Ziggo: problemen door opzeg wegens verhuizing

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Sandra1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2021 13:10

Ziggo: problemen door opzeg wegens verhuizing

Ongelezen bericht door Sandra1977 »

In december 2020 heb ik mijn ziggo abonnement opgezegd wegens verhuizing. Ze garandeerde mij dat er 1 maand opzegtermijn zou zijn dus dat de diensten dan per 17 januari 2021 zouden stoppen. Dit kwam mooi uit omdat dit tevens de laatste dag in mijn toenmalige woning zou zijn. Toen gebeurde het al dat Ziggo mij eind december al stop zette. Hierover gebeld en zouden mij weer heractiveren tot 17 januari. Op 25 januari kreeg ik een mail van Ziggo dat ik een tegoed had en mocht er geen verrekeningen zijn zij mij zouden uitbetalen. Vervolgens heb ik niks meer van hun vernomen tot ik een paar weken geleden een mail van het incassobureau kreeg en ik 84 euro moest betalen. Direct navraag gedaan waarvan dit was. Hun kwamen toen met de mededeling dat ik nog een openstaande rekening had bij Ziggo en dit inmiddels uit handen hadden gegeven. Ik heb toen mijn laatst ontvangen email van 25 januari gemaild en verteld dat dit het laatste is wat ik van ziggo vernomen had. Nu blijkt dat Ziggo in februari 2 maal een rekening heeft gestuurd via de post naar mijn oude adres! Terwijl Ziggo weet dat de opzegging wegens verhuizing was. Die brieven heb ik dus nooit ontvangen en daarbij communiceren ze altijd via de mail. Nu heb ik dus 40 euro incassokosten erbij terwijl dit naar mijn mening een fout is van Ziggo. Inmiddels al meerdere keren gemaild met het incassobureau en Ziggo maar hun blijven hier bij. Iemand nog tips of advies hoe ik dit verder kan aanpakken?

HandigeHarrie
Berichten: 1360
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Ziggo: problemen door opzeg wegens verhuizing

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Klinkt heel vervelend ! Blijkbaar heb je van vorig jaar nog onbetaalde rekening(en) van Ziggo; dat is natuurlijk slordig.
In je contract met Ziggo moet staan of de communicatie via mail of post loopt.
Vaak sturen bedrijven eerst per mail en daarna per post een aanmaning (wat heel netjes is). Ook al heb je gezegd/geschreven dat je ging verhuizen en daarom opzegt, dat is geen adreswijziging die ze verwerken maar reden opzegging.
Die mail met aanmaning kan in je spam zijn beland, dat is je eigen verantwoordelijkheid want door je eigen firewall. Vervelende samenloop van omstandigheden, helaas is Ziggo daar niet verantwoordelijk voor en zal je moeten betalen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Ziggo: problemen door opzeg wegens verhuizing

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Mijn ervaring is betalen en een klacht indienen bij de geschillencommissie (nadat Ziggo de klacht heeft afgewezen). Zodra de geschillencommissie het klachtengeld heeft ontvangen gaat de klacht ook naar Ziggo. Dan kan er ineens heel veel bij Ziggo.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ziggo: problemen door opzeg wegens verhuizing

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik zat ook aan de geschillencommissie te denken (https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/). Maar ik denk dat je het zaak gaat verliezen.

Echter ben jij zelf verantwoordelijk voor het betalen van de rekeningen. Ziggo stuur het op naar het adres dat bij hun bekend is. Dat jij je nieuwe adres niet door hebt gegeven en geen verhuis service bij de post hebt aangevraagd is niet het probleem van een andere.

Misschien is het betalen van de rekeningen wel het beste optie.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo: problemen door opzeg wegens verhuizing

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er kan onmogelijk worden geconcludeerd dat je dit gaat verliezen.

Een paar vragen en opmerkingen.
1. Hoe is de communicatie verlopen?
2. Heb je bewijs van de opzegging (met datum en reden)? (Opname? Schriftelijk?)
3. Zo nee, bel nog een keer en neem dan het gesprek op.
4. Heb je jouw nieuwe adres opgegeven?
5. Het uitsluiten van verrekening is vermoedelijk onredelijk bezwarend (artikel 6:237 BW).
6. Ik zou wel de geschillencommisie adviseren maar niet om te veel te betalen. Dus geen incassokosten en wel verrekenen.

Cro
Berichten: 2067
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ziggo: problemen door opzeg wegens verhuizing

Ongelezen bericht door Cro »

Ik zou bij het begin beginnen, controleer dus eerst of Ziggo inderdaad een vordering heeft.
Klopt de vordering, controleer dan of jij inderdaad netjes, op tijd, een adreswijziging hebt aangegeven bij Ziggo. Zo ja, dan lijken mij de incasso kosten in ieder geval onterecht.

Heb je echter inderdaad een of enkele rekeningen niet betaald en heb je ook verzuimd je adreswijziging op de correcte wijze door te geven dan kunnen deze incasso kosten mogelijk wel terecht zijn mits Ziggo de juiste procedure heeft doorlopen met de 14 dagen brief e.d. controleer dit dus ook.
alfatrion schreef:
28 mei 2021 07:53

5. Het uitsluiten van verrekening is vermoedelijk onredelijk bezwarend (artikel 6:237 BW).
Ik haal deze uitsluiting niet uit de tekst van TS, zoals ik de tekst lees zegt TS dat Ziggo aangegeven heeft dat wanneer er niets te verrekenen blijkt dat TS dan mogelijk geld terug krijgt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo: problemen door opzeg wegens verhuizing

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Op 25 januari kreeg ik een mail van Ziggo dat ik een tegoed had en mocht er geen verrekeningen zijn zij mij zouden uitbetalen.
Die 25 januari ligt na beëindiging 17 januari.

