LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo verlaagt prijs abonnement, oude klant blijft oude en duurdere prijs betalen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
xerxes
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2005 11:05

Ziggo verlaagt prijs abonnement, oude klant blijft oude en duurdere prijs betalen

Ongelezen bericht door xerxes »

Ik constateerde dat Ziggo de abonnementen heeft veranderd, Ziggo heeft mij daarover verzuimt te informeren...
De medewerkster die ik aan de telefoon had was de mening toegedaan dat het mijn verantwoording was en ik dus regelmatig hun website moet checken voor prijsverlagingen, bij verhoging weten ze de klant direct te vinden!!
De medewerkster weigerde mij te vertellen hoelang ik al teveel betaalde en hoe hoog het bedrag was. Wel wilde ze mij een nieuw abonnement aansmeren wat ik heb geweigerd. Ik wil mijn teveel betaalde geld terug!!
Ik raad alle Ziggo klanten aan om hun huidige abonnement en betaling daarvan te vergelijken met die op de site van Ziggo.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziggo verlaagt prijs abonnement, oude klant blijft oude en duurdere prijs betalen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heel ongebruikelijk dat abonnementsprijzen verlaagd worden. Bent u niet abuis? Het internet staat juist vol met klachten over verhogingen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ziggo verlaagt prijs abonnement, oude klant blijft oude en duurdere prijs betalen

Ongelezen bericht door mahadma »

Naar alle waarschijnlijkheid verwart u de "nieuwe klant aanbiedingen" met de "bestaande klant prijzen".
Sinds jaar en dag zit daar een verschil in.
Ik ben zéér tevreden met Ziggo en OVERAL moet je betalen en ALLE providers zijn in prijs gestegen recentelijk.
Uw advies om regelmatig de site te raadplegen zal ik dus in de wind slaan, met uw welnemen (zou olivier b bommel zeggen).

"Ik wil mijn teveel betaalde geld terug!!"
Welke opties heeft u nu en wat betaalt u exact?
Welke prijs staat en NU voor uw opties volgens u?
U zult nooit geld terug krijgen als het contractueel bekend is.
Bovendien als u een dienst heeft afgenomen, een dienst van Ziggo, die u betaald heeft met geld van u, dus dat geld is nu van Ziggo. U kunt dus niet de term "mijn geld" gebruiken, het is "uw" geld niet meer.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo verlaagt prijs abonnement, oude klant blijft oude en duurdere prijs betalen

Ongelezen bericht door witte angora »

xerxes schreef:
25 nov 2018 14:10
Ik constateerde dat Ziggo de abonnementen heeft veranderd, Ziggo heeft mij daarover verzuimt te informeren...
De medewerkster die ik aan de telefoon had was de mening toegedaan dat het mijn verantwoording was en ik dus regelmatig hun website moet checken voor prijsverlagingen, bij verhoging weten ze de klant direct te vinden!!
De medewerkster weigerde mij te vertellen hoelang ik al teveel betaalde en hoe hoog het bedrag was. Wel wilde ze mij een nieuw abonnement aansmeren wat ik heb geweigerd. Ik wil mijn teveel betaalde geld terug!!
Ik raad alle Ziggo klanten aan om hun huidige abonnement en betaling daarvan te vergelijken met die op de site van Ziggo.
Je kunt dus heel simpel je oude abonnement (met oude voorwaarden) opzeggen en een nieuwe krijgen tegen gunstigere voorwaarden, maar dat wil je niet. Wat wil je dan wel? Dat Ziggo de oude voorwaarden gaat aanpassen omdat jij dat wil zodat je geld terug kan krijgen? Of wil je wat anders? Ik begrijp het even niet.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ziggo verlaagt prijs abonnement, oude klant blijft oude en duurdere prijs betalen

Ongelezen bericht door mahadma »

De vraagsteller wil als er een voordeel te halen is voor de klant dat de verkoper ook een waarschuwing geeft zodat de klant niet te veel betaald, ondanks contract. (Zie ik niet gebeuren).

