LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Ziggo

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

@Home heeft een nieuwe truuk bedacht om aan wat extra cash te komen (hebben ze ook wel nodig met al die zaken die fout gaan).

Ze gaan samen met met nog twee andere kabelaars verder onder de naam Ziggo.

Als gevolg daarvan wordt het abonnementsbedrag voortaan één maand eerder van je rekening gehaald.

Dat was deze maand dus (eenmalig) een dubbele rekening, want de maand juni moest dus ook al in mei betaald worden.
Niet de laatste dagen van mei natuurlijk, maar in de eerste week.

Het bedrag is nog net te klein om dit diefstal te noemen.. maar ja...
maal 3,2 miljoen klanten !!

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door NONO »

Hoe verzin je zo'n achterlijke naam als Ziggo?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door queenfan »

weer een nieuwe draadje over dit onderwerp.

Onzinnig dus.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door sprokkel »

De site van Ziggo is online, maar de helft werkt niet, en er wordt slecht geinformeert naar de veranderingen in de abbonementen. want volgens mij kunnen klanten van de aangesloten providers, nu hun jaar Kontract omzetten naar een maandelijks kontract.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Via de website heb ik al een klacht ingediend over het ontbreken van Algemene Voorwaarden van Ziggo bij de brief;
evt veranderingen in algemene voorwaarden in mijn geval van Casema naar Ziggo
termijn waarin bij eenzijdige veranderingen van AV per direct opgezegd kan worden!

Als algemene voorwaarden eenzijdig veranderd worden geeft dat de klant het recht om per direct het contract te beëindigen. ( wel via aangetekende brief met ontvangstbevestiging doen om bewijs van verzenden aan en ontvangst door Ziggo te hebben.)
Binnen 14 dagen hoort u dan een schriftelijke bevestiging van opzegging per datum in huis te hebben. Anders actie ondernemen mocht u besluiten uw overeenkomst te ontbinden.

De AV van Ziggo zijn nog niet te bekijken via de website.

ik ben ontevreden over de manier waarop de klant geïnformeerd wordt door Casema ( in mijn geval)

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ vogels

Op het moment dat ik mijn bericht schreef kon ik de AV niet openen!
Ze stonden wel op de site, maar daar heb ik niets aan als Acrobat reader de files niet kan openen.

Ik vind het jammer dat er een tendens lijkt te zijn op de diverse forums om met kritiek klaar te staan i.p.v. een bijdrage te leveren aan oplossing van een probleem.

De link die u geplaatst heeft had ik dus al bezocht.
:wink:

Voor de grap nu 15.55 u even gekeken of ik de basis voorwaarden kon openen:

De server op blob.content.ziggo.nl doet er te lang over om te antwoorden.

OOps, nee het lukt nog niet. :roll:

JRG
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 apr 2008 15:28

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door JRG »

Wat een hoop gezeur tewijl men de nieuwe voorwaarden nog niet eens kent.
Het abbonnement werd achteraf geincaseerd en nu vooraf.
Wat is het verschil u betaald 1 maand dubbel

Bij de meeste providers moet men vooruitbetalen dus niets bijzonders

Als de voorwaarden veranderen kunt u het abbonnement opzeggen.

Niemand dwingt u tot het nemen van kabel dit is een eigen keus

Er zijn genoeg alternatieven internet/Tv via ADSL, Digitene en sateliet enz.

Zelf heb ik een HD sataliet ontvanger en Tv dit is pas een scherp beeld vooral als de uitzending ook nog in HD is.

Maar ook Canal digitaal betaald men vooraf

Annelou
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2008 21:29

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Annelou »

Buiten het feit om dat @home dubbel het tv,internet en telefonie -abonnement afschrijft moet je voortaan ook 0,10 per minuut betalen als je de klantenservice belt ,dit was gisteren nog tegen lokaal tarief maar sinds vandaag dus niet.
Toen ik probeerde te bellen omdat ik al 4 maanden wacht op geld dat ik nog tegoed heb van @home duurde het dus zolang voordat ik iemand aan de lijn had dat ik dat vanwege de kosten heb afgebroken.
Geen staaltje van klantvriendelijkheid ,want ook hier is in mijn ogen alweer sprake van een tariefswijziging .

