Ziggo klacht

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Kim&Niels
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2020 10:40

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Kim&Niels »

Onterechte incasso koster en afspraken maken die ze niet eens mogen bieden.

Toen ik ging verhuizen ben ik overgestapt van kpn naar ziggo. Grote fout is gebleken. Vanaf het begin ellende met ziggo en hoge kosten. De eerste rekening die ik kreeg was ruim 200,-. Ik heb direct gebeld. Het antwoord was dat ik vooruit moest betalen. Nouja daar kon ik me in vinden, alleen ik kon dat op dat moment niet in een keer betalen. En gezien de verkoper mij iets heel anders had verteld was ik ook niet voorbereid op zo een rekening. Nou dat was allemaal geen enkel probleem en we maakte een betalingsafapraak. Waarop ik vroeg of dat automatisch afgeschreven zou worden. Ja mevrouw dat word gewoon maandelijks automatisch afgeschreven tegelijk met u rekening. Nou fijn, dat is opgelost dacht ik. Nou niet dus. Ik kreeg een mailtje met een betaalverzoek. Ik opgebeld en uitgelegd dat we hadden afgesproken dat het tegelijk met mijn rekening automatisch afgeschreven zou worden. Het antwoord hierop was: "ohja klopt mevrouw ik zie het. U hoeft op het mailtje niet te reageren." Wat ik dus vervolgens ook niet gedaan heb. Krijg ik toch een maand later een brief met daarop dat ik mij niet aan de betalingsafsrpaak heb gehouden, met daarop gelijk 25 euro incassokosten erboven op. Nou je raad het al. Weer bellen. Ditmaal kreeg ik een hele enthousiaste grappenmaker aan de telefoon. Het gesprek duurde ruim een uur, want mevrouw ging alles wel even regelen. "Ja mevrouw, ik zie het en wat vervelend voor u. Ik ga het oplossen." We hebben op dat moment afgesproken dat de incassokosten ingetrokken zouden worden en we maakte een hele nieuwe betalingsregeling. Nou het duurde ruim een uur, want het systeem daar zou volgens de mevrouw erg lastig zijn. Uiteindelijk de precieze afspraak:

- Incassokosten zouden vervallen
- 47 euro per maand moest ik aflossen
- Eenmalig direkt aflossen 47 via
betaalverzoek en daarna de rest
maandelijks doormiddel van automatisch
incasso tegelijk met de lopen rekening.

Nou niks dus he. Van de week is er 110 euro van me rekening afgeschreven. Dus ik denk, mooi ze hebben dus de betalingsregeling ook afgeschreven. Krijg ik gister weer een betalingsverzoek binnen. *********** waarom is er dan 110 euro afgeschreven? Ik vanmorgen weer bellen en nu breekt echt mijn klomp. Schandaliger kan gewoon niet en service is ver te zoeken. Deze meneer zegt gewoon: "Neehoor dat kan allemaal helemaal niet via automatisch incasso." Dus ik leg het hele verhaal uit. Zegt hij doodleuk "ja mevrouw, dan hebben mijn collega's je verkeerde informatie verschaft, maar je moet de incasso kosten gewoon betalen. En er zijn 6 brieven verstuurd, met betalingsherinneringen. WAT? Ik weet gewoon niet wat ik hoor! Dus omdat hun mij informatie verschaffen wat helemaal niet kan en mag bij jullie (dus onjuiste informatie) loop ik nu op de kosten. Ondanks dat de fout bij jullie ligt? En nou durf je ook nog te zeggen dat ik wel 6 brieven heb ontvangen. Nou het moet allemaal niet gekker worden. Ik ga nu direkt naar een andere provider. Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt bij geen enkele provider. Ben altijd goed geholpen en nooit ook geen betalings problemen gehad, waar dan ook. En nou bij ziggo alleen maar ellende, ongeldige afspraken van hun kant, en mega slechte service. En het is jammer, want ik ben al jaren bij Vodafone waar ik echt altijd tevreden over ben en nou zijn hun samen gegaan bij ziggo die hun naam echt ten onder doet. Weetje, en als dat nou alles is, maar nee ik moest ook betalen voor de monteur die hier de boel kwam instaleren, wat bij andere providers altijd gratis is geweest. En ik heb vanaf het begin al om de haverklap storing en een megatraag kastje! De ziggo GO app kan je de helft niet op streamen en maar een beperkt aantal dagen terug kijken. Al met al, Ziggo is een drama, met een rommelige, onkundige klantenservice en ik raad iedereen aan om lekker voor een andere provider te kiezen, als ze nog in dubio zijn waar ze naartoe willen.

