LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo ellende...

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Miranda68
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 apr 2009 08:15

Ziggo ellende...

Ongelezen bericht door Miranda68 »

Dit is de brief die vandaag aangetekend naar ziggo gaat, alle ellende op een rijtje.. heeft er iemand ook te maken met dit specifieke probleem van een door ziggo dubbel aangemaakt account? ik zou graag met die persoon in contact komen.


Ziggo B.V Groningen
postbus 43048
3540 AA Utrecht

T.a.v. Mw Martine Ferment,
Directeur klantenservice.

betreft : twee klantnummers 11194092 en het niet aangevraagde maar wel voor problemen zorgende 11194132.
Bijlagen; diverse communicatie en genoemde factuur overzichten.

geachte mw Ferment,


Na maanden van telefonische communicate met de helpdesk waar het probleem niet kan worden opgelost, rest mij niets dan dit bij u aanhandig te maken.
het gaat om het volgende:

In november stond er een meneer voor mijn deur die mij erop wees dat mijn aparte internet en digitale televisie abbonnement door middel van een alles in 1 pakket goedkoper kon. Het was een probleem om daar te komen omdat het voor de klantenservice moeilijk schijnt te zijn van een twee aparte klantnummers één pakket te maken.
Maar na enkele weken en diverse malen telefonisch contact kreeg ik dan eindelijk op 15 december een brief dat klantnummer 11194092 een alles in één pakket van 49.95 euro zou gaan worden. In de brief de noodzakelijke codes.

De afspraak werd gemaakt en op de 23e december zou het modem worden geinstalleerd.
halverwege december kreeg ik s’avonds een telefoontje van Ziggo, men belde mij om een afspraak te maken voor de instalatie van een modem. Op mijn opmerking dat ik reeds een afspraak had op de 23e werd met verbazing gereageerd.
De desbetreffende persoon ging het uitzoeken en kwam terug met de conclusie dat er inderdaad een afspraak stond. Ik heb toen aangegeven dat deze actie mijn vertrouwen in Ziggo niet echt aanwakkerde. Hierop antwoorde hij met de mededeling dat ik de eerste maand 50% korting zou krijgen en de aansluitkosten van 9.95 niet hoefde te betalen.

De 23e stond er een monteur met modem voor de deur, en heeft de boel geinstalleerd. Met de codes uit de brief van 15-12-09 is deze geactiveerd.
de 28e stond er echter weer een monteur voor de deur, als verassing, die claimde een afspraak te hebben. Die had ik niet!! Ik heb nooit een afspraak gemaakt met niemand van Ziggo buiten de 23e om.
Deze monteur wilde ook een modem gaan installeren en het heeft me echt moeite gekost dit te voorkomen. Ik kreeg van de monteur toen de klantenservice aan de lijn, hier heb ik de discussie toen mee voortgezet. De monteur heeft de 2e modem uiteindelijk weer mee terug genomen.
Het mag duidelijk zijn dat ik hier reeds aangaf ook geen prijs te stellen op twee tv kastjes, en twee rekeningen. Nou dat zou niet gebeuren, dit werd zelfs weer gegarandeerd.

Het eerste kastje arriveerde en is geactiveerd. Maar u raadt het al, ik kreeg wel een tweede tv kastje. dit heb ik gemeld bij de klantenservice met de vraag deze op te halen, de reactie van de telefoonbeantwoorder was dat ik dan fijn twee kastjes had. Niet dat ik hier iets aan heb, aangezien ik niet eens in het bezit ben van een tweede tv toestel. Retour zenden was niet nodig volgens die persoon, dus de doos staat ongeopend op zolder.
Ook hier heb ik aangegeven geen twee rekeningen te willen ontvangen, ook hij zou het uitzoeken en regelen.

De eerste afschrijving in januari verliep goed, dat bedrag klopte ook met de beloofde kortingen. Het afschrift dd 28-01-09 gaf zelfs aan dat ik een tegoed had van 7,92. (zie bijlagen).
echter in Februari vonden er twee incasso’s plaats.
Naast klantnummer 11194092, welke het abbonnement geld van 49.95 min het tegoed van de eerste rekening van 7,92, werd er nu ook klantnummer 11194132 van mijn rekening afgeschreven, dit bedrag was 108,54.