Redelijkerwijs hoef je dan geen kosten meer te verwachten lijkt mij. Hoe zit het met het terugsturen van het modem en/of andere Ziggo hardware? Ziggo berekent kosten wanneer je dat niet goed doet.

Je kan inderdaad naar de geschillencommissie. Ziggo neemt dan mogelijk contact met je op voor een schikking. Zo ging het althans bij mij.

Maar wellicht is het verstandig om eerst de onderliggende factuur op te vragen bij het incassobureau.

HandigeHarrie
Berichten: 1360
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Ziggo: problemen door opzeg wegens verhuizing

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Sandra1977 schreef:
27 mei 2021 13:28
Op 25 januari kreeg ik een mail van Ziggo dat ik een tegoed had en mocht er geen verrekeningen zijn zij mij zouden uitbetalen.
Deze mail lijkt mij de bevestiging van opzegging ? Met daarin de standaardzin dat er (een halve maand?) uitbetaald zal worden als er geen verrekeningen zijn.
Kennelijk was er wel iets te verrekenen, dat hebben ze afgetrokken van de openstaande rekening (ze moeten natuurlijk wel kunnen aantonen dat er nog iets openstond).
Helaas was je tegoed niet genoeg om de openstaande rekening mee te voldoen, dus je moest nog een restant betalen; de berichten daarover heb je niet gezien (mogelijk het mailtje in je spam, brieven op je oude adres). Bij je opzegging heb je dit wsl niet als adreswijziging doorgegeven, hooguit is de verhuizing als "reden opzegging" genoteerd maar dan stuurt de computer het naar het oude adres dat in jouw gegevens is blijven staan.
Resultaat:
Vervolgens heb ik niks meer van hun vernomen tot ik een paar weken geleden een mail van het incassobureau kreeg en ik 84 euro moest betalen. Direct navraag gedaan waarvan dit was. Hun kwamen toen met de mededeling dat ik nog een openstaande rekening had bij Ziggo en dit inmiddels uit handen hadden gegeven.

Als Ziggo kan aantonen dat je nog een niet-betaald bedrag(en) had - nadat ze het retourbedrag hadden afgetrokken - , dan zal je de incassokosten helaas moeten betalen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo: problemen door opzeg wegens verhuizing

Ongelezen bericht door grun »

Cro schreef:
28 mei 2021 09:35
Klopt de vordering, controleer dan of jij inderdaad netjes, op tijd, een adreswijziging hebt aangegeven bij Ziggo. Zo ja, dan lijken mij de incasso kosten in ieder geval onterecht.
Heb je echter inderdaad een of enkele rekeningen niet betaald en heb je ook verzuimd je adreswijziging op de correcte wijze door te geven dan kunnen deze incasso kosten mogelijk wel terecht zijn mits Ziggo de juiste procedure heeft doorlopen met de 14 dagen brief e.d. controleer dit dus ook.
Mijn persoonlijke indruk is dat TS haar nieuwe adres niet heeft doorgegeven, omdat volgens haar ziggo altijd per mail communiceert, en bovendien omdat de laatste dag van haar contract samenviel met de verhuizing.
Wat TS dan vergat is dat ziggo achteraf speciale dozen toestuurt voor het retourneren van de in bruikleen verstrekte hardware. Ziggo moet dus over haar nieuwe adres beschikken, anders komen de dozen niet aan.
Jammer dat TS niet meer reageert.

16again
Berichten: 16036
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo: problemen door opzeg wegens verhuizing

Ongelezen bericht door 16again »

grun schreef:
31 mei 2021 08:38
Wat TS dan vergat is dat ziggo achteraf speciale dozen toestuurt voor het retourneren van de in bruikleen verstrekte hardware. Ziggo moet dus over haar nieuwe adres beschikken, anders komen de dozen niet aan.
Ongetwijfeld zal Ziggo retour procedure hebben.
Maar die info krijg je volgens mij direct na het doen van de opzegging, en niet achteraf, pas na afloop contract

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo: problemen door opzeg wegens verhuizing

Ongelezen bericht door grun »

16again schreef:
31 mei 2021 08:43
Ongetwijfeld zal Ziggo retour procedure hebben. Maar die info krijg je volgens mij direct na het doen van de opzegging, en niet achteraf, pas na afloop contract.
O, die info zal haar vast gegeven zijn toen ze het contract opzegde. Maar de dozen krijg je pas nadien, of ik moet me sterk vergissen. Eerder is er geen noodzaak voor want de hardware heb je tot en met de laatste dag nodig. Maar als ze wel haar nieuwe adres doorgegeven heeft, is er geen reden waarom ziggo post voor haar naar haar vorige adres gestuurd heeft.

sake1987

Re: Ziggo: problemen door opzeg wegens verhuizing

Ongelezen bericht door sake1987 »

Is waarschijnlijk net als veel topics hier een kwestie van niet goed de informatie lezen die je toegestuurd krijgt.

Gesloten