Ps. Mijn laatste klacht: omdat ik bij Vodafone zit, krijg je dan zo een all in one korting. Ik zou vijf euro korting krijgen op mijn abbonoment en ik mocht een extra gratis tv pakket kiezen via de mail. Dus ik heb gekozen voor het sportpakket (vind mijn vriend leuk). Nou ik betaal gewoon maandelijks voor het pakket hoor. Ook een foutje zeiden de bij de klantenservice. JOE.

annes
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:29

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door annes »

Sinds een paar weken abonnement van privé omgezet naar zakelijk. En toen ging het mis. En hoe. Eerst was nieuwe abonnement op mysterieuze wijze niet verwerkt en was oude beëindigd. Resultaat geen telefoon, tv en internet. Dame zou het regelen en ik kreeg alles opgestuurd. Weer niks. Ziggo weer gebeld. Vervelend. Maar wederom was nieuwe abonnement niet verwerkt. Medewerk kon geen oplossing bieden maar met weekend ertussen zou het in twee dagen opgelost zijn. Andere medewerker gesproken en bleek het probleem in India te moeten worden verholpen. Medewerker belde mij een paar dagen later en India had het opgelost maar nu was er weer een probleem. Kijk maar naar programma van tros radar zei hij, meer dan 10.000 mensen hebben dat probleem. Alleen nu ben ik zakelijk geworden en zou ik voorrang krijgen. Ondertussen heb ik een leuke band met de medewerker opgebouwd die mij iedere dag vertelt dat het nog niet is opgelost. Het abonnement moet handmatig ingevoerd worden en die afdeling heeft het nu druk. Ja duh als meer dan 10 duizend mensen dit probleem hebben. Ja hij heeft het wederom geëscaleerd maar nog geen reactie. Afdeling bellen kan hij niet. Daar zijn ze te groot voor met 4 miljoen klanten. Woensdag a.s. wordt het twee weken zonder internet en vaste telefoon. En een termijn waarbinnen het is opgelost? Nee die kunnen ze niet geven. Ook mijn mobiele abonnement wordt nu duurder want ik heb geen abonnement meer bij Ziggo zegt Vodafone. Wat een ongelofelijk slecht bedrijf. Aardige medewerker maar die kan ook helemaal niets doen.

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ah, leuk, het maandelijkse klaagdraadje over Ziggo met een TS die zo’n ernstige klacht heeft dat hij nooit meer terugkomt.

Dan mijn maandelijkse opmerking, al sinds 1999 Ziggo (of hoe het dan ook heette) en eigenlijk zelden echte klachten. En altijd snel.

Tot volgende maand!

annes
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:29

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door annes »

Beste Arizonakid, tot twee weken geleden nooit problemen (sinds 2001) gehad met ziggo. Zolang je niets verandert gaat het goed maar nu is er intern echt een probleem want ze verwijzen al naar tros radar dat het daar aan de orde was. En in deze tijd van Corona moet ik vanuit huis kunnen werken en dat kan nu niet.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door hebra98 »

Kunt u dan niet vragen aan ziggo om u terug te zetten naar het particuliere account?
Een modem (ervaring) kan er binnen een paar dagen zijn en dan kunt u ieder geval verder.

annes
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:29

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door annes »

Hebra98 heb ik ook al gevraagd. Ik heb m’n horizonbox ook nog gewoon maar het probleem is nu administratief van aard. Iemand moet nu handmatig mijn abonnement verwerken in het abonnementen systeem van Ziggo omdat er een storing is opgetreden. De afdeling provisioning. Dus ook al zou ik zeggen zet me maar weer terug naar privé (wat ik al twee weken roep) zegt men dat het probleem daarmee niet is verholpen. De automatische omzetting werkt niet. Dus nu heb ik gewoon geen abonnement.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik adviseer u om nogmaals te bellen met ziggo en dan in het menu te kiezen voor afdeling "retentie"

Daar even goed aangeven wat uw problemen zijn en dat u zakelijk afhankelijk bent van deze verbinding.

annes
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:29

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door annes »

