LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo maakt er een potje van

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
dilemma55
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2018 18:20

Ziggo maakt er een potje van

Ongelezen bericht door dilemma55 »

Vandaag komt er een monteur van Ziggo om internet, telefoon en tv te installeren.
Alle mogelijke bekabelingen en noodzakelijke ( glasvezel)verbindingen liggen in de meterkast zoals ook mee Time Machine, een internet versterker voor in de tuinkamer enzovoorts.
Schets mij de verbazing dat als ik thuis kom de router pontificaal in de kamer staat, veel witte draden over de vloer naar de TV staat, de telefoon erbij, zodat er geen plek meer is voor alle noodzakelijke electra zoals lampen , dvd etc.
Maar erger nog: er is geen verbinding mogelijk met Time Capsule, waar alles opgeslagen wordt van de computers.
Er is geen internet meer in de tuinkamer of in de tuin.
Er is geen TV mogelijkheid meer in de tuinkamer omdat de monteur geen signaal krijgt in het bestaande ziggokastje met kaart.
Ik moet bij Ziggo maar een nieuwe huren!!!!
Kortom ik ben met een hogere rekening in een hele slechte situatie terecht gekomen .
Ik heb erg lang aan de telefoon gezeten, maar krijg geen antwoord op de vraag:
Waarom zeg je niet tegen de toekomstige klant dat je met een Coaxkabel werkt en niet in staat bent compatible te zijn met bestaande structuren!!!
Dan was ik nooit klant geworden van deze provider.
Er is wederom een monteur besteld,. En ik hoop dat Ziggo in staat is sinecure problemen naar behoren op te lossen

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Ziggo maakt er een potje van

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Iedere provider heeft zijn eigen structuren. U had misschien beter kunnen blijven bij uw oude provider. En thuis kunnen zijn terwijl de monteur bezig was. Dat scheelt veel misverstanden achteraf.
Ziggo komt bij mij binnen via het kleine kabelkastje aan de muur. Gelukkig niet via de meterkast.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziggo maakt er een potje van

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Was er dan niemand om de monteur te ontvangen en te zeggen hoe u het wilde hebben?

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Ziggo maakt er een potje van

Ongelezen bericht door yan »

Ziggo geeft heel duidelijk aan wat de monteur wél en niet zal doen bij een nieuwe installatie.
En dat is heel simpel: zorgen voor een internet netwerk en het bestelde TV kastje aansluiten op een TV.
Kabels wegwerken of naar andere ruimtes leggen doen ze niet.

Wellicht eens de 3 mailtjes lezen waarin de stond aangegeven?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ziggo maakt er een potje van

Ongelezen bericht door mahadma »

Onze ervaring was goed, zonder meer, het modem in de electra kast, werd aangesloten op het aansluitpunt van de kamer aansluiting, en omdat de tv niet bij dat huiskamerpunt staat werd de "tv kabel" naar de Horizon box gelegd. Kabel wegwerken weet je dat je zelf moet doen. En dat is logisch. Vooraf alle info lezen is een pré!

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Ziggo maakt er een potje van

Ongelezen bericht door Regggy »

Wacht even.. Je bent verbaasd omdat Ziggo (de KABELaanbieder) met een COAX-kabel werkt?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo maakt er een potje van

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik zie niet in waarom ziggo er een potje van maakt. Dat bij een overgang niet gelijk alles werkt zoals je zou willen is normaal. De plaatsing in de woonkamer is ook normaal. Bij veel huizen zit de hoofdaansluiting van de TV kabel in de woonkamer.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo maakt er een potje van

Ongelezen bericht door sylvesterb »

dilemma55 schreef:Vandaag komt er een monteur van Ziggo om internet, telefoon en tv te installeren.
Alle mogelijke bekabelingen en noodzakelijke ( glasvezel)verbindingen liggen in de meterkast zoals ook mee Time Machine, een internet versterker voor in de tuinkamer enzovoorts.
Schets mij de verbazing dat als ik thuis kom de router pontificaal in de kamer staat, veel witte draden over de vloer naar de TV staat, de telefoon erbij, zodat er geen plek meer is voor alle noodzakelijke electra zoals lampen , dvd etc.
Maar erger nog: er is geen verbinding mogelijk met Time Capsule, waar alles opgeslagen wordt van de computers.
Er is geen internet meer in de tuinkamer of in de tuin.
Er is geen TV mogelijkheid meer in de tuinkamer omdat de monteur geen signaal krijgt in het bestaande ziggokastje met kaart.
Ik moet bij Ziggo maar een nieuwe huren!!!!
Kortom ik ben met een hogere rekening in een hele slechte situatie terecht gekomen .
Ik heb erg lang aan de telefoon gezeten, maar krijg geen antwoord op de vraag:
Waarom zeg je niet tegen de toekomstige klant dat je met een Coaxkabel werkt en niet in staat bent compatible te zijn met bestaande structuren!!!
Dan was ik nooit klant geworden van deze provider.
Er is wederom een monteur besteld,. En ik hoop dat Ziggo in staat is sinecure problemen naar behoren op te lossen
Ziggo sluit het modem aan op de coax aansluiting, deze zit in jouw geval in de woonkamer en niet in de meterkast. Het is aan jouw om vanaf de hoofdaansluiting een UTP kabel te leggen naar de meterkast, dit is niet aan Ziggo. Maar u was schijnbaar niet aanwezig toen de monteur het kwam aansluiten?