De dame die mij toen tewoord stond was zeer vriendelijk en vertelde dat men zou gaan uitzoeken waar het was fout gegaan, ik zo u hiervan schriftelijk op de hoogte worden gehouden. Zij gaf aan dat er contact gezocht zou gaan worden vanuit Ziggo met mij en dat men dan het teveel betaalde bedrag zou terugstorten.
Gezien de ervaringen die ik reeds had met Ziggo en alle beloften die men had gedaan en de garanties die men mij had gegeven was ik hier niet mee akkoord.
Ik heb aangegeven dat ik het teveel gevorderde bedrag zelf zou terugvorderen door de incasso niet goed te keuren. Ik ben natuurlijk ook nooit gebeld door Ziggo.

Maar binnen 10 dagen had ik wel een brief van Ziggo, dit was een herinnering en geen oplossing, geen antwoorden.
wederom is er contact geweest en wederom werd mij beloofd dat men het zou uitzoeken.

Dit Proces heeft zich herhaald eind Maart, het bedrag van nummer 1119402, nl de correcte 49.95 heb ik gelaten en het bedrag van 11194132, een bedrag van 60,95 retour laten storten.

Wederom ontvang je dan binnen 10 dagen een herinnering, hierop wederom contact gehad met klantenservice.
En dan nu het schrijven van 07-04-09 nl een ingebrekestelling voor het bedrag van 168,82 van het door Ziggo foutief aangemaakte klantnummer 11194132.

Halverwege maart hield onze digitale tv er ineens mee op, de kaart was niet meer actief. preview periode verlopen. Het heeft ons meerdere telefoontjes gekost om dat weer actief te krijgen. Kaartnummer van de digitale tv klopte wel en hoort bij klantnummer 11194092, maar blijkbaar was het nooit geactiveerde kaartnummer van klantnummer 11194132 wel actief. dit terwijl die doos nooit is geopend en er dus ook nooit een activeringskaart is ingestuurd. Hoe dit in hemelsnaam mogelijk was is tot op heden nooit beantwoord.

Omdat wij er geen heil meer in zagen hebben we ons abbonnement nummer 11194092 beeindigd. hierbij hebben we aan de klantenservice aangegeven dat het andere door Ziggo aangemaakte nummer 11194132 ook beeindigd moest worden. Vertrouwen in het oplossend vermogen van Ziggo was toen al niet meer aanwezig.
Ook beeindigen is een probleem, want op 21-03-09 ontvang ik een brief waarbij bevestigd wordt dat 11194092 wordt beeindigd en 11194132 wordt gewijzigd. Uiteindelijk per 26-03 dat ook 11194132 wordt beeindigd en wederom een wijziging van 11194092. En drie keer is scheepsrecht en toen kreeg ik ook door dat 11194092 voor de 2e keer was beeindigd.




Nu is mijn vraag aan u , om dit probleem van de twee klantnummers eindelijk eens tot een oplossing te brengen. Het moge duidelijk zijn dat ik echt niet wens te betalen voor een tweede pakket, een pakket wat ik ook nooit heb aangevraagd maar wat op een nog steeds onverklaarbare manier is ontstaan.
De verbintenis met Ziggo loopt af op 30 april, die dag stuur ik het enige modem wat ik mijn bezit is retour, zoals gevraagd in de beeindigings bevestiging. Ik zou het zeker op prijs stellen als het probleem van klantnummer 11194132 dan is opgelost, want ik zie nu al een volgend conflict komen, nl dat ik geen modem heb horende bij klantnummer 11194132 om retour te sturen.

Dit schrijven gaat ook naar mijn rechtspersoon, mocht het probleem van de onterechte ingebrekestelling van klantnummer 11194132 niet worden opgelost is de volgende stap dat wij het uit handen geven en bij hen neer leggen.
Ook zal ik het verhaal dan aanbieden aan Kassa, ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik de enige ben in nederland met dit probleem.



met vriendelijke groet,
M.C van Zutven-van Geel

Spy21
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:36

Re: Ziggo ellende...

