LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door seconds-out »

Sinds kort maakt Ziggo reclame in de media voor een sneller. maar vooral stabieler internet.
In het begin zat ik daar vreemd tegenaan te kijken..afgezien van normale storingen van 40-50 keer per week had ik tot die tijd een redelijke verbinding met mijn goedkoopste abbootje, ...ok, online spelen of zijn moet je gewoon niet doen want daarvoor was en is er altijd te veel storing geweest.


Sinds kort echter is het aantal storingen met een veelvoud toegenomen...eigenlijk is internet onbruikbaar voor mij...heb nu ongeveer 200-300 storinkjes per dag omdat het internetsignaal korte of langere tijd gewoon wegvalt, met name in de weekenden is het erg, vreemd als je bedenkt dat er dan geen of weinig zakelijk internetverkeer is....
De wachttijden voor een pagina te laden zijn ook flink toegenomen (als internet het doet tenminste, mijn cursor is vaker "rond" dan dat het op een pijltje lijkt)


Ben al terug gegaan naar de winkel en daar is de ontvangst prima, maar ja die hebben dan ook een "zwaardere abbo" , bij een kennis van mij is de ontvangst ook goed, alles werkt, zelfs online zijn is geen probleem. (ook een duurdere abbo)

Wat ik dus vermoed is dat Ziggo alle instap-abbonementen bewust äfknijpt, zodat iedereen eigenlijk gedwongen wordt om over te stappen naar een stabieler (lees duurder) abbonement.

Daarom is waarschijnlijk ook de reclame-campagne in de media gestart... :arrow: Ziggo wil iedereen wijsmaken dat het helemaal NIET vanzelfsprekend is om normaal internet te hebben met een instap-abbonementje :twisted:

Mijn vraag is dan ook :arrow:
Zijn er nog meer mensen die dit hebben meegemaakt?
Laatst gewijzigd door seconds-out op 20 jun 2011 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door riddert »

Ik herken me hier helemaal niet in. Ik heb het allergoedkoopste alles in 1 (tv/internet/telefonie) van Ziggo.

Ik maak net zoals TS geen gebruik van online gaming, maar kijk wel eens youtube of uitzending gemist, en dit functioneert prima, zonder lange wachttijd.

Storingen heb ik vrijwel nooit, pc draait de hele dag en avond.

Ik heb er verder geen verstand van, maar heb alles bekabeld aangesloten, misschien dat daar een oorzaak van het matige functioneren van internet bij TS ligt?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door seconds-out »

riddert schreef:Ik herken me hier helemaal niet in. Ik heb het allergoedkoopste alles in 1 (tv/internet/telefonie) van Ziggo.

Ik maak net zoals TS geen gebruik van online gaming, maar kijk wel eens youtube of uitzending gemist, en dit functioneert prima, zonder lange wachttijd.

Storingen heb ik vrijwel nooit, pc draait de hele dag en avond.

Ik heb er verder geen verstand van, maar heb alles bekabeld aangesloten, misschien dat daar een oorzaak van het matige functioneren van internet bij TS ligt?
Ik had al eerder kunnen reageren, ware het niet dat ik weer net storing had. :twisted:
En ik had het kunnen weten :arrow: gaan er weer mensen reageren die wel een goeie ontvangst hebben.
Fijn voor jou! niet meer reageren!

Btw modem is nieuw, geplaatst door een ziggo- medewerker een paar maanden terug, die bevestigde dat de ontvangst van internet uitstekend was.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door Dirkie »

En ik had het kunnen weten gaan er weer mensen reageren die wel een goeie ontvangst hebben.
Fijn voor jou! niet meer reageren!
Jammer van deze houding. Door deze houding vraag je er niet om dat je probleem opgelost wordt door mensen die tips kunnen geven, maar krijg je alleen reacties van mensen die ook problemen hebben. Maar toch succes :mrgreen:

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door seconds-out »

Dirkie schreef:
En ik had het kunnen weten gaan er weer mensen reageren die wel een goeie ontvangst hebben.
Fijn voor jou! niet meer reageren!
Jammer van deze houding. Door deze houding vraag je er niet om dat je probleem opgelost wordt door mensen die tips kunnen geven, maar krijg je alleen reacties van mensen die ook problemen hebben. Maar toch succes :mrgreen:
Dat is jouw mening.
Ik zoek geen klagers, maar oplossingen.
Maar als iedereen alleen maar gaat melden dat internet het bij hem WEL werkt heb ik niets aan.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door seconds-out »

vogels schreef:
Ik zoek geen klagers, maar oplossingen.
Dit is anders wel in tegenspraak met: Mijn vraag is dan ook : Zijn er nog meer mensen die dit hebben meegemaakt? Bovendien ook in tegenspraak met je topictitel.

