Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Ongelezen bericht door pedro714 »

Je had gewon moeten betalen. Storneren kan nog binnen 1 jaar dus waar maak je je druk om???

Feinel
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jan 2018 01:11

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Ongelezen bericht door Feinel »

Bijna alle providers werken op deze manier, de maand waarin het abonnement wordt stopgezet, ook al is dat de 1ste van de maand, wordt volledig afgeschreven, en de maand erop wordt alles verrekend en krijg je het teveel betaalde teruggestort. Dit staat ook bij ziggo en de andere providers in de voorwaarden waar je mee akkoord gaat.
Of dat wettelijk ook allemaal zo dichtgetimmerd is, vind ik persoonlijk van minder belang.

Uiteraard, je hebt op dit forum een paar beroepsjuristen die echt elke scheet aanvechten en altijd hun gelijk willen halen, maar de gemiddelde consument is met dat advies echt niet geholpen.
Gewoon de betaalprocedure volgen zoals die door de provider is uitgestippeld en waarmee je akkoord bent gegaan, en als na een maand het toch blijkt mis te gaan, dan kun je bij de provider dit melden en kom je er dan niet uit, kun je naar een instantie als de geschillencommissie stappen en heb je echt een poot om op te staan.

Direct bedragen storneren is meestal de domste route die je kunt bewandelen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom makkelijk doen, als het moeilijk kan? :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
18 apr 2021 12:52
Waarom makkelijk doen, als het moeilijk kan? :mrgreen:
Dit lijkt me een geschikte vraag voor Alfatrion.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:
18 apr 2021 12:02
Waar staat dan dat je de maand na opzegging toch moet betalen , om dit later te verrekenen?
https://cdn.vodafoneziggo.nl/content/da ... i-2018.pdf
Nijogeth schreef:
18 apr 2021 12:33
Omdat men vooraf heeft afgesproken het zo te doen (...).
Waar staat dat dan?
Artikel 6:237 aanhef en onder i BW
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn een in de algemene voorwaarden voorkomend beding dat voor het geval de overeenkomst wordt beëindigd anders dan op grond van het feit dat de wederpartij in de nakoming van haar verbintenis is tekort geschoten, de wederpartij verplicht een geldsom te betalen, behoudens voor zover het betreft een redelijke vergoeding voor door de gebruiker geleden verlies of gederfde winst.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Here we go again

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
18 apr 2021 12:33
Omdat men vooraf heeft afgesproken het zo te doen en TS daarmee akkoord was. Zoiets noemen we een afspraak.
Je stelt dat dit is afgesproken, kun je specifiek dat onderbouwen?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb nog nooit zo'n contract opgezegd, maar bij de opzegging zal dat vast wel vermeld zijn en zal TS daar niet even op gereageerd hebben.

Dan nog is meteen storneren natuurlijk de moeilijke weg, net als achteraf achter een factuur aan gaan. TS had in dit geval gewoon even kunnen bellen als ie het zich afvroeg of het wel goed ging.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
18 apr 2021 13:32
Ik heb nog nooit zo'n contract opgezegd, maar bij de opzegging zal dat vast wel vermeld zijn en zal TS daar niet even op gereageerd hebben.
Aannames. Waar ik zo 1 2 3 in de gepostte link met voorwaarden geen onderbouwing voor aantrof.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het is toch wel vreemd dat iedereen, zelfs ik die er geen ervaring mee heeft, weet dat dit de gewone gang van zaken is, terwijl het nooit ergens vernoemd wordt.

In mijn ogen heeft TS dit toch echt over zichzelf afgeroepen door de moeilijke weg te bewandelen. Gelukkig komt Alfatrion to the rescue om te helpen een nog moeilijker pad te bewandelen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nijogeth schreef:
18 apr 2021 13:32
Dan nog is meteen storneren natuurlijk de moeilijke weg, net als achteraf achter een factuur aan gaan. TS had in dit geval gewoon even kunnen bellen als ie het zich afvroeg of het wel goed ging.
Het nadeel van uw advies is is dat de rechtsgeleerde onder ons de menselijke kant vergeten en aangeven dat je niet hoeft te bellen en dat je meteen het heft in eigen handen kan nemen. Dat daardoor de weg naar het einddoel onnodig lang en lastig gemaakt wordt wordt dan gemakshalve vergeten.
Het lijkt er ook steeds meer op dat contact pas gemaakt hoeft te worden in een rechtszaal. Want het recht heb je aan je kant, dat hoef je niet mede te delen aan de andere partij en pas bij de rechter schijn je pas hoeven te vertellen waarom je iets gedaan hebt. Als je op die manier zou moeten samenleven, dan gaat er echt iets verkeerds. Naar mijn mening dan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Topicstarter komt niet meer terug. Die heeft zijn gal ook nog op twee andere sites gespuwd. Ziggo gaat ondertussen gewoon door met deze praktijk.

