LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo - 1 maand zonder internet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Eenmaandgeeninternet
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2020 11:05

Ziggo - 1 maand zonder internet

Ongelezen bericht door Eenmaandgeeninternet »

Medio november 2020 werden we gebeld door Ziggo met een aanbod om onze internetsnelheid te verdubbelen. Omdat we al een hele tijd thuis werken in verband met Covid-19, leek ons dat een goed idee. Maar we hadden nog veel programma's af te kijken op onze mediabox, dus we wilden geen nieuwe mediabox hebben. Er werd ons door de telemarketeer verzekerd dat een nieuwe mediabox niet nodig zou zijn. Onder die voorwaarde gingen we akkoord met de aanbieding.

Dezelfde avond kregen we een bevestigingsmail van Ziggo. Er zou een nieuwe mediabox worden opgestuurd. De volgende ochtend gebeld met klantenservice. Volgens deze mevrouw kon de zending niet meer geannuleerd worden, maar moesten we deze weigeren. Dan zou het teruggestuurd worden en zou alles goed komen. Zo gezegd, zo gedaan.

De volgende avond (vrijdag 13 november) hadden we opeens geen internet meer. Na weer lang in de wachtrij gestaan te hebben, bleek dat het internet aan de nieuwe mediabox was gekoppeld. En die moesten ze eerst terug ontvangen voordat ze internet weer konden herstellen. Tot die tijd kregen we een 50GB backup bundel van Vodafone zodat we via de hotspot van onze telefoon konden werken. Deze zou 2 weken geldig blijven.

We kregen 20 november bericht dat Ziggo de zending retour had gekregen. Maar nog steeds geen internet. We hebben snel alle programma's afgekeken die op de Mediabox stonden, en geprobeerd een nieuwe mediabox te bestellen. Maar die kon niet worden geleverd, want daar hadden ze codes van de teruggestuurde box voor nodig. En die zouden ze niet ontvangen hebben, totdat ze opeens verder keken, en zagen dat die retourbevestiging was verstuurd.

Inmiddels zijn we 1 maand verder. En we hebben nog steeds geen internet en geen nieuwe mediabox. Elke paar dagen bellen we met de klantenservice. Bijna allemaal zijn ze erg aardig en behulpzaam, maar resultaat komt er niet. Soms krijg je ook zelf de schuld in de schoenen geschoven: "Maar u hebt de zending geretourneerd, dus dat is uw eigen schuld". Terwijl die zending onderhevig is aan de Implementatiewet Richtlijn Consumentenrecht, die ons het recht geeft om binnen 14 dagen af te zien van een telefonische aanbieding, iets dat in de bevestigingsmail van Ziggo ook werd vermeld.

We hebben gezocht naar alternatieven:
- Er is geen glasvezel beschikbaar op ons adres
- Andere internetaanbieders kunnen maximaal 18Mbit/s leveren. Dat is niet voldoende om bv 4K videos via Netflix te bekijken, of online te gamen (of beide tegelijk).
We zitten dus vast aan Ziggo. Het heeft dus ook geen zin om Ziggo tegen ons in het harnas te jagen, want alternatieven zijn er dus niet.

We zijn inmiddels ten einde raad. Ziggo kan het probleem maar niet oplossen. Heeft iemand suggesties wat we verder kunnen doen?

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Ziggo - 1 maand zonder internet

Ongelezen bericht door JozJan »

Heb je al geprobeerd contact te zoeken via het Ziggo gebruikersforum? Mijn ervaring is dat daar meer kennis aanwezig is dan bij de klantenservice. Misschien dat je daar hulp kunt vinden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo - 1 maand zonder internet

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zal het wel mis hebben, maar wij hebben een modem van Ziggo, en zo'n mediabox XL decodert ding bij de tv. Internet gaat via dat modem, tv en uitgesteld kijken etc, via die decoder. Kan je niet "gewoon" je computers etc verbinden met dat modem?