Flender
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 sep 2007 14:27

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Flender »

Voor een ieder die bij dat zooitje nog en abbo hebt heel snel rap opzeggen.Er zijn genoeg alternatieven al ik moet zeggen het is over wat maar dat ziggo oftewel voorheen AT-home één grote puinhoop.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik kijk even of de klacht die ik ingediend heb via de website van Ziggo netjes afgehandeld wordt.

Ik ben gewend van Casema dat ik snel antwoord krijg en geef Ziggo i.v.m. de omschakeling wat langer de tijd om te antwoorden.
Ik probeer zo min mogelijk de helpdesk te bellen. Ik was bij Casema al gewend dat dit 10 eurocent per minuut kost wat goedkoper was als b.v. bij 12move.

Internet, telefoon en tv geven geen problemen tot nu toe, dus ik bekijk eerst de AV of ik me daarin kan vinden voordat ik halsoverkop opzeg.

Abarth
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:33

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Abarth »

Ben reeds jaren een tevreden gebruiker van "home.
Nooit storingen en als ik een vraag heb wordt deze inderdaad binnen een redelijke termijn beantwoord.
Nu zijn ze dus overgegaan in een grote organisatie. vooraslnog kan dit enkel positief zijn. je combineert de beste zaken van de drie organisaties. en het feit dat de omzetting van het abbo geld een keer dubbel is is vervelend maar gebeurt wel in een maand dat je vakantiegeld krijgt dus zo erg zal het voor de meeste mensen niet zijn.

dus het is niet enkel negatief.

marme
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2008 15:09

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door marme »

ook al een aantal jaar tevreden klant.
Maar heb een hekel aan bedrijven die gaan bepalen wanneer zij een extra bedrag van MIJN rekening schrijven.....Wie denken ze wel niet dat ze zijn??? Mijn rekening heb ik in eigen behee...en zij mogen blij zijn als ik hen toestemming geef hun maandelijkse geld af te schrijven, maar dat geeft hen niet het recht om als zij het wensen zomaar een extra bedarg af te schrijven???
En als ik daar niet mee eens ben moet IK betalen????
En dan word ik op de koop toe nog behoorlijk onvriendelijk en kortaf te woord gestaan ook....
Pfffff....rot begin van t weekend...

meubelroof
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2008 22:44

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door meubelroof »

Volgens de algemene voorwaarden moest er ook bij @home al vooruit betaald worden. Dat gebeurde alleen nooit. Vooruit betalen betekent in het maatschappelijk verkeer echter dat je bijv. het maandbedrag voor de maand juli verschuldigd bent voor aanvang van de maand juli. Dus rond het eind van de maand juni. Ziggo gaat nu het bedrag voor de maand juli al afschrijven in de eerste week van juni. Wel wat erg vroeg dus.

De nieuwe algemene bepalingen van Ziggo bevatten naast de bepaling dat er vooruit betaald moet worden ook de dubieuze bepaling dat het bedrag op het aangegeven tijdstip op hun rekening moet zijn bijgeschreven. Dit zou betekenen dat Ziggo naar hartelust kan bepalen hoever van tevoren ze gaan incasseren. Zo'n voorwaarde houdt dus geen stand en is aan te merken als onredelijk bezwarend.

Ik heb zelf een abonnement van @home en heb geen bericht gehad van gewijzigde algemene voorwaarden, noch via mail, noch via de post. Kreeg begin mei pas bericht dat ze gingen reorganiseren. Ik acht op mijn overeenkomst dus gewoon de oude algemene voorwaarden van @home van toepassing. Dat betekent dus vooruit betalen, maar geen maand van tevoren.

