Ziggo klacht

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
paulvlaak
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2017 15:48

Ziggo klacht

Ongelezen bericht door paulvlaak »

Wat een inefficiënt, log, niet communicatief en compleet niet oplossingsgericht bedrijf is ZIggo. O N G E L O F E L I J K

Sinds ik woon op mijn huidige adres, heb ik op advies van Ziggo een Zakelijk Telecom abonnement afgesloten voor Internet, TV en (vaste) telefoon. Dit zou extra gunstig zijn, wegens hogere up- en download snelheid dan bij particuliere abonnementen. Deze (extra hoge) snelheid heb ik sindsdien nog nooit mogen ervaren, daar de snelheid altijd super slecht is. Nu heeft Ziggo de wifi-garantie in het leven geroepen, maar daar merk ik weinig van.

Want sinds het allereerste begin heb ik al klachten over de functionaliteit/snelheid van internet/Wifi en daar keer op keer over geklaagd.
Inmiddels zijn we zo'n 50 telefoontjes à minimaal 15 minuten per keer en 8 (ACHT!) monteursbezoeken (en dus 8 vrije dagdelen à 8x inkomstenderving en verlies vakantiedagen) verder, heb ik 2 extra wifi-punten (router en stopcontactpunt) gekocht à €200,- en elke maand meer dan 70 euro aan Ziggo overgemaakt, voor een dienst die gewoon niet naar behoren functioneert.
Daar heb ik vervolgens een klacht over ingediend, waar niks mee gedaan is, behalve het compenseren van de kosten van de monteursbezoeken (die ik sowieso gratis verwacht bij slecht functioneren).

Inmiddels werkt mijn TV-dienst sinds ruim een week ook niet meer, en daar zou monteur nummer 9 na heel veel heen en weer gebel donderdag 26 oktober voor langskomen tussen 17 en 22u. Op weg naar huis kreeg ik om 17.38u een e-mail; we hebben de afspraak geannuleerd. Ik dacht aan een systeemfout, dus gelijk gebeld, maar nee; de afspraak was echt geannuleerd en niemand wist waarom! Uiteraard kon er ook geen nieuwe monteur worden gestuurd, waardoor ik nu weer 5 dagen langer zonder TV zit.

IEDERE KEER als ik bel is men heel begripvol, logt netjes de klacht en stuurt een nieuwe monteur, die vervolgens weer volledig niet op de hoogte is, het dossier niet leest en zijn eigen ding gaat doen, dat doorgaans volstrekt het tegenovergestelde is van wat men aan de telefoon heeft besproken of wat de vorige monteur heeft gedaan.

NOG NOOIT heeft Ziggo mij gebeld met excuses of een oplossing.
Nee ik moet altijd zelf actie ondernemen na hun zoveelste fout
NOG NOOIT heeft Ziggo mij gecompenseerd voor geleden schade of het niet functioneren van hun peperdure dienst
NOG NOOIT heeft Ziggo een passende oplossing geboden of een volledig probleemloos functionerende dienst geleverd
NOG NOOIT heeft Ziggo iets met mijn klacht (of inmiddels meer dan een jaar lopende dossier) gedaan

Maar als je dan uit pure wanhoop maar besluit om een factuur te storneren (in de hoop dat er dan eens iemand gaat bellen) krijg je doodleuk een mail 'de betaling is niet gelukt, betaalt u even s.v.p.'.

Als zelfstandig ondernemer ben ik afhankelijk van mijn telecomdiensten voor mijn werk, dus de geleden schade en inkomstenderving is aanzienlijk na ruim een jaar ellende!

Wie heeft hier nog meer ervaringen mee en weet een oplossing of een manier zodat ZIggo contact opneemt

NeoDutchio
Berichten: 12308
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bent hier op een consumentenforum, dus meer mensen met deze ervaring zult u niet vinden. Het beste kunt u zakelijke vragen stellen op www.higherlevel.nl.

Waar het vaak bij consumenten fout gaat is de 'tot'snelheid die aangeboden wordt. Er wordt nooit een gegarandeerde snelheid beloofd. Ook al komt er wel voldoende signaal binnen, hoe is bij u de bekabeling, of draadloze wifi? Bij veel isolatie in uw huis, of betonijzer kan het signaal verstoord worden. Dat is niet aan de provider aan te rekenen. Is er al een controle gedaan bij de modem welk signaal er binnen komt?

