LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo storingen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Timnl83
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2015 13:31

Ziggo storingen

Ongelezen bericht door Timnl83 »

Hoi,

ik vroeg me af of er niet ergens een nationale klachtenlijn is, voor Ziggo.
Deze week heb ik elke dag storing gehad, eerder was het elke zondag (en dat al een paar maanden).
De helpdesk is traag met reageren, telefonisch slecht bereikbaar etc. etc.
Bij mij is de modem al vervangen, en ik heb zelfs een nieuwe spare modem.
Aan de modem ligt het niet, het is een storing ergens bij een centrale. Vanwege software upgrade of whatsso ever.

Het probleem is natuurlijk vanwege het samengaan met UPC. De mensen in het oude UPC gebied hebben minder storing. Dat valt veel op forums te lezen en mijn vrienden/collega's zitten zowel op het oude UPC gebied als het oude Ziggo gebied.

Ik vroeg me dus af of hier landelijk niet is gedaan aan kan worden.


groetjes

Tim

ps. storingen op de internet-, telefoon verbinding en het TV signaal.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo storingen

Ongelezen bericht door bprosman »

Het probleem is natuurlijk vanwege het samengaan met UPC. De mensen in het oude UPC gebied hebben minder storing. Dat valt veel op forums te lezen en mijn vrienden/collega's zitten zowel op het oude UPC gebied als het oude Ziggo gebied.
Bij de problemen die hier op het forum gepost werden werd die stelling juist ontkracht.
Heb je je signaalwaarden in het modem al eens uigelezen ? Hoe zijn die ?
Is het AOP al eens vervangen ?

Timnl83
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2015 13:31

Re: Ziggo storingen

Ongelezen bericht door Timnl83 »

bprosman schreef:
Het probleem is natuurlijk vanwege het samengaan met UPC. De mensen in het oude UPC gebied hebben minder storing. Dat valt veel op forums te lezen en mijn vrienden/collega's zitten zowel op het oude UPC gebied als het oude Ziggo gebied.
Bij de problemen die hier op het forum gepost werden werd die stelling juist ontkracht.
Heb je je signaalwaarden in het modem al eens uigelezen ? Hoe zijn die ?
Is het AOP al eens vervangen ?
De modemwaarde zijn prima.
Ze zijn toch de UPC codering aan het overzetten op het Ziggo netwerk en uitrol van een ge-update codering? De AOP is al meermaals vervangen. Het is ook niet dat ik de hele dag storing heb, meestal duurt het een uurtje. Het is gewoon vervelend dat het nu elke dag is.

dennisvm
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2015 20:29

Re: Ziggo storingen

Ongelezen bericht door dennisvm »

Ik hoop dat Radar de wantoestanden bij Ziggo aan het licht brengt.

Wij hebben sinds de fusie veel problemen met het internet en televisie.
Het internetsignaal blijft veel hangen en het modem resetten is een oplossing of de wifi aan/uitzetten bij de apparatuur. Maar dit is niet werkbaar.
Ziggo geeft (op zeer onbeleefde en geïrriteerde manier) aan dat zij geen garantie geven op WIFI. Volgens de klantenservice is dit een gratis dienst en kunnen wij hier geen rechten aan ontlenen. Zij geven aan dat het licht in huis, andere randapparatuur, wifibronnen, slechte bekabeling (ik gebruik Hirschmann!?) e.d. voor de storing zorgen, echter screen ik dit regelmatig en hier is niets veranderd!

In mijn werkgebied zijn veel Ziggo (voormalig UPC) klanten. Allemaal, maar dan ook allemaal, klagen ze over Ziggo. Ik zie veel cliënten op een dag en heb de cliënten gevraagd wat hun mening is over Ziggo, zonder mijn eigen ervaring te ventileren.

Ik heb voor Ziggo gekozen omdat ik dan geen apart kastje nodig heb voor de tv, was tot de fusie meer dan tevreden, zelfs promotor, maar heb vandaag besloten over te stappen naar een andere provider.
Ik ben klaar met de opstelling van Ziggo.