Ze deden een plas...

sake1987

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Ongelezen bericht door sake1987 »

16again schreef:
18 apr 2021 12:02
sake1987 schreef:
18 apr 2021 11:51
alfatrion schreef:
18 apr 2021 11:15
Het is hier Ziggo dat zich niet aan de regels houdt.
Doe je deze uitspraak na nalezing van het door TS getekende contract?
Waar staat dan dat je de maand na opzegging toch moet betalen , om dit later te verrekenen?
https://cdn.vodafoneziggo.nl/content/da ... i-2018.pdf
Ik neem niet de moeite om dit allemaal te lezen, vroeg mij alleen af of Alfa dit wel heeft gedaan, dan snap ik zijn antwoord

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik heb de indruk dat een aantal forumleden hoe dan ook gelijk willen hebben, terecht of niet.
Volgens mij is het contract met Ziggo beëindigd en als gevolg daarvan is tevens de door TS afgegeven incassomachtiging eveneens komen te vervallen. Met andere woorden, Ziggo heeft helemaal het recht niet om te incasseren bij een vervallen incassomachtiging

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Ongelezen bericht door alfatrion »

sake1987 schreef:
18 apr 2021 13:59
Ik neem niet de moeite om dit allemaal te lezen, vroeg mij alleen af of Alfa dit wel heeft gedaan, dan snap ik zijn antwoord
Je kan die vraag ook stellen wanneer ik aangeef dat iemand recht heeft op zijn geldterug, nadat deze persoon heeft aangegeven een koop op afstand binnen veertien dagen en de verkoper een track en trace code heeft ontvangen, maar ook dan geeft de vraag er blijk van dat er geen rekening wordt gehouden met dwingende wetgeving. Het is dwingende wetgeving waardoor de consument niet verplicht kan worden om te betalen voor een overeenkonst dat is beindigt, tenzij het bedrijf kan aangeven waarom dat niet onredelijk bezwarend is. Als het bedrijf daarvoor dan aanvoert dat het afgesproken is (het argument van de leden hier) dan weet ik wat de rechter zal doen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
18 apr 2021 13:41
Het is toch wel vreemd dat iedereen, zelfs ik die er geen ervaring mee heeft, weet dat dit de gewone gang van zaken is, terwijl het nooit ergens vernoemd wordt.
Je maakt hier de denkfout dat iets wat vaak gebeurt, ook juridisch juist is. Dat is echter niet het geval, zo blijkt ook hier. En dat het onjuist is, is overduidelijk.
Nijogeth schreef:
18 apr 2021 13:41
In mijn ogen heeft TS dit toch echt over zichzelf afgeroepen door de moeilijke weg te bewandelen. Gelukkig komt Alfatrion to the rescue om te helpen een nog moeilijker pad te bewandelen.
Onzin. Alfatrion adviseert helemaal geen moeilijker pad, maar bevestigt slechts dat de door TS gemaakte keus juridisch gezien juist is.

En voor de goede orde: dat staat volkomen los van de vraag of dat ook de makkelijkste weg is.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
18 apr 2021 14:08
.
Volgens mij is het contract met Ziggo beëindigd en als gevolg daarvan is tevens de door TS afgegeven incassomachtiging eveneens komen te vervallen. Met andere woorden, Ziggo heeft helemaal het recht niet om te incasseren bij een vervallen incassomachtiging
Het zal lastig incasseren zijn van de variabele kosten als de incassomachtiging al ingetrokken is. Ziggo heeft wel degelijk recht om te incasseren na het opzeggen, namelijk de openstaande kosten.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Morganlefay schreef:
18 apr 2021 16:20
Ik_weet_niet_alles schreef:
18 apr 2021 14:08
Ik heb de indruk dat een aantal forumleden hoe dan ook gelijk willen hebben, terecht of niet.
Volgens mij is het contract met Ziggo beëindigd en als gevolg daarvan is tevens de door TS afgegeven incassomachtiging eveneens komen te vervallen. Met andere woorden, Ziggo heeft helemaal het recht niet om te incasseren bij een vervallen incassomachtiging
Tja lees het Disney verhaal maar eens. Wie weet is er naast het storneren door TS ook nog eens door Ziggo zelf teruggestort.
Een incassoprocedure starten zonder dat er nog wat open staat??
Klanten hebben het wettelijk om bedragen te storneren. Dat is hun recht ongeacht wat voor reden iemand heeft om een bedrag te storneren.
Dat u dat niet leuk vindt maakt de wet echter niet anders. Uw eerdere reactie heeft dus geen enkele waarden en juridisch ook nog eens helemaal verkeerd.
Het zou wenselijk zijn als forumleden eigen normen en waarden en meningen en wettelijke regelingen van elkaar gescheiden weten te houden en niet hun eigen mening naar voren brengen als zijnde de wet.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
18 apr 2021 16:42
Ik_weet_niet_alles schreef:
18 apr 2021 14:08
.
Volgens mij is het contract met Ziggo beëindigd en als gevolg daarvan is tevens de door TS afgegeven incassomachtiging eveneens komen te vervallen. Met andere woorden, Ziggo heeft helemaal het recht niet om te incasseren bij een vervallen incassomachtiging
Het zal lastig incasseren zijn van de variabele kosten als de incassomachtiging al ingetrokken is. Ziggo heeft wel degelijk recht om te incasseren na het opzeggen, namelijk de openstaande kosten.
En tot wanneer zou Ziggo dan mogen incasseren volgens u, 1 maand, 2 maanden, een half jaar. Kunt u ook aangeven waar in de wet is bepaald dat een bedrijf mag blijven incasseren als een contract is beëindigd.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Ongelezen bericht door 16again »

Morganlefay schreef:
18 apr 2021 16:20
Tja lees het Disney verhaal maar eens.
Waar staat dat dan?

Gesloten