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Goedemorgen Paul,

9 monteurs en dan werkt het nog steeds niet naar behoren? Daar moeten we iets aan doen. Wil je ons een privebericht sturen met je postcode+huisnummer, samen met een (korte) toelichting over wat je zelf al geprobeerd hebt en/of wat de monteurs gedaan hebben? Dan gaan we je daar verder helpen.

Groet,

Jelle - Ziggo webcare

stofzuigertje

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ze verkopen snelheid tot... maar geen garantie of je het ook haalde, dat is bij elke aanbieder het geval.
Wel kunnen ze goedkopere aanbieden als die beloofde snelheid niet haalbaar is.

Verhuizen naar betere kabel is enige helaas want niet overal is maximale snelheid te behalen.
Vooral als je naast Online winkel zit die data groot gebruiker is!

Vele buren waren blij dat ik verhuisde als webwinkeltje!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef:Ze verkopen snelheid tot... maar geen garantie of je het ook haalde, dat is bij elke aanbieder het geval.
Wel kunnen ze goedkopere aanbieden als die beloofde snelheid niet haalbaar is.
Onzin, bij Ziggo leveren ze gewoon de beloofde snelheid, enkel bij DSL (ADSL/VDSL e.d.) is er sprake van een TOT snelheid bij coax (Ziggo) en Glasvezel is de snelheid gewoon altijd wat het abonnement is.

TS kan Ziggo gewoon ingebreke stellen en een periode van 2 weken aanhouden. Uiteraard moet het probleem wel bij Ziggo liggen, dus wifi problemen of bekabelingsproblemen vallen hier niet onder. Daarna kun je net zoals een consument de overeenkomst gewoon beëindigen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door sjohie »

stofzuigertje schreef:Ze verkopen snelheid tot... maar geen garantie of je het ook haalde, dat is bij elke aanbieder het geval.
Wel kunnen ze goedkopere aanbieden als die beloofde snelheid niet haalbaar is.

Verhuizen naar betere kabel is enige helaas want niet overal is maximale snelheid te behalen.
Vooral als je naast Online winkel zit die data groot gebruiker is!

Vele buren waren blij dat ik verhuisde als webwinkeltje!
Je bent in de war met a/x/vDSL producten via de oude koperen telefoonlijn. Daar is de afstand tot de wijkcentrale van bepalend belang voor de snelheid, en daar wordt in de gauwigheid nog wel eens overheen gelezen. Bij kabel en glasvezel haal je ~95% van je afgesproken snelheid, afhankelijk van de site/server die je bezoekt etc etc. (die laatste 5% gaat op aan "overhead" dus netwerkprotocol etc).

Overigens had mijn collega (als particulier) via de whatsapp contact met Ziggo, en dat was snel en to-the-point, die was zeer tevreden. (net als ik ook al ~15 jaar tevreden klant bij ze ben overigens) 9 monteurs vind ik wel wat moeilijk om te geloven moet ik bekennen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door bprosman »

Vooral als je naast Online winkel zit die data groot gebruiker is!
Dat je buren invloed hebben op jouw doorvoersnelheid met Ziggo/UPC is ook al jaren achterhaald (vorige DOCSIS platform).

baandestegge
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2018 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door baandestegge »

Hallo,

Ik ben ook bijzonder ontevreden over Ziggo! Nog nooit zo’n slechte ervaring met een bedrijf gehad. Sinds november (inmiddels 9 maanden geleden!!!) probeer ik tv en internet via hen geleverd te krijgen. Wat dus nooit goed is geweest al die tijd! Kun je nagaan hoevaak ik heb gebeld en hoe lang in de wacht gezet (met storende wachtmuziekje vol ruis, hoe typisch). Er is ong 7 x een monteur langs geweest of gewoon niet op komen dagen! Elke keer een schijnoplossing, waarbij ze ook nog soms de schuld bij mij wilden leggen soms. Uiteindelijk vond de laatste monteur dat het probleem buiten mijn huis gelokaliseerd was..., na 8 maanden. Er is uiteindelijk, nadat je echt boos moet worden, toegezegd dat ik mijn geld terug zou krijgen, maar ook daar was geen notitie van gemaakt, en werd ook niet afgehandeld. Je wordt niet doorverbonden met iemand die er wel over gaat. En overleggen met de monteur die langs is geweest kan blijkbaar ook niet.. wat een enorm k.. bedrijf!!!