Eenmaandgeeninternet
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2020 11:05

Re: Ziggo - 1 maand zonder internet

Ongelezen bericht door Eenmaandgeeninternet »

sjohie schreef:
11 dec 2020 13:54
Ik zal het wel mis hebben, maar wij hebben een modem van Ziggo, en zo'n mediabox XL decodert ding bij de tv. Internet gaat via dat modem, tv en uitgesteld kijken etc, via die decoder. Kan je niet "gewoon" je computers etc verbinden met dat modem?
Wij hebben alleen die mediabox; tv en internet gaan via die box. Er staat nu een rood signaal "Offline" op, en we kunnen alleen maar live tv kijken. Replay is ook uitgeschakeld.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo - 1 maand zonder internet

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik heb zelf wel goede ervaring om even te bellen met afdeling retentie.
Deze hebben doorgaans meer mogelijkheden en echt een drive om klanten tevreden te houden.

Uiteraard geen garantie, maar ik doe maar weinig zaken zonder deze afdeling.

J.Dubbeltje
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 nov 2008 17:26

Re: Ziggo - 1 maand zonder internet

Ongelezen bericht door J.Dubbeltje »

Het beste is gewoon opzeggen , dan wordt je pas serieus geholpen .
Gewoon doen, doen ,doen.

Aad van Hoorn
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2016 15:01

Re: Ziggo - 1 maand zonder internet

Ongelezen bericht door Aad van Hoorn »

Heeft u al eens en test gedaan op welke snelheid u kunt rekenen van bijvoorbeeld een xs4all ?
Met de huidige technieken van pair bonding kunnen snelheden tot 100mb/sec worden gehaald.
Ik ben heel lang abonnee geweest bij xs4all, helaas waar wij nu wonen is pair bonding niet mogelijk
Ik heb dus min of meer met pijn in mijn hart afscheid van ze moeten nemen en overgestapt naar de enig overgebleven Ziggo.
Zoals te verwachten gaf dat in het begin heel veel problemen, ik heb hier bijvoorbeeld zelf een kleine server draaien.
Plots had ik iemand aan de lijn die van wanten wist, die heeft het Ziggo modem in de bridge mode gezet.
Dat betekent wel dat u zelf voor een router moet zorgen om alles achter het Ziggo modem in de pas te laten lopen.
Ik had nog een oude FritzBox modem van xs4all en die staat nu als router geschakeld.

Ik heb geen ervaringen met mediaboxen, maar ik mag toch wel aannemen dat u op dezelfde manier TV kijkt zoals wij doen.
Ik heb een 500/40 abonnement, met een decoder voor de TV in de huskamer en nog een paar andere decoder kastjes voor
in de andere kamers, dat werkt meer dan prima, de 500 is dikwijls 512 of soms meer en 40 doet daar niet voor onder.
Dat moet ruim voldoende zijn om van huis uit te kunnen werken.
Dat houdt wel in dat onze TV apart van een signaal wordt voorzien en het Internet uiteraard dito
Daar waar de kabel binnen komt zit een splitter, een kabel naar de TV en naar het modem
Begrijp ik het nu goed dat u geen apart modem heeft die het internet regelt ?

Best mogelijk dat botweg opzeggen ze in een hogere versnelling zal zetten, lang geen slecht idee.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo - 1 maand zonder internet

Ongelezen bericht door sjohie »

Aad van Hoorn schreef:
18 dec 2020 12:36
Heeft u al eens en test gedaan op welke snelheid u kunt rekenen van bijvoorbeeld een xs4all ?
Met de huidige technieken van pair bonding kunnen snelheden tot 100mb/sec worden gehaald.
Ik ben heel lang abonnee geweest bij xs4all, helaas waar wij nu wonen is pair bonding niet mogelijk
Ik heb dus min of meer met pijn in mijn hart afscheid van ze moeten nemen en overgestapt naar de enig overgebleven Ziggo.
Zoals te verwachten gaf dat in het begin heel veel problemen, ik heb hier bijvoorbeeld zelf een kleine server draaien.
Plots had ik iemand aan de lijn die van wanten wist, die heeft het Ziggo modem in de bridge mode gezet.
Dat betekent wel dat u zelf voor een router moet zorgen om alles achter het Ziggo modem in de pas te laten lopen.
Ik had nog een oude FritzBox modem van xs4all en die staat nu als router geschakeld.