Ongelezen bericht door Spy21 »

Heb ellende met KPN gehad om een foute abo van hun op te zeggen,
fout door de medewerker, ik moest het oplossen en dat ging niet zo een twee drie, uren aan telefoon gehangen, brief gestuurd etc.
Uiteindelijk gelukt. Met hoge telefoonkosten
Dus overgestapt op Ziggo, af en toe geen verbinding oke
maar de rest gaat voorlopig goed...

Het gaat niet om het prijs want vind Ziggo duurder,maar vind service belangrijker en KPN heeft gefaald in mijn ogen en zal nooit en never bij hun een telefonie of internet aansluiting bestellen..

WAARDELOOS is KPN (in mijn ogen)

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ziggo ellende...

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wij hebben jaren bij KPN telefoon en internet gehad, maar niks dan goeds bij ons met de KPN,

Helaas raakte ons InternetPlusBellen GO abonnement dermate gedateerd, dat we er met 2 computers niet vrolijk van werden,

De andere providers hadden leuke snelle paketten voor een redelijke prijs, en waren vaak nog goedkoper dan het oude KPN abonnement, :(

Het KPN InternetPlusBellen Go pakket was onderhand flink gedateerd en werd helaas nooit geüpdatet door KPN,

Dus we zijn van pure ellende maar overgestapt naar ZIGGO, maar wat een ellende met aanmelden!, na een paar maanden geen telefoon en internet en over en weer bellen via GSM gelukkig toch verbinding gekregen met het ZIGGO kabelnetwerk, en gelukkig hebben we nu een prima Alles-In-Één Plus abonnement, met netto 10 Mbit/sec.!,

Gelukkig een prima snelle en betrouwbare verbinding, maar dit is niet zonder slag of stoot gegaan bij ZIGGO,

Miranda68
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 apr 2009 08:15

Re: Ziggo ellende...

Ongelezen bericht door Miranda68 »

tja spy , zo waardeloos vindt ik dus nu ziggo... en ik stap over naar de kpn.. grappig toch..

mijn vraag is of er mensen die bij ziggo zitten en intern wilden overstappen van twee aparte abonnementen naar een alles in 1 pakket..
iemand?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ziggo ellende...

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wij hadden bij ZIGGO het Alles-in-een pluspakket besteld,

Maar..., wat deed Ziggo?, die lag doodleuk 3 losse pakketten aan, zodoende wij veel meer betaalden dan wat we aangevraagd hadden,

Toen we hierover gebeld hadden zou het abonnement zo snel mogelijk omgezet worden, maar ook hier in slaagde ZIGGO er maar niet in om de wijzigingen door te voeren,

Te veel mensen die over de dossiers gaan, de ene fout stapelde zich op de andere, het werd een grote bende bij het voor ons aangelegde dossier bij ZIGGO,

Dus binnen de kortste keren wéér geen telefoon en internet!, dus maar weer bellen waarom we waren afgesloten, dat wisten ze bij ZIGGO ook niet!..., er was een "storing!", ZIGGO kon zgn. geen verbinding krijgen op ons modem!, "er zat een ruis op de lijn!...," terwijl we wel een kleine maand het oude pakket van ZIGGO hadden, die prima liep, en ook de telefoon en televisie waren geen problemen te bekennen,

Na weer een maand zonder internet en telefoon gezeten te hebben, hebben ze toch na een stevige woordenwisseling tussen ons en de de medewerker de grote bende eens nagekeken en orde op zaken gesteld aan ons dossier, ook ConsuWijzer was van onze problematiek op de hoogte, en tevens waren we te vinden op het Ziggo gebruikers forum, hier zijn medewerkers van ZIGGO te vinden die hun best doen om via dit forum de mensen te helpen,

Ik ben toen prima geholpen met diverse problemen, en er werd toen tenminste weer een actie ondernomen, en niet alleen loze beloften en smoesjes die ik maar geloven moest,

Gelukkig is alles nu prima in orde, maar dit had wel wat telefoonkosten en irritatie opgeleverd,

Wel was ZIGGO zo goed om een flinke tegemoetkoming in de kosten terug te declareren, zeer vriendelijk van hen,

Nu hebben we al weer een aantal maanden internet via ZIGGO, maar heb er nu geen spijt meer van,


Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe

Spy21
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:36

Re: Ziggo ellende...