Net gedaan en krijg te horen dat 15000 mensen
dit probleem hebben. ICT heeft t druk

peter17111962
Berichten: 578
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Ook bij mij werkte de boel niet erg goed, maar dan vooral dat diverse TV zenders blokjes ik beeld hadden
en het beeld regelmatig wegviel. Iemand in mijn kennissenkring met verstand van zaken die vertelde mij
dar de oorzaak waarschijnlijk ligt ik het feit dat er op 50 meter van mijn huis een GSM mast staat. Hij
adviseerde dan ook om de coax kabel van de meterkast naar de eind doos in de huiskamer te vervangen
door eentje die 4G en 5G is afgeschermd Hebben we samen gedaan, Ook die plastic coax pluggen
zijn vervangen door metalen pluggen Ook die eind doos in de huiskamer hebben we vervangen door een
Hirschmann EDC 1000. Het resultaat is een perfect beeld op alle kanalen. Of er bij U ook een (storende)
Gsm mast in de buurt staat kunt U hier zelf controleren,
https://antenneregister.nl/Html5Viewer/ ... r%5Fextern

Shivers
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 nov 2020 17:48

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Shivers »

peter17111962 schreef:
03 nov 2020 07:57
Ook bij mij werkte de boel niet erg goed, maar dan vooral dat diverse TV zenders blokjes ik beeld hadden
en het beeld regelmatig wegviel. Iemand in mijn kennissenkring met verstand van zaken die vertelde mij
dar de oorzaak waarschijnlijk ligt ik het feit dat er op 50 meter van mijn huis een GSM mast staat. Hij
adviseerde dan ook om de coax kabel van de meterkast naar de eind doos in de huiskamer te vervangen
door eentje die 4G en 5G is afgeschermd Hebben we samen gedaan, Ook die plastic coax pluggen
zijn vervangen door metalen pluggen Ook die eind doos in de huiskamer hebben we vervangen door een
Hirschmann EDC 1000. Het resultaat is een perfect beeld op alle kanalen. Of er bij U ook een (storende)
Gsm mast in de buurt staat kunt U hier zelf controleren,
https://antenneregister.nl/Html5Viewer/ ... r%5Fextern
Dit heeft niet alleen met een gsm mast te maken, ook met gewone dect telefoons komt dit probleem voor.
99% van de klachten die mensen hebben liggen gewoonweg aan de bekabeling in huis.
Gisteren nog een klant gehad ja Ziggo is schuldig want mijn beeld is vervelend, AOP zat in meterkast maar meneer had dat opgelost we zetten de modem in de huiskamer nee meneer max 0,75 meter van het AOP af niet anders.
En ineens had klant gewoon perfect beeld, ja maar mijn wifi gaat dan niet ver zat, ja en dan hang je een extra Accespoint dan los je dat probleem ook op.

Andere klant KPN is bagger want ik heb glasvezel met pakket van 500MB/S en ik haal net 100, o ja meneer mag ik uw apparatuur ff zien nee dat ligt aan de modem van KPN en niet aan mijn apparatuur ok hoe meet u dat bekabeld of draadloos ja op kabel die is geleverd door KPN.

Mag ik uw pc even zien ja daar ligt het niet aan wilt u geholpen worden of niet jawel nou dan gaan we even bij uw pc kijken, pc met windows 7 er nog op ipv 10 ja maar hij werkt nog goed maar ja een pc met een netwerkadapter 10/100 ga jij nooit geen 500 halen met een gigabit adapter wel.

Maar nee het ligt altijd aan de provider nooit aan de klant.

Regina1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2022 13:40

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Regina1965 »

Ik heb een 1 jarig contract bij Ziggo.
Het hele jaar problemen met ziggo, ze houden zich niet aan contract en schrijven onterechte bedragen van je rekening af, bellen helpt niet, ze lossen niks op.

Ze hebben mijn 1 jarig contract ineens vrijgegeven omdat ze van mij af willen, normaal moet je het contract uitzitten maar ziggo mag dit wel zomaar doen? ze weten dat ze fout zitten maar toegeven ho maar!, ze hebben macht en dat weten ze en wij als klant hebben niks in te brengen.