Timnl83
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2015 13:31

Re: Ziggo storingen

Ongelezen bericht door Timnl83 »

Helemaal mee eens.
Ondanks dat één van mijn problemen is opgelost via verschillende media. Heb ik via FB nog steeds geen bericht terug, behalve dat ze mijn klacht ontvangen heb. Inmiddels al 2 maanden geleden..
Ik vraag me ook af of ik het contract niet kan ontbinden. Zo niet dan zit ik er nog een half jaar aan vast :/

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ziggo storingen

Ongelezen bericht door Har06 »

Timnl83 schreef:Helemaal mee eens.
Ondanks dat één van mijn problemen is opgelost via verschillende media. Heb ik via FB nog steeds geen bericht terug, behalve dat ze mijn klacht ontvangen heb. Inmiddels al 2 maanden geleden..
Ik vraag me ook af of ik het contract niet kan ontbinden. Zo niet dan zit ik er nog een half jaar aan vast :/
Radar heeft dit onderwerp een paar maanden geleden behandelt !!!!!!!!!!!!!!!!!
Elk Contract is te ontbinden, in dit geval moet je wel 6*€ 65=€390,00 betalen, niemand houd je tegen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo storingen

Ongelezen bericht door bprosman »

Ondanks dat één van mijn problemen is opgelost via verschillende media.
Ben wel benieuwd welk probleem ze opgelost hebben en hoe.

reinderjan
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2015 15:01

Re: Ziggo storingen

Ongelezen bericht door reinderjan »

Heb al jaren lang een Ziggo abonnement, momenteel Alles in 1 Plus. Tot ca.Mei was Ziggo (vh Home etc.) voor mij gewoon de beste wat kwaliteit aangaat, zowel voor tv al voor internet. Ergens in Mei hield dat plotseling op omdat UPC werd aangesloten op het Ziggo netwerk.Vanaf dat moment, en nu nog steeds, niets dan storingen zowel op digitale tv als internet. Momenteel iedere avond valt het tv beeld en geluid enkele keren heel kort weg en komt weer terug. WiFi moet ik soms 3 of 4 keer per dag opnieuw activeren omdat het er gewoon mee stopt. Daarnaast is wel de prijs meteen verhoogd toen UPC officieel ging meedoen.
Klantenservice was voorheen altijd zeer accuraat in het helpen oplossen van klachten. Momenteel volstaat men met simpel weg keer op keer te zeggen dat het wel aan de binnen installatie ("oude kabels,slechte contacten") zal liggen. Ook als ik zeg dat ik bij de komst van de digitale tv m'n hele installatie al heb vernieuwd, met het materiaal wat Ziggo zelf heeft toegeleverd. Ik ben nu in een stadium dat ik ernstig overweeg om in januari a.s. (einde lopend Ziggo contract) over te stappen naar een provider waar ik wel de juiste kwaliteit krijg.

Mark55555
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2015 21:58

Re: Ziggo storingen

Ongelezen bericht door Mark55555 »

Ik heb dezelfde ervaring sinds een aantal maanden. Het begon bij een nieuwe update van Ziggo. Eerst met het slecht ophalen van mijn e-mail. Sinds die tijd ook regelmatig internetstoring. Eerst af en toe en nu bijna dagelijks. Modem is vervangen. Probleem blijft zich voor doen. Ik heb er nog niet bij stil gestaan dat het ergens in de centrale van Ziggo kan liggen.
De storing treedt namelijk op op mijn pc met Windows als iphone en iPad gelijktijdig. Dus het lag aan de modem dacht ik.

Ik woon in Tilburg (het oude Ziggo gebied). Ik ben nieuwsgierig of het vaker in Tilburg of Brabant voorkomt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo storingen

Ongelezen bericht door bprosman »

Zolang TS niet meer reageert wat en hoe eea is opgelost blijft het gissen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ziggo storingen

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:Zolang TS niet meer reageert wat en hoe eea is opgelost blijft het gissen.
De meeste ts,s deponeren iets en zijn erna foetsie

GeraldaJager1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2016 21:17

Re: Ziggo storingen

Ongelezen bericht door GeraldaJager1980 »