Als je een oplossing zoekt, zul je toch meer info moeten geven over o.a. de manier waarop je met het internet bent verbonden, wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt enz. enz. De monteur heeft blijkbaar geconstateerd dat het signaal goed is, dan ligt het probleem dus binnenshuis. Verder lijkt het me stug dat 40-50x per week een storing, te wijten is aan het signaal. Producten van Ziggo zijn gewoon goed.

Ja,is toch een logische vraag>>? Iemand die dat ook heeft meegemaakt weet misschien wat er aan de hand is en heeft misschien een oplossing.
Ik ga niet met jou in discussie hoe ik mijn vraag moet stellen.

En natuurlijk zal jij wel weten dat de oorzaak NIET bij ZIGGO zelf ligt, maar bij mij...is je goed recht, helaas is lezen dan niet je sterkste punt>>>buitenshuis doet de PC het prima, de modem is nieuw en werkt volgens Ziggo goed.
Ook had je kunnen lezen dat het aantal storingen in het weekend vele malen hoger ligt.
Waarbij we dus weer bij de hamvraag komen>>heb ik veel storing? ja !
Ligt dat aan mij of Ziggo? ik denk aan Ziggo. Jij denkt dat Ziggo altijd een goeie ontvangst heeft? Dat is fijn voor jou, maar aan dat soort praatjes heb ik niks.
Het is sowieso vreemd dat jij het aantal storinkjes probeert te bagataliseren, het zijn er eerder meer als minder dan 40-50!
Btw...hoe weet jij eigenlijk zo zeker dat Ziggo overal een goeie ontvangst heeft??
Laat het antwoord maar zitten, ik kom niks verder met jou.

Wordt er een beetje moe van...heb vandaag al weer zeker vijf storinkjes gehad..kan me amper verdedigen omdat het verzenden weer niet lukte enz. en dan zitten ze nog mijn problemen te ontkennen.
Laatst gewijzigd door seconds-out op 21 jun 2011 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door seconds-out »

:lol:
vogels schreef:
Laat het antwoord maar zitten
Jij dacht toch zeker niet van mij nog een serieus antwoord te krijgen? Mag ik ff lachen :lol: :lol:

Veel succes met je 'geknepen' instap abo.
Sterker nog, ben blij dat je zelf ook tot de conclusie komt dat je het niet weet...

Toedeledoki. :lol: :lol: :lol:
En graag de volgende keer wel on-topic blijven!

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door Dirkie »

Producten van Ziggo zijn gewoon goed.
Dat is volgens mij nu juist niet wat de TS wilde lezen :mrgreen: .
Overgiens ben ik wel dezelfde mening toegedaan.

Maar dan toch een poging tot een constructieve bijdrage.
als internet het doet tenminste, mijn cursor is vaker "rond" dan dat het op een pijltje lijkt
Een ronde of pijl cursus zegt niets over het feit dat "internet" al dan niet werkt. Het geeft aan dan je computer bezig is met iets, bijvoorbeeld het laden van een pagina
heb nu ongeveer 200-300 storinkjes per dag omdat het internetsignaal korte of langere tijd gewoon wegvalt, met name in de weekenden is het erg, vreemd als je bedenkt dat er dan geen of weinig zakelijk internetverkeer is....
Dat zijn al een paar verkeerde conclusies. Je zou namelijk net zo eenvoudig kunnen stellen dat in het weekend iedereen massaal aan het downloaden gaat, wat een zwaardere belasting is voor het 'internet'. En ook de conclusie dat het wegvallen van het signaal daarmee te maken heeft is verkeerd.
Ik ga niet met jou in discussie hoe ik mijn vraag moet stellen.
Het stellen van de juiste vragen is een kunst, evenals het stellen van een juiste diagnose. Maar het belangrijkst is wel, dat je mee wil werken, want anders kan er echt geen oplossing gevonden worden.