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo verlaagt prijs abonnement, oude klant blijft oude en duurdere prijs betalen

Ongelezen bericht door witte angora »

Geachte klant,

Let u even op? Ziggo heeft voor nieuwe klanten een nieuwe abonnementsvorm bedacht. Een abonnement met gunstigere voorwaarden en een gunstigere prijs dan wat u nu hebt. Wilt u voor dit nieuwe abonnement in aanmerking komen? Bel dan NU de klantenservice, zeg uw oude abonnement op, en sluit een nieuw abonnement af.

Met vriendelijke groet,
Uw toegenegen, zorgzame Ziggo
Zoiets?

Dat zie ik niet zo gauw komen nee, zeker niet bij een bedrijf dat bijna 2 maanden nodig heeft (en dat ook aankondigt) om teveel betaald abonnementsgeld terug te betalen.

Charrels
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 mar 2011 16:08

Re: Ziggo verlaagt prijs abonnement, oude klant blijft oude en duurdere prijs betalen

Ongelezen bericht door Charrels »

Ben ook lang klant geweest bij Ziggo tot een aantal jaar geleden. De service was 's nachts echt slecht als in volledig niet aanwezig meerdere keren iedere week op gegeven moment tussen 01.00u en 03.00u. Nooit kwam hiervoor een waarschuwing, ondanks het feit dat het altijd onderhoud betrof. Na vele keren klachten ingediend te hebben zonder respons behalve kreten als "we hebben uw e-mailadres niet" enzo (wetend dat je daar klant bent voor diverse overnames al... echt?) wilde ik opzeggen. Kan erg vervelend zijn als je verbinding te pas en on te pas eruit gegooid wordt. Verbeteringen aan het netwerk werd het genoemd meen ik. Nou daar waren ze dus nooit mee klaar.

Toen kwam het wonderbaarlijke. Op de opzegpagina (zal voor iedereen dezelfde geweest zijn) kwam meteen het aanbod voor prijsverlaging bij blijven. Waarschijnlijk loont het jaarlijks te checken, net als met energieleveranciers, of het ook voor minder kan.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ziggo verlaagt prijs abonnement, oude klant blijft oude en duurdere prijs betalen

Ongelezen bericht door reggie2 »

Vreemd, bij mij komen de mailtjes altijd binnen over onderhoud.

TS , waarom niet een nieuw abo nemen? Dan kan je korting vragen en wellicht krijgen.

Ik ben tevreden over Ziggo maar krijg ook elk jaar een korting aangezien ik na een jaar bel of ze nog iets in de aanbieding hebben.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo verlaagt prijs abonnement, oude klant blijft oude en duurdere prijs betalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U hebt teveel betaald? U hebt een overeenkomst. Daarin staat wat u moet betalen en wat u er voor terug krijgt. Als u netjes betaald heeft wat er overeen gekomen is, dan hebt u niet teveel betaald.
Dat andere mensen een ander abonnoment hebben met een ander bedrag, dat kan. Kijk eens naar de huurhuizen. 2 identieke huizen die voor andere prijzen verhuurd worden.

Een normaal abonnement duurt 1 jaar, na dat jaar bent u vrij om over te stappen, of een nieuw jaarcontract aan te gaan voor een vaste prijs of met een actie. Het is dus niet zo dat als een andere klant een andere prijs betaald, dat u ook meteen die prijs gaat betalen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo verlaagt prijs abonnement, oude klant blijft oude en duurdere prijs betalen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Oude klanten betalen altijd de hoofdprijs. Loyaliteit wordt "bestraft".

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ziggo verlaagt prijs abonnement, oude klant blijft oude en duurdere prijs betalen

Ongelezen bericht door reggie2 »

Bob Schurkjens schreef:
25 nov 2018 16:20
Oude klanten betalen altijd de hoofdprijs. Loyaliteit wordt "bestraft".
Klopt niet Bob, als je zelf belt, krijg je een aanbieding.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo verlaagt prijs abonnement, oude klant blijft oude en duurdere prijs betalen

Ongelezen bericht door grun »

Bob Schurkjens schreef:
25 nov 2018 16:20
Loyaliteit wordt "bestraft".
Dat doen ze zichzelf aan. Voor het bedrijf zijn ze gewoon klantnummers.

Gewoon ieder jaar overstappen, dan haal je er als klant het maximale uit. Dat geldt voor iedere leverancier in een verzadigde markt, zoals tv- internet- en telefoonproviders, energieleveranciers enzovoort.

Gesloten