Ik heb nu mijn ziggo abbonement in Januari opgezegd met een opzegtermijn van een maand, dus 1 maart contact beëindiging.
Niet te geloven, sluiten ze mij 1 februari ineens af.
Weer bellen en natuurlijk weer hetzelfde gesprek zoals altijd, waardeloze excuses en moet een dag wachten voordat alles het weer doet.
Nu een dag verder, wel weer tv en internet maar opnemen, terug kijken en opgenomen programma's doet het nog steeds niet.
Weer bellen en natuurlijk weer dezelfde waardeloze excuses van Ziggo, eerst zou het 24 uur duren, dus niet, weer bellen, nu duurt het 3 dagen, ook niet! Weer bellen en nu moet ik maar geduld hebben wanneer alles weer werkt. Graag doorverbinden met hogere hand maar dat kan volgens ziggo natuurlijk niet.
Al die poppetjes die bij ziggo werken kunnen of willen niet helpen en beschermen hun werkgever, hoezo machtsmisbruik!

Het heeft inmiddels een week geduurd en kan nu pas weer opnemen en terug kijken.
Alle programma's die ik heb opgenomen, zijn allemaal verdwenen terwijl ze hebben gezegd, maakt u geen zorgen, de opnames blijven staan, dus niet!
Na eindeloos te hebben teruggebeld met steeds dezelfde boodschap, u moet geduld hebben en telkens weer die sorry, stop daarmee want jullie sorry's die ik al het hele jaar hoor worden NIET gemeend.

Als klant trek je bij ziggo altijd aan het kortste eind.
Ze hebben een machtspositie en handelen daar ook na.
Nog een maandje geduld en dan ben ik eindelijk weg bij Ziggo.
Mensen wees gewaarschuwd, als er problemen zijn met ziggo, dan heeft u niks in te brengen.
Bij mij gaat dit al een jaar zo bij ziggo, bellen, bellen, bellen en nog steeds problemen!

Hopelijk wordt er een uitzending gemaakt over Ziggo om mensen te waarschuwen hoeveel macht Ziggo heeft!, het wordt tijd dat mensen hiervoor gewaarschuwd worden, kijk maar eens op Google hoeveel negatieve revieuws er zijn over dit bedrijf.

Wees gewaarschuwd!!!

Methusalah
Berichten: 1166
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Methusalah »

Regina1965 schreef:
08 feb 2022 13:42

Hopelijk wordt er een uitzending gemaakt over Ziggo om mensen te waarschuwen hoeveel macht Ziggo heeft!, het wordt tijd dat mensen hiervoor gewaarschuwd worden, kijk maar eens op Google hoeveel negatieve revieuws er zijn over dit bedrijf.

Wees gewaarschuwd!!!
Ik heb anders nooit problemen met Ziggo. En ik ken ook niemand persoonlijk die dat wel heeft. Het lijkt wel alsof de meerderheid gewoon tevreden is. Huh, wie had dat ooit gedacht?

Misschien er even bij stilstaan dat als je miljoenen afnemers hebt dat het logisch is dat je ook veel negatieve reacties hoort op het internet. Positieve meldingen hoor je zelden. En procentueel stelt het aantal klachten dan dus ook niets voor.


En je hebt je hele epistel opgeschreven en nog steeds weet ik niet wat nou exact je probleem is.
Regina1965 schreef:
08 feb 2022 13:42
Het hele jaar problemen met ziggo, ze houden zich niet aan contract en schrijven onterechte bedragen van je rekening af, bellen helpt niet, ze lossen niks op.
Want? Als je nou eens specifiek aangeeft hoe ze zich niet aan het contract houden en waarom de bedragen onterecht zijn kan ik misschien meer begrip voor je hebben.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Dirkie »

Regina1965 schreef:
08 feb 2022 13:42
Ik heb een 1 jarig contract bij Ziggo.
Het hele jaar problemen met ziggo, ze houden zich niet aan contract en schrijven onterechte bedragen van je rekening af, bellen helpt niet, ze lossen niks op.

Ze hebben mijn 1 jarig contract ineens vrijgegeven omdat ze van mij af willen, normaal moet je het contract uitzitten maar ziggo mag dit wel zomaar doen? ze weten dat ze fout zitten maar toegeven ho maar!, ze hebben macht en dat weten ze en wij als klant hebben niks in te brengen.
Los van het feit dat ik eigenlijk ook geen klachten over Ziggo heb snap ik het niet helemaal. U bent zeer ontevreden over Ziggo. Ziggo snapt dit en geeft aan dat U uw 1 jarig contract eerder mag opzeggen. U mag dus eerder weg zonder boete. Wat is dan het probleem.
Ik wens U alvast heel veel plezier bij uw nieuwe provider. Ga vooral niet vooraf zoeken of daar ook klachten over zijn want dat is nutteloos. Over iedere provider zijn wel klachten te vinden.

Gesloten