Ongelezen bericht door Spy21 »

In principe zijn ze allemaal hetzelfde,
de ene heet Ziggo de andere KPN en de andere tele2

Maar goed.. Bij het veranderen overstappen wijzigen annuleren begint de ellende... Voor zover je niks doet en alleen betaalt is het altijd prima

Miranda68
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 apr 2009 08:15

Re: Ziggo ellende...

Ongelezen bericht door Miranda68 »

het ziggo gebruikers forum, okee is ook eens te proberen...

hleermakers
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2009 16:19

Re: Ziggo ellende...

Ongelezen bericht door hleermakers »

Het probleem met dubbele klantnummers hebben wij dus ook.
Op zich maakt met dat niets uit, maar sinds ik in februari, met terugwerkende kracht uiteindelijk een all in one plus kreeg, kwam ik erachter dat de kabelkosten, en mijn digitaal pakket dubbel werden afgeschreven. OP DIE ANDERE KLANTNUMMERS dus.
Gemaild, brieven geschreven, want bellen met Ziggo en een heel lief vrouwtje heeft samen met mij alles uitgezocht. Op mijn 2 oude klantnummers stonden namelijk allang creditnota's open. Op mijn nu huidige klantnummer heb ik een faktuur teruggevordert omdat het dus vanuit Ziggo niet klopte.
Dit heb ik ook netjes gemeld en gevraagd om daar melding van te maken, en zij begreep het volkomen. Per saldo zou ik dus nu nog, van die oude faktuur 17.77 euro moeten betalen aan Ziggo. Alle andere latere fakturen heb ik netjes betaald, en ik heb niet eens de kosten die ik heb moeten maken, a 19.20 voor telefoontjes gedeclareed.
KRIJG IK VANDAAG EEN BRIEF VAN BOS INCASSO. OF IK PER ACCUUT DE REKENING EN 17.50 euro kosten wil betalen.
NO DEAL DUS.
Ander wordt ik van Ziggo afgesloten. Nou dat hoeft Ziggo niet te doen, dat ga ik dus nu zelf wel doen.
Heb nog nooit een incasso gehad in mijn hele leven. Stelletje onbeschoften, zonder te bellen, zonder iets. :twisted: :twisted:

Miranda68
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 apr 2009 08:15

Re: Ziggo ellende...

Ongelezen bericht door Miranda68 »

ja zover zijn wij dus ook met ziggo, ik heb het "extra" pakket gewoon laten terugstorten, en dan zijn ze snel genoeg... vooral met dreigen...
problemen, die ze nota bene zelf veroorzaken, oplossen is een onmogelijk gebleken...

ik ben dan ook zeer benieuwd OF er een reactie komt van de directeur klantenservice.. en zo ja wat voor een reactie.

Patricia70
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 apr 2009 16:04

Re: Ziggo ellende...

Ongelezen bericht door Patricia70 »

Zo te lezen zijn wij dus niet de enige die een brief zaterdag hebben ontvangen.

Er gaat nu een aangetekend schrijven naar Ziggo inclusief alle correspondentie door mij eerder aan hun geadresseerd. Waar men dus niet op reageert.

In ons geval tot augustus/september 2008 jarenlang nooit geen problemen ondervonden. In juni 08 verhuisd...allemaal vlekkeloos verlopen, totdat mijn bovenbuurman ging verhuizen in augustus 2008. Omdat wij in een appartement wonen met toevoegingen achter het huisnummer en omdat zijn achternaam en de mijne enigszins op elkaar lijken ondanks een duidelijk verschil (hoe toevallig kan het zijn) hebben ze onze facturen gewoon door elkaar gegooid. Hij krijgt post op zijn nieuwe adres met mijn naam. Mijn facturen staan vol met zijn gegevens.

