Ziggo verhoogt abonnement na wisseling van de digitale ontvanger.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Glauke
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2022 11:26

Ziggo verhoogt abonnement na wisseling van de digitale ontvanger.

Ongelezen bericht door Glauke »

Om het duidelijk over te brengen is het nogal een verhaal geworden. Het moest van mijn hart. :evil:

Altijd trouwe klant geweest bij Ziggo. We waren een van de eerste en hadden nog een @home e-mail adres. Zo oud dus.
Nu is er in 2020 glasvezel aangelegd in mijn buurt en kort daarna stond KPN op de stoep. Met een geode aanbieding. Prima was al aan het oriënteren omdat ik Ziggo erg duur vond en de kwaliteit niet constant. Als mijn buurvrouw thuiskwam ging bij mij de snelheid omlaag, alsof ik aan het einde van de kabbel zat.

Zo gezegd had ik in november KPN. Tot volle tevredenheid. Tientje goedkoper als Ziggo.

In oktober 2021 belt een aardige mevrouw van Ziggo mij met een nog beter voorstel. Voor 25€ zou ik een abo krijgen met de zelfde snelheid. Wel met een kaart. Ik gaf aan dat dat niks voor mij is. Kan n.l. mijn stereo niet rechtstreeks op de t.v. aansluiten. Die twee snappen elkaar niet. En muziek is voor mij erg belangrijk dat het goed overkomt. Ik wil de talentenprogramma’s en andere muziek programma’s echt van kunnen genieten en niet me irriteren aan een plat geluid van de tv.
Voor één euro meer kon ik een kastje erbij krijgen en dan zou het wel lukken. Voor 26 euro, een jaar abonnement, prima. Ik had net een energieleveranciers wisseling achter de rug en een verhoging van 100%. Dus dit leek me een goede deal.
Half november komen de spullen aan en ik zie dat ze er een Humax decoder bijgeleverd hebben. Daar kan ik niks mee. De aansluiting daarop voor muziek is digitaal. Daar is mijn versterker (een NAD B325) net te oud voor. Ook al is hij uit 2009. Dus ik weer bellen.
Prima zij de jongeman. Ik stuur u de Mediabox XL. Verder niet over prijsveranderingen gehad en hij gaf ook niet aan dat ik dan een nieuw abonnement zou krijgen.
Dus ikke happy en even daarna krijg ik de Mediabox aan.

Twee maanden later in januari als ik mijn vaste lasten aanpas, zie ik tot mij grote schrik dat er 50€ door Ziggo wordt afgeschreven. Door omstandigheden kon ik niet gelijk actie ondernemen.
In maart kom ik in de Mediamarkt en daar staat een verkoper van Ziggo. Heb met hem mijn probleem doorgesproken en tot mijn verbazing zegt hij (werkt al meer als 10 jaar bij Ziggo op verschillende afdelingen) dat de jongeman een vergissing heeft gemaakt en dat mijn abonnement teruggezet kan worden op de actievoorwaarden die wij in oktober 2021 hadden afgesproken. (Heb er een geluidsopname van). De week daarop, het gesprek in de mediamarkt was op zondag, gelijk gebeld.

Nee dat was niet mogelijk, Nee dat kon niet. Dat waren de antwoorden die ik kreeg. Pas toen ik boos werd en duidelijk zei dat ik me flink bedrogen voelde en hier werk van zou maken. Kwamen ze met twee maanden restitutie. Daar ging ik niet mee akkoord. Ik wil dat abonnement terug. Niks anders.
Na veel vijven en zessen zou ik 180€ terug krijgen. Ik was moe en boos en ging hiermee voorlopig maar akkoord. Alhoewel ik wel had dat ik hier een zaak van zou maken als ze niet zouden reageren.
Ze zouden een mail sturen met daarin de afspraak.

De dag erop kijk ik naar mijn mail. Ik was voor die dag even klaar met Ziggo en problemen.
Tot mijn grote verbazing staat er letterlijk niks in de mail behalve de standaard bladvulling en de aanhef met de woorden zoals afgesproken sturen wij u . . . blablabla. En dan niks. Gewoon niks geen tekst. Alleen de afsluiting.
JE HOUD HET NIET VOOR MOGELIJK . . . Ik voel me zwaar bedrogen door Ziggo.
Nu heb ik geen bewijs dat ze dat 180€ terug storten. En nu, wat kan ik doen?
Wat ik wil is per direct bij Ziggo weg en terug naar KPN.
Zeker nu ik ook lees op het forum dat de Mediabox XL meer stroom kost als een koelvriescombinatie. En geen 5€ meer ga betalen voor Next box. Echt niet.
Lukt me gewoonweg ook niet. Ik zit in de bijstand en hoopte met het schuiven van abonnementen niet te hoge kosten zou krijgen het komende jaar. Ik hoef je niet te vertellen dat je in de bijstand geen speling in het budget hebt.

Nu zou ik graag willen weten wat ik nog kan doen. Rechtsbijstand heb ik niet. Radar zou tof zijn als jullie zouden inspringen, dat helpt altijd goed.

Ik wordt hier ook zo moe van en boos. De hele maatschappij is zo voort. Overal moet je achteraan niks loopt in een keer goed. De bedrijven volgen alleen de protocollen en menselijk maat is compleet weg. Bedrijven zijn er alleen op uit om zoveel mogelijk geld uit je zak te kloppen.
Zo moe en teleurgesteld ben ik in deze wereld. Baba.
Bijlagen
Ziggo bevestigingsmail Om nog een na te lezen.docx
(34.11 KiB) Nog niet gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Seinhuis
Berichten: 2374
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ziggo verhoogt abonnement na wisseling van de digitale ontvanger.