Allereerst moet de storing duidelijk zijn. Als ik lees dat er 200-300 storinkjes per dag zijn, dan wil ik weten hoe je dat gemeten/geconstateerd hebt.
Wat zou dan wel een oorzaak kunnen zijn van deze (ver)storingen.
- mindere kwaliteit (coax) kabels
- niet (goed) vastgezette coax stekkers/pluggen
- indien aanwezig : werkt je antenne versterker
- 220V kabel naast je coax kabel
- kabelbreuk bv. bij verschuiven van meubels o.i.d
- zit je PC met een kabel aan het modem of werk je draadloos
(maw hoe ziet je netwerk er thuis uit)
- gebruik je een up-to-date virus scanner
- is je PC schoon (dus geen virus infecties en zo)

Pas als je alles binnenshuis gecontroleerd hebt en zeker weet dat er niets aan de hand is, dan kun je gaan denken om Ziggo in te schakelen.
En voor de goede orde, ik werk niet (op de Helpdesk) bij Ziggo, maar heb vanwege mijn beroep en hobby regelmatig met dit soort zaken te maken. En bovenstaande punten heb ik dan ook niet zelf verzonnen, maar ben ik in de praktijk tegen gekomen, helaas.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door renegade66 »

ziggo knijpt de snelheid absoluut niet, de monteur heeft gezegd dat je internetverbinding in orde is, dus ook mijn conclusie is dat het binnenhuis ergens fout gaat.

heb je tijdens zo'n storing al eens naar het mode gekeken?
wat doen de lampjes dan op het modem?

heb je er misschien nog een router tussen zitten?
geeft die geen problemen?

heb je al eens een ander computer geprobeerd?

kan wezen dat je windows problemen geeft.

zijn je connectoren goed aangedraaid?
zijn je kabels in orde?
heb je er al eens een andere tussen gezet?


allemaal vragen waar je nog geen antwoord op hebt gegeven om je eventueel te kunnen helpen.
mits je normaal antwoord geeft aan ons natuurlijk.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door seconds-out »

Dirkie..sommige uren is mijn ontvangst prima. geen storing, alle doet het dan prima.
Ik zeg expres sommige uren, maar meestal heb ik de hele dag storinkjes, met name in de weekenden.
Dat het niks met het weekend te maken heeft (wel of geen zakelijk verkeer) wil ik wel geloven, maar juist de onregelmatigheid van de storingen, deed mij denken dat het probleem niet bij mij ligt.

Mijn kabels en de modem zijn nieuw.
Pc is prima in orde, pas nog nagekeken door de winkelier, geen virussen, sterker nog, heb nog nooit wat gedownload en nogmaals..buitenshuis werkt de pc prima.

Ik krijg het idee hier dat gewoon niemand mij gelooft of dat het aan mij ligt..
Ik wil gewoon een oplossing, het is vreselijk irritant als je om de haverklap een storinkje krijgt.

Nb.
Probleem speelt sinds enkele weken..nieuwe modem is een paar maanden oud.
De pc heeft het altijd redelijk gedaan met de oude en de nieuwe modem.
Laatst gewijzigd door seconds-out op 21 jun 2011 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door Dirkie »

Dan ligt het waarschijnlijk niet aan je PC. Maar je schrijft nog steeds of je draadloos of bedraad werkt.
En mochten de problemen blijven aanhouden, dan zou je je probleem ook eens kunnen schrijven in het Ziggo Gebruikers Forum. Daar zitten meer mensen die je verder zouden kunnen helpen.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door renegade66 »

zijn er meerdere mensen in de nabije straat die ook problemen hebben met internet?

indien dit niet het geval is dan ligt het probleem niet bij ziggo.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door seconds-out »

renegade66 schreef:zijn er meerdere mensen in de nabije straat die ook problemen hebben met internet?

indien dit niet het geval is dan ligt het probleem niet bij ziggo.
Weet ik niet, ik weet uberhaupt niet of ze ook Ziggo hebben en wat voor abbo.
Wel weet ik dat als niemand hier reageert met hetzelfde probleem ik niks verder kom...de gedachte dat het misschien toch aan mij of de situatie ligt wil er bij mij nog niet in...daarvoor zijn de storinkjes te onregelmatig.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door seconds-out »

vogels schreef:
Maar je schrijft nog steeds of je draadloos of bedraad werkt.
@dirkie: Vermoed draadloos, er van uitgaande dat met buitenshuis de tuin o.i.d. bedoelt wordt (ook zo lekker duidelijk) en dat het niet een p.c. betreft maar een laptop.