Na diverse keren zowel schriftelijk als telefonisch contact gezocht te hebben en welgeteld 1x reactie en toezegging dat het wordt gecorrigeerd.....helaas jammer dan....niets, nada, noppes reactie. In maart kreeg ik een herinnering van een betaling van € 12,30. Gechecked op factuur online...staat zelfs een tegoed. Bellen naar de Ziggo..."er staat idd niets open voor u mevr". Ik schrijf alsnog een klacht middels het contactformulier (de zoveelste omdat het nog steeds niet gecorrigeerd is en er onrechtmatige incasso's en facturen plaatsvinden van mijn bovenbuurman).

Tot die Ingebreke stelling van € 12,30 + € 17,50 voor administratiekosten. Gebeld met Bos incasso, uitleggen heeft weinig zin maar je kunt ook bij hen het contactformulier gebruiken. Ik heb die € 12,30 betaald (ondanks dat die m.i. aan mijn bovenbuurman behoren ipv aan mij aldus de factuur online) omdat ik niet afgesloten wil worden en dat uitgezocht moet worden wie die € 12,30 verschuldigd is. Maar adm. kosten....geen denken aan. Zijn ze helemaal gek geworden. Fatsoenlijk reageren is er bij Ziggo niet bij, maar dreigen met een incasso bureau is dan hun antwoord.

Ziggo is heel vriendelijk bij het werven van nieuwe klanten, maar Ziggo dient zich te realiseren dat juist ook het behouden van klanten op deze manier geen stand houdt en dat het een keer ophoudt. Wat een incompetent zooitje zeg. Na zo vaak gebeld en geschreven te hebben, alle keren vriendelijk verzocht om correctie van de persoonsgegevens en facturen die totaal niets met elkaar te maken hebben en dan dit.

Die immune houding van ze krijgen ze toch een keer de rekening van gepresenteerd.

Overigens gaat de brief wel naar het adres Winschoterdiep 60 te Groningen ipv de postbus.

Miranda68
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 apr 2009 08:15

Re: Ziggo ellende...

Ongelezen bericht door Miranda68 »

aahaa dat adres kende ik niet.. ik wilde mevrouw al zelf bellen maar met een postbus kom je niet verder he.. nu wel :twisted:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ziggo ellende...

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Bij Ziggo - en andere dingen - werkt maar een ding.
Niet bellen, bij fouten direct een brief (liefst aangetekend met handtekening retour ivm bewijzen) met daarin een termijn waarin zij het door hun veroorzaakte probleem dienen te herstellen - en dat iedere vorm van aanmaning, incassodreiging als afpersing gezien wordt.

Vriendelijk vragen, is mijn ervaring, helpt helaas niet.

Mijn probleem is ook pas opgelost toen ik verhaal hiervan deed op Radar Forum. (Wel goed, uiteindelijk).

Miranda68
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 apr 2009 08:15

Re: Ziggo ellende...

Ongelezen bericht door Miranda68 »

ja guardian, zo gaan wij er nu ook mee om, de brief is (zonder de foutjes) reeds daar aangekomen, dat kunnen we zien omdat die aangetekend is. ik verwacht morgen een telefoontje van mijn rechtspersoon die mag dan de termijn gaan stellen en de rest met hen afhandelen...

wel vind ik dat deel van afpersing goed gevonden zo had ik dat nog niet bekeken.. :lol:

dreamtheater03
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2009 09:24

Re: Ziggo ellende...

Ongelezen bericht door dreamtheater03 »

Ziggo is kort samengevat 1 grote ellende. Hieronder zijn mijn ervaringen samengevat.