Hallo,

Vrijdag 16/09 kwam ik thuis en deed de PC aan, en ja hoor geen internetverbinding ( GEEN WIFI) op de PC :(
Dus ik check meteen de TV en de TELEFOON of deze het wel doen? Deze deden het wel, heb mijn mobiele telefoon ook meteen
gecheckt en ook GEEN WIFI. Dus ik dacht, haal de stekker van de MODEM er even 10 minuten eruit, en dan er weer in! Dit gaf geen succes!
Op mijn mobiele telefoon gecheckt of er ergens een storing was in de buurt, ook niet! Dus ik ga wel even bellen met ZIGGO, ik kreeg
een dame voor de telefoon., en die vertelde me dat ik de stekker uit de modem moest halen, dat had ik al gedaan. Ze zei, dan gaan we even kijken
naar de ROUTER, dan kan het daar aan liggen. Ze wou deze inlezen via ZIGGO maar, dat lukte niet want, wij hebben een externe ROUTER deze hebben we zelf aangeschaft omdat, ZIGGO dan zo met je mee kan kijken in de ROUTER en de PC, en dat willen we niet omdat, we de PC voornamelijk zakelijk gebruiken. We hebben een LINKSYS ROUTER vertelde ik tegen de dame. Oh oké, dan stuur ik je een nieuwe toe meteen dan kunt deze nieuwe installeren. De Linksys router geeft veel storingen op het net vertelde ze mij! Maar, inmiddels moest ik de stekker van de Router er uithalen en daarna er weer in doen en ik had ook weer internet. Ik weigerde toen tegen haar, dat ze de router opstuurde want, ik instaleer deze toch niet!!!
Ik had er niks tegen in te brengen, ze zou hm sturen. Het koste mij niets maar, daar gaat het mij niet om! IK WIL GEEN ROUTER VAN ZIGGO.
Ik vond het van de dame aan de telefoon niet netjes hoe ze te keer ging! Ik heb inmiddels het pakketje met Router in mijn bezit maar, ik doe er niks mee. Had haast de neiging om hm retour te sturen maar, toen dacht ik aan RADAR!. Kunnen jullie dit eens een keer meenemen in de uitzending! Lijkt mij erg nuttig!
Hoor graag van jullie.

Mvg, Geralda Jager

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo storingen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

GeraldaJager1980 schreef:Hallo,

Vrijdag 16/09 kwam ik thuis en deed de PC aan, en ja hoor geen internetverbinding ( GEEN WIFI) op de PC :(
Dus ik check meteen de TV en de TELEFOON of deze het wel doen? Deze deden het wel, heb mijn mobiele telefoon ook meteen
gecheckt en ook GEEN WIFI. Dus ik dacht, haal de stekker van de MODEM er even 10 minuten eruit, en dan er weer in! Dit gaf geen succes!
Op mijn mobiele telefoon gecheckt of er ergens een storing was in de buurt, ook niet! Dus ik ga wel even bellen met ZIGGO, ik kreeg
een dame voor de telefoon., en die vertelde me dat ik de stekker uit de modem moest halen, dat had ik al gedaan. Ze zei, dan gaan we even kijken
naar de ROUTER, dan kan het daar aan liggen. Ze wou deze inlezen via ZIGGO maar, dat lukte niet want, wij hebben een externe ROUTER deze hebben we zelf aangeschaft omdat, ZIGGO dan zo met je mee kan kijken in de ROUTER en de PC, en dat willen we niet omdat, we de PC voornamelijk zakelijk gebruiken. We hebben een LINKSYS ROUTER vertelde ik tegen de dame. Oh oké, dan stuur ik je een nieuwe toe meteen dan kunt deze nieuwe installeren. De Linksys router geeft veel storingen op het net vertelde ze mij! Maar, inmiddels moest ik de stekker van de Router er uithalen en daarna er weer in doen en ik had ook weer internet. Ik weigerde toen tegen haar, dat ze de router opstuurde want, ik instaleer deze toch niet!!!
Ik had er niks tegen in te brengen, ze zou hm sturen. Het koste mij niets maar, daar gaat het mij niet om! IK WIL GEEN ROUTER VAN ZIGGO.
Ik vond het van de dame aan de telefoon niet netjes hoe ze te keer ging! Ik heb inmiddels het pakketje met Router in mijn bezit maar, ik doe er niks mee. Had haast de neiging om hm retour te sturen maar, toen dacht ik aan RADAR!. Kunnen jullie dit eens een keer meenemen in de uitzending! Lijkt mij erg nuttig!
Hoor graag van jullie.

Mvg, Geralda Jager
Je schaft dus zelf een modem/router aan en hiervan functioneert de wifi niet, dit is helemaal niet Ziggo hun probleem, immers heb je gekozen voor deze router, die Ziggo niet ondersteund.

Ziggo stuurt je gratis een nieuw modem, maar deze wil je niet omdat je denkt dat Ziggo dan in jouw PC kan meekijken. Ziggo kan niet in jouw PC meekijken, ze kunnen wel in het Ziggo modem kijken of er problemen zijn met de verbinding. Veel meer is er in een modem niet te zien.

