Ziggo: Verhoging abonnement tarief ivm inflatie

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
abrandwijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2023 20:08

Ziggo: Verhoging abonnement tarief ivm inflatie

Ongelezen bericht door abrandwijk »

Goedenavond,

Ik kreeg vandaag een mail van Ziggo dat mijn abonnement tarief met 5 Euro omhoog gaat ivm inflatie. Ik heb een jaarabonnement afgesloten met daarin een tarief voor een jaar. Mag Ziggo dit zomaar verhogen?? Terwijl er een contract is afgesloten met daarin de afspraken?

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ziggo: Verhoging abonnement tarief ivm inflatie

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bedoelt u een tussentijdse verhoging, of de verhoging per 1 juli 2023 die voor iedereen geldt?
https://tweakers.net/nieuws/207408/zigg ... enten.html

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo: Verhoging abonnement tarief ivm inflatie

Ongelezen bericht door grun »

abrandwijk schreef:
14 mar 2023 20:16
Ik kreeg vandaag een mail van Ziggo dat mijn abonnement tarief met 5 Euro omhoog gaat ivm inflatie. Ik heb een jaarabonnement afgesloten met daarin een tarief voor een jaar. Mag Ziggo dit zomaar verhogen?? Terwijl er een contract is afgesloten met daarin de afspraken?
Ja, dat mag. Staat in de algemene voorwaarden, artikel 7.4 (de oranje tekst). Volgens mij is dit sinds vorig jaar al van kracht.
https://www.ziggo.nl/nieuwevoorwaarden

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Ziggo: Verhoging abonnement tarief ivm inflatie

Ongelezen bericht door henk51 »

Je sluit geen jaarcontract af met vaste prijzen. Je krijgt bij een jaarcontract veelal 3 tot 6 maanden korting op uw abonnement. Ik sluit ieder jaar een jaarcontract af omdat ik dan korting krijg.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ziggo: Verhoging abonnement tarief ivm inflatie

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Inflatie is volgens CBS 10%. Dat betekent dat volgens de voorwaarden van Ziggo de prijs per ingang van 1 juli met 10% omhoog mag.

Vaak krijg de klant de eerste 3 maanden korting, waarna de prijs omhoog gaat.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo: Verhoging abonnement tarief ivm inflatie

Ongelezen bericht door 16again »

....en de inflatiecijfers voor volgend jaar zijn weer gebaseerd op de huidige prijsverhogingen van o.a. Ziggo. Zo blijf je bezig.

rwolters
Berichten: 1537
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Ziggo: Verhoging abonnement tarief ivm inflatie

Ongelezen bericht door rwolters »

16again schreef:
15 mar 2023 12:11
....en de inflatiecijfers voor volgend jaar zijn weer gebaseerd op de huidige prijsverhogingen van o.a. Ziggo. Zo blijf je bezig.
En vergeet de grootste salarisstjgingen in 50 jaar niet. Die gaan ook niet helpen om de inflatie te beperken. Volgend jaar worden die (terecht) gewoon overal in doorberekend.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ziggo: Verhoging abonnement tarief ivm inflatie

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als u uw contract en de bijbehorende voorwaarden had gelezen had u de vraag niet hoeven te stellen.

rwolters
Berichten: 1537
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Ziggo: Verhoging abonnement tarief ivm inflatie

Ongelezen bericht door rwolters »

snuffel1 schreef:
15 mar 2023 15:11
De jaarlijkse toegepaste inflatiecorrectie verhoging van tv/internet providers roept al sinds jaar en dag veel vragen op en dat zal dit jaar ook niet anders zijn. Elk jaar weer veel onbegrip met steeds weer hetzelfde antwoord dat het wettelijk is toegestaan met een verwijzing naar de algemene voorwaarden.
Het is ook niet beperkt tot tv/internetproviders, maar wellicht letten mensen bij deze diensten meer op prijzen. Alles wordt al sinds mensenheugenis geindexeerd. Er zullen weinig mensen zijn die nog steeds hetzelfde salaris hebben als 30 jaar geleden....

Plaats reactie