Wat is er bij mij allemaal foutgegaan?
1) Mid oktober afgelopen jaar heb ik Ziggo Z1 (analoge TV) + digitale TV besteld. Op dat moment was er een promotie mbt digitale tv (+/- 90 Euro korting op de digitale ontvanger). 2 weken later had ik nog niets gehoord en daarom maar eens met Ziggo gebeld. Volgens de medewerker die ik aan de lijn kreeg was de bestelling om onverklaarbare redenen niet doorgezet en hij heeft deze geheractiveerd/opnieuw ingevoerd (ik denk dat het laatste gebeurd is). Een weekje later kwamen er 2 digitale receivers afgeleverd! En nog even later kwam een factuur waarop de promotie niet was doorgerekend :x' ! Weer een aantal keren gebeld met Ziggo en niemand die mij uit kon leggen wat er gebeurd was. En dat promotietarief konden ze nergens terugvinden. Ik moest maar een klacht invullen via de website en dan maar kijken wat er zou gebeuren. Dit heb ik ook gedaan en uiteindelijk heb ik 90 Euro krediet gekregen zonder enige communicatie vanuit Ziggo. Ik kwam erachter doordat ineens 89 Euro krediet op de factuur stond! Dit heeft wel enkele uren bellen gekost!
2) Ik was even in de waan dat alles opgelost was, maar dat was natuurlijk niet zo. Ik had interesse in een extra keuzepakket en dit had ik via Mijn Ziggo aangevraagd. 2 weken later niets van gehoord, maar ik kreeg wel een betalingsbevesting thuisgestuurd waarin dit keuzepakket al stond. Maar weer eens bellen om te vragen hoe dit nu in elkaar stak. Volgens de Ziggo medewerker was bestellen via Mijn Ziggo geen goed idee en dit werkte allemaal zeer langzaam. Buiten dat bleek ik 2 klantnummers en 2 abonnementen te hebben!
Voor 1 van de klantnummer/abonnementen was al een beeindiging in gang gezet, want een Ziggo systeem had gemerkt dat dit toch echt niet kon...
3) Een paar dagen later kreeg ik een brief thuis waarin stond dat mijn abonnement beeindigd zou worden! Weer bellen met Ziggo om er zeker van te zijn dat mijn echte abonnement niet om zeep zou worden geholpen. Nee, dit zou echt niet gebeuren volgens de Ziggo medewerker en het nieuwe keuzepakket zou ook goed gaan, maar dat zou wel nog een paar weken duren. In de tussentijd kreeg ik ook nog een brief thuis waarin Ziggo mij vroeg of ik interesse had in digitale tv, omdat ik dit volgens hun nog niet had. Tja, wat moet ik hier nog over zeggen?
4) We zijn er nog niet helaas... Een weekje geleden kreeg ik de rekening voor mijn 2e abonnement en voor de 2e receiver (nu wel met het promotietarief van oktober afgelopen jaar!) :evil: . Weer bellen met Ziggo (zeker 10 keer gebeld in de afgelopen maand) en ook dit was weer allemaal heel vreemd volgens de Ziggo medewerker. Ik bleek 2 klantnummers te hebben en daarom moest ik alles 2 keer betalen. Inmiddels worden gesprekken met Ziggo helemaal een drama, omdat de medewerkers eerst de hele historie moeten doorlopen en dit moet allemaal toegelicht worden. Voordat ik bij mijn echte vraag ben aangekomen zijn we al 15 minuten verder...
Ziggo heeft nu toegezegd dat de abonnementskosten van het 2e abonnement en het bedrag voor de 2e digitale receiver teruggestort zullen worden op mijn rekening binnen 4-6 weken. Overigens heb ik de grootste van deze facturen laten storneren en ik hoop dat dit geen extra problemen opleverd. Ik ben benieuwd... ik vermoed dat dit nog niet het einde van het hele verhaal zal zijn.

Mijn conclusie
Het is toch ongelooflijk dat ik, als goedbetalende en welwillende klant, geen dienst op een normale manier van Ziggo kan afnemen! Alle problemen die zij veroorzaken moeten door mij, als klant, worden opgelost door tientallen telefoontjes van in totaal vele uren.
Ik weet nog niet wat ik in de toekomst ga doen, maar dit is niet acceptabel. Ik zie een aantal mogelijkheden:
- De boel opzeggen bij Ziggo en een nieuw abonnement aanvragen op mijn eigen naam (staat nu op naam van mijn vriendin). Dit betekent beginnen met een schone lei en hopen dat ze er niet weer een puinzooi van maken. En natuurlijk het risico dat we een tijdje zonder tv zitten (zal waarschijnlijk wel gebeuren).
- Overstappen naar KPN (Digitenne/Interactieve tv): Digitenne vind ik niet echt een optie (slechtere beeldkwaliteit, geen HD) en het nadeel van ITV is dat je meteen ook internet via KPN moet doen. Als internet er dan uit ligt, dan ligt alles eruit! Maar ik denk toch dat het over een paar maanden ITV wordt, tenzij Ziggo vanaf nu alles goed gaat doen en dat kan ik me bijna niet voorstellen.