Dus: WORDT GEEN KLANT BIJ ZIGGO!!!!

drosser78
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2019 16:58

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door drosser78 »

Ik werd vanmiddag benaderd door iemand van telemarketing Ziggo die me vroeg of ik mijnheer Kats was. Ik zei dat dit klopte en hij vroeg of ik even tijd had. Ik zei Nee. Mag het dan een minuutje zijn? Ik zei Nee. Nou u heeft 80.000 euro gewonnen in de loterij. Ik zei: geef dat maar aan de arme mensen. De mijnheer van Ziggo antwoordde: Dan hou ik het zelf. Ik zei das prima hoor. Ik zei: ik ga nu ophangen. En wilde ophangen. Ik hoorde hem vervolgens zeggen: Wat een eikel zeg! Vervolgens werd de verbinding verbroken. Ik zal nu zeker nooit maar dan ook nooit klant meer worden van Ziggo. Wat een reclame!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door renewouters »

drosser78 schreef:
23 feb 2019 20:06
Ik werd vanmiddag benaderd door iemand van telemarketing Ziggo die me vroeg of ik mijnheer Kats was. Ik zei dat dit klopte en hij vroeg of ik even tijd had. Ik zei Nee. Mag het dan een minuutje zijn? Ik zei Nee. Nou u heeft 80.000 euro gewonnen in de loterij. Ik zei: geef dat maar aan de arme mensen. De mijnheer van Ziggo antwoordde: Dan hou ik het zelf. Ik zei das prima hoor. Ik zei: ik ga nu ophangen. En wilde ophangen. Ik hoorde hem vervolgens zeggen: Wat een eikel zeg! Vervolgens werd de verbinding verbroken. Ik zal nu zeker nooit maar dan ook nooit klant meer worden van Ziggo. Wat een reclame!
Dit was echt niet iemand van Ziggo. Ziggo doet helemaal niet aan loterijen of andere prijsvragen. Of je verzint het, of het was een ander bedrijf en heb je het niet goed begrepen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door sylvesterb »

renewouters schreef:
24 feb 2019 12:17
drosser78 schreef:
23 feb 2019 20:06
Ik werd vanmiddag benaderd door iemand van telemarketing Ziggo die me vroeg of ik mijnheer Kats was. Ik zei dat dit klopte en hij vroeg of ik even tijd had. Ik zei Nee. Mag het dan een minuutje zijn? Ik zei Nee. Nou u heeft 80.000 euro gewonnen in de loterij. Ik zei: geef dat maar aan de arme mensen. De mijnheer van Ziggo antwoordde: Dan hou ik het zelf. Ik zei das prima hoor. Ik zei: ik ga nu ophangen. En wilde ophangen. Ik hoorde hem vervolgens zeggen: Wat een eikel zeg! Vervolgens werd de verbinding verbroken. Ik zal nu zeker nooit maar dan ook nooit klant meer worden van Ziggo. Wat een reclame!
Dit was echt niet iemand van Ziggo. Ziggo doet helemaal niet aan loterijen of andere prijsvragen. Of je verzint het, of het was een ander bedrijf en heb je het niet goed begrepen.
Denk dat meneer Cats niet zo eerlijk is over hoe hij reageerde, waarschijnlijk had de Ziggo medewerker gewoon gelijk, niets mis mee als ze de waarheid zeggen.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@drosser78

Of het was iemand die u in de maling wilde nemen. Heeft niets met Ziggo van doen.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door BL2 »

Hoe zou het overigens met Paul Vlaak zijn ?
De topicstarter was ooit in 2017 precies 7 minuutjes on-line met een toch wel extreem forse klacht tegen Ziggo.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Heeft misschien die € 80000 gewonnen?