Herjoo
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2018 09:59

Re: Ziggo maakt er een potje van

Ongelezen bericht door Herjoo »

Ziggo sluit alles heel netjes aan maar u moet tijdens de installatie van de monteur zelf de kabels wegwerken. Doet u dat niet dat zit u met losse kabels door de kamer.

BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

Re: Ziggo maakt er een potje van

Ongelezen bericht door BERG0001 »

Er bestaan 3 soorten telecom verbindingen. De telefoonkabel (koper), KPN, veelal. CAI, coax kabel, UPC (Ziggo), DeltaNuts, CAIWAY, SKP, particuliere netten, etc. En er is nog glasvezel, Vaak eerst aangelegd door Reggefiber, CIF, ander soort aanleg, bv Trilink. Later wordt dit verkocht. Dus 3 soorten van kabels met bijbehorende eindaansluiting bij de klant. Waar deze in de woning terecht is gekomen, hangt sterk af wanneer het vroeger al aangelegd was. Moet er een buitenkabel vervangen worden, deze hebben nl. ook niet de eeuwigheid. Of ze zijn door derden ooit beschadigd buiten, wat niet gemeld was veelal, of wat dan ook. Dan komen er aspecten boven water om op een verantwoorde manier een kabel naar de woning te leggen, in te voeren en af te monteren. Natuurlijk wordt standaard gehanteerd, echter het kan voorkomen dat er een dilemma ontstaat. Bv. bij hoogbouw. Zijn er bestaande voorzieningen om een kabel door te voeren. Zijn kruipruimtes begaanbaar (en bv niet volgepompt met isolatiemateriaal / of er staat een enorme hoge waterstand ) Want veelal dient de klant of de woningbeheerder dit zelf eerst vrij te maken. Meldt dat bv ook als je een aansluiting neemt.
Als je dus van provider veranderd, wil dit meestal zeggen dat je dus van glas, TFN koper, coax, naar 1 van deze 3 overgaat. Daarbij was dus e.o.a. constructie, zoals genoemd in het verhaal, met versterkers, andere apparaten. Maar die werken dan veelal niet meer, dat is een logische zaak. Je kan wel van te voren bekijken of de huidige contructie met andere aparatuur haalbaar is. In de Ziggo winkels kunnen ze je daar alles over uitleggen. Maar klakkeloos overstappen en iets aannemen, is niet verstandig. En dat het soms wat lang lijkt eer een nieuwe kabel eenmaal is aangelegd, komt veelal door regelgeving van de overheid waar aan gehouden moet worden. Vergunningen, vervuilde grond, toestemmingen voor buitengootje, etc. Dit in een notedop een uitleg over telecom kabels. Hopelijk heeft u er iets aan.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Ziggo maakt er een potje van

Ongelezen bericht door Revoked »

Regggy schreef:Wacht even.. Je bent verbaasd omdat Ziggo (de KABELaanbieder) met een COAX-kabel werkt?
Wat?! Geen utp-kalebabels? Telefoonsnoer dan? Ook niet?!.
Raar bedrijf zeg.

sake1987

Re: Ziggo maakt er een potje van

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heb laatst ook een Ziggo monteur gehad, voorwaarde was dat er een volwassen persoon aanwezig moest zijn. Denk ook niet dat de monteur alleen in uw huis aan het werk is geweest. Mijn ervaring is dat ze in overleg veel voor je willen doen.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Ziggo maakt er een potje van

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

[onnodig quoten: citaat door moderator weggehaald]

En nu maar hopen dat dit door TS gelezen wordt en er ook lering uit trekt.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jun 2019 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote door moderator verwijderd

Pannekoek
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2019 22:13

Re: Ziggo maakt er een potje van

Ongelezen bericht door Pannekoek »

Nee, nee, nee, nee, nee. Fout! Foutfoutfout! Ziggo maakt er geen potje van, want Ziggo komt de spullen niet installeren. Dat is Guidion.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ziggo maakt er een potje van

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Na meer dan een jaar zal het wel opgelost zijn.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ziggo maakt er een potje van

Ongelezen bericht door berndv »

Pannekoek schreef:
27 jun 2019 22:19
Nee, nee, nee, nee, nee. Fout! Foutfoutfout! Ziggo maakt er geen potje van, want Ziggo komt de spullen niet installeren. Dat is Guidion.
Buiten het feit dat dit een topic is dat al meer dan een jaar geleden gestart is en waarschijnlijk inmiddels wel opgelost is. Wat voegt uw opmerking toe? In opdracht van wie installeert Guidion? Is er een overeenkomst tussen de gebruiker en Guidion? Of is er een overeenkomst tussen Guidion en Ziggo en heeft Ziggo een afspraak met de gebruiker? Ik denk dat laatste.

wowc4rm3n
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2019 23:06

Re: Ziggo maakt er een potje van

Ongelezen bericht door wowc4rm3n »

Ik denk dat ze een monopolie positie hebben, maar niet echt tevredenheid bij de klanten. Ik heb inmiddels Ziggo opgezegd.

Gesloten