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je kunt naar www.degeschillencommissie.nl voor een bindend uitspraak (in tegenstelling tot wat Ziggo zegt op www.ziggo.nl/klantenservice/contact/klacht is de uitspraak bindend).

Echter ik denk niet dat dit verstandig is. Jij vroeg voor een upgrade en het is logisch dat een upgrade extra kosten met zich meebrengt. Als je verlies bij de geschillencommissie dan ben je nog meer geld kwijt. Je hebt meer nodig dan een mooi verhaal en blauwe ogen.

Vraag eventueel of het mogelijk is naar een goedkopere abonnement te gaan. Dit kan in ieder geval na je contact (maximaal 2 jaar)

Neem eventueel contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies voor advies.

Steam
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2022 09:00

Re: Ziggo verhoogt abonnement na wisseling van de digitale ontvanger.

Ongelezen bericht door Steam »

De vorige reactie heeft al mooie links gestuurd waar je extra informatie en advies kunt krijgen.
Ik heb wel één opberging over die reactie: u heeft namelijk helemaal niet gevraagd om een upgrade. In principe heeft u gevraagd om een downgrade naar een techniek (analoog geluid) die juist vroeger standaard was. U heeft nooit om een specifieke box gevraagd, dat was de oplossing die die Ziggo is aangeboden.

Verder heb ik misschien nog een oplossing. Als u alleen gebruik maakt van de free-to-air kanalen, kunt u met een digitale televisie (dvb-c) of met een zelf gekocht kastje met dvb-c-ontvanger, gewoon alle fta-zenders zien en radio luisteren. (Via tv, maar het geluid kan van dat kastje naar de versterker lopen via bv tulp-stekkers)

Ik heb bijvoorbeeld een Edison Pico voor dat doel. Maar er zijn meer merken die iets dergelijks leveren, zoals Thomson etc.
Kosten voor zo'n kastje lopen uiteen van 35 tot 100 euro. Die van mij heen ik ooit in een aanbiedingen voor 25 euro kunnen kopen. Misschien komen ze ook op marktplaats voorbij, want als je een moderne tv koopt, zit dit al in de tv.
Succes, en sterke met de situatie.

enno.borgsteede
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 feb 2021 11:58

Re: Ziggo verhoogt abonnement na wisseling van de digitale ontvanger.

Ongelezen bericht door enno.borgsteede »

Voor zover ik kan nagaan, is het type mediabox altijd gekoppeld aan het soort abonnement, en heb je voor een Mediabox XL of Next minimaal TV Compleet nodig. En als je dat hebt, kan je een XL ook door een Next laten vervangen. Ik heb dat recent gedaan, en dat kost geen 5 euro per maand extra, want dat is alleen als je er een Next BIJ neemt. De vervanging kostte mij eenmalig 19,95, en per maand 0,50 extra. En de Next heeft een mini scart aansluiting, waarvan je met een kabeltje van 5 euro ook analoge audio kan aftappen.

Bij de Next Mini kan ik niet genoeg informatie vinden, maar ik vermoed dat die alleen HDMI heeft, en als dat zo is, krijg je bij TV Start gewoon niet wat je wilt. En dan is het aan jou om een keuze te maken, en aan Ziggo om je goed voor te lichten.

RuudE
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jun 2017 14:55

Re: Ziggo verhoogt abonnement na wisseling van de digitale ontvanger.

Ongelezen bericht door RuudE »

Ziggo denk, als je de kosten dan niet meer kwijt bent aan de energie leverancier door het stroomverbruik van de mediabox XL dan betaal je die kosten mooi aan ons, nog een paar maanden en KPN heeft hier ook glazvezel gelegd, ik denk als ze een schop in de grond zetten hier dat ik mee gaat helpen
om die kabel te leggen,waarom zal ik vertellen, ik kreeg een aanbood van Ziggo ik heb nu internet en TV kosten 68.50 euro internet snelheid 300 mb Ziggo aanbood een jaar lang gratis naar 600 mb ik dacht leuke deal doen, wat een spijt daarvan eerst volgende rekening €101.00 hoe ze aan dat bedrag komen is een raadsel niet 1 pakket heeft dat bedrag, bellen met de klantenservice nou sorry en nog eens sorry, ze zegt ik ga er persoonlijk op toezien dat dit wordt recht gezet, de maand daarop een afschrijving van €86,00 en weer bellen met de klantenservice sorry,sorry enz.
het ergste was dat hij er achteraan zei ik ga er persoonlijk op toez..., ik heb hem onderbroken en gezegd dat ik de beloftes van Ziggo ken, en wil dat alles wordt terug gedraaid naar het was voor het Ziggo aanbood. een ander Ziggo verhaal ik betrok een nieuwbouw woning kreeg een rekening van Ziggo van €350 omdat ik de eerste gebruiker was, ik zei voor stroom en gas vragen ze dit niet, kreeg ik een antwoord op van dat is nu eenmaal zo bij ons, ben Ziggo zo spuugzat. heb nog niets van KPN maar ben nu al dolblij met ze.

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Ziggo verhoogt abonnement na wisseling van de digitale ontvanger.

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

De technische tips kan ik niet goed beoordelen, maar het aanvankelijk afgesproken abonnement is waarschijnlijk de enige die door jou per mail bevestigd is, d.w.z. het enige contract waar schriftelijk bewijs van overeenstemming over bestaat ? Van die telefoongesprekken hebben ze wellicht opnames, dus met die ene euro verhoging ben je wel mee akkoord gegaan, maar niet met de prijsverhoging daarna.
Je kan aangeven dat je geen contract hebt afgesloten voor het bedrag dat nu maandelijks afgeschreven wordt en dat je wil dat ze het bedrag aanpassen. Na overleg met het juridisch loket kan je wellicht storneren, als je sterk staat op dit punt.

Plaats reactie