Gezellig tv kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2020 22:55

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Gezellig tv kijken »

Gisteren weer leuk zwart beeld met tekst als u dit wilt kijken moet een een abonnement op extra zenders nemen.
Ik betaal hier al 14 jaar voor😡.
Vandaag weer een film gekeken op Veronica waarbij deze film constant blokjes in beeld brengt.
En maar adverteren hoe goed ze zijn.
Ziggo kan in 14 jaar niet eens mijn probleem oplossen.
Wat een bedrijf. Heb maar weer een maand terug laten storten, het genot om tv te kijken is nu wel echt helemaal weg.
Wanneer zal Ziggo het nu echt eens oplossen. Ik zelf denk nooit, omdat ze het gewoon niet weten wat ze moeten doen. Wat een amateuristisch bedrijf.

Gezellig tv kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2020 22:55

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Gezellig tv kijken »

Ziggo en mediaboxen. Ook last van slecht beeld .Een zender die spontaan op een andere zender springt of in ineens uitgaat.
Waarschijnlijk heeft u ook een mediabox ontvangen die al bij meerderen klanten heeft gestaan. Ziggo zegt dat natuurlijk niet en u denkt dat er een nieuwe is gekomen.
Waarom doet Ziggo dit toch, en waarom geven ze alle klanten niet de nieuwste box, hier gaan ze zo prat op. Iedereen die bij Ziggo klant is heeft hier recht op. Je betaald voor iets goeds en niet voor ergernis. Ja, zegt Ziggo als je alles in één neemt krijg je dit. Onzin, een product wat niet goed werkt en dat weet Ziggo ook, dan moeten ze dit oplossen en geen spelletjes spellen met klanten en iets opdringen waren klanten niet op zitten te wachten door meer abonnementskosten te laten betalen voor zenders die je helemaal niet wil.
Ziggo stop met ouwe tweedehands troep naar mensen te sturen en los je problemen op bij die mensen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je al vanaf 2006 ontevreden bent zou ik via een andere provider gezellig tv kijken.

Arizonakid
Berichten: 1123
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Arizonakid »

14 jaar betalen voor iets wat niet naar je zin is.....dan heb je echt een ander probleem.

Gezellig tv kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2020 22:55

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Gezellig tv kijken »

Er komt elke keer een monteur kijken. En dan is de buitenconnector stuk. Dan is er in de wijkkast en verkeerde kabel in geplugd waardoor de afstand niet goed is voor mij kabel om het signaal door te geven Dan weer is de groene aansluitkabel niet goed gemonteerd. Dit hoor ik dus elke keer en ja, soms gat het een tijd goed. Maar het lijkt wel als er een andere iemand een klacht heeft in de wijk ze de kabels weer omdraaien en het weer van vooraf aan begint. En dat media boxen vanzelf uitgaan of op een ander net springen is normaal zeker. Dan heb ik het nog niet eens over WiFi gehad hoe beroerd dit soms is, terwijl ik het duurste abonnement hier op heb genomen. Monteur die niet opkomt dagen en zegt dat ik niet thuis was en een rekening hiervoor krijg, erg jammer dat er een camera hangt bij mij voordeur en deze man nooit is op komen dagen daarneem je dan vrij voor en alle telefoontjes die je moet doen mobiel welteverstaan omdat de normale lijn niet werkt.Dus mensen die denken dat ik een een ander probleem heb hoop ik van ganser harte dit niet mee te maken. En natuurlijk probeert Ziggo naar oplossingen te zoeken het is dus maar tijdelijk elke keer.

Wuppie1956
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2020 07:48

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Wuppie1956 »

Totaal niets zeggende provider

02-01-2020 overgestapt van KPN naar Ziggo ivm hogere internet snelheid. 16-01-2020 gebruik gemaakt van mijn herroepingsrecht om weer zo snel mogelijk van deze waardeloze leverancier af te zijn.
Mediabox XL die per dag 2 keer zoveel energie verbruikt dan mijn koel/vriescombinatie en waardeloos internet/WIFI.
Men verdomd het de Mediabox Next uit te leveren, ja als je het duurdere abo neemt.
Er bestaat ook nog een ander modem maar kan men niet toezeggen.
Dan de steker er maar uit trekken, is prima zeggen ze dan. En zo is ook geschied.
Weer terug naar de KPN en genoegen nemen met een lagere internet snelheid maar wel goede service.
Mensen, ga niet in zee met Ziggo, lees je eerst in op internet voordat je erin trapt.

Gesloten