Als mijn conclusies, gebaseerd op wazige info, juist zijn, dan ligt het niet aan Ziggo (anders zou je in de tuin ook geen goede ontvangst hebben).
jij vermoedt buitenshuis.?.. :lol:
En dat is vaag>?
Zou ik ook zeggen als ik niet goed gelezen had, buitenshuis was in oa in de winkel en bij een kennis, en ja het is inderdaad een labtop en geen pc.

Wazige info>?
Whahaa, alles is verteld, elk detail is bekend, wat wil je nog meer horen dan?
Wie zit er nou weer een tuin bij te halen???
Jij toch zeker :lol: :lol: ik heb geeneens een tuin.

Gezien het feit dat jij voorbij gaat aan de opmerking dat de storingen onregelmatig zijn, geeft wel aan dat je er niks van gelooft..
Fijn voor jou, daarom verzoek ik je ook om niet meer te reageren.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door seconds-out »

vogels schreef:
buitenshuis was in oa in de winkel en bij een kennis
Kijk dat is duidelijk! Buitenshuis kan n.l. overal zijn, dus ook een tuin, in het vliegtuig, bovenop de Eiffeltoren enz. enz. enz.

Dat je laptop het daar wel goed doet, zegt niks, want je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op wel/niet draadloos!
en ja het is inderdaad een labtop en geen pc.
Laptop dus, praat dan niet over een p.c.
Aha ...je hebt me te pakken...het is inderdaad een labtop en geen p.c. was een foutje van mij.
je hebt gewonnen, nu zal de rest van het verhaal ook wel niet kloppen.. :roll: :lol:
Zeuren kan je wel zeg..ik gaf al toe dat het een labtop was en dan nog blijf je er over doorgaan..

En nee, er is geen draadloos systeem, anders had ik dat wel vermeld, want dat is relevante info.

En ik had al in de eerste bijdrage vermeld wat buitenshuis betekende, maar daar lees je natuurlijk overheen... :roll:
Maar we gaan het even resumeren voor jou>> buitenshuis is en was wel binnenshuis maar dan ergens anders...vaag heh???

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

[Off-Topic bericht verwijderd door de Moderator]

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door renegade66 »

deze storing heeft totaal niets met de diverse snelheden te maken.

het is heel eenvoudig te achterhalen of er meerdere mensen in je buurt ook problemen hebben met de internetverbinding.
ziggo kan dit zo nakijken, dit zullen ze al wel gedaan hebben toen jij belde.
dit is namelijk een standaard actie.
en blijkbaar hebben de anderen geen last van de storing.
maar je hebt geen antwoord gegeven op de vraag wat op dat moment de lampjes op het modem doen.

heb je ook al eens een andere UTP-kabel geprobeerd?

hoelang duren de storingen en hoeveel tijd zit er tussen?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door seconds-out »

mafvogeltje schreef:
Aha ...je hebt me te pakken...het is inderdaad een labtop en geen p.c. was een foutje van mij.
je hebt gewonnen, nu zal de rest van het verhaal ook wel niet kloppen.. :roll: :lol:
Zeuren kan je wel zeg..ik gaf al toe dat het een labtop was en dan nog blijf je er over doorgaan..
Ik lig in een deuk prachtig :lol:

P.S. gisteren maakte vogels ook al iemand af over een Ziggo-topic.
Medewerker van Ziggo?
Selectief lezen doet hij wel... alle info is bij hem altijd vaag, behalve als het gaat om een foutje, daar blijft ie wel op hameren.
Ook een aparte gedachtengang wat bij hem buitenshuis betekent...dat moet wel in de tuin zijn of ergens anders buiten...terwijl er notabene bij staat wat buitenshuis betekent...

Al dat geneuzel over onbelangrijke details leidt alleen maar af en helpt me geen steek verder, pc of laptop, lekker belangrijk>>>ik heb veel storing, dat is het probleem.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door renegade66 »

misschien antwoord op mijn vragen geven?????

flits75
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 sep 2010 19:43

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door flits75 »

@ seconds out.
hoi, ik heb ook het goedkoopste alles-in-een pakket van Ziggo. Wat door de bank genomen heel goed gaat. Tot een tijdje terug, we hebben een desktop en een laptop, de verbinding viel weg en dat gebeurde steeds vaker. Na wat speurwerk bleek het aan de router te liggen, die kon met haar leeftijd van ruim 4 jaar de moderne data niet meer verwerken. We hebben een andere geplaatst en alles is weer tiptop. Hopelijk heb je hier wat aan. succes.

Gesloten