helpdeskpagina's van xs4all.

Gesloten