Hulde aan iedereen die de tijd en moeite heeft genomen om het hele bovenstaande verhaal te lezen. Het lijkt wel een Griekse tragedie...
Ik ben overigens benieuwd wat de rest van de Ziggo slachtoffers van plan zijn als acties te ondernemen (overstappen?).

Miranda68
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 apr 2009 08:15

Re: Ziggo ellende...

Ongelezen bericht door Miranda68 »

jou verhaal lijkt wel erg op dat van mij, twee klantnummers en twee pakketten, alleen is er bij jou een wakkere medewerker geweest die opmerkte dat dat niet kon, hier had ik er pas één die beweerde dat er wel meer klanten twee pakketten bestellen ..... ooow die had ik me een partij graag door de telefoon heen getrokken.. :evil:

en het hele verhaal elke keer weer oprakelen, daar doe ik al niet meer aan, ik bel niet meer, ze kunnen dreigbrieven sturen wat ze willen, ik leg alles neer bij mijn rechtspersoon...

wel zou ik heel graag de confrontatie eens met de directeur klantenservice aangaan, mw martine Ferment.... heel graag zelfs...

ik ga over op iternet en IATV van KPN.. binnen 5 dagen reeds de dongel binnen en een week later het instalatie pakket.... nu wacht ik alleen nog op de receiver en dan kan de boel aan de muur... per 1 mei ben ik om. ik kan niet wachten
alleen denk ik dan nog niet af te zijn van de ziggo toestanden, want die stornering van het foutieve pakket loopt dan vast nog wel even door... wat mij betreft tot in de rechtbank..
het actieve pakket wordt netjes betaald, de rest laat ik storneren en das mijn goed recht ook.
dus kom maar op zou ik zeggen, ik lust ziggo ondertussen rauw
:twisted:

dreamtheater03
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2009 09:24

Re: Ziggo ellende...

Ongelezen bericht door dreamtheater03 »

Inderdaad. Lijkt verdomd veel op elkaar...
Ik vind het echt schandalig dat er op zo'n manier met klanten omgegaan wordt, maar je kunt er zo verdomd weinig aan doen. Klachten naar Ziggo sturen is heel leuk, maar het is volgens mij onmogelijk om feedback te krijgen. Dat van die directrice vind ik een goed idee! Ik heb haar ook een en ander te vertellen!

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met IATV, dus ik zou het op prijs stellen als je hier je ervaringen zou willen posten.
Hier op het forum lees ik daar toch ook wel weer wat slechte ervaringen over, maar al met al denk ik toch dat KPN zijn zaakjes veel beter op orde heeft dan Ziggo.
Wel is het een groot nadeel dat ik dan van mijn stabiele internet verbinding (Online) af moet en over moet stappen naar KPN...ik ben toch wel wat huiverig voor overstappen...

Miranda68
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 apr 2009 08:15

Re: Ziggo ellende...

Ongelezen bericht door Miranda68 »

nou ik ook, maar alles voor het internet is reeds binnen, we hebben een gratis dongel voor overbrugging, en deze week ontvangen we de kast voor de tv... allemaal op tijd voor 1 mei, dan ik ziggo er hier echt uit.

tot nu toe (knock on wood) lijkt alles goed te lopen, maar ik ben ook zeer sceptisch want het is overal wel wat.... nu maar hopen dat het nu ff aan onze deur voorbij gaat.

ben met ziggo nl nog lang niet klaar... vrees ik.

PermanentMark
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2009 10:54

Re: Ziggo ellende...

Ongelezen bericht door PermanentMark »

Ik had alleen internet en digi tv van @Home.
Toen deze over is gegaan ben ik overgestapt naar Ziggo en naar de alles-in-1 pakket van hun en dan de 1 na duurste.