Ik heb geen ervaringen met mediaboxen, maar ik mag toch wel aannemen dat u op dezelfde manier TV kijkt zoals wij doen.
Ik heb een 500/40 abonnement, met een decoder voor de TV in de huskamer en nog een paar andere decoder kastjes voor
in de andere kamers, dat werkt meer dan prima, de 500 is dikwijls 512 of soms meer en 40 doet daar niet voor onder.
Dat moet ruim voldoende zijn om van huis uit te kunnen werken.
Dat houdt wel in dat onze TV apart van een signaal wordt voorzien en het Internet uiteraard dito
Daar waar de kabel binnen komt zit een splitter, een kabel naar de TV en naar het modem
Begrijp ik het nu goed dat u geen apart modem heeft die het internet regelt ?

Best mogelijk dat botweg opzeggen ze in een hogere versnelling zal zetten, lang geen slecht idee.
Pair bonding gaat nog steeds via die oude koperleidingen, en daarmee los je het probleem van afstand tot de wijkcentrale, en de grote invloed op de max te halen snelheid hierdoor, niet op. Dat is en blijft de achilleshiel van elke vorm van x/a/vDSL, ondanks de ronkende berichten van KPN, en dat is iets wat een Ziggo en glasvezel niet kennen.

Dat zou ik dus niet als valide alternatief voor een Ziggo verbinding noemen.

En ik zal wel uniek zijn, of een van de weinige mondige uit een grote schare van wel tevreden maar stilzwijgende klanten, maar ik ben inmiddels 20 jaar klant van @Home, Ziggo (v1) wat daar uit voortkwam, en het Ziggo (v2) van nu, het eindproduct van de overname van Ziggo (v1) door UPC.

Ik heb de absolute low meegemaakt, toen ze, geheel terecht, zowat wekelijk bij Kassa en Radar gekielhaald werden, maar behoudens een echt grote storing van een paar dagen, ~12 jaar geleden, ben ik al 2 verhuizingen, 4 modemwissels en een reeks aan veranderingen qua afgenomen producten bij ze, een tevreden klant.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo - 1 maand zonder internet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

sjohie schreef:
18 dec 2020 13:29
Pair bonding gaat nog steeds via die oude koperleidingen, en daarmee los je het probleem van afstand tot de wijkcentrale, en de grote invloed op de max te halen snelheid hierdoor, niet op. Dat is en blijft de achilleshiel van elke vorm van x/a/vDSL, ondanks de ronkende berichten van KPN, en dat is iets wat een Ziggo en glasvezel niet kennen.
Parbonding gaat altijd via VDSL wat uit een straatkast komt en zorgt dus voor een hogere snelheid die prima is voor de gemiddelde gebruiker. De snelheden kunnen veel beter ingeschat worden dus weet je vooraf wat je krijgt.

Een normale gebruiker heeft echt voldoende aan 40Mbit/s en heb je een gezin dan is 80Mbit/s ook prima te doen. Ja downloaden duurt wat langer dan bij 150Mbit/s maar websites zoals Tros Radar laden op een 4Mbit/s verbinding net zo snel als op een 1000Mbit/s verbinding, immers zijn het allemaal kleine bestanden.

En ja er zijn plekken waar je enkel ADSL of VDSL vanuit de centrale kan krijgen, het is dan een afweging of je over moet stappen, maar deze plekken beginnen steeds zeldzamer te worden.

Bij coax gaat het ook via een ouderwetse coax kabel waarbij je altijd een lage upload zal halen. Bij VDSL haal je veelal meer upload dan bij Ziggo via koper, dit is ook een beperking die Ziggo zelf oplegt.

Glasvezel is natuurlijk het beste alternatief snelheden van 10Gbit/s mogelijk en lage latency ten opzichte van coax/dsl.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Ziggo - 1 maand zonder internet

Ongelezen bericht door bupaul »

Re: Ziggo - 1 maand zonder internet

Citeer J.Dubbeltje
door J.Dubbeltje » 18 dec 2020 11:47

Het beste is gewoon opzeggen , dan wordt je pas serieus geholpen .
Gewoon doen, doen ,doen.

Nou, nee hoor, ik had ook een probleem, de media zo box die niet meer werkte. Ik heb contact gehad met ziggo voor een oplossing maar die wilden ze niet geven en dus ben ik over naar een glasvezel aanbieder.
Het maakt het ze blijkbaar niet uit dat een klant vertrekt

Gesloten