Mij ontgaat ook het verband tussen de reorganisatie en de wel erg vroege incasso's . Een batch automatische incasso's kun je volgens mij op elk gewenst moment uitvoeren. Lijkt er meer op dat Ziggo tijdelijk om wat extra geld verlegen zit. Ik ben geen bank en van mij krijgen ze dus netjes een brief met het verzoek om zich aan de overeenkomst te houden. De voorwaarden zijn niet gewijzigd dus er is ook geen reden voor mij om op te zeggen.

Zo niet dan ga ik het maandbedrag voor juli, als dit begin juni wordt geïncasseerd direct storneren. Het is een echte principekwestie. Ze maken als je het goed bekijkt misbruik van de machtiging die ik destijds heb afgegeven.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Zo niet dan ga ik het maandbedrag voor juli, als dit begin juni wordt geïncasseerd direct storneren. Het is een echte principekwestie. Ze maken als je het goed bekijkt misbruik van de machtiging die ik destijds heb afgegeven.
Het gevolg is dat alle diensten die u afneemt stopgezet worden.
Ik heb dit n.l. wel eens gelezen over Casema.
Vervolgens krijgt u een factuur dat u achterstallige betalingen heeft.
Vervolgens komt het incassobureau etc.
Als u storneert is het normaal dat u een aangetekende brief stuurt waarin u aangeeft waarom u storneert.
Zie Forum internetproviders, thread Telfort maakt fout op fout. Bericht Stappenplan bij problemen met provider op 1ste bladzijde

meubelroof
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2008 22:44

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door meubelroof »

Natuurlijk krijgt Ziggo een brief waarin staat waarom er gestorneerd wordt. Sterker nog, er komt een brief met het verzoek om zich te houden aan de overeenkomst die ik met hen heb. Daarin geef ik vervolgens aan dat er eventueel gestorneerd wordt en zij dan tegelijkertijd in gebreke zijn. Natuurlijk gelijk de mededling dat ik niet aansprakelijk zal zijn voor verdere incassokosten van hun zijde.

Wat betreft het eventueel stopzetten van alle diensten, dat is dan jammer. Voor Ziggo tien anderen, vaak nog goedkoper ook. Dat betekent trouwens wel dat ik in dat geval ook niets meer verschuldigd ben vanaf dat moment, Het is immers Ziggo die zich niet aan de gesloten overeenkomst houdt. Ik ben best bereid om vooruit te betalen voor de maand juli, maar dan wel eind juni. Conform de gesloten overeenkomst.

Eventuele incassozaken zie ik met vertrouwen tegemoet. Zullen ze toch eerst zelf naar de rechter moeten om een geldige titel tot invordering te krijgen. Ik ben zelf jurist en wordt daar dus niet zenuwachtig van. Ik voldoe aan mijn verplichtingen.

Trouwens, een aangetekende brief is nergens voor nodig, het zorgt niet voor sluitend bewijsmateriaal en de kosten staan ook niet in verhouding tot het bedrag waar het om gaat.

Ik beheer mijn rekening zelf. Ziggo gaat niet naar willekeur bepalen wanneer en hoeveel van tevoren er geïncasseerd gaat worden. Zo werkt dat dus niet.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ meubelroof
Als u jurist bent, weet u wat u doet en wens ik u succes!

meubelroof
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2008 22:44

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door meubelroof »

Waarschijnlijk komt het toch niet tot een procedure, omdat ik eind juni wel wil betalen voor de maand juli. Voor de latere maanden van het jaar heeft Ziggo al aangegeven dat er in de laatste week van elke maand wordt geincasseerd. Het probleem zal zich dus vanzelf wel hebben opgelost voordat er een procedure komt. In die drie weken zal ik nog wel niet zijn afgesloten.