Als ze willen weten wat je op je internet verbinding doet kunnen ze dit uiteraard zien (elke ISP kan dit) immers gaat al je dataverkeer via hun en gebruik je waarschijnlijk ook hun DNS server. Maar Ziggo (en welke ISP dan ook) is niet geintresseerd wat jij doet op het internet. De helpdesk kan dit soort zaken ook niet bekijken/inzien, enkel de netbeheerders van de provider kunnen dergelijke informatie bekijken.

Misschien zou Radar eens aandacht moeten besteden dat consumenten geen apparatuur moeten kopen waarvan ze niet weten hoe de werking is en hiervoor hun provider onnodig gaan lastig vallen en zelf hierna een bericht op een forum te zetten hoe slecht ze wel niet zijn.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Ziggo storingen

Ongelezen bericht door beusen »

GeraldaJager1980 schreef:Hallo,

Vrijdag 16/09 kwam ik thuis en deed de PC aan, en ja hoor geen internetverbinding ( GEEN WIFI) op de PC :(
Dus ik check meteen de TV en de TELEFOON of deze het wel doen? Deze deden het wel, heb mijn mobiele telefoon ook meteen
gecheckt en ook GEEN WIFI. Dus ik dacht, haal de stekker van de MODEM er even 10 minuten eruit, en dan er weer in! Dit gaf geen succes!
Op mijn mobiele telefoon gecheckt of er ergens een storing was in de buurt, ook niet! Dus ik ga wel even bellen met ZIGGO, ik kreeg
een dame voor de telefoon., en die vertelde me dat ik de stekker uit de modem moest halen, dat had ik al gedaan. Ze zei, dan gaan we even kijken
naar de ROUTER, dan kan het daar aan liggen. Ze wou deze inlezen via ZIGGO maar, dat lukte niet want, wij hebben een externe ROUTER deze hebben we zelf aangeschaft omdat, ZIGGO dan zo met je mee kan kijken in de ROUTER en de PC, en dat willen we niet omdat, we de PC voornamelijk zakelijk gebruiken. We hebben een LINKSYS ROUTER vertelde ik tegen de dame. Oh oké, dan stuur ik je een nieuwe toe meteen dan kunt deze nieuwe installeren. De Linksys router geeft veel storingen op het net vertelde ze mij! Maar, inmiddels moest ik de stekker van de Router er uithalen en daarna er weer in doen en ik had ook weer internet. Ik weigerde toen tegen haar, dat ze de router opstuurde want, ik instaleer deze toch niet!!!
Ik had er niks tegen in te brengen, ze zou hm sturen. Het koste mij niets maar, daar gaat het mij niet om! IK WIL GEEN ROUTER VAN ZIGGO.
Ik vond het van de dame aan de telefoon niet netjes hoe ze te keer ging! Ik heb inmiddels het pakketje met Router in mijn bezit maar, ik doe er niks mee. Had haast de neiging om hm retour te sturen maar, toen dacht ik aan RADAR!. Kunnen jullie dit eens een keer meenemen in de uitzending! Lijkt mij erg nuttig!
Hoor graag van jullie.

Mvg, Geralda Jager

Wat een onzinverhaal!

Ziggo verkoopt/verstuurt helemaal geen routers.

De Linksys router hebben jullie zelf gekocht, dus zijn jullie zelf verantwoordelijk voor deze.

Om met een eigen router te werken, moet je dan ook bij Ziggo het Modem in het Brigde modus laten zetten, anders werkt het niet goed.

Trouwens is Linksys niet het beste merk.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo storingen

Ongelezen bericht door bprosman »

Ziggo verkoopt/verstuurt helemaal geen routers.
Het Ziggo modem heeft ook een (WiFi) routerfunctie.
Om met een eigen router te werken, moet je dan ook bij Ziggo het Modem in het Brigde modus laten zetten, anders werkt het niet goed.
Werkt prima als je het goed configureert.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Ziggo storingen

Ongelezen bericht door beusen »

bprosman schreef:
Ziggo verkoopt/verstuurt helemaal geen routers.
Het Ziggo modem heeft ook een (WiFi) routerfunctie.
Om met een eigen router te werken, moet je dan ook bij Ziggo het Modem in het Brigde modus laten zetten, anders werkt het niet goed.
Werkt prima als je het goed configureert.

Lees het OP nog een keer, dan zie je, dat TS een eigen router heeft aangesloten, dus niet via Wifi van het modem. :shock:

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Ziggo storingen

Ongelezen bericht door gemist »

Router hoeft niet in Bridge. Tenzij je begrijpt waar je mee bezig bent. Dat is de klaagster beslist niet. Een merk zegt niet zoveel over de kwaliteit en...omdat ze een nieuw modem heeft gekregen zal ze zeer binnenkort het ding wel moeten gebruiken omdat het oude MAC adres komt te vervallen.
Verder is het nieuwe modem een behoorlijk stuk beter dan de oude. Maar goed, dat zal toch niet worden geloofd.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ziggo storingen

Ongelezen bericht door harkja »

En dat het macadres niet meer kan veranderen naar een ander publiek IP adres heb je niet meer zo veel aan een eigen router...toch :D Tenzij je dus alle apparaten een ander IP adres wilt geven. Je krijgt bij alle providers nu nog maar 1 IP- adres.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo storingen

Ongelezen bericht door bprosman »

En dat het macadres niet meer kan veranderen naar een ander publiek IP adres heb je niet meer zo veel aan een eigen router...toch :D Tenzij je dus alle apparaten een ander IP adres wilt geven. Je krijgt bij alle providers nu nog maar 1 IP- adres.
Je kunt nog steeds je eigen router achter die van Ziggo zetten, dat werkt prima en daarvoor hoeft het modem echt niet in Bridge mode. Je gebruikt dan het publieke IP adres wat je van Ziggo krijgt en he MAC adres van het modem. Het vervallen van het huidige MAC adres zal niet zo snel gebeuren, Ziggo doet dit niet actief, alleen na het activeren van het nieuwe modem. Dat je intern apparaten een ander IP adres geeft (NAT) is zowiezo al standaard, maar dat is niet alleen thuis zo, dat doen bedrijven ook, ik ken multinationals die in EMEA alle communicatie doen over 4 of 8 publieke IP adressen.

Eén van de redenen waarom ik WEL het nieuwe modem van Ziggo (eventueel met uitgeschakelde WIFI) zou installeren is dat de nieuwere modems meer upstream/downstream kanalen ondersteunen , heb je echt een oud modem zou dat ook een oorzaak kunnen zijn dat je niet de maximale 200/300/500 Mbit haalt.

Dat Ziggo 'in je router zou kunnen kijken is een kulreden, alle verkeer wat je genereert gaat zowiezo over hun netwerk dus als ze zouden tappen weten ze zowiezo precies wat je doet.
Verder is het nieuwe modem een behoorlijk stuk beter dan de oude. Maar goed, dat zal toch niet worden geloofd.
Inderdaad zijn de nieuwe (Technicolor) modems zeker qua Wifi een stuk beter dan de Ubee modems.
Lees het OP nog een keer, dan zie je, dat TS een eigen router heeft aangesloten, dus niet via Wifi van het modem.
Lees mijn reactie nog een keer die was op "Ziggo verstuurt geen routers" , dat doen ze dus wel.

Even terug naar het problem (maar dat hebben anderen ook al genoemd :
en ja hoor geen internetverbinding ( GEEN WIFI)
Je eigen Linksys verzorgt de Wifi dus het is helemaal geen Ziggo problem.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo storingen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Zie een hoop (zin en onzin) hier voorbij komen...
Ten eerste, een router achter de ziggo modem router (ziggo levert geen modems, alleen modem routers) is prima mogelijk ook zonder bridge modus. Ik heb die installatie al tig keer opgezet en nooit problemen gehad.

Ten tweede, de reden van TS om geen gebruik te maken van de ziggo router (of het router gedeelte) is een drogreden. Dit komt of voort uit gebrek aan kennis of paranoia. Een eigen router is als het om niet meekijken van Ziggo, of welke instantie dan ook gaat in de opzet zoals TS die heeft totaal niet zinvol.
Als je wilt dat er geen pottenkijkers zijn, of liever gezegd dat die pottenkijkers niks hebben aan de info die je over het internet gooit, dan kun je beter kiezen voor een VPN. IPVanish heeft een heel goed vpn waarbij je ook nog eens regelmatig van IP adres veranderd. De provider (en welke andere instantie dan ook) zien alleen het verkeer tussen IPVanish en het ziggo netwerk. Doordat de hardware de data al bij je thuis versleuteld (het gaat hier om een vpn die is ingebouwd in een speciaal voor dit doel op de markt gebrachte router) en bovendien het ip adres niet herleidbaar is naar jou kun je alle pottenkijkers het leven zuur maken...tenzij je natuurlijk in complotten gelooft en denkt dat deze dienst is geïnfiltreerd door de CIA of FBI - ben je op deze manier redelijk veilig.

Gesloten