Ik heb de 1e 3 weken last gehad dat mijn internet verbinding zo nu en dan weg was. Toen dit was opgelost kreeg ik een e-mail met de melding erin dat ik 2 maanden gratis internet kreeg, 4 maanden gratis kon bellen en daarna nog eens 50% korting kreeg voor 3 maand op het volledige abonnement.

Dit is dus erg netjes opgelost vind ik zelf. Daarna heb ik nooit meer ergens last van gehad. En ben dan ook zeer tevreden. Ikheb zelf laatst een nieuwe ontvanger gekregen van ze, voor het geval ik een 2e tv zou hebben in een andere kamer. Deze is ook nooit in rekening gebracht zoals gemeld stond.

Wat is het moraal:

Elke provider heeft zijn slechte en goede kanten. Ik heb bij de KPN gewerkt en de ene was erg tevreden en de ander niet. Zo ook over Ziggo. Denk dan ook dat dat iets is wat nooit op gelost zal worden. Het bestaat al heel lang en het zal ook nog wel zo blijven ook.

Kate25
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 21:51

Re: Ziggo ellende...

Ongelezen bericht door Kate25 »

Heeft er nog iemand tips voor mij?
Ziggo stuurde mij een brief dat ik een betalingsachterstand zou hebben. Uiteraard geen specificatie bij de brief waarin gevraagd werd om per direct iets van 150 euro te betalen.
Brief terug gestuurd dat ik alleen betaal, als er een specificatie naar mij wordt gestuurd. Ik kan nl ahv bankafschriften bewijzen dat ik wel betaald heb. Heb ik ook in mijn reactie aan Ziggo gezet.
Ligt er vandaag een brief dd 16 april 2009 (jaja - we leven 21 april) in de bus van incassobedrijf Bos uit Groningen, dat mij in gebreke stelt en of ik even 200 euro wil betalen en dat zij zelfs op zaterdag 18 april telefonisch te bereiken zijn. Rara: in die brief staat een specificatie welke maanden ik niet betaald zou hebben. Lullig: mooi de maanden die ik volgens mijn bankafschriften betaald heb...
Morgen dus even langs het juridisch loket voor gratis advies hoe zowel Ziggo als Bos aan te pakken, want mijn advocaat houd ik liever achter de hand in geval Ziggo en Bos hardleers zijn. Uiteraard kosten voor aangetekende brieven met bewijs van ontvangst wel verhalen op Ziggo & Bos.
Tips van forum zijn welkom!
Trouwens nog waarschuwing van een kennis van mij die Ziggo probeerde op te zeggen (wat ik uiteraard ook ga doen):
- Ze hebben minstens 2 maanden nodig om dat te regelen en
- Ze kunnen blijkbaar de kabeltv aansluiting niet meer afsluiten/de-activeren... Zet je per ongeluk maanden later een kabel op die aansluiting, ook al is het maar een paar seconden ... ben je weer vrolijk Ziggo-abonnee.
- Volgens testen op diverse internet sites haalt Ziggo trouwens ook niet de toegezegde snelheden vwb internet etc.

Kate25
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 21:51

Re: Ziggo ellende...

Ongelezen bericht door Kate25 »

Voor degenen die net als ik bezig zijn met vergelijken van aanbieders etc. om over te stappen van Ziggo naar iets anders:
de Consumentenbond heeft blijkbaar recent wat providers naast elkaar gezet en vergeleken. Effe langs je openbare bieb om hun uitgaven te checken!
Wat ik ook al merkte: behalve de prijs verschilt het zenderpark voor radio en tv behoorlijk tussen providers.
Verder lijkt het probleem bij Ziggo inmiddels ook, dat ik niet het oude Casema kabeltv/radio + internet pakket heb, maar ik ook moet betalen voor bellen - terwijl ik dat nooit heb aangevraagd of nodig heb...
En vwb het kabel-zenderpark van Ziggo: ze bieden steeds minder tv-zenders via kabel. Maw: het pakket waar je voor betaalt wordt in wezen duurder en als je bepaalde zenders wilt blijven ontvangen, moet je maar digitaal gaan.

Gesloten