Het is min of meer een trend aan het worden. Essent levert aan mij elektriciteit. Door omstandigheden is het verbruik al jaren erg laag en per saldo kost dit een 8 euro, inclusief tranpsort, vastrecht etc.per maand. Daartegenover staat al jaren een voorschotbedrag van een euro of 8. De laatste drie jaren verhogen ze het voorschotbedrag na de afrekening steeds naar een euro of 20 met als excuus dat de tarieven zijn verhoogd. Grote onzin dus, gaat puur om het binnenhalen van extra financiele middelen. Na een briefje wordt dan elk jaar het voorschotbedrag weer verlaagd. De bedragen gaan nergens over, maar ook hier het principe. Sparen doe ik wel bij de bank.

Natuurlijk spelen dit soort acties van Ziggo wel mee bij de overweging of het niet eens tijd wordt voor een andere internet aanbieder.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Natuurlijk spelen dit soort acties van Ziggo wel mee bij de overweging of het niet eens tijd wordt voor een andere internet aanbieder.
Solcon zou een idee kunnen zijn als dit in uw regio mogelijk is. Schijnt normaal inbeltarief te hebben. Heb me er nog niet in verdiept, maar ik hou het in mijn achterhoofd mocht een probleem wat ik heb niet naar mijn tevredenheid opgelost worden.

find_your_spot
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:58

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door find_your_spot »

Ik ben wel benieuwd hoe groot het probleem echt is.

Zelf had ik Casema en heb 1 dag zonder internet en telefoon gezeten. Wat een drama is dit Ziggo.....

Uit frustratie deze hyves: http://antiziggo.hyves.nl/
Heb je ook hyves? Meld je aan om te zien hoeveel mensen echt worden getroffen.


Waarom alles slopen, terwijl het 5 jaar lang top heeft gewerkt bij Casema?

Casj
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2008 13:10

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Casj »

Ook ik heb een klacht over Ziggo, de dag dat mulitkabel overging naar Ziggo, stopte mijn digitale ontvanger ermee, een Humax, nou, ik viel meteen met mijn neus in de boter ! Onbereikbaar, na een aantal dagen proberen kreeg ik op Zaterdagvond 21.30 een vrouw aan de telefoon, ze zei dat ze alleen mijn klacht kon opschrijven, geen personeel genoeg om de telefoontjes te bantwoorden ! Daar was ik inmiddels zelf al achter, ik zou teruggebeld worden, een nog grotere grap ...Uiteraard werd ik NIET teruggebeld, en weer begonnen met bellen..wat een ramp ! Eindelijk ja hoor, na 3 kwartier (!) iemand aan de lijn. Er kwam een servicemonteur langs, Donderdag. Die moest dan vaststellen wat ik al wist, het ding deed niets meer.Hij belde met een collega, ik zou binnen 2 weken een nieuwe krijgen. Wel, ik dacht opgelost, niet dus, foutje. Vrijdag begon ik de mails die ik via gmail normaal gesproken verstuur naar hotmail- en live adressen terug te krijgen. Ziggo was gemarkeerd als spam-mailer...pfttt, weer bellen, na een dikke 30 minuten een medewerker aan de lijn, ik moest maar contact opnemen met microsoft, ik vroeg meteen maar weer hoe het zat met mijn decoder, en je raad het al, hij kon er niets van terugvinden...Of ik al een brief had gekregen met een sticker , die had ik nodig om het ding op te sturen en om te ruilen. Dat had de monteur er niet bij verteld ! Vandaag eindelijk een brief in de bus, maar helaas of ik even 2 maanden wilde betalen, maar geen brief voor de decoder ! We zijn nu bijna 3 weken verder ! Tevens zou ik niet weten hoe ik mijn mail kan ophalen, geen idee , nooit bericht van gekregen.

Ik heb het dubbel geplaatst, je word er doodziek van, wat slecht bedrijf, nog nooit zoiets meegemaakt. Er is een meneer op marktplaats en die is alle klachten aan het verzamelen, tijd om aan deze ellende